календарно-тематичнЕ планУвання
з української мови для 3 класу
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 3 класу (у 2-х частинах)
(автори Інна Большакова, Марина Пристінська)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень
Номер |
Тема уроку |
Дата |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
||||
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
|||||||
1 |
Я вивчаю українську мову |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
2 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
|||||
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
|||||
4 |
Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення. Ситуація спілкування |
|
|
|||||
5 |
Стилі мовлення |
|
|
|||||
6 |
Культура мовлення. Я спілкуюся |
|
|
|||||
7 |
Культура мовлення. Діалог. Звертання |
|
|
|||||
8 |
Усне мовлення. Монолог |
|
|
|||||
9 |
Розвиток мовлення. Створюємо пам’ятку |
|
|
|||||
10 |
Писемне мовлення. Бібліотека. Роди літератури |
|
|
|||||
11 |
Я вибираю книгу. Відгук та анотація |
|
|
|||||
12 |
Розвиток мовлення. Анотація до книги |
|
|
|||||
13 |
Оповідання. Аналіз тексту |
|
|
|||||
14 |
Розвиток мовлення. Відгук про книгу |
|
|
|||||
15 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Розділ 2. Звуки і букви |
||||||||
16 |
Звуки і букви. Усна народна творчість |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
17 |
Наголос. Наголошені та ненаголошені склади. Орфоепічний словник |
|
|
|||||
18 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Правильно пишу. Орфограма. Робота з орфографічним словником |
|
|
|||||
19 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Правильно пишу. Орфограма. Робота з орфографічним словником |
|
|
|||||
20 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Навчальний діалог |
|
|
|||||
21
|
Авторська казка. Вибірковий переказ. Уривки з казки Катерини Єгорушкіної |
|
|
|||||
22 |
Чергування голосних у коренях слів. Складання речень |
|
|
|||||
23 |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені. Позначення твердості і м’якості на письмі |
|
|
|||||
24 |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені. Позначення твердості і м’якості на письмі |
|
|
|||||
25 |
Дзвінкі та глухі приголосні. Вірш |
|
|
|||||
26 |
Чергування приголосних |
|
|
|||||
27 |
Авторська казка. Ю. Ярмиш «Трамвай і Щиглик» |
|
|
|||||
28 |
Докладний переказ. Ю. Ярмиш «Трамвай і Щиглик». Письмо для себе |
|
|
|||||
29 |
Узагальнення знань з теми «Звуки і букви» |
|
|
|||||
30 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Розділ 3. Слово. Значення слова |
||||||||
31 |
Однозначні і багатозначні слова. Письмо для себе |
|
|
|
||||
32 |
Власне українські слова та слова з інших мов |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
33 |
Омоніми і багатозначні слова . складання речень |
|
|
|||||
34 |
Пряме і переносне значення слів. Народна легенда «Кам’яна голова» (українська легенда). Порівняння казки і легенди |
|
|
|||||
35 |
Пряме і переносне значення слів. Народна легенда «Кам’яна голова» (українська легенда). Порівняння казки і легенди |
|
|
|||||
36
|
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (українська народна казка) |
|
|
|||||
|
||||||||
37 |
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки |
|
|
|||||
38 |
Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки . «Котигорошко» (уривок) (українська народна казка) |
|
|
|||||
39 |
Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки . «Котигорошко» (уривок) (українська народна казка) (продовження) |
|
|
|||||
40 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово. Лексичне значення слова» |
|
|
|||||
41 |
Діагностична робота |
|
|
|
||||
Розділ 4. Слово. Будова слова |
||||||||
42 |
Закінчення. Форма слова |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма.
|
|
||||
43 |
Основа слова. Авторська казка. Леся Українка |
|
|
|||||
44 |
Корінь слова. Споріднені слова |
|
|
|||||
45 |
Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів |
|
|
|||||
46 |
Ненаголошені е, и в коренях слів |
|
|
|||||
47 |
Розвиток мовлення. Діалог |
|
|
|||||
48 |
Префікс у словах. Утворення слів |
|
|
|||||
49 |
Префікси і прийменники |
|
|
|||||
50 |
Вимова і правопис слів з префіксами роз-, без- . досліджуємо медіа |
|
|
|||||
51 |
Правопис слів із префіксами з-, с- |
|
|
|||||
52 |
Апостроф після префіксів. Байка |
|
|
|||||
53 |
Суфікс. Леонід Глібов «Ґава і Лисиця». Читання за особами |
|
|
|||||
54 |
Суфікс. Леонід Глібов «Ґава і Лисиця». Читання за особами |
|
|
|||||
55 |
Розвиток мовлення . Переказ байки |
|
|
|||||
56 |
Суфікс. Утворення нових слів |
|
|
|||||
57 |
Розбір слів за будовою
|
|
|
|||||
58 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово. Будова слова» |
|
|
|||||
59 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Розділ 5. Слово. Частини мови |
||||||||
60 |
Самостійні та службові частини мови . Г. Фалькович «Загадка про того, хто ходить пішки». Дискусія |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
61 |
Самостійні та службові частини мови . Г. Фалькович «Загадка про того, хто ходить пішки». Дискусія |
|
|
|||||
62 |
Поняття про іменник. Г. Фалькович «Грип». Письмо для себе |
|
|
|||||
63 |
Іменники. Істоти і неістоти |
|
|
|||||
64 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках |
|
|
|||||
65 |
Байка. І. Франко «Байка про байку». Частина 1 (скорочено) |
|
|
|||||
66 |
Розвиток мовлення. Вітання |
|
|
|||||
67 |
Правопис власних іменників. Оповідання. |
|
|
|||||
68 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина |
|
|
|||||
69 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина. Правопис власних іменників |
|
|
|||||
70 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» |
|
|
|||||
71 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» |
|
|
|||||
72 |
Розвиток мовлення. П’єса |
|
|
|||||
73 |
Рід іменників. Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик» |
|
|
|||||
74 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово.Частини мови:іменник» |
|
|
|||||
75 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
76 |
Розвиток мовлення. Допис для вебсайту |
|
|
|||||
77 |
Новий рік — на поріг |
|
|
|||||
78 |
Оповідання про зиму |
|
|
|||||
79 |
Узагальнення . Сторінками дивовижного світу української мови та читання. Підсумок за семестр |
|
|
|||||
Прикметник |
|
|||||||
80 |
Поняття про прикметник . Валентина Полинок «Різнокольоровий дощик» |
|
|
|
||||
81 |
Поняття про прикметник . Валентина Полинок «Різнокольоровий дощик» |
|
|
|||||
82 |
Роль прикметників у мовленні. Степан Жупанин «Намалюю вітер» |
|
|
|||||
83 |
Розвиток мовлення. Опис предмета |
|
|
|||||
84 |
Словосполучення прикметників з іменниками |
|
|
|||||
85 |
Оповідання. Дмитро Кузьменко «Каблучка». Переказуємо оповідання |
|
|
|||||
86 |
Змінювання прикметників за родами і числами |
|
|
|||||
87 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Авторська казка. «Палац морозива» (за Джанні Родарі) |
|
|
|||||
88 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Володимир Лучук «Кольорові пташки» |
|
|
|||||
89 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Утворення прикметників |
|
|
|||||
90 |
Розвиток мовлення. Опис тварини |
|
|
|||||
91 |
Прикметники. Синоніми і антоніми |
|
|
|||||
92 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
|
|||||
|
|
|||||||
|
||||||||
93 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
|
|||||
94 |
Розвиток мовлення. Твір про себе |
|
|
|||||
95 |
Узагальнення знань з теми «Прикметник» |
|
|
|||||
96 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Числівник |
|
|
||||||
97 |
Поняття про числівник |
|
|
|
||||
98 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
|
|||||
99 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
|
|||||
100 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
|
|||||
101 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
|
|||||
102 |
Числівники, які відповідають на питання котрий? Юліан Тувім «Паротяг» (Скорочено). (Переклад Івана Малковича) |
|
|
|||||
103 |
Розвиток мовлення. Мій робочий день |
|
|
|||||
104 |
Узагальнення знань з теми «Числівник» |
|
|
|||||
105 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Займенник |
|
|
||||||
106 |
Займенник |
|
|
|
||||
107 |
Особові займенники |
|
|
|||||
108 |
Особові займенники. Авторська казка «Невидимий Тоніно» (за Джанні Родарі) |
|
|
|||||
109 |
Особові займенники. Авторська казка «Невидимий Тоніно» (за Джанні Родарі) |
|
|
|||||
110 |
Розвиток мовлення. Переказуємо. Точка зору |
|
|
|||||
111 |
Узагальнення знань учнів з теми «Займенник» |
|
|
|||||
112 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Дієслово |
|
|
||||||
113 |
Поняття про дієслово. Анотолій Костецький «Ранок» |
|
|
|
||||
114 |
Роль дієслів у мовленні. Поезія. Вірш. Тарас Шавченко «Садок вишневий коло хати» |
|
|
|||||
115 |
Роль дієслів у мовленні. Проза. Оповідання . Оксана Кротюк «Літачок» |
|
|
|||||
116 |
Часові форми дієслів . Григорій Фалькович «Обіцяю» |
|
|
|||||
117 |
Часові форми дієслів. Григорій Фалькович «Обіцяю» |
|
|
|||||
118 |
Розвиток мовлення. Текст-розповідь |
|
|
|||||
119 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
|
|||||
120 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
|
|||||
121 |
Не з дієсловами. Іван Андрусяк «Не кусається» |
|
|
|||||
122 |
Узагальнення знань з теми «Дієслово» |
|
|
|||||
123 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
|
|
|
||||||
Службові слова |
|
|
||||||
124 |
Службові частини мови. Прийменник |
|
|
|
||||
125 |
Правопис прийменників |
|
|
|||||
126 |
Правопис прийменників. Театралізуємо . «Вистава» (за Гжегожем Касдепке) |
|
|
|||||
127 |
Поняття про сполучник |
|
|
|||||
128 |
Поняття про сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 1 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
|||||
129 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
|||||
130 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
|||||
131 |
Вигук |
|
|
|||||
132 |
Розвиток мовлення. Комікс |
|
|
|||||
133 |
Правопис вигуків. «Подарунки Ніколаса» (за Жілем Тібо) |
|
|
|
||||
134 |
Узагальнення знань з теми «Службові слова» |
|
|
|||||
135 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Розділ 6. Словосполучення і речення |
||||||||
136 |
Слово і словосполучення |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
137 |
Словосполучення і речення |
|
|
|||||
138 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (Скорочено) (за Ізабель Абеді) |
|
|
|||||
139 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (Скорочено) (за Ізабель Абеді) |
|
|
|||||
140 |
Речення. Тарас Шевченко «Встала весна…» |
|
|
|||||
141 |
Види речень за метою висловлювання |
|
|
|||||
142 |
Види речень за метою висловлювання. «Аліса в Дивокраї» (Уривок, скорочено) (за Льюїсом Керролом) |
|
|
|||||
143 |
Види речень за метою висловлювання. «Аліса в Дивокраї» (Уривок, скорочено) (за Льюїсом Керролом) |
|
|
|||||
144 |
Окличні та неокличні речення |
|
|
|||||
145 |
Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 1 (Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
|
|||||
146 |
Головні та другорядні члени речення |
|
|
|||||
147 |
Головні та другорядні члени речення. Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 12(Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
|
|||||
148 |
Узагальнення знань з теми «Словосполучення і речення» |
|
|
|||||
149 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
Розділ 7. Текст |
||||||||
150 |
Текст. Тема і мета. Заголовок |
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
||||
151 |
Типи текстів |
|
|
|||||
152 |
Текст-опис. Науковий і художній описи |
|
|
|||||
153 |
Розвиток мовлення. Опис зовнішності людини |
|
|
|||||
154 |
Текст-розповідь. Сашко Дерманський «Сенсація» |
|
|
|||||
155 |
Текст-міркування. Будова тексту |
|
|
|||||
156 |
Розвиток мовлення. Текст-міркування |
|
|
|||||
157 |
Урок узагальнення знань з теми «Текст» |
|
|
|||||
158 |
Діагностична робота |
|
|
|||||
159 |
Розвиток мовлення. Есе «Як я ставлюся до канікул» |
|
|
|||||
160 |
Літо. Канікули |
|
|
|||||
161 |
Бібліотека |
|
|
|||||
162 |
Повторення вивченого |
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||