Планування складено за програмою, рекомендованою МОНУ: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували М.П.Бондар, Н.В.Левчик, Р.В.Мовчан, В.І.Цимбалюк, М.М.Сулима; за редакцією Р.В.Мовчан. 2018 рік
Календарно-тематичне планування
з української літератури для 9 класу
(поглиблене вивчення)
(140 год. на рік: 4 год. на тиждень)
(текстуальне вивчення творів – 120 год., позакласне читання – 8 год., уроки розвитку зв’язного мовлення – 8 год., резервний час – 4 год.)
за програмою, рекомендованою МОНУ: |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували М.П.Бондар, Н.В.Левчик, Р.В.Мовчан, В.І.Цимбалюк, М.М.Сулима; за редакцією Р.В.Мовчан. –відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. (№ 1392). Програму оновлено відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України №52 від 13.01.2017р. та № 201 від 10.02. 2017р.
|
,,Погоджено ” ,,Затверджено”
____________2018р. ____________ 2018р. _________ ________
І семестр
№ п/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Повторення |
Д/З |
|
Вступ |
1 |
|
|
1 |
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Складність і специфіка розвитку української літератури. Творча індивідуальність митця. Художній твір – нова естетична дійсність, що «вбирає» свій час і є носієм національних та загальнолюдських цінностей. Аналіз твору в історичному та естетичному контекстах. ТЛ: аналіз художнього твору, контенкст, естетика. |
|
|
|
Усна народна творчість |
7 |
|
|
|
2 |
Початки художньої творчості народу.( народна обрядовість). Специфіка фольклору як усної народної творчості, йогороль у житті народу, у збагаченнінаціональної літератури |
|
Фольклор |
|
3 |
Весілля − один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний супровід. Весільні пісні: «До бору, дружечки, до бору…», «А брат сестрицю та й розплітає…», «Розвий, сосно, сімсот квіток…», «Летять галочки у три рядочки…», «Ой матінко, та не лай мене…», «Горіла сосна, палала…» (на вибір). |
|
Види усної народної творчості |
|
4 |
Естетична специфіка весільної пісні як обрядової. Використання елементів народної обрядовості у творах українських письменників (Г.Квітка-Основ’яненко, І.Котляревський, Т.Шевченко, Марко Вовчок, П.Куліш, М.Стельмах, У.Самчук та ін. ). |
|
Календарно-обрядові пісні |
|
|
Родинно-побутові пісні |
|
|
|
5 |
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору (повторення і узагальнення вивченого). Види родинно-побутових пісень(про кохання, про сімейне життя,жартівливі). Культ романтизованих почуттів, сентиментальний пафос, традиційна символіка, образотворчі засоби пісні. «Місяць на небі, зiроньки сяють…»?. ТЛ: народна пісня (поглиблено) |
|
Фольклор |
|
6 |
«Цвіте терен, цвіте терен». Аналіз текстів, визначення їхніх мотивів, тематики, художньо-поетичних засобів, образи-символи. Жартівливі пісні. «Ой під вишнею, під черешнею…» |
|
Художні засоби |
|
|
Українські народні балади |
|
|
|
7 |
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні тощо). Художня майстерність. Аналіз балади «Ой летіла стріла». ТЛ: балада (поглиблено). |
|
Балади |
|
8 |
Аналіз балад «Ой на горі вогонь горить…». Прийом метаморфози (перетворення людини в рослину) в баладі «Ой чиє ж то жито…». ТЛ: метаморфоза. |
|
Метафори |
|
9 |
РЗМ№1 Дискусія на тему: «Світове значення української народної творчості» |
|
УНТ |
|
10 |
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість». Тести |
|
УНТ |
|
|
Запис у журналі: ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Давня українська література |
23 |
|
|
|
Українська середньовічна література ХІ-ХVст. |
4 |
|
|
11 |
Розвиток писемності після хрещення Руси-України(988). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, «Ізборник Святослава»). |
|
|
|
|
Перекладна церковна література. Біблія(фрагменти) |
|
|
|
12 |
Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча ТЛ: притча (поглиблено) |
|
Найдавніші рукописні книги |
|
13 |
Біблія як Святе Письмо (Старий та Новий Заповіт) і збірки літературних пам’яток (Книга Буття, Книга псалмів, Пісня пісень). |
|
Найдавніші рукописні книги |
|
14 |
Українські переклади Біблії(П.Куліш, І.Пулюй, І.Нечуй-Левицький, І.Огієнко, І.Хоменко та ін..). Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах. |
|
Біблія |
|
15 |
РМ №2. Добір крилатих виразів із Біблії, їх коментування. (Письмово.) |
|
Крилаті вислови |
|
|
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України |
