Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу
(122 год, 3,5 год на тиждень)
Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804)
№ |
І семестр |
Дата |
Т 1. Вступ. Повторення вивченого в початкових класах 3г+6 РМ |
||
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. |
|
2 |
РМ. № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. |
|
3 |
РМ. № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
|
4 |
РМ. № 3. Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовні теми: «Де і як я провів(ла) літні канікули», «Чим запам’яталося мені літо»). |
|
5 |
Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
|
7 |
РМ. № 4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. |
|
8 |
РМ. № 5. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
|
9 |
РМ. № 6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
|
10 |
Контрольна робота № 1. «Повторення вивченого в початкових класах.» (диктант) |
|
Т 2. Лексикологія 9г+3РМ |
||
11 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. |
|
12 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
|
13 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
14 |
РМ. № 7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
15 |
Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
16 |
Групи слів за значенням(синоніми). |
|
17 |
Групи слів за значенням (антоніми). |
|
18 |
РМ. № 8. Аналіз письмового переказу. Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
|
19 |
Групи слів за значенням (омоніми). |
|
20 |
Групи слів за значенням (пароніми). Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів. |
|
21 |
РМ. № 9. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника. |
|
22 |
Контрольна робота № 2. «Лексикологія» (тести). |
|
Т 3. Будова слова. Орфографія 10г+2РМ |
||
23 |
Основа слова і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
24 |
Незмінні й змінні слова. |
|
25 |
Корінь як значуща частина слова. |
|
26 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
27 |
РМ. № 10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
28 |
Префікс як значуща частина слова. |
|
29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
|
30 |
РМ. № 11. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості. |
|
31 |
Суфікс як значуща частина слова. |
|
32 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
33 |
Узагальнення і систематизація з розділу «Будова слова. Орфографія». Розбір слова за будовою. |
|
34 |
Контрольна робота № 3. «Будова слова. Орфографія» (тести). |
|
Т 4.1. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія 13г+1РМ |
||
35 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
|
36 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
|
37 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
|
38 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
|
39 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
40 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
41 |
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
|
42 |
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
|
43 |
Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені е, и, о в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
|
44 |
РМ. № 12. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
|
45 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних е, и та о перед складом із наголошеним у коренях слів. |
|
46 |
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення Орфографічний словник (практично) |
|
47 |
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично) |
|
48 |
Контрольна робота № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тести) |
|
Т 4.2. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія 10г+3РМ |
||
49 |
РМ. №. 13. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
50 |
РМ. № 14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
51 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних |
|
52 |
Спрощення в групах приголосних |
|
53 |
Спрощення в групах приголосних |
|
54 |
РМ. № 15. Аналіз письмового твору. Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий, вимова, запитання, завдання та ін.). |
|
55 |
Уподібнення і спрощення в групах приголосних. |
|
56 |
Вимова префіксів роз-, без-. |
|
57 |
Чергування [о]-[а],[е]-[і],[е]-[и]; [о],[е] з [і]. |
|
58 |
[и], [і] після [ж], [ч], [ш] та [г], [к], [х] у коренях слів. [е], [о] після [ж], [ч], [ш]. |
|
59 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з*], [ц*], [с*] |
|
60 |
Контрольна робота № 5. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тести). |
|
Т 4.3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія 9г+2РМ |
||
61 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності). |
|
62 |
РМ. № 16. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії. |
|