Українська література
6 клас
(2/70 год)
Фронтальні види контрольних робіт
Контрольні роботи: |
І семестр |
ІІ семестр |
3 |
3 |
|
контрольний твір |
1 |
1 |
тести, відповіді на запитання |
2
|
2 |
Уроки розвитку мовлення |
у.
п. |
у.
п. |
Уроки ПЧ |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
Повторення та узагальнення |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
|||
Вступ |
|||
1 |
|
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у «новому житті» твору. |
|
Загадково прекрасна і славна давнина України |
|||
2 |
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня. |
|
3 |
|
Пісні літнього циклу «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські). /на вибір/ |
Напам’ять 2 пісні (на вибір учня) |
4 |
|
Пісні зимового циклу «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». ТЛ: повтори: рефрен, анафора. /на вибір/ |
|
5 |
|
Веснянки «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець». /на вибір/ |
|
6 |
|
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх. ТЛ: колискова, повтори (рефрен), анафора. |
|
7 |
|
ЗМ № 1. Усний твір-роздум «Пісня – душа народу». |
|
Тематична 1 |
|||
8 |
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України…» Павла Чубинського, Михайла Вербицького – національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн. |
Напам'ять |
9 |
|
Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок із «Молитвою» Олександра Кониського й М. Лисенка – духовним гімном України. |
Напам'ять 1 пісню (на вибір) |
10 |
|
Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» Степана Чарнецького і Григорія Труха. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. |
|
11 |
|
УВЧ № 1 напам’ять популярних пісень літературного походження, що стали народними |
|
12 |
|
УПЧ № 1. В. Близнець. «Звук павутинки» |
|
13 |
|
КР № 1 за темами: «Вступ», «Календарно-обрядові пісні», «Пісні літературного походження». Комбіновані завдання |
|
Тематична 2 |
|||
14 |
|
Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». |
|
15 |
|
Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема |
|
16 |
|
УПЧ № 2. Євген Гуцало. Оповідання «До Танаськи по молоко». |
|
17 |
|
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. |
|
18 |
|
Т. Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...») |
Напам'ять |
19 |
|
Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова» (без вступу) |
|
20 |
|
Володимир Рутківський. Коротко про письменника. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. |
|
21 |
|
Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика й Санька. |
|
22 |
|
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
23 |
|
ЗМ № 2. Написання вітального слова на честь літературного героя. |
|
24 |
|
КР № 2. Твір «А душі й тільки треба…» ( – степ широкий та небо, під сідлом коник чалий, побратим нелукавий.») |
|
Тематична 3 |
|||
Я і світ |
|||
25 |
|
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства у поезії «Мрії» |
|
26 |
|
Леся Українка. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...» |
Напам'ять |
27 |
|
Леся Українка. Гармонія людини і природи. Поезія «Тиша морська» |
|
28 |
|
КР № 3 за творчістю М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського, Лесі Українки Різнорівневі завдання |
|
29 – 30 |
|
УЛРК № 1-2. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).
|
|
31 |
|
Повторення та узагальнення. |
|
Зошит. Тематична 4. І семестр. Скоригована. |
|||
ІІ СЕМЕСТР |
|||
32 |
|
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. |
|
33 |
|
В. Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство й підлість у творі. |
|
34 |
|
В. Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. |
|
35 |
|
В. Винниченко. «Федько-халамидник». Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
36 |
|
УПЧ № 3. В. Винниченко. Оповідання «Ой випила-вихилила...», «Кумедія з Костем». |
|
37 |
|
Станіслав Чернілевський. Поезії «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички...». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. |
|
38 |
|
Ірина Жиленко. Стисло про поетесу. Поезія «Жар-птиця» |
|
39 |
|
І. Жиленко. Вірші «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
40 |
|
Ігор Калинець. Цікавий епізод із життя поета. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (збірка «Дивосвіт»). /на вибір/ Своєрідність форми його поезій. |
Напам'ять 1 поезію (на вибір). |
41 |
|
Емма Андієвська – сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу. ТЛ: притча. |
|
42 |
|
«Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
43 |
|
Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору. |
|
44 |
|
КР № 4. Розлогі відповіді на запитання. Володимир Винниченко, Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Ігор Калинець, Емма Андієвська. |
|
45 |
|
УПЧ № 4. Ігор Калинець «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою»; Емма Андієвська «Казка про двох пальців». |
|
Тематична 1 |
|||
Пригоди й романтика |
|||
46 |
|
Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Пригодницький захопливий сюжет твору. ТЛ: повість, пригодницький твір. |
|
47 |
|
Мрія і дійсність, романтичне і буденне в повісті. |
|
48 |
|
Смішне, комічне, романтичне у творі. Мовні засоби гумору. |
|
49 |
|
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі. |
|
50 |
|
ЗМ № 3. Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту. |
|
51 |
|
Ярослав Стельмах. Коротко про письменника. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти). Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті. |
|
52
|
|
Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті. |
|
53 |
|
Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків. |
|
Тематична 2 |
|||
54 |
|
УВЧ № 2. Читання напам'ять прозового уривка з повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
Вивчити напам'ять уривок від слів |
55 |
|
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох творів для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: сюжет, його елементи |
|
56 |
|
Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. |
|
57 |
|
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
58 |
|
Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
59 |
|
ЗМ № 4. Написання листа літературному героєві. Написання листа авторові улюбленої книжки. |
|
60 |
|
КР № 5. Письмовий твір (за вивченими творами В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Ворониної) :
|
|
Тематична 3 |
|||
Гумористичні твори |
|||
61 |
|
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Велика роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Будова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. |
|
62 |
|
«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл». |
д/з: створити власну байку |
63 |
|
Степан Руданський. Стисло про письменника. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості у співомовці «Добре торгувалось», ТЛ: гумореска, співомовка. |
|
64 |
|
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, відстояти свою гідність |
|
65 |
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. |
Напам'ять 1 гумореску (на вибір). |
66 |
|
«Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Іронічно-пародійна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. /2-3 – на вибір/ |
|
67 |
|
КР № 6 Різнорівневі завдання. Леонід Глібов, Степан Руданський, Павло Глазовий. |
|
68 |
|
УЛРК № 3. Літературні персоналії територіальної громади (проза) Е. Гром «Казки Грома» |
|
69 |
|
УЛРК № 4. Літературні персоналії територіальної громади (драматургія) Херсонщина для дітей |
|
70 |
|
Повторення й узагальнення вивченого впродовж року |
|
Зошит. Тематична 4. ІІ семестр. Скоригована. Річна. |