6 |
|
|
16 |
Літописи як історико-художні твори. .Літопис Руський («Повість временних літ», «Київський літопис», «Галицько-Волинський літопис»). Нестор Літописець. «Києво-Печерський патерик» як пам’ятка житійної літератури, місце його укладання, головні герої. ТЛ: літописи |
|
Літопис |
|
17 |
«Поученьє Володимира Мономаха». «Слово про закон і благодать» Іларіона – зразок ораторської прози. |
|
|
|
18 |
«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства. ТЛ: ліро-епіка (поглиблено), героїчна поема. |
|
Поема |
|
19 |
«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму |
|
Композиція |
|
20 |
«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. |
|
Образи- символи |
|
21 |
«Слово о полку Ігоревім». Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни. |
|
Х-ка образів |
|
22 |
Позакласне читання№1 Дерево пам’яті. Книга українського історичного оповідання. |
|
|
|
23 |
Контрольна робота №2 з теми «Українська середньовічна література» та «Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України»(відповіді на питання) |
|
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України |
|
|
Запис у журналі: ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Українська література Ренесансу і доби Бароко. |
5 |
|
|
24
|
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Дмитро Туптало, Семен Климовський, Феофан Прокопович – видатні діячі української культури ТЛ: Ренесанс, Бароко. |
|
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Руси-України |
|
25 |
Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка) та «Історію русів» ТЛ: козацькі літописи, вертеп, інтермедія. |
|
Літописи |
|
26 |
Давня українська драматургія (шкільна драма, інтермедія). Вертеп як вид лялькового театрального дійства. ТЛ: вертеп, інтермедія |
|
Драма |
|
|
Григорій Сковорода |
|
|
|
27 |
Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. |
|
|
|
28 |
Збірки «Сад божественних пісень", «Байки Харківські", філософські трактати. Біблійна основа творчості Г.Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну працю». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і художні особливості притч збірки «Байки Харківські» |
|
Байка |
|
29 |
Збірка « Сад Божественних пісень». Тематика віршів, поетичний образ Саду. «Пісня 28» зі збірки, її ідейний зміст. Критика тогочасного суспільного ладу, його несправедливості в поезії Г. Сковороди («Всякому місту – звичай і права»). Уславлення свободи як найвищої цінності людини «Delibertate».. |
|
Лірика |
|
|
Запис в колонку напам’ять |
|
|
|
30 |
Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки харківські». Образне втілення ідеї «сродної праці» («Бджола і Шершень»). Майстерність діалогічної форми викладу. Мудрість і лаконізм афористичних висловів Г.Сковороди, його місце в українській літературі та філософській світовій думці. Теорія літ.: афоризм, трактат. |
|
Байка. Її особливості |
|
31 |
РЗМ№3. Письмовий твір на тему «Діалоги із Г.Сковородою про смисл і цінності життя» |
|
|
|
32 |
Позакласне читання. №2. Вишенський І. твори (в перекладі В. Шевчука). |
|
Вишенський |
|
33 |
Література рідного краю №1 |
|
|
|
34 |
Контрольна робота №3: «Українська література Ренесансу і бароко».Тести |
|
Українська література Ренесансу і бароко |
|
|
Запис у журналі: ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА |
|
|
|
35 |
Суспільно-історичні, культурні обставини становлення нової української літератури. Літературний процес кінця ХVIII – першої половини ХІХ ст. Духовне поневолення нації. Життя народу − предмет художнього зображення. Актуальність фольклорної традиції. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму; бурлескна стильова течія). Визначні українські письменники. |
9 |
Художній напрям |
|
|
Іван Котляревський |
|
|
|
36 |
Творчість І.Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. ТЛ: літературний напрям, течія, поглиблення знань про силабо-тонічне віршування |
|
Силабо-тонічне віршування |
|
37 |
Історія появи поеми «Енеїди». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію. Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі(картинки пекла). Теорія літ.: травестія, пародія, бурлеск, алюзія. |
|
Поема |
|
38 |
Втілення в образах поеми волелюбних прагнень українського народу, його високих моральних якостей. |
|
|
|
39 |
«Енеїда» як енциклопедія українських звичаїв, побуту, обрядів. Особливості жанру.
