Українська мова 7 клас
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА 20___ – 20___ Н. Р.
7 КЛАС
(88 год, 2,5 год на тиждень)
ЗА ПІДРУЧНИКОМ: __________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
||
Фронтальні види контрольних робіт |
||||||
Перевірка мовної теми* |
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|||||
Письмо: Переказ |
1 |
|
1 |
|
||
Твір |
- |
|
1 |
|
||
Правопис: Диктант |
1 |
|
1 |
|
||
Розвиток мовлення: 22год. |
10 |
|
10 |
|
||
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
||
Індивідуальні види контрольних робіт |
||||||
Говоріння: Діалог |
1 |
|
- |
|
||
Усний переказ |
1 |
|
- |
|
||
Усний твір |
- |
|
1 |
|
||
Читання вголос |
- |
|
1 |
|
№ з/п |
К – ть год. |
Дата. Клас |
Тема |
Д/з, повторення, примітки |
|||||
|
|
|
|
І СЕМЕСТР |
|||||
1 |
1 |
|
|
Вступ. Літературна норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних сайтів для школярів. |
|
||||
2 РМ1 |
1 |
|
|
РМ№1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
||||
Повторення та узагальнення вивченого |
|||||||||
3
|
1 |
|
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
||||
4-5
|
2 |
|
|
Вивчені частини мови, їх правопис. |
|
||||
6 РМ2 |
1 |
|
|
РМ№2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
|
||||
7 РМ3 |
1 |
|
|
РМ№3. Написання есея (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
||||
Морфологія. Орфографія. Дієслово |
|||||||||
8 |
1 |
|
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
||||
9 |
1 |
|
|
Форми дієслова (загальне ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди, що братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням різних особових форм дієслів. |
|
||||
10 |
1 |
|
|
Неозначена форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслів. |
|
||||
11 РМ4 |
1 |
|
|
РМ№4. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі про виконання певних дій. |
КОНТРОЛЬНИЙ ПЕРЕКАЗ |
||||
12
|
1
|
|
|
Часи дієслова. Теперішній час |
|
||||
13 РМ5 |
1 |
|
|
РМ№5. Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
|
||||
14 |
1 |
|
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
||||
15
|
1 |
|
|
Майбутній час. |
|
||||
16 |
1 |
|
|
Дієслова І і II дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення). |
|
||||
17 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
Контрольна робота № 1. Дієслово (І частина) (тестування).
|
|
||||
18 |
1 |
|
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
|
||||
19 |
1 |
|
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
||||
20 |
1 |
|
|
Творення дієслів умовного і наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу. |
|
||||
21 |
1 |
|
|
Безособові дієслова. Способи творення дієслів. |
|
||||
22 РМ6 |
1 |
|
|
РМ№6. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
УСНИЙ ПЕРЕКАЗ |
||||
23 |
1 |
|
|
Не з дієсловами. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
|
||||
24 |
1 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». |
|
||||
25 КР2 ТО2 |
1 |
|
|
Контрольна робота №2. Дієслово (ІІ частина) (тестування). |
|
||||
Дієприкметник |
|||||||||
26 |
1 |
|
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
||||
27 |
1 |
|
|
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
|
||||
28 РМ7 |
1 |
|
|
РМ№7. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
|
||||
29 |
1 |
|
|
Активні і пасивні дієприкметники. Творення, відмінювання і правопис активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
|
||||
30 РМ8 |
1 |
|
|
РМ№8. Аналіз письмового твору. |
|
||||
31
|
1 |
|
|
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на -но, -то. |
|
||||
32 РМ9 |
1 |
|
|
РМ№9. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
|
||||
33 КД1 |
1 |
|
|
Контрольний диктант |
|
||||
34 |
1 |
|
|
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх. |
|
||||
35 |
1 |
|
|
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
|
||||
36 |
1 |
|
|
Не з дієприкметниками. |
|
||||
37 РМ 10 |
1 |
|
|
РМ№10. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
ДІАЛОГ |
||||
38 |
1 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». |
|
||||
39 КР3 ТО3 |
1 |
|
|
Контрольна робота № 3 «Дієприкметник» (тести і завдання) |
|
||||
|
|||||||||
40 |
1 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
||||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||||
Дієприслівник |
|||||||||
41 |
1 |
|
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
||||
42-43 |
2 |
|
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів. |
|
||||
44 |
1 |
|
|
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх. |
|
||||
45 РМ 11 |
1 |
|
|
РМ№11. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
УСНИЙ ТВІР |
||||
46 |
1 |
|
|
Не з дієприслівниками. |
|
||||
47-48 РМ 12-13 |
2 |
|
|
РМ№12-13. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини»)
|
КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР |
||||
49 |
1 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслівник». |
|
||||
50 РМ 14 |
1 |
|
|
РМ№14. Аналіз письмового твору. |
|
||||
51 КР4 ТО4 |
1 |
|
|
Контрольна робота №4. Дієприслівник (тестування). |
|
||||
Прислівник |
|||||||||
52 |
1 |
|
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
||||
53 |
1 |
|
|
Розряди прислівників (практично). |
|
||||
54 |
1 |
|
|
Ступені порівняння прислівників. |
|
||||
55 |
1 |
|
|
Творення й правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
|
||||
56 |
1 |
|
|
Не і ні з прислівниками. |
|
||||
57 |
1 |
|
|
И та і в кінці прислівників. |
|
||||
58 |
1 |
|
|
Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні. |
|
||||
59 РМ 15 |
1 |
|
|
РМ№15. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.). |
|
||||
60-61 |
2 |
|
|
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру. |
|
||||
62-63 |
2 |
|
|
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день. |
|
||||
64-65 РМ 15-16 |
2 |
|
|
РМ№15-16. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
ЧИТАННЯ ВГОЛОС анотацій до книжок |
||||
66 |
1 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». |
|
||||
67 КР5 ТО5 |
1 |
|
|
Контрольна робота №5. Прислівник (тестування). |
|
||||
Прийменник |
|||||||||
68 |
1 |
|
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. |
|
||||
69 РМ 17 |
1 |
|
|
РМ№17. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
||||
70 |
1 |
|
|
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. |
|
||||
71 |
1 |
|
|
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково- іменникові конструкції в ролі членів речення. Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби). |
|
||||
72 КД2 |
1 |
|
|
Контрольний диктант. |
|
||||
Сполучник |
|||||||||
73 |
1 |
|
|
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.
|
|
||||
74 |
1 |
|
|
Написання сполучників разом та окремо. |
|
||||
75 РМ 18 |
1 |
|
|
РМ№18. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
||||
76 |
1 |
|
|
Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате – за те, якби – як би та ін.)». |
|
||||
Частка |
|||||||||
77 |
1 |
|
|
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. |
|
||||
78 |
1 |
|
|
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
||||
79 РМ 19 |
1 |
|
|
РМ№19. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
КОНТРОЛЬНИЙ ПЕРЕКАЗ |
||||
80 |
1 |
|
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не. |
|
||||
81 РМ 20 |
1 |
|
|
РМ№20. Аналіз письмового переказу. |
|
||||
82 |
1 |
|
|
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
|
||||
Вигук |
|||||||||
83 |
1 |
|
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Виразне читання текстів з вигуками. |
|
||||
84 |
1 |
|
|
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. |
|
||||
85 КР6 ТО6 |
1 |
|
|
Контрольна робота№6. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестування).
|
|
||||
Узагальнення й систематизація вивченого |
|||||||||
86-87 |
2 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. |
|
||||
88 |
1 |
|
|
Підсумковий урок |
|
||||
1