(3,5 год на тиждень, 122,5 год на рік)
Підручник: Українська мова та читання (підручник у 2-х частинах) для 3 кл закладів загальної середньої освіти/ Л.О.Варзацька - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2020. - 160 с. : іл. Наказ МОН України від 21.02.2020 № 271
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку
|
Прим. |
|
|
|
|
І семестр |
|
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 2 КЛАСІ. МОВА І МОВЛЕННЯ. ТЕКСТ |
|
1 |
|
|
|
Мова в житті народу. |
|
2 |
|
|
|
Усне та писемне мовлення. Культура мовлення. Слова ввічливості. |
|
3 |
|
|
|
Вхідна діагностична робота. Повторення вивченого у 2 класі |
|
4 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Робота над складанням і записуванням запитань за змістом прочитаного. |
|
5 |
|
|
|
Текст і його ознаки. Заголовок тексту. |
|
6 |
|
|
|
Абзац. Роль абзаців у тексті. Найважливіші слова у тексті. |
|
7 |
|
|
|
Тема, мета та план тексту. |
|
8 |
|
|
|
Текст-розповідь та його ознаки. Тема і мета висловлювання. |
|
9 |
|
|
|
Досліджуємо будову тексту-розповіді. |
|
10 |
|
|
|
Текст-опис. Тема і мета висловлювання. |
|
11 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №2 Робота над складанням і записуванням |
|
12 |
|
|
|
Текст-опис. Досліджуємо ознаки та будову. |
|
13 |
|
|
|
Текст-міркування. Тема і мета висловлювання. |
|
14 |
|
|
|
Текст-міркування. Досліджуємо ознаки та будову. |
|
15 |
|
|
|
Ознайомлення з жанром есе. |
|
16 |
|
|
|
Діагностична робота «Списування» |
|
17 |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Творча робота над есе |
|
18 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №3 Робота над складанням і записуванням речень. |
|
|
|
|
|
СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА |
|
19 |
|
|
|
Досліджую слова з прямим та переносним значенням. |
|
20 |
|
|
|
Досліджую слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. |
|
21 |
|
|
|
Досліджую слова, близькі за значенням. Синоніми. Складання власних текстів на задану тему з використанням синонімів. |
|
22 |
|
|
|
Досліджую слова, протилежні за значенням. Антоніми. Використання антонімів у реченнях при описі погодніх умов восени. |
|
23 |
|
|
|
Підсумок розділу. Навчальний діалог. |
|
|
|
|
|
БУДОВА СЛОВА |
|
24 |
|
|
|
Досліджую корінь слова. Спільнокореневі (споріднені слова) слова. |
|
25 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №4 Робота з текстом, що містить слова з прямим та переносним значенням. Досліджуємо значення цих слів. |
|
26 |
|
|
|
Утворюю спільнокореневі (споріднені слова) слова. |
|
27 |
|
|
|
Поняття про закінчення. Діагностична робота «Діалог» |
|
28 |
|
|
|
Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без уживання терміна) на прикладах із різних частин мови |
|
29 |
|
|
|
Основа слова. Розрізняю частини основи |
|
30 |
|
|
|
Добираю спільнокореневі слова. |
|
31 |
|
|
|
Досліджую чергування голосних [о], [а] з [і] у коренях слів |
|
32 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №5 Письмове висловлювання про прочитаний текст. |
|
33 |
|
|
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’] |
|
34 |
|
|
|
Усвідомлення знань про чергування голосних та приголосних звуків. Вправи на застосування отриманих знань. |
|
35 |
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у коренях слів. |
|
36 |
|
|
|
Перевіряю слова із ненаголошеними [е], [и] в корені слова. |
|
37 |
|
|
|
Усвідомлюю зміст поняття «орфограма». Написання ненаголошених голосних звуків [е], [и] у корені слова |
|
38 |
|
|
|
Спостереження за вимовою та правописом слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом. Навчальний диктант. |
|
39 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №6 Складання і записування науково-популярного опису рослини під керівництвом вчителя. |
|
40 |
|
|
|
Досліджую слова із ненаголошеними голосними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом. |
|
41 |
|
|
|
Діагностична робота «Диктант №1» |
|
42 |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Правопис слів з ненаголошеними голосними. Закріплення вивченого |
|
43 |
|
|
|
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними (парні і непарні) |
|
44 |
|
|
|
Написання слів із дзвінкими та глухими приголосними. Навчальне аудіювання. |
|
45 |
|
|
|
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті |
|
46 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Удосконалення змісту і форми написання тексту з орієнтацією на пам’ятку, підготовлену вчителем |
|
47 |
|
|
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів із найуживанішими префіксами |
|
48 |
|
|
|
Діагностична робота «Аудіювання» |
|
49 |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Тренувальні вправи з творення слів із найуживанішими префіксами |
|
50 |
|
|
|
Спостерігаю за префіксами та прийменниками. Досліджую правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами |
|
51 |
|
|
|
Діагностична робота. Мовна тема №1 за розділом «Будова слова» |
|
52 |
|
|
|
Діагностична робота. Письмовий переказ |
|
53 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №8. Складання та записування тексту-міркування на задану тему |
|
54 |
|
|
|
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня. |
|
55 |
|
|
|
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. Засвоєггя правил переносу слів із префіксами. |
|
56
|
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Досліджую суфікс. Роль суфіксів у слові. Визначення суфіксів у словах. |
|
57 |
|
|
|
Підсумковий урок за семестр |
