Календарне планування з української мови,
З інтелектуальними порушеннями
5 клас
№ з/п |
|
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Примітка |
|
|
Повторення Алфавіт. |
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно вимовляє алфавітні назви букв; |
|
|
|
РМ №1 Відомості про мовлення. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо), їх особливості.
|
– – має уявлення про види мовленнєвої діяльності, про спілкування і мовлення; – розрізняє усну й письмову, монологічну й діалогічну форми мовлення (*з допомогою вчителя);
|
|
|
|
РМ №2 Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілку-вання, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнками).
|
*включається в діалог з учителем, учнями, батьками тощо; – під керівництвом вчителя бере участь у розігруванні діалогів певного обсягу (орієнтовно 2-4 репліки для двох учнів) відповідно до пропонованої ситуації спілкування (за зразком, готовими репліками, формулами мовленнєвого етикету, опорними словами, малюнком);
|
|
|
|
Розрізнення приголосних звуків (глухі та дзвінкі, тверді та м’які).
|
дотримується правопису дзвінких і глухих, твердих і м’яких приголосних у словах; (*з допомогою вчителя);
|
|
|
|
Пом’якшення приголосних перед я, ю, є, ї та знаком м’якшення. |
–*позначає м’якість приголосних на письмі з допомогою знаку м’якшення; |
|
|
|
Поділ слів на склади. Подвоєння приголосних у словах. Перенос таких слів. |
– поділяє слова на склади; (*з допомогою вчителя); - розрізняє і знаходить слова з подвоєнням приголосних; (*з допомогою з допомогою вчителя |
|
|
|
Вживання апострофа після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї.
|
– з допомогою з допомогою вчителя розрізняє, правильно вимовляє і пише слова з подвоєнням та апострофом у найуживаніших словах; |
|
|
|
Ненаголошені голосні в корені слова. Спільнокореневі слова.
|
– правильно вимовляє слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слів; (*повторює за вчителем); – добирає перевірні слова способом словозміни і пошуком спільнокореневих (споріднених) слів (з допомогою вчителя); – спількореневі слова серед поданих слів; виділяє корінь у спільнокореневих (споріднених) словах (з допомогою вчителя);
|
|
|
|
РМ №З Переказ тексту за поданим планом. Вибірковий переказ.
|
- переказує тексти різного типу за поданим планом; (*переказує короткі тексти за планом з допомогою вчителя); – за завданням учителя самостійно переказує вказані ним епізоди (частини) прочитаного (прослуханого) тексту;
|
|
|
|
Контрольна робота Писемне мовлення. Написання під диктування речень і текстів.
|
Учень: – пише під диктування доступні речення і тексти; (*слова, речення з 2-3 слів (після відповідної підготовчої роботи); |
|
|
|
Лексичне значення слова.
|
розрізняє слова, подібні за значенням; знаходить слова, подібні за значенням, серед низки запропонованих слів (*з допомогою вчителя);
|
|
|
|
РМ №3.Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на абзаци.
|
- розрізняє заголовок і зміст тексту, добирає до тексту заголовок із запропонованих учителем (при необхідності – з допомогою вчителя);
|
|
|
|
РМ №4. Поділ тексту на абзаци.
|
– поділяє текст на абзаци, разом із учителем відслідковує зв’язок початку нової думки з новим абзацем;
|
|
|
|
Лексичне значення слова.
|
Розрізняє слова, подібні за значенням; знаходить слова, подібні за значенням, серед низки запропонованих слів (*з допомогою вчителя);
|
|
|
|
РМ №5 Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). |
– практично володіє різними формими звертання до співрозмовника (слова ввічливості, які вживаються під час зустрічі і прощання); – самостійно або після нагадування вітається, прощається; – *знає і вживає (під контролем учителя) найпростіші українські форми мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання; українські форми звертання до дітей і дорослих; – за завданням учителя вміє самостійно (або після нагадування чи з допомогою педагога) запитати, відповісти, попросити, подякувати, вибачитись; (*з допомогою вчителя); |
|
|
|
РМ №6 Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). |
– практично володіє різними формими звертання до співрозмовника (слова ввічливості, які вживаються під час зустрічі і прощання); – самостійно або після нагадування вітається, прощається; – *знає і вживає (під контролем учителя) найпростіші українські форми мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання; українські форми звертання до дітей і дорослих; – за завданням учителя вміє самостійно (або після нагадування чи з допомогою педагога) запитати, відповісти, попросити, подякувати, вибачитись; (*з допомогою вчителя); |
|
|
|
РМ №7 Діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнками. |
- під керівництвом вчителя бере участь у розігруванні діалогів певного обсягу (орієнтовно 2-4 репліки для двох учнів) відповідно до пропонованої ситуації спілкування (за зразком, готовими репліками, формулами мовленнєвого етикету, опорними словами, малюнком); |
|
|
|
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
- розрізняє слова, протилежні за значенням; *з допомогою вчителя вибирає пари слів протилежного значення із запропонованих слів; – розрізняє слова, подібні за значенням; знаходить слова, подібні за значенням, серед низки запропонованих слів (*з допомогою вчителя);
|
|
|
|
Контрольна робота (тестові завдання) |
|
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова Спільнокореневі слова.
