Українська мова
7 клас
88 год.
(2,5 год. на тиждень)
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ з українською мовою навчання / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 10.08.2019)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 01.07.2019 р. № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році».
Підручник. Глазова О. П. Українська мова : підруч. для 7 класу ЗНЗ. К. : ВД «Освіта», 2015. 272 с.
|
Усього годин |
Перевірка мовн. теми |
Дикт. |
Письм. переказ |
Письм. твір |
Діалог |
Усн. переказ |
Усн. твір |
Чит. уголос |
Зош. |
РМ |
ТО |
Рік |
88 |
6 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
22 |
9 |
І сем. |
41 |
3 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
5 |
10 |
4 |
ІІ сем. |
47 |
3 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
4 |
12 |
5 |
Календарно-тематичне планування на 2019 − 2020 н. р.
І − ІІ семестри
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
Вступ. Літературна норма української мови. Редагування речень, у яких порушено літературні норми української мови. |
|
Рекоменд. |
2 РМ1 |
РМ Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
|
3 РМ2 АН |
РМ Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю. Обґрунтування вибору стилю для розкриття в тексті суспільно важливої теми. |
|
Рекоменд. |
4 РМ3 |
РМ Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого |
|||
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Складання й розігрування діалогу, який доповнює прослуханий або прочитаний текст про рослину — символ України (калину, вербу, тополю та ін.), з використанням реплік-речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
Рекоменд. |
6 |
Вивчені частини мови. |
|
|
7 |
Правопис вивчених частин мови. |
|
|
8 РМ4 КП1 |
РМ Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
|
|
9 РМ5 |
РМ Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
|
10 РМ6 ТО1 (10 ф) |
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
Морфологія. Орфографія |
|||
Дієслово |
|||
11 |
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
12 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення). |
|
|
13 Ч |
Неозначена форма дієслова (інфінітив). Читання й аналіз тексту інструкції з використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі. |
|
Рекоменд. |
14 |
Особові форми дієслова. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
|
|
15 |
Доконаний і недоконаний види дієслова. |
|
|
16 |
Часи дієслів. |
|
|
17 |
Теперішній час. Дієслова І та ІІ дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І та ІІ дієвідмін (повторення). |
|
|
18 |
Теперішній час. Дієвідмінювання дієслів теперішнього часу. |
|
|
19 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
|
20 |
Майбутній час. Дієвідмінювання дієслів майбутнього часу. |
|
|
21 |
Тренувальні вправи. |
|
|
22 КР1 ТО2 (12 ф) |
КР № 1. «Дієслово. І частина»: тестування, виконання завдань. |
|
|
23 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного способу. |
|
|
24 |
Творення дієслів наказового способу. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу. |
|
|
25 Ч |
Безособові дієслова. Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів (наприклад: хмариться, дощить, сутеніє, світає та под.). |
|
Рекоменд. |
26 |
Способи творення дієслів. |
|
|
27 |
Не з дієсловами (повторення). Тренувальні вправи. |
|
|
28 КР2 |
КР № 2. «Дієслово. ІІ частина»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Дієприкметник |
|||
29 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. |
|
|
30 |
Дієприкметниковий зворот. |
|
|
31 |
Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами. |
|
|
32 КД1 ТО3 (10 ф) |
Контрольний диктант № 1. |
|
|
33 |
Активні й пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
|
|
34 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
|
|
35 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то. |
|
|
36 РМ7 |
РМ Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога й т. ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
|
|
37 |
Правопис суфіксів дієприкметників. Написання -н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
|
|
38 |
Не з дієприкметниками Тренувальні вправи. |
|
|
39 КР3 |
КР № 3. «Дієприкметник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
40 РМ8 ТО4 (8 ф) |
РМ Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.). |
|
|
41 РМ9, 10 |
РМ Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
|
|
ІІ семестр |
|||
42 РМ11 |
РМ Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
|
|
43 РМ12 |
РМ Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
|
|
44 РМ13 |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
Дієприслівник |
|||
45 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
46 |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівникові. |
|
|
47 |
Розділові знаки при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівникові. |
|
|
48 |
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
|
|
49 |
Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
|
|
50 |
Не з дієприслівниками. Тренувальні вправи. |
|
|
51 КР4 РМ14 АН |
КР № 4. «Дієприслівник»: тестування. РМ Аудіювання тексту, що містить дієприслівники, з’ясування їхньої ролі в мовленні. |
|
Рекоменд. |
52 РМ15 КП2 ТО5 (12 ф) |
РМ Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
|
53 РМ16 |
РМ Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
|
|
54 РМ17 |
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
55 РМ18 КТ1 |
РМ Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»). |
|
|
56 РМ19 |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
Прислівник |
|||
57 |
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
58 |
Розряди прислівників (практично). |
|
|
59 |
Творення прислівників. |
|
|
60 |
Ступені порівняння прислівників. |
|
|
61 ТО6 (9 ф) |
Ступені порівняння прислівників. Створення мікротексту з елементами порівняння літературного твору та його екранізації (різних моделей гаджетів, комп’ютерних ігор тощо) з використанням прислівників різних ступенів порівняння. |
|
Рекоменд. |
62 |
Правопис прислівників. Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. |
|
|
63 |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. |
|
|
64 |
Написання прислівникових словосполучень типу раз у раз, з дня на день. |
|
|
65 |
И та і в кінці прислівників. Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників та дієприкметників. |
|
|
66 |
Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
|
|
67 |
Не і ні з прислівниками. |
|
|
68 |
Тренувальні вправи. |
|
|
69 КР5 РМ20 ЧМН |
КР № 5. «Прислівник»: тестування. РМ Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні. |
|
Рекоменд. |
70 РМ21 ТО7 (9 ф) |
РМ Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
|
|
71 РМ22 |
РМ Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
|
Прийменник |
|||
72 |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. |
|
|
73 |
Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. |
|
|
74 |
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби). |
|
Рекоменд. |
Сполучник |
|||
75 |
Сполучник як службова частина мови. Використання сполучників у простому та складному реченнях: сполучники сурядності і підрядності. |
|
|
76 |
Види сполучників за будовою, походженням. Написання сполучників разом та окремо. |
|
|
77 ТО8 (7 ф) |
Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте − про те, зате − за те, якби − як би та ін.)». |
|
Рекоменд. |
Частка |
|||
78 |
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. |
|
|
79 |
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
|
80 |
Правопис часток. Написання часток -бо, -но, -то, -от,-таки. |
|
|
81 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не. |
|
Рекоменд. |
82 КД2 |
Контрольний диктант № 2. |
|
|
Вигук |
|||
83 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. |
|
|
84 Ч |
Дефіс у вигуках. Кома й знак оклику при вигуках. Виразне читання текстів з вигуками. |
|
Рекоменд. |
85 |
Тренувальні вправи. |
|
|
86 КР6 |
КР № 6. «Службові частини мови»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Узагальнення й систематизація |
|||
87 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. Написання речень і текстів з поясненням написання слів — різних частин мови та вживання розділових знаків. |
|
Рекоменд. |
88 ТО9 (11 ф) |
Підсумковий урок. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР С. КОЛЄСНІКОВА
Умовні позначки:
КТП − календарно-тематичне планування
РМ − урок розвитку мовлення
КР − контрольна робота
КП − контрольний переказ
КТ − контрольний твір
КД − контрольний диктант
Рекоменд. − рекомендовані види робіт з РМ
АН − навчальне аудіювання
Ч − читання
ЧМН − навчальне читання мовчки
ТО − тематичне оцінювання
Кольори:
Жовтий − уроки РМ
Зелений − контрольні роботи