Урок + Презентація "Ненаголошені голосні [е], [и] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом"

Про матеріал
План-конспект уроку допоможе сформувати вміння й навички дотримуватись норм літературної вимови; правильно писати ненаголошені голосні; розвивати критичне мислення, самоосвітню компетентність. Методи, використані на уроці: мозкова атака, інтерактивна система позначок «Поміч», асоціювання, метод незакінчених речень інтерактивна гра «Криголам».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ненаголошені голосні [е], [и] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом

Номер слайду 2

І. Розминка. Розгадати білайнворд1. Третій місяць осені.2. Птах, що має міцний дзьоб і видовбує поживу з-під кори дерев.3. Оптичний прилад для спостереження за небесними світилами.4. Печений виріб із тіста з начинкою.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}листопадятелескопиріг1234

Номер слайду 3

Як перевірити написання ненаголошених е,и в корені слова?Що ви повинні сьогодні дізнатися? Чого навчитися?

Номер слайду 4

*Горобець маленький, а серденько має. Конструювання-відновлення. Запишіть речення, вставте у слова голосні звуки, поясніть. П _в _рн_л _ся сплюшка з п_вдня й з_х_д_л_ся ш_к_ти, де б п_с_л_т_ся. Самоперевірка. Повернулася сплюшка з півдня й заходилася шукати, де б поселитися.

Номер слайду 5

1. Спостереження. Алгоритм дій: А. Поставте слово півдня у Н.в. Який голосний поставили на місці пропуску? Б. Змініть слово дятел, поставивши його в Р.в. Що сталося з голосним – він випав чи залишився? Який голосний випав?В. Сформулюйте правило: е пишемо, якщо …2. Прослухайте речення. Запишіть буквосполучення, яке вживається найчастіше? Які голосні ви написали в буквосполученні?Знайдіть у білайнворді подібне поєднання звуків. Які голосні в ньому?Зробіть висновок.

Номер слайду 6

2. Запишіть речення, опустивши дужки, порівняйте правопис та вимову слів, поданих у транскрипції; поставте розділові знаки в реченні. Поясніть правопис ненаголошених голосних, вживання пунктограм. Сплюшці байдуже яке [дереиво] дуб чи [веирба] [беиреза]чи дика яблуня.3. Диктант «Перевіряю себе».Індивідуальне завдання. Створити висловлювання (5-6 речень) на тему «Допомогаю пернатим узимку».

Номер слайду 7

4. «Криголам». Вимовити скоромовку. Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.- Поясніть написання ненаголошених голосних у скоромовці.

Номер слайду 8

1 Орфографічний калейдоскоп. Виписати слова, написання яких не перевіряється наголосом, вказати спосіб перевірки, власну думку обґрунтувати. Земляний, бережок, гребенястий, вербовий, минулий, теплиця, променя, директор, кришити, лимон, справедливий, каменя.

Номер слайду 9

Домашнє завдання. 1. Вивчити правила за схемою .2. Записати 5 народних прислів’їв про птахів (у реченнях повинні бути ненаголошені голосні) 3. Підготувати завдання з ключем*

pptx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
4072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку