Орієнтовне календарно - тематичне планування складено за оновленою програмою відповідно до чинної програми (поглиблене вивчення) з урахування уроків розвитку мовлення та контрольних робіт.
Українська мова
( з поглибленим вивченням української мови)
( 140 год., 4 години на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо:
|
1 1 |
1 1
|
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Аудіювання |
1 |
1 |
Читання мовчки |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр ІІ семестр
Усний твір Усний переказ
Діалог Читання вголос
І семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Прим. |
1 |
Вступ.( 2 год.) Розвиток української мови. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу. |
1 |
|
|
2 |
Мовні норми. Мовленнєві помилки.
|
1 |
|
|
3 |
Повторення та узагальнення вивченого. Розділи науки про мову та мовні одиниці. Частини мови. Самостійні частини мови, їх значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
|
4 |
Принципи поділу іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників та прикметників. Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників. Написання відмінкових закінчень іменників та прикметників. Правила правопису складних прикметників. |
1 |
|
|
5 |
Граматичні зв’язки числівників з іменниками. Орфограми в числівниках і займенниках. Особливості вживання займенників у мовленні.
|
1 |
|
|
6-7 |
Дієвідмінювання дієслів. Способи творення та правопис прислівників. Службові частини мови. Морфологічний аналіз. Правопис та виділення вигуків у тексті.
|
2 |
|
|
8 |
РМ № 1. Загальні відомості про мовлення. Усне і писемне мовлення. Повторення відомостей про текст, стилі мовлення. Усний переказ розповідного тексту за складним планом.
|
1 |
|
|
9-10 |
РМ № 2-3. Різновиди аудіювання – ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Жанри мовлення. Навчальне аудіювання №1.
|
2 |
|
|
11 |
Контрольна робота № 1. Повторення та узагальнення вивченого .
|
1 |
|
|
12 |
Синтаксис і пунктуація. Синтаксис української мови як учення про будову речень і словосполучень. Основні одиниці синтаксису.
|
1 |
|
|
13 |
Пунктуація як учення про систему правил уживання розділових знаків у тексті. Поняття про пунктограми. Типи пунктограм.
|
1 |
|
|
14 |
РМ № 4. Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
1 |
|
|
15 |
Словосполучення і речення. Словосполучення. Головні ознаки синтаксичного словосполучення. Будова словосполучень. Типи синтаксичних словосполучень за вираженням головного слова. Лексична і граматична сполучуваність слів. |
1 |
|
|
16 |
Сурядний і підрядний зв’язки слів.
|
1 |
|
|
17 |
Типи підрядного зв’язку: узгодження, керування, прилягання. |
1 |
|
|
18 |
Запобігання помилкам в узгодженні й керуванні.
|
1 |
|
|
19 |
РМ № 5. Особливості побудови опису місцевості. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
1 |
|
|
20 |
Прийменникові і безприйменникові словосполучення. Словосполучення з головним словом, що вимагає різних відмінкових форм, з прийменником і без нього. Синонімічність словосполучень різного типу та словосполучень і слів.
|
1 |
|
|
21 |
РМ № 6. Письмовий переказ тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
1 |
|
|
22 |
Контрольна робота № 2. «Синтаксис і пунктуація. Словосполучення». Тест.
|
1 |
|
|
23 |
Речення як комунікативна одиниця. Основні ознаки речення: предикативність, інтонаційна і смислова завершеність, модальність. Типи речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні.
|
1 |
|
|
24 |
РМ № 7. Складання діалогів відповідно до ситуації спілкування.
|
1 |
|
|
25 |
Риторично-питальні, власне питальні, питально-спонукальні речення. Інтонаційні та структурні особливості розповідних, питальних та спонукальних речень. Розповідні, стверджувальні та заперечні речення. Загальнозаперечні і частково заперечні речення. |
1 |
|
|
26 |
Окличні речення: розповідно-окличні, питально-окличні, спонукально-окличні.
|
1 |
|
|
27 |
Поширені й непоширені речення. Прості й складні речення. |
1 |
|
|
28 |
РМ № 8 . Особливості побудови твору-опису місцевості. Збір матеріалу для твору-опису місцевості.
|
1 |
|
|
29 |
Порядок слів у простому реченні. Інверсія в простих реченнях.
|
1 |
|
|
30 |
Поняття про активний і пасивний зворот.
|
1 |
|
|
31, 32 |
РМ № 9- 10. Твір-опис місцевості на основі особистих спостережень у художньому стилі.
|
2 |
|
|
33 |
Контрольна робота №3. «Речення як комунікативна одиниця». Тест.
|
1 |
|
|
34-35 |
Просте речення. Двоскладне просте речення. Структурні особливості простого речення. Підмет, способи його вираження. |
2 |
|
|
36 |
Простий присудок.
|
1 |
|
|
37 |
РМ № 11. Читання мовчки текстів, що належать до художнього стилю та містять опис місцевості. Вивчальне читання.
|
1 |
|
|
38 |
Іменний складений присудок. Способи його вираження. Форми іменної частини складеного присудка.
|
1 |
|
|
39 |
РМ № 12. Аналіз письмових робіт. Навчальне читання мовчки № 1.
|
1 |
|
|
40 |
Дієслівний складений присудок. Способи його вираження.
|
1 |
|
|
41 |
Складний присудок. Тире між підметом і присудком.
|
1 |
|
|
42 |
Контрольний диктант № 1.
|
1 |
|
|
43, 44 |
РМ № 13-14. Контрольний переказ тексту в художньому стилі.
|
2 |
|
|
45 |
Другорядні члени речення. Додаток, означення, обставини. |
1 |
|
|
446
|
РМ № 15. Аналіз письмових робіт |
1 |
|
|
47, 48 |
Додаток. Придієслівні та при іменні додатки. Прямі й непрямі додатки. Способи їх вираження.
|
2 |
|
|
49, 50 |
Означення. Узгоджені й неузгоджені означення. Способи їх вираження. Розмежування неузгоджених означень і при іменних додатків.
|
2 |
|
|
51, 52 |
РМ № 16 -17. Контрольний твір.
|
2 |
|
|
53, 54 |
Прикладка як різновид означення. Дефіс при непоширеній прикладці. Прикладки, які беруться в лапки.
|
2 |
|
|
55, 56 |
Обставини. Типи обставин за значенням. Способи вираження їх. Розрізнення обставин і додатків; обставин, додатків і неузгоджених означень. |
2 |
|
|
57, 58 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комою.
|
2 |
|
|
59 |
Контрольна робота № 4. Просте речення. (Тест)
|
1 |
|
|
60 |
РМ № 18. Аналіз письмових робіт.
|
1 |
|
|
61
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу за І семестр. |
1 |
|
|
ІІ семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
Повторення |
62 |
Односкладні речення. Односкладні речення з головним членом, співвідносним із присудком: означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові, інфінітивні. Вираження головного члена в них. |
1 |
|
|
63, 64 |
Означено-особові, неозначено-особові односкладні речення.
|
2 |
|
|
65 |
Узагальнено-особові односкладні речення.
|
1 |
|
|
66 |
Безособові, інфінітивні односкладні речення.
|
1 |
|
|
67 |
Односкладні речення. Тренувальні вправи.
|
1 |
|
|
68, 69 |
РМ № 19-20. Особливості опису пам’яток історії і культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в науковому стилі. |
2 |
|
|
70 |
Односкладні речення з головним членом, співвідносним із підметом (називні). Розрізнення називних речень і двоскладних з іменним складеним присудком, вираженим прикметником. |
1 |
|
|
71 |
Поширені й непоширені односкладні речення.
|
1 |
|
|
72, 73 |
РМ № 21-22. Вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в публіцистичному стилі. |
2 |
|
|
74 |
Речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми. Уживання в описах називних речень для позначення часу і місця.
|
1 |
|
|
75 |
Неповні речення. Повні і неповні речення. Односкладні повні і неповні речення.
|
1 |
|
|
76,77 |
РМ № 23-24. Докладний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням з елементами опису пам’яток історії і культури.
|
2 |
|
|
78 |
Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення. Створення діалогів. Правопис. Тире в неповних реченнях. Поняття про слова-речення.
|
1 |
|
|
79 |
Контрольна робота № 5. «Односкладні речення. Неповні речення». Тест.
|
1 |
|
|
80 |
РМ № 25. Аналіз письмових робіт.
|
1 |
|
|
81 |
Ускладнене речення. Речення з однорідними членами. Поширені й непоширені однорідні члени речення.
|
1 |
|
|
82 |
Інтонація і сполучники сурядності (єднальні, протиставні, розділові, градаційні, приєднувальні) в реченнях з однорідними членами.
|
1 |
|
|
83,84 |
РМ № 26-27. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту. Тематичні виписки. |
2 |
|
|
85,86 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв'язком. Особливості різних способів поєднання однорідних членів.
