Мовно-літературний захід "Філологічна кухня"

Про матеріал
Мета: закріпити матеріал із лексикології, фразеології й фонетики, поглибити знання про роди літератури та їх характерні особливості, тропи, повторити вивчені твори; розвивати комунікативну компетентність, пам’ять, увагу та логічне мислення учнів; виховувати любов до рідної мови та її краси.
Перегляд файлу

Філологічна кухня

мовно-літературна гра для 5 класу

Мета: закріпити матеріал із лексикології, фразеології й фонетики, поглибити знання про роди літератури та їх характерні особливості, тропи, повторити вивчені твори; розвивати комунікативну компетентність, пам’ять, увагу та логічне мислення учнів; виховувати любов до рідної мови та її краси.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок-гра.

Обладнання: мультимедійна презентація (URL : https://docs.google.com/presentation/d/14Kmca-pET1nzbvRpucnXb9_vZw6X2Uy4astnZLiH1hI/edit#slide=id.gbd6c7f9538_2_53), роздатковий матеріал (завдання, пазли, смайли).

Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, робота в групах, виразне читання, творче конструювання, дидактичні ігри.

Перебіг заходу

Клас ділиться на 2 команди.

Меню

  1.               Таємна страва (розшифрувати правила).
  2.               Синонімічні тістечка.
  3.               Смаколики за власним рецептом (прислів’я).
  4.               Холодно-гарячі напої (антоніми).
  5.               Фразеологічний коктейль (показати фразеологізм).
  6.               Тропічний мус (тропи).
  7.               Паронімічний суп.
  8.               Драматичні й епічні закуски.
  9.               Художній мікс (пазли).
  10.          Чорна скриня (секрет) показати героя з твору, що вивчався.

Правила гри

  •                 Кожна команда отримує індивідуальні завдання.
  •                 За 1 правильну відповідь – 1 бал (смайл).
  •                 Якщо команда 1 не знає відповіді на своє питання, то право голосу отримує команда 2.
  •                 За швидкість +1 бал.
  •                 У кого буде більше балів у кінці уроку – та команда перемогла.

 

І. Таємна страва

Необхідно розгадати правило за картинкою.

  1.               Не з дієсловами пишемо окремо.

  1.               Після б, п, в, м, ф перед я, ю, є пишемо ‘.

  1.               Префікс -с пишемо перед к, п, т, ф, х.

  1.               Спрощення в групі приголосних.

  1.               Перевірка слів із сумнівним голосним наголосом.

  1.               Літеру и в дієсловах пишемо тоді, коли є наголошений суфікс -а-.

 

ІІ. Синонімічні тістечка

Доберіть по 2 синоніми до слів.


1 команда

Ходити -…

2 команда

Говорити -….

Їсти -…..

Сміятися -…

Добрий-….

Грубий -…..


ІІІ. Смаколики за власним рецептом.

Складіть прислів’я.

1 команда

 

  1.               Посієш, то, рясно, і, вчасно, вродить.
  2.               Ластівка, кінчає, а, день, соловей, починає, його.
  3.               Влітку, тиждень, годує, один, рік.

 

  1.                 Посієш вчасно, то і вродить рясно.
  2.                 Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
  3.                 Влітку один тиждень рік годує.

 

2 команда

  1.               Хоч, немає, мороз, зате, і, припікає, комарів.
  2.               Зимою, літом, бійся, вовка, а, мухи.
  3.               Не знаючи, не лізь, броду, у, воду.

 

  1.               Хоч мороз і припікає, зате комарів немає.
  2.               Зимою бійся вовка, а літом мухи.
  3.               Не знаючи броду – не лізь у воду.

 

ІV. Холодно-гарячі напої.

Дібрати антоніми до слів.

1команда: учора, узимку, весело, швидко, часто.

2 команда: день, іде, сміється, сонце, порожній.

 

V. Фразеологічний коктейль.

Необхідно показати фразеологізм за допомогою пантоміми. Один учень обирає аркуш із висловом і намагається його відтворити, а члени його команди відгадують.


Зуб на зуб не попадає.

Водити за носа.

Тримати язик за зубами.

Вилами по воді писано.

Воду решетом носити.

Намотати на вус.


 

VІ. Тропічний мус.

Запишіть два приклади епітета, порівняння, гіперболи (хто швидше).

 

VІІ. Паронімічний суп.

Поясніть значення слів


1 команда

Освічена – освітлена.

Музичний – музикальний слух.

2 команда

Сусідній – сусідський собака.

Лічити – лікувати.


 

VІІІ. Драматичні й поетичні закуски.

Назвіть особливості:

1 команда – драматичних творів;

2 команда – поетичних творів.

 

ІХ. Художній мікс.

Скласти пазл і назвати автора та назву твору, з якого цей герой.

1 команда –  «Фарбований Лис» І. Франка.

2 команда – «Цар Плаксій і Лоскотон» В. Симоненка.

 

Х. Чорна скриня.

Показати героя з твору, що вивчався, за допомогою пантоміми. Один учень обирає аркуш із висловом і намагається його відтворити, а члени його команди відгадують.

Цар Плаксій, Лоскотон, Недорадник, Микита Кожум’яка, Змій, Князь.

 

Підбиття підсумків заходу, визначення переможців.

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку