Презентація "Календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Веснянки."

Про матеріал
Матеріал використовуємо на уроці української літератури у 6 класі під час вивчення теми «Календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Веснянки. («Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець»)» , який є наочним відтворенням ходу уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема : Календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Веснянки. («Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець»)Урок 3

Номер слайду 2

Чи полюбляєте ви слухати пісні? Які саме?Коли люди співають?Що необхідно для того, щоб гарно співати? Як пісня впливає на внутрішній стан людини?Чому, на вашу думку, пісня — це фольклорний жанр?Назвіть кілька пісень, що не втрачають своєї актуальності?Актуалізація опорних знань

Номер слайду 3

…Народні пісні для України — все: і поезія, й історія, і батьківська могила. Пісні ці — народний літопис, живий яскравий, сповнений барв, істини, який розкриває все життя народу. М. Гоголь. Українські простори є столицею ліричної поезії. Звідси пісні невідомих поетів поширювались по всій слов’янщині. Адам Міцкевич. Про українську пісню

Номер слайду 4

«Фольклор» — народна мудрість. У ньому відбито світоглядні, етичні й естетичні погляди народу. До календарно-обрядової поезії належать: колядки, щедрівки, веснянки (гаївки, маївки, гагілки), купальські, русальні, петрівочні, жниварські. У календарно-обрядовій поезії поєднувалися язичницька віра та християнська. Народна пісня — невеликий музично-поетичний твір, автором якого є народ.

Номер слайду 5

«Ой весна, весна — днем красна». Тема: зображення приходу весни, без якої не буде літа, а значить, і тепла, врожаю.Ідея: уславлення необхідності приходу весни, її бажаного очікування. Основна думка: весна — пора року, коли все у природі оновлюється, оживає; саме вона є сподіванням людей на добрий урожай, приплід худоби, достаток. Композиція: поезія побудована у формі діалогу. Формулюється двічі питання: «Що ж ти, весно, принесла?», на яке подаються докладні відповіді.

Номер слайду 6

• Що відчуває кожна людина з приходом весни? Чим це пояснити?• Чому люди отримують радість, задоволення, почуття піднесеності у весняний період?• Як зрозуміти те, що весну назвають красною?• Поясніть, що мається на увазі, коли говориться про весну, яка принесла літечко?• Знайдіть і прочитайте у тексті поезії про дарунки, принесені весною.• Доведіть, що «Ой весна, весна — днем красна» є веснянкою.• Для чого народ склав цю поезію?• Чому в пісні до весни звертаються як до живої істоти?Обговорення змісту поезії

Номер слайду 7

Тема: зображення тривалого часу кукування зозулі (неділя, понеділок, вівторок,..). Ідея: прохання людей до зозулі, щоб вона якомога більше їм накувала. Основна думка: Співай, співай, товаришко,Бо вже не будемо,Та не знаєм, товаришко,Чи на рік діждемо.«Ой кувала зозуленька».

Номер слайду 8

• Що вам відомо про зозуленьку як птаха?• Для чого люди прислуховуються до кукування зозулі?• Коли починає свій спів ця пташка?• Чому зозуля у творі названа товаришкою?• Які художні засоби використані в поезії? Назвіть їх, наводячи приклади з твору. Обговорення змісту поезії

Номер слайду 9

1. Якою названо весну? а) Красною;б) дзвінкою;в) щасливою.2. З яким запитанням звертаютья до весни? а) «Що ти нам принесла?»;б) «Чому так довго не приходила?;в) «Чим ти нас порадуєш?»3. Весна бажає, щоб… а) родилася усякая пашниця;б) швидше прилітали птахи;в) люди отримали багатий врожай картоплі.4. Про які квіточки згадується в поезії? а) Волошки;б) проліски;в) рожеві.5. Художній засіб, застосований у рядку «Принесла, я (весна) літечко», називається… а) порівнянням;б) метафорою;в) епітетом. Тест «Ой весна, весна — днем красна»

Номер слайду 10

1. Зозуленька вперше почала кувати, сидячи на:а) березі;б) очиці;в) лелії;2. Яких із днів тижня не зазначено у творі?а) Субота;б) неділя;в) вівторок.3. Як у поезії названо зозуленьку?а) Ледачою;б) товаришкою;в) чарівницею.4. Який художній засіб використано у такому рядку твору: «Бо заходить сонце»?а) Анафору;б) епітет;в) метафору. Тест «Ой кувала зозуленька»

Номер слайду 11

1.а2.а3.а4.в5.б. Ключ «Ой весна, весна — днем красна»

Номер слайду 12

1.в2.а3.б4.в. Ключ «Ой кувала зозуленька»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Москаленко Світлана Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Батрак Алла
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
3483
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку