Зарубіжна література 11 клас
№ з/п |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
Скор дата |
|
|
І семестр |
|
|
|
|
ТЕМА. ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ |
|
|
|
1 |
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
|
|
|
|
|
ТЕМА. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
|
|
2 |
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Віхи життя та значення діяльності Й.В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. |
|
|
|
3 |
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. |
|
|
|
4 |
Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору. |
|
|
|
|
ТЕМА. МОДЕРНІЗМ |
|
|
|
5 |
Модерністська проза початку ХХ ст. Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. РМ (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.» |
|
|
|
6 |
Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики. |
|
|
|
7 |
Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі. |
|
|
|
8 |
Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіади». Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури. |
|
|
|
9 |
Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.). |
|
|
|
10 |
РМ (письмово). Есе «Роль спадщини Ф.Кафки або М.О.Булгакова для розвитку світової культури» |
|
|
|
11 |
Контрольна робота. Твір |
|
|
|
|
ТЕМА. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
|
|
12 |
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898-1913рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера. |
|
|
|
13 |
Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета. |
|
|
|
14 |
Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки. |
|
|
|
15 |
Контрольна робота. Тестові завдання |
|
|
|
16 |
ПЧ. Олександр Іванович Купрін «Гранатовий браслет». |
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
|
ТЕМА. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
|
17 |
Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). |
|
|
|
18 |
Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці. |
|
|
|
|
ТЕМА. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ |
|
|
|
19 |
Б. Брехт – драматург-новатор. «Матінка Кураж та її діти». |
|
|
|
20 |
Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. |
|
|
|
21 |
Життєвий і творчий шлях Генріха Белля. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. |
|
|
|
22 |
Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі. |
|
|
|
23 |
Контрольна робота. Твір |
|
|
|
|
ТЕМА. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|
|
|
24 |
Віхи життя й творчості Е. М. Гемінґвея. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. |
|
|
|
25 |
Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. |
|
|
|
26 |
Короткі відомості про життя Ґ. Ґарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. |
|
|
|
27 |
РМ. Есе за прочитаними творами. |
|
|
|
|
ТЕМА. ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ |
|
|
|
28 |
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. |
|
|
|
29 |
Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус». |
|
|
|
30 |
Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура. РМ (усно). Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.». |
|
|
|
31 |
Короткі відомості про М. Павича. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори. |
|
|
|
|
ТЕМА. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
|
|
32 |
Маркус Френк Зузак. Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. |
|
|
|
33 |
Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді |
|
|
|
34 |
Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. |
|
|
|
35 |
Контрольна робота. Тестові завдання |
|
|
|
36 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
|