УКРАЇНСЬКА МОВА
за підручником «Українська мова та читання». 2 клас
Автори: М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко
4 години на тиждень
№ уроку
|
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Звуки і букви |
|||
|
|
Вступ до теми. Звуко-буквений склад слова. Аналізую звуковий склад слова. Поняття про звук як елемент людської мови. Складання речень (с. 4-5, впр. 1-4). |
|
|
|
Аналізую звуко-буквений склад слова. Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Навчальний діалог (с. 6-7, впр. 5-6). |
|
|
|
Аналізую звуко-буквений склад слова. Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Навчальний діалог |
|
|
|
Експериментую зі словами. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах (с. 8-9, впр. 7-11). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Хочеш знати – запитай!
|
|
|
|
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу. |
|
|
|
Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу (с. 10-11, впр. 1-4). |
|
|
|
Апостроф. Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом (с. 12-13, впр. 1-5). |
|
|
|
Наголос. Навчаюся правильно наголошувати слова (с. 14- 15, впр. 1-5). |
|
|
|
Експериментую з наголосом. |
|
|
|
Визначення наголосу в словах. Складання речень (с. 16-17, впр. 6-11). |
|
|
|
Поділ слів на склади. Навчаюся ділити слова на склади (с. 18-19, впр. 1-6). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Гарна хатка у курчатка
|
|
|
|
Перенос слів із рядка в рядок. Навчаюся правильно переносити слова (с. 20-21, впр. 1-3). |
|
|
|
Навчаюся правильно переносити слова. Перенос слів із буквами й, ь та буквосполученнями «йо», «ьо» в середині (с. 22-23, впр. 4-6). |
|
|
|
Навчаюся правильно переносити слова. Перенос слів із буквосполученнями «дж», «дз» та апострофом (с. 24-25, впр. 4-6). |
|
|
|
Алфавіт. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом (с. 26-27, впр. 1-5). |
|
|
|
Навчаюся користуватися алфавітом. Робота зі словниками. Навчальний діалог (с. 28-29, впр. 6-11). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Звуки і букви».Діагностувальна робота _______________________________________________________ |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
Розвиток мовлення. І в саду, і на городі.
|
|
Слово. Значення слова |
|||
|
|
Вступ до теми. Близькі за значенням слова. |
|
|
|
Розпізнаю близькі за значенням слова. Складання речень (с. 30-33, впр. 1-5). |
|
|
|
Протилежні за значенням слова. Розпізнаю протилежні за значенням слова. Складання речень (с. 34-35, впр. 1-5). |
|
|
|
Розподіляю слова на групи. Робота з тлумачним словником. Навчальний діалог (с. 36-37, впр. 6-8). |
|
|
|
Слова із прямим і переносним значенням. Розрізняю пряме і переносне значення слова. Складання речень (с. 38-39, впр. 1-3). |
|
|
|
Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів. Складання речень (с. 40-41, впр. 1-3). |
|
|
|
Навчаюся доречно вживати слова в мовленні. Навчальний діалог. Складання речень (с. 42-43, впр. 4-6). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Осінні враження.
|
|
|
|
Навчаюся доречно вживати слова в мовленні. Навчальний діалог (с. 44, впр. 7-8). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слово. Значення слова». Діагностувальна робота.
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
Слова – назви (предметів, ознак, дій, чисел) |
|||
|
|
Вступ до теми. Слова — назви предметів (іменники). Навчаюся визначати слова — назви предметів (с. 45-47, впр. 1-3). |
|
|
|
Навчаюся добирати іменники. Доповнення вірша (с. 48-49, впр. 4-7). |
|
|
|
Розрізняю слова, які відповідають на питання хто? що? (с. 50-51, впр. 8-11). |
|
|
|
Розрізняю слова, які є загальними і власними назвами. Складання речень (с. 52-53, впр. 12-14). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Казка про гномика та їжачка.
|
|
|
|
Розрізняю слова, які є загальними і власними назвами. Написання власних назв із великої букви (с. 54-55, впр. 15-19). |
|
|
|
Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. Доповнення речень (с. 56-57, впр. 20-22). |
|
|
|
Навчаюся писати клички тварин. Доповнення речень (с. 58-59, впр. 23-27). |
|
|
|
Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, гір. Написання адреси. Складання усної розповіді (с. 60-61, впр. 28-31). |
|
|
|
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. Змінювання іменників за зразком «один — багато» (с. 62-63, впр. 32-35). |
|
|
|
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. Змінювання іменників за зразком «багато — один» (с. 64-65, впр. 36-39). |
|
|
|
Навчаюся вживати іменники в мовленні. Складання речень. Навчальний діалог (с. 66-67, впр. 40-43). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Подих осені.
|
|
|
|
Навчаюся вживати іменники в мовленні. Складання речень. Відгадування загадок (с. 68, впр. 44-46). |
|
|
|
Навчаюся вживати іменники в мовленні. Доповнення вірша. Навчальний діалог (с. 69, впр. 47-48). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Слова – назви предметів (іменники)». Діагностувальна робота
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
Слова — назви ознак предметів (прикметники). Навчаюся визначати слова— назви ознак предметів (с. 70-71, впр. 1-3). |
|
|
|
Навчаюся добирати прикметники. Складання речень. Навчальний діалог (с. 72-73, впр. 4-7). |
|
|
|
Навчаюся утворювати сполучення слів із прикметниками. Доповнення вірша (с. 74-75, впр. 8-12). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Сім братів
|
|
|
|
Навчаюся вживати прикметники в мовленні. Складання речень за запитаннями (с. 76, впр. 13-14). |
|
|
|
Навчаюся вживати прикметники в мовленні. Складання словесного портрету (с. 77, впр. 15-16). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Слова — назви ознак предметів (прикметники)». Самостійна робота |
|
|
|
Слова — назви дій предметів (дієслова). Навчаюся визначати слова — назви дій предметів (с. 78-79, впр. 1-4). |
|
|
|
Навчаюся складати речення з дієсловами. Навчальний діалог (с. 80-81, впр. 5-8). |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Доповнення речень. Навчальний діалог (с. 82-83, впр. 9-12). |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Робота з деформованим текстом. Інсценізація діалогу (с. 84-85, впр. 13-15). |
|
|
|
Розвиток мовлення. У колі друзів
|
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Листівка. Складання вітання до Нового року. Навчальний діалог (с. 85, впр. 16). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Слова — назви ознак предметів (прикметники)». Діагностувальна робота
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
Розвиток мовлення. Руда хитрунка |
|
№ уроку
|
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
ІІ семестр |
|||
Слова назви чисел (числівник) |
|||
|
|
Слова – назви чисел (числівники). Навчаюся визначати слова, які називають числа. Навчальний діалог (с. 86, впр. 1-2). |
|
|
|
Навчаюся визначати слова, які називають числа. Навчальний діалог (с. 87, впр. 3-4). |
|
|
|
Навчаюся добирати числівники. Складання речень із числівниками. (с. 88, впр. 5-6). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся добирати числівники. Складання речень із числівниками. Ребуси (с. 89, впр. 6-8). |
|
|
|
Навчаюся добирати числівники. Списування тексту з числівниками. |
|
|
|
. Навчаюсь утворювати сполучення слів із числівниками. Правильне наголошування числівників. Визначення часу за годинником (с. 90, впр. 9-11). |
|
|
|
Навчаюсь утворювати сполучення слів із числівниками. Правильне наголошування числівників. Визначення часу за годинником (с. 91, впр. 12-14). |
|
|
|
Навчаюся вживати числівники в мовленні. Складання загадок (с. 92-93, впр. 15-19). |
|
|
|
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні (с. 94, впр. 20-22). |
|
|
|
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні (с.95, впр. 23, 24). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями. Складання задачі (с. 96, впр. 25-27). |
|
|
|
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями. Утворення словосполучень. Навчальний діалог (с. 97, впр. 28-29). |
|
|
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Числівник». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Числівник». |
|
Службові слова |
|||
|
|
Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів (с. 98, впр. 1, 2). |
|
|
|
Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів (с. 99, впр. 3, 4). |
|
|
|
Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень (с. 100, впр. 5-7). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні. Навчальний діалог (с. 101-102, впр. 8-11). |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Службові слова». |
|
|
|
Діагностувальна робота. Діалог (усно) |
|
Речення |
|||
|
|
Вступ до теми. Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками (с. 103-105, впр. 1-4). |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання. Навчаюся правильно відтворювати інтонацію розповідних речень (с. 106-107, впр. 1-5). |
|
|
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень. Навчальний діалог (с. 108-109, впр. 6-8). |
|
|
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних речень. Навчальний діалог (с. 110-111, впр. 9-12). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні речення. Навчальний діалог (с. 112-113, впр. 13-16). |
|
|
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (розповідних і питальних). Складання казки «Як Сонце і Крига хотіли подружитися» (с. 114-115, впр. 17-19). |
|
|
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (спонукальних). Складання казки про розділові знаки (с. 114- 115, впр. 20-21). |
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
Навчаюся складати різні за інтонацією речення (с. 116, впр. 22-24). |
|
|
|
Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями (с. 117, впр. 25-26). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся складати речення за малюнками. Читання в особах (с. 118, впр. 27-28). |
|
|
|
Навчаюся складати речення за малюнками. Читання в особах (с. 119, вир. 29-30). |
|
|
|
Навчаюся складати речення за малюнками. Навчальний діалог (с. 119-120, впр. 31-33). |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант.
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Речення». |
|
Текст |
|||
|
|
Вступ до теми. Текст. Навчаюся розпізнавати текст за його основними ознаками (с. 121-123, впр. 1-4). |
|
|
|
Будова тексту. Навчаюся визначати частини тексту. Навчальне аудіювання (с. 124-125, впр. 1-3). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текст (с. 126, впр. 4-5). |
|
|
|
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, від¬новлювати деформований текст. |
|
|
|
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текст (с. 127, впр. 6-7). |
|
|
|
Типи текстів. Навчаюся розрізняти текст-розповідь. Складання усної розповіді (с. 128, впр. 1-2). |
|
|
|
Навчаюся розрізняти текст-розповідь. Складання усної розповіді (с. 129, впр. 3-4). |
|
|
|
Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання питальних речень до тексту (с. 130, впр. 5-6). |
|
|
|
Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання питальних речень до тексту. |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання усного опису орла беркута. Написання відповідей на запитання, користуючись текстом (с. 131, впр. 7-8). |
|
|
|
Діагностувальна робота. Усний твір
|
|
|
|
Навчаюся складати текст за ілюстрацією. Робота з деформованим текстом (с. 132, впр. 9-10). |
|
|
|
Навчаюся складати текст за серією малюнків (с. 133, впр. 11-13). |
|
|
|
Навчаюся складати текст за серією малюнків (с. 134, впр. 14, 15). |
|
|
|
Навчаюся складати текст за малюнком і запитаннями (с. 135, впр. 16). |
|
|
|
Навчаюся складати текст про події із власного життя (с. 136, впр. 17-18). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся складати текст про події із власного життя (с. 137, впр. 19-20). |
|
|
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Написання розповіді про усмішку (с. 138, впр. 21-22). |
|
|
|
Даігностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Текст» |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Текст». |
|
|
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Написання розповіді про друга / подругу (с. 139, впр. 23). |
|
|
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Навчальний діалог (с. 139, впр. 24). |
|
|
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти (с. 140, впр. 25-26). |
|
|
|
Розвиток мовлення.
|
|
|
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти (с. 141, впр. 27-28). |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
Повторення вивченого за рік. Звуки і букви. Слово. Значення слова |
|
|
|
Повторення вивченого за рік. Слова – назви (предметів, ознак, дій, чисел). |
|
|
|
Повторення вивченого за рік. Речення. Текст |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік |
|