|
|
Жанри лірики |
|
|
Запис в колонку:напам’ять (уривок на вибір) |
|
|
|
40 |
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової української драматургії. Її довготривале сценічне життя. Торжество народної етики. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. |
|
Драма |
|
41 |
Показ моральної вищості представників трудового народу (Петра, Миколи, Терпилихи) над представниками вищих верств суспільства (Виборним, Возним). |
|
Х-ка образів |
|
42 |
Драматургічна майстерність автора. Роль пісні у творі. |
|
|
|
43 |
Т.Шевченко про значення творчості І.Котляревського в українській літературі. Узагальнюючий урок. |
|
Творчість Котляревського |
|
44 |
Література рідного краю №2 |
|
|
|
45 |
Позакласне читання№3. І. Котляревський «Москаль-чарівник» - перший водевіль нової української літератури. |
|
Творчість Котляревського |
|
46 |
Контрольна робота №5 Контрольний твір за творчістю І.Котляревського |
|
Творчість Котляревського |
|
|
Григорій Квітка-Основ’яненко |
7 |
|
|
47 |
Батько української прози, один з перших у Європі «творців людової повісті» (І.Франко). Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. ТЛ: сентименталізм. |
|
Проза |
|
48 |
«Маруся» як демонстрація спромог українського прозового слова, перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. |
|
Жанри прозових творів |
|
49 |
Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. |
|
Х-ка персонажів |
|
50 |
Інші персонажі повісті: розважливість, батьківське піклування (Наум Дрот), вірність у коханні (Василь). Композиція повісті. |
|
Х-ка персонажів |
|
51 |
Трагічний злам усталеного ходу подій як нагадування про стихійний плин людського життя. |
|
Повість |
|
52 |
РЗМ№4 Усний твір-характеристика персонажів повісті «Маруся». |
|
|
|
53 |
Оповідання «Салдацький патрет» як зразок бурлескно-реалістичних творів письменника. Природа сміху в оповіданні: гумористичне зображення оточення і самого маляра. |
|
Оповідання |
|
54 |
Підтекст твору: полеміка з некомпетентними критиками, які виносили суворий присуд новому українському письменству. П. Куліш про Г. Квітку.
|
|
Творчість Квітки- Основ’яненка |
|
55 |
Позакласне читання№4. Оповідання Оксани Забужко зі збірки «Сестро, сестро». |
|
Творчість Квітки- Основ’яненка |
|
56 |
Література рідного краю №3. |
|
|
|
57 |
Контрольна робота №6 за темою «Г. Квітка-Основ’яненко». Тести.
|
|
Творчість Квітки- Основ’яненка |
|
|
Література українського романтизму |
8 |
|
|
58 |
Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язокіз ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й полтавщині, у західній Україні («Руська трійця»).Поети-романтики(Л. Боровиковський, П. Гулак-Артемовський, Є.Гребінка, М. Костомаров, А.Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О.Афанасьєв-Чужбинський. М.Шашкевич). ТЛ: романтизм. |
|
Літературні напрями |
|
59 |
Балада «Рибалка» П. Гулака-Артемовського (мотив сильнішого за людину потягу, уособлення в образі русалки). |
|
Балада |
|
60 |
Засоби романтичного зображення ( «Соловейко» М. Костомарова). Приховане порівняння: соловейко і «співець»-поет. Відгук співу в романтично настроєній душі. ТЛ: романс. |
|
Романтизм |
|
61 |
Євген Гребінка. Вірш « Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини.
|
|
Лірика |
|
62 |
Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами( «Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Черные очи» та ін.)
|
|
Художні засоби |
|
63 |
Маркіян Шашкевич – основоположник нової української літератури на західних землях. Фольклорні мотиви у «Веснівці» М. Шашкевича, змалювання краси рідної природи, образотворчі засоби поезії |
|
Фольклорні мотиви |
|
64 |
Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. |
|
Романтизм |
|
Контроль за виконанням програми за І семестр
Форми контролю |
Кількість за програмою |
Відмітка про виконання |
|
№ уроку |
Дата проведення |
||
Контрольні роботи у формі: |
6 |
|
|
Контрольного класного твору |
2 |
|
|
Виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
4 |
|
|
Уроки розвитку мовлення |
4 (2у – 2п) |
|
|
Уроки позакласного читання |
4 |
|
|
Контрольний домашній твір |
2 |
|
|