Прочитайте речення, визначте, скільки осіб бере участь у розмові. Запишіть, доповнивши кожну репліку словами автора. Поставте потрібні розділові знаки. 1. Подивись на свій одяг сину. 2. Що я на ньому не бачив? 3. Я ж тебе просила не перестрибувати через калюжу. 4. А я мамо і не перестрибнув. (Народна творчість).
ВІТРИСЬКО— Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?— Це я в листі заблудився і дороги не знайду.— А навіщо трусиш сливи у некошену траву?— Бо удався нелінивим, без роботи не живу!— Ой вітриську, робиш шкоду! Угамуйся хоч на мить!— Краще геть піду з городу, в чистім полі буду жить! Звісив з тину босі ноги, свиснув — листя полягло.І за мить впродовж дороги покурівся за село.
Прочитати текст, записати речення, замінивши пряму мову діалогом Улітку дід Іван і його онук Івась пасли череду. Знайшов раз Івась палицю, що лежала в траві й сказав: «Я зроблю батіг і поганятиму корів».«З неї можна зробити те, що душу оживляє», - мовив дід, роздивляючись палицю. (За В. Сухомлинським). Зобразити схематично вживання розділових знаків у реченнях з прямою мовою.