Українська мова
за типовою освітньою програмою (за ред. Р. Б. Шияна)
за підручником «Українська мова. Буквар» : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) / І.О. Большакова, М.С.Пристінська. – Харків:
Вид-во «Ранок», 2018.
І СЕМЕСТР
5 год на тиждень
№ № з/п з/п |
Дата |
Тема уроку |
Ключові компетентності |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
І семестр Добукварний період (читання, письмо) |
|||||
1
|
01.09 |
Я вивчаю українську мову. Я вітаюсь і знайомлюсь. Письмове приладдя. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (С.3- 4 – підручник) |
- Вільне володіння державною мовою.
- Вміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти. |
-Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - досліджуємо мовлення, - взаємодіємо письмово. |
|
2 |
04.09 |
Усне і писемне мовлення. Орієнтування на сторінці зошита (С. 5) |
|
||
3 |
05.09 |
Слова – назви предметів. Постава під час письма. Рядок. Верхня і нижня рядкові лінії. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком (С. 6) |
|
||
4 |
06.09 |
Слова – назви дій. Рядок. Верхня і нижня рядкові лінії. Міжрядкова лінія (надрядкова, підрядкова). Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком (С. 7) |
|
||
5 |
07.09 |
Слово і речення. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком (С. 8) |
|
||
6 |
08.09 |
Слово і речення. Письмо знаків оклику і знаків питання за зразком. Робота з дитячою книжкою: слухаю вірші про школу (С. 9) |
|
||
7 |
11.09 |
Поняття про мовні і немовні звуки. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії до підрядкової за зразком. Розвиток зв’язного мовлення: інтерв’ю з однокласником «Де ти живеш?» (С. 10) |
|
||
8 |
12.09 |
Поняття про букви. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії до надрядкової за зразком (С. 11)
|
|
||
|
|
Букварний період |
|
|
|
9 |
13.09 |
Звук [а]. Букви А і а. Друкування букв. Службові слова в реченні. Факти і думки (С. 12) |
- Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.
- Любов до читання. |
-Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - взаємодіємо письмово, - досліджуємо мовлення. |
|
10 |
14.09 |
Звук [о]. Букви О і о. Текст. Тема тексту. Друкування букв (С. 13) |
|
||
11 |
15.09 |
Звук [м]. Букви М і м. Текст. Тема тексту. Друкування букв, складів, слів (С. 14) |
|
||
12 |
18.09 |
Звук [м]. Букви М і м. Друкування букв, складів, слів, речення (С. 15) |
|
||
13 |
19.09 |
Звуки [л], [лʼ]. Букви Л і л. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С.16) |
|
||
14 |
20.09 |
Звук [л], [л’]. Букви Л і л. Друкування букв, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Порівняння. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 17) |
|
||
15 |
21.09 |
Звук [у]. Букви У і у. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 18) |
|
||
16 |
22.09 |
Звук [у]. Букви У і у. Текст. Передбачення. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. Робота з дитячою книжкою: слухаю українські народні казки (С. 19) |
|
||
17 |
25.09 |
Звук [н]. Букви Н і н. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички. Розвиток зв’язного мовлення: відповідаю на запитання (С. 20) |
|
||
18 |
26.09 |
Звук [н]. Букви Н і н. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 21) |
|
||
19 |
27.09 |
Звуки [с], [сʼ]. Букви С і с. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 22) |
|
||
20 |
28.09 |
Звуки [с], [сʼ]. Букви С і с. Текст. Тема тексту. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 23) |
|
||
21 |
29.09 |
Звуки. Голосні і приголосні (С. 24) |
|
||
22 |
02.10 |
Склад. Поділ слова на склади (С. 25) |
|
||
23 |
03.10 |
Звук [к]. Букви К і к. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 26) |
- Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.
