Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 10 класі
Дата |
Тема уроку |
|
|
||
1 |
|
Вступ . Художня література як один із видів мистецтва. Літературний процес. Літературознавство як наука про літературу. Початки літературної творчості. Українська література у світовому.контексті. |
|
|
Тема 1 ( 13 год.) Вступ Реалістична українська проза |
2 |
|
Умови розвитку української літератури в II пол. XIX ст. Діяльність демократичної інтелігенції на ниві просвіти. Новий етап у розвитку реалізму, натуралізму, пізній романтизм |
3 |
|
Основні віхи життя І.С.Нечуя-Левицького. Творчість письменника — новий імпульс української літератури. Загальна характеристика творчості І. С. Нечуя-Левицького |
4 |
|
І.С.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім'я» — соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей. Особливості сюжету й композиції |
5 |
|
І.С.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім'я». Характеристика персонажів, майстерність змалювання характерів Кайдаша та Кайдашихи, Карпа й Лавріна, Мотрі й Мелашки |
6 |
|
РЗМ. №1 Дискусія на тему «Причини й наслідки конфлікту між батьками та дітьми в повісті І.Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"» |
7 |
|
Традиції народного побуту й моралі, цінності національної етики засобами комічного (гумор, художні тропи). Оцінка «Кайдашевої сім*ї» І. Франком |
8 |
|
УПЧ. №1 І.Нечуй-Левицький. Повість «Микола Джеря» |
9 |
|
П.Я.Рудченко — «перший симфоніст української прози» (О. Гончар). Життєвий і творчий шлях письменника. Соціально-психологічний роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Історія його створення, співавторство з Іваном Біликом |
10 |
|
Складність і суперечливість характеру Чіпки — головного героя роману, його еволюція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі героя |
11 |
|
Люди «соціального дна» в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима). Жіночі образи в творі (Мотря, Галя) |
12 |
|
Ідейне спрямування твору. Художня майстерність. О.Білецький про місце роману в історії української та зарубіжної психологічної прози. Зіставлення особливостей стилю творів І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного |
13
|
|
РЗМ. №2 Творча робота за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні? |
14 |
|
Контрольна тестова робота №1 (тести). «Вступ. Реалістична українська проза». |
|
|
Тема 2 ( 18 год.) «Театр корифеїв». Розвиток драматургії і театру. Титан духу і думки. |
15 |
|
Українська драматургія та театр 70-90 років XIX століття |
16 |
|
І.Карпенко-Карий — «великий обсерватор життя» (І. Франко) |
17-18 |
|
Комедія «Мартин Боруля». Прагнення стати дворянином як міф про краще життя. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Інші образи в п'єсі |
19 |
|
Перевірочна тестова робота. |
20
|
|
Українська література наприкінці XIX - початку XX ст. Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні ознаки українського модернізму. |
21 |
|
Іван Франко. Життєвий шлях письменника . Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України. |
22 |
|
Лірика збірки І.Франка «З вершин і низин». Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші «Гімн». Символ вічної жіночності, материнства й раси в поезії «Сікстинська мадонна». |
23-24 |
|
Поетична збірка І. Франка «Зів’яле листя». Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені». Утвердження людських почуттів, ідеалу кохання. |
25 |
|
Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини в «Легенді про вічне життя» І. Франка. Взаємне кохання критерій щастя |
26 |
|
Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації. |
27 |
|
Поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам'яті. Неоромантичне звучання поеми. |
28 |
|
Пролог до поеми «Мойсей» - заповіт І. Франка українському народові. Значення творчості І. Франка. |
29- 30 |
|
РЗМ. №3-4 Контрольний класний твір за мистецькою спадщиною І.Франка. |
31
|
|
Контрольна тестова робота № 2(тести). «Титан духу і думки». |
32 |
|
УПЧ № 2. Бесіда за повістю І.Франка «Перехресні стежки» (або за п'єсою «Украдене щастя») |
|
|
Тема 3.1. ( 12 год). Модерна українська проза |
33 |
|
М.Коцюбинський. Життя і творчість. Світ Гуцульщини в повісті "Тіні забутих предків" |
34 |
|
Єдність буття людини і природи,картини життя і праці гуцулів, відтворення їхнього світогляду і світовідчуття в повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків". |
35 |
|
Карпатські Ромео і Джульєтта, або вічна тайна кохання. (Образи Івана й Марічки в повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"). РЗМ. №5. Творча робота за повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"). |
36 |
|
Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Intermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу. ТЛ: новела, імпресіонізм |
37 |
|
Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини в новелі «Intermezzo». Символічні образи. Поетика символізму. |
38 |
|
Ольга Кобилянська. Життя і творчість письменника. Загальна характеристика творчості |
39 |
|
Проза О.Кобилянської - найяскравіша модель раннього українського модернізму. |
40 |
|
Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму. |
41 |
|
Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»).
|
42 |
|
Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство |
43 |
|
УПЧ № 3 Повість «Земля» - психологічне трактування вічних проблем (людини і землі» злочину і кари). |
44 |
|
Контрольна тестова робота №3 ( тести). «Модерна українська проза». |
|
|
Тема 3.2. ( 8 год). Модерна українська проза |
45 |
|
Василь Стефаник. Життєпис письменника. Загальна характеристика творчості митця. ТЛ: експресіонізм. |
46 |
|
Новаторство В. Стефаника . Новела «Камінний хрест» - психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели В. Стефаника «Камінний хрест» |
47 |
|
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуга з полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм. |
48 |
|
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Загальна характеристика творчості письменника. |
49 |
|
Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить - частина вічність) в новелі В. Винниченка «Момент» |
50 |
|
Образ панни - втілення ідеї вічної жіночності й раси. Імпресіонізм новели В.Винниченка «Момент». Значення художньої спадщини письменника. |
51 |
|
УПЧ №4 . Бесіда за твором Б. Грінченка «Каторжна». |
52 |
|
Контрольна тестова робота №4 (тести). «Модерна українська проза». |
|
|
Тема 4.1. ( 10 год.) Образне слово поетичного модернізму. |
54
|
|
Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» – зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть. |
55 |
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці |
56 |
|
Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи,прийом контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero!» громадянська лірика Лесі Українки ТЛ: неоромантизм |
57 |
|
Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»). |
58 |
|
Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…» |
59 |
|
Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева - уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина - антиподи головній героїні Мавці. Поєднання високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша. |
60 |
|
Природа і людина в драмі феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей |
61 |
|
Конфлікт між буденним життям і високими душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. РЗМ. №6. Бесіда за повістю І.Франка «Перехресні стежки» (або за п'єсою «Украдене щастя») |
62 |
|
РЗМ. №7. Контрольний класний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника) |
63 |
|
Контрольна тестова робота № 5. ( тести ) «Образне слово поетичного модернізму». |
|
|
Тема 4.2. ( 7 год.) Образне слово поетичного модернізму. |
64 |
|
Микола Вороний. Життя і творчість митця. |
65 |
|
Єдність раси природи і мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна панна». Жіночій образ у вірші «Інфанта». |
66 |
|
Олександр Олесь. Життя і творчість , світоглядні переконання митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле сутий! ...» |
67 |
|
Прагнення гармонії людини і природи. Музичність і звукова виразність у поезіях О.Олеся «3 журбою радість обнялась...», «Чари ночі» |
68 |
|
Символізм драматичного етюду О.Олеся «По дорозі в Казку». Дорога в казку - символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю. ТЛ: драматичний етюд. |
69 |
|
Контрольна тестова робота № 6 ( тести). «Образне слово поетичного модернізму». |
70 |
|
Література рідного краю. |