|
– з допомогою вчителя розрізняє значущі частини слова; – має уявлення про спільнокореневі слова; розрізняє і знаходить їх в усному та писемному мовленні; – з допомогою вчителя наводить приклади спільнокореневих слів; (*повторює за вчителем); – розрізняє на письмі префікси і прийменники, дотримується правил правопису (з допомогою вчителя); (*дотримується правил правопису з допомогою вчителя).
|
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова Спільнокореневі слова.
|
|
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова Спільнокореневі слова.
|
|
|
|
|
РМ№8 Складання речень за запитаннями, малюнками, на тему.
|
- складає і записує прості речення за запитаннями, малюнками, на тему (з допомогою вчителя); (*складає з допомогою вчителя прості речення); |
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова Спільнокореневі слова.
|
– з допомогою вчителя розрізняє значущі частини слова; – має уявлення про спільнокореневі слова; розрізняє і знаходить їх в усному та писемному мовленні; – з допомогою вчителя наводить приклади спільнокореневих слів; (*повторює за вчителем); – розрізняє на письмі префікси і прийменники, дотримується правил правопису (з допомогою вчителя); (*дотримується правил правопису з допомогою вчителя).
|
|
|
|
РМ№8 Розповідь (про події, що відбулися, особисті враження) за питаннями, за серією малюнків тощо.
|
- складає і записує прості речення за запитаннями, малюнками, на тему (з допомогою вчителя); (*складає з допомогою вчителя прості речення);
|
|
|
|
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова Спільнокореневі слова.
|
– з допомогою вчителя розрізняє значущі частини слова; – має уявлення про спільнокореневі слова; розрізняє і знаходить їх в усному та писемному мовленні; – з допомогою вчителя наводить приклади спільнокореневих слів; (*повторює за вчителем); – розрізняє на письмі префікси і прийменники, дотримується правил правопису (з допомогою вчителя); (*дотримується правил правопису з допомогою вчителя).
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв;
|
|
|
|
РМ № 9 Тексти різних типів: розповідь, опис.
|
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв;
|
|
|
|
РМ №10 Конструювання висловлювань: повідомлення про діяльність . |
-будує висловлювання з допомогою вчителя (з використанням знайомого мовленнєвого матеріалу, в типових навчальних, ігрових, побутових ситуаціях);
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв;
|
|
|
|
РМ №11Усний переказ |
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв;
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
|
|
|
|
РМ№12 Складання простого плану тексту.
|
разом із учителем складає простий план прочитаного тексту;
|
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт
|
*має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв;
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
– розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; *правильно їх вимовляє;
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
|
|
|
РМ № 13. Речення з правильним і неправильним порядком слів (деформоване речення).
|
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
– розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; *правильно їх вимовляє; –
|
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
|
|
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г. |
розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; *правильно їх вимовляє
|
|
|
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г. |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
– *має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв; – розрізняє співвідношення звуків і букв;
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
|
|
|
|
РМ№14 Розповідь (про події, що відбулися |
*розповідає про побачене, почуте, відповідаючи на запитання вчителя; – з допомогою та за питаннями вчителя коментує та пояснює власні дії.
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
– *має уявлення про алфавіт; знає та правильно (залежно від мовленнєвих можливостей учнів) вимовляє алфавітні назви букв; – розрізняє співвідношення звуків і букв;
|
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. |
|
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
уміє користуватися алфавітом під час роботи зі словником, визначати значення слова за допомогою тлумачного словника |
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
|
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
|
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
|
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
|
|
|
|
Контрольний диктант |
|
|
|
|
РМ 15Розповідь (про події, що відбулися |
*розповідає про побачене, почуте, відповідаючи на запитання вчителя; – з допомогою та за питаннями вчителя коментує та пояснює власні дії.
|
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
визначає наголос у двоскладових і трискладових словах (з допомогою вчителя); – з допомогою вчителя визначає наголошені та ненаголошені голосні у слові.
|
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
|
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
|
|
|
|
РМ№16 Переказ тексту за поданим планом. |
|
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Відмінність словосполучення від слова й речення. |
– розрізняє словосполучення від слова і речення; – разом із учителем визначає головне й залежне слово в словосполученні (практично, відповідаючи на запитання);
|
|
|
|
Головне й залежне слово в словосполученні. |
разом із учителем визначає головне й залежне слово в словосполученні (практично, відповідаючи на запитання); |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. |
розрізняє речення, різні за метою висловлювання, дотримується правил вживання розділових знаків у кінці речення; – уміє інтонувати різні за метою висловлювання речення; (*наслідує вчителя); – складає різні за метою висловлювання речення на задану тему (при необхідності – з допомогою вчителя); |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. |
|
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. |
|
|
|
|
Контрольний усний твір |
|
|
|
|
Головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). |
з допомогою вчителя розрізняє головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). – разом з учителем, за допомогою запитань, встановлює зв’язки слів у реченні; |
|
|
|
Головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). |
|
|
|
|
Головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). |
|
|
|
|
Головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). |
|
|
|
|
РМ №17Діалог |
|
|
|
|
Встановлення зв’язку між словами в реченнях (за допомогою запитань). |
разом з учителем, за допомогою запитань, встановлює зв’язки слів у реченні; |
|
|
|
Встановлення зв’язку між словами в реченнях (за допомогою запитань). |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів). |
з допомогою вчителя і самостійно будує речення з використанням мовного, предметного та ілюстративного матеріалу; (*з допомогою вчителя будує прості речення із поданих слів); |
|
|
|
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів) |
|
|
|
|
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів) |
|
|
|
|
Контрольний переказ |
|
|
|
|
Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему. |
складає різні за метою висловлювання речення на задану тему (при необхідності – з допомогою вчителя); (*з допомогою вчителя будує прості речення із поданих слів);
|
|
|
|
Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему. |
|
|
|
|
Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему. |
|
|
|
|
Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему. |
|
|
|
|
РМ№18 Підпис листівки (поздоровлення рідним, друзям). |
|
|
|
|
РМ№19 №Адреса на конверті (листівці). |
|
|
|
|
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів). |
з допомогою вчителя і самостійно будує речення з використанням мовного, предметного та ілюстративного матеріалу; (*з допомогою вчителя будує прості речення із поданих слів); |
|
|
|
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів). |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
Повторення вивченого Голосні й приголосні звуки. Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; |
– розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; *правильно їх вимовляє; |
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
уміє користуватися алфавітом під час роботи зі словником, визначати значення слова за допомогою тлумачного словника; |
|
|
|
Контрольна робота письмовий твір Складання речень за малюнками на тему. |
складає і записує прості речення за запитаннями, малюнками, на тему (з допомогою вчителя); (*складає з допомогою вчителя прості речення); |
|
|
|
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
уміє користуватися алфавітом під час роботи зі словником, визначати значення слова за допомогою тлумачного словника; |
|
|
|
РМ№20 Складання речень за малюнками на тему. |
складає і записує прості речення за запитаннями, малюнками, на тему (з допомогою вчителя); (*складає з допомогою вчителя прості речення); |
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
визначає наголос у двоскладових і трискладових словах (з допомогою вчителя); – з допомогою вчителя визначає наголошені та ненаголошені голосні у слові. |
|
|
|
Лексичне значення слова. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
розрізняє групи слів за значенням; пояснює (у нескладних випадках) значення загальновживаних слів; (*розуміє значення загальновживаних слів); – розрізняє слова, протилежні за значенням; *з допомогою вчителя вибирає пари слів протилежного значення із запропонованих слів |
|
|
|
Лексичне значення слова. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
|
|
|
|
Лексичне значення слова. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
|
|
|
|
Контрольна робота. Тести |
|
|