- відчуття краси слова,
- опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. |
- Громадянська відповідальність, - читаємо, - взаємодіємо письмово, - досліджуємо мовлення. |
|
24 |
04.10 |
Звук [к]. Букви К і к. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички (С. 27) |
|
||
25 |
05.10 |
Наголос. Текст. Тема тексту. Робота з дитячою книжкою: слухаю вірші про осінь (С. 28) |
|
||
26 |
06.10 |
Звуковий склад слова. Як зробити звуковий аналіз слова. Розвиток зв’язного мовлення: ставлю запитання (С. 29) |
|
||
27 |
09.10 |
Звук [и]. Букви И й и. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 30) |
|
||
28 |
10.10 |
Звук [и]. Букви И й и. Текст. Заголовок. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 31) |
|
||
29 |
11.10 |
Звуки [р], [рʼ]. Букви Р і р. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 32) |
|
||
30 |
12.10 |
Звуки [р], [рʼ]. Букви Р і р. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис імен людей. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 33) |
|
||
31 |
13.10 |
Звук [б]. Букви Б і б. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 34) |
|
||
32 |
16.10 |
Звук [б]. Букви Б і б. Послідовність подій. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис імен людей. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 35) |
|
||
33 |
17.10 |
Звук [в]. Букви В і в. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 36) |
|
||
34 |
18.10 |
Звук [в]. Букви В і в. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням унизу (С. 37) |
|
||
35 |
19.10 |
Звуки [д], [дʼ]. Букви Д і д. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі. Робота з дитячою книжкою: слухаю тексти про ліс (С. 38) |
- Вільне володіння державною мовою.
- навчання працювати самостійно і в групі,
- вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти. |
-Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - досліджуємо мовлення, - взаємодіємо письмово. |
|
36 |
20.10 |
Звуки [д], [дʼ]. Букви Д і д. Службові слова. Друкування букв, складів, слів, речень. Правопис кличок тварин. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі. Розвиток зв’язного мовлення: розповідаю про ліс (С. 39) |
|
||
37 |
01.11 |
Звук [і]. Букви І та і. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі (С. 40) |
|
||
38 |
02.11 |
Звук [і]. Букви І та і. Тверді та м’які приголосні звуки. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі (С. 41) |
|
||
39 |
03.11 |
Звук [п]. Букви П і п. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу (С. 42) |
|
||
40 |
06.11 |
Звук [п]. Букви П і п. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу (С. 43) |
|
||
41 |
07.11 |
Звуки [т], [тʼ]. Букви Т і т. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі (С. 44) |
|
||
42 |
08.11 |
Звуки [т], [тʼ]. Букви Т і т. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Досліджуємо медіа. Реклама. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу (С. 45) |
|
||
43 |
09.11 |
Звук [г]. Букви Г і г. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу (С. 46) |
|
||
44 |
10.11 |
Звук [г]. Букви Г і г. Текст. Тема тексту. Заголовок. Тверді і пом’якшені приголосні звуки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички із заокругленням угорі та внизу (С. 47) |
|
||
45 |
13.11 |
Звук [ґ]. Букви Ґ і ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички (С. 48) |
- Любов до читання,
- відчуття краси слова,
- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. |
Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - взаємодіємо письмово, - театралізуємо. |
|
46 |
14.11 |
Звук [ґ]. Букви Ґ і ґ. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички. Робота з дитячою книжкою: читаю про тварин (С. 49) |
|
||
47 |
15.11 |
Звук [е]. Букви Е і е. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички. Розвиток зв’язного мовлення: розповідаю про тварин (С. 50) |
|
||
48 |
16.11 |
Звук [е]. Букви Е і е. Тверді і м’які приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички (С. 51) |
|
||
49 |
17.11 |
Звуки [з], [зʼ]. Букви З і з. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички із петлею внизу (С. 52) |
|
||
50 |
20.11 |
Звуки [з], [зʼ]. Букви З і з. Послідовність подій. Зачин, головна частина, кінцівка. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички із петлею внизу (С. 53) |
|
||
51 |
21.11 |
Звук [ж]. Букви Ж і ж. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі (С. 54) |
|
||
52 |
22.11 |
Звук [ж]. Букви Ж і ж. Тема. Послідовність подій. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі (С. 55) |
|
||
53 |
23.11 |
Звук [ш]. Букви Ш і ш. Скоромовка. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі (С. 56) |
|
||
54 |
24.11 |
Звук [ш]. Букви Ш і ш. Вірш. Рима. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею вгорі (С. 57) |
|
||
55 |
27.11 |
Звук [х]. Букви Х і х. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала. Робота з дитячою книжкою: читаю про зиму (С. 58) |
|
||
56 |
28.11 |
Звук [х]. Букви Х і х. Текст. Послідовність подій. Головна думка. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала. Розвиток зв’язного мовлення: розповідаю про зиму (С. 59) |
- Активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади,
- любов до читання,
- навчання працювати самостійно і в групі. |
-Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - досліджуємо медіа, - взаємодіємо письмово. |
|
57 |
29.11 |
Звук [й]. Букви Й і й. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала (С. 60) |
|
||
58 |
30.11 |
М’який приголосний звук [й]. Слова – назви ознак. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала (С. 61) |
|
||
59 |
01.12 |
Звук [ч]. Букви Ч і ч. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала (С. 62) |
|
||
60 |
04.12 |
Звук [ч]. Букви Ч і ч. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала (С. 63) |
|
||
61 |
05.12 |
Букви Щ і щ, позначення ними звуків [шч]. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала (С. 64) |
|
||
62 |
06.12 |
Букви Щ і щ. Вірш. Прислів’я. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала (С. 65) |
|
||
63 |
07.12 |
Букви Я і я, позначення звуків [йа]. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала (С. 66) |
|
||
64 |
08.12 |
Букви Я і я, позначення звука [а] та пом’якшення попереднього приголосного. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала. Робота з дитячою книжкою: читаю про домашніх улюбленців (С. 67) |
|
||
65 |
11.12 |
Букви Ю і ю, позначення звуків [йу]. Послідовність подій. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. Розвиток зв’язного мовлення: запитую і розповідаю про домашніх улюбленців (С. 68) |
|
||
66 |
12.12 |
Букви Ю і ю, позначення звука [у] та пом’якшення попереднього приголосного. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 69) |
|
||
67 |
13.12 |
Букви Є і є, позначення звуків [йе]. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 70) |
- Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб,
- вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти,
- любов до читання. |
-Громадянська відповідальність, - взаємодіємо усно, - взаємодіємо письмово, - читаємо. |
|
68 |
14.12 |
Букви Є і є, позначення звука [е] та пом’якшення попереднього приголосного. Текст. Тема тексту. Заголовок. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 71) |
|
||
69 |
15.12 |
Буква ь (знак м’якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 72) |
|
||
70 |
18.12 |
Букви Ї та ї, позначення звуків [йі]. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 73) |
|
||
71 |
19.12 |
Звуки [ц], [цʼ]. Букви Ц і ц. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 74) |
|
||
72 |
20.12 |
Звуки [ц], [цʼ]. Букви Ц і ц. Текст. Тема тексту. Передбачення. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала (С. 75) |
|
||
73 |
21.12 |
Звук [ф]. Букви Ф і ф. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. Робота з дитячою книжкою: читаю про зимові свята (С. 76) |
|
||
74 |
22.12
25.12 |
Звук [ф]. Букви Ф і ф. Текст. Головна думка. Передбачення. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала. Розвиток зв’язного мовлення: запитую і розповідаю про зимові свята (С. 77) |
|
||
|
|
Повторення вивченого |
|
||
75 |
26.12 |
Читання текстів. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо вивчених елементів |
|
||
76 |
27.12 |
Читання текстів. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо вивчених елементів |
|
||
77 |
28.12 |
Читання текстів. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо вивчених елементів |
|
||
78 |
29.12 |
Алфавіт. Розташування слів за алфавітом. Новий рік на поріг (С. 78)
|
|
1