|
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку
|
Прим. |
|
|
|
|
ІI семестр |
|
|
|
|
|
ЧАСТИНИ МОВИ |
|
58 |
|
12.01 |
|
Загальне уявлення про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, числівник, прийменник |
|
59 |
|
13.01 |
|
Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. Розрізнення їх за закінченнями, значенням, роллю в реченні та за зв’язком з іншими словами |
|
|
|
|
|
ІМЕННИК |
|
60 |
|
14.01 |
|
Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та зв’язок з іншими словами у реченні). Іменники — назви істот та неістот |
|
61 |
|
15.01 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
62 |
|
19.01 |
|
Закріплення умінь визначати іменники — назви істот та неістот, їх роль у реченні. Навчальний усний твір |
|
63 |
|
20.01 |
|
Власні й загальні іменники. Велика буква у власних іменниках |
|
64 |
|
21.01 |
|
Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників та дієслів. Вправи на творення іменників від прикметників і дієслів |
|
65 |
|
26.01 |
|
Змінювання іменників за числами (однина і множина). Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або в множині |
|
66 |
|
27.01 |
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. |
|
67 |
|
28.01 |
|
Діагностична робота. Диктант |
|
68 |
|
29.01 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
69 |
|
02.02 |
|
Вправи на визначення роду іменників |
|
70 |
|
03.02 |
|
Змінювання іменників за питаннями |
|
|
|
|
|
ПРИКМЕТНИК |
|
71 |
|
04.02 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Загальне поняття про прикменник (питан ня, значення, роль у реченні). Значення прикметників у мовленні |
|
72 |
|
09.02 |
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками |
|
73 |
|
10.02 |
|
Змінювання прикметників за числами та питаннями |
|
74 |
|
11.02 |
|
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників |
|
75 |
|
12.02 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
76 |
|
16.02 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-антоніми |
|
77 |
|
17.02 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-синоніми |
|
78 |
|
18.02 |
|
Діагностична робота. Списування |
|
79 |
|
23.02 |
|
Спостереження за вживанням прикметників у прямому і переносному значеннях |
|
80 |
|
24.02 |
|
Узагальнення й закріплення знань про прикметник |
|
81 |
|
25.02 |
|
Комплексна діагностична робота |
|
|
|
|
|
ЧИСЛІВНИК |
|
82 |
|
26.02 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
83 |
|
02.03 |
|
Формування поняття про числівник |
|
84 |
|
03.03 |
|
Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні |
|
85 |
|
04.03 |
|
Вимова і правопис числівників |
|
|
|
|
|
ДІЄСЛОВО |
|
86 |
|
09.03 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Загальне поняття про дієслово |
|
87 |
|
10.03 |
|
Спостереження за роллю дієслів у реченні. Вправи на встановлення зв’язку дієслів з іменниками у тексті |
|
88 |
|
11.03 |
|
Змінювання дієслів за числами. |
|
89 |
|
12.03 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
90 |
|
16.03 |
|
Вправи на розрізнення часових форм дієслів |
|
91 |
|
17.03 |
|
Змінювання дієслів за часами |
|
92 |
|
18.03 |
|
Змінювання дієслів за часами |
|
93 |
|
23.03 |
|
Закріплення знань про часові форми дієслова |
|
94 |
|
24.03 |
|
Написання не з дієсловами |
|
95 |
|
25.03 |
|
Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово» |
|
96 |
|
26.03 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
|
|
|
|
РЕЧЕННЯ |
|
97 |
|
06.04 |
|
Види речень за метою висловлювання. Звертання. Спостереження за інтонацією та розділовими знаками |
|
98 |
|
07.04 |
|
Діагностична робота. Диктант |
|
99 |
|
08.04 |
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення |
|
100 |
|
13.04 |
|
Зв’язок слів у реченні |
|
101 |
|
14.04 |
|
Узагальнення знань за розділом. Навчальний діалог |
|
102 |
|
15.04 |
|
Комплексна діагностична робота |
|
|
|
|
|
ТЕКСТ |
|
103 |
|
16.04 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
104 |
|
20.04 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Розвиток уявлень про текст. Заголовок |
|
105 |
|
21.04 |
|
Найважливіші в тексті слова |
|
106 |
|
22.04 |
|
Тема і головна думка (мета) тексту |
|
107 |
|
27.04 |
|
Текст-розповідь |
|
108 |
|
28.04 |
|
Текст-опис |
|
109 |
|
29.04 |
|
Текст-міркування |
|
110 |
|
30.04 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
111 |
|
04.05 |
|
Есе |
|
112 |
|
05.05 |
|
Спостереження за ознаками художніх та наукових текстів |
|
113 |
|
06.05 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК |
|
114 |
|
11.05 |
|
Повторення та закріплення вивченого. Свято Матері |
|
115 |
|
12.05 |
|
Текст. Спільнокореневі слова. Головні слова в реченні. 8 травня — День пам’яті та примирення |
|
116 |
|
13.05 |
|
Повторення вивченого матеріалу. Алфавіт. Частини мови. |
|
117 |
|
14.05 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
118 |
|
18.05 |
|
Закріплення умінь визначати іменники — назви істот та неістот, їх роль у реченні. |
|
119 |
|
19.05 |
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. |
|
120 |
|
20.05 |
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками |
|
121 |
|
25.05 |
|
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників |
|
122 |
|
26.05 |
|
Вимова і правопис числівників |
|
123 |
|
27.05 |
|
Вправи на розрізнення часових форм дієслів |
|
124 |
|
28.05 |
|
Розвиток зв’язного мовлення |
|
125 |
|
01.06 |
|
Написання не з дієсловами |
|
126 |
|
02.06 |
|
Будова слова |
|
127 |
|
03.06 |
|
Повторення вивченого за рік |
|