|
2 |
|
|
87 |
Речення з кількома рядами однорідних членів. Синоніміка рядів однорідних членів з різними типами зв'язку між ними. |
1 |
|
|
88,89 |
РМ №28-29. Твір-опис пам’яток історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
2 |
|
|
90, 91 |
Однорідні означення, відмінність їх від неоднорідних.
|
2 |
|
|
92 |
Правопис. Кома між однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Інтонація в реченнях з однорідними членами, в тому числі з узагальнювальними словами.
|
1 |
|
|
93 |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних членах речення.
|
1 |
|
|
94, 95 |
РМ № 30-31. Повідомлення на лінгвістичну тему ( усно).
|
2 |
|
|
96 |
Культура мовлення і стилістика. Особливості зв'язку присудка з однорід-ними підметами, означення - з однорідними підметами, означення - з однорідними означуваними словами. Усунення логічних і граматичних помилок у реченнях з однорідними членами. Правильна побудова речень зі сполуч-никами не лише… а й, як… так і. Синоніміка рядів однорідних членів з різними типами зв'язку між ними. |
1 |
|
|
97 |
Контрольна робота № 6. «Речення з однорідними членами». Тест.
|
1 |
|
|
98 |
РМ № 32. Аналіз письмових робіт.
|
1 |
|
|
99 |
Речення із звертаннями, вставними словами, словосполученнями, реченнями. Звертання поширені і непоширені. |
1 |
|
|
100 101 |
Способи вираження звертання. Інтонація речень із звертанням. Риторичні звертання.
|
2 |
|
|
102 |
Розділові знаки при звертанні.
|
1 |
|
|
103 104 |
РМ № 33-34. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі прослуханих телепередач). |
2 |
|
|
105 |
Поняття про вокативні речення. Навчальне аудіювання № 2.
|
1 |
|
|
106 |
Групи вставних слів за значенням. Синоніміка вставних слів і речень у тексті. |
1 |
|
|
107 108 |
Розділові знаки при звертанні, вставних словах, словосполученнях і реченнях. Створення діалогів.
|
2 |
|
|
109110 |
РМ № 35-36.Твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).
|
2 |
|
|
111 |
Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень у різних стилях. Уживання вставних слів, словосполучень і речень для передачі ставлення до висловленої думки, принагідного зауваження. |
1 |
|
|
112 |
Звертання. Вставні слова. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
113 |
Контрольна робота № 7. «Речення із звертаннями, вставними словами, словосполученнями і реченнями». Тест.
|
1 |
|
|
114 |
Контрольний диктант № 2.
|
1 |
|
|
115
|
Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення. Основні умови відокремлення другорядних членів речення. Інтонаційне оформлення речень з відокремленими членами. |
1 |
|
|
116 |
РМ № 37. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
1 |
|
|
117 |
Відокремлені узгоджені означення.
|
1 |
|
|
118 |
Поширене відокремлене означення, виражене дієприкметниковим і прикметниковим зворотами.
|
1 |
|
|
119 120 |
Неузгоджені відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.
|
2 |
|
|
121 |
РМ № 38. Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу.
|
1 |
|
|
122 |
Відокремлена прикладка як особлива форма означення. |
1 |
|
|
123 |
Вираження поширених і непоширених відокремлених прикладок.
|
1 |
|
|
124 |
Відокремлення додатків із словами крім, окрім, за винятком.
|
1 |
|
|
125126 |
РМ № 39-40. Контрольний письмовий переказ.
|
2 |
|
|
127 |
Відокремлені обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин.
|
1 |
|
|
128 |
Поширена відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом. Правильна побудова речень з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами.
|
1 |
|
|
129 |
Уточнювальні слова і словосполучення. Способи вираження уточнювальних слів і словосполучень, їх синтаксична роль.
|
1 |
|
|
130 |
Відокремлені члени речення. Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки № 2.
|
1 |
|
|
131132 |
РМ № 41-42. Контрольний письмовий твір
|
2 |
|
|
133 134 |
Розділові знаки при відокремлених членах. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень.
|
2 |
|
|
135 |
Відокремлені члени речення. Тренувальні вправи.
|
1 |
|
|
136 |
Контрольна робота № 8. «Речення з відокремленими членами». Тест.
|
1 |
|
|
137- 139 |
Повторення в кінці року відомостей про речення. Правопис. Розділові знаки в простому реченні.
|
3 |
|
|
140 |
Підсумковий урок за рік.
|
1 |
|
|