Календарне планування. Зарубіжна література. 11 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків зарубіжної літератури за програмою "Зарубіжна література" (рівень стандарту)
Перегляд файлу

Зарубіжна література 11 клас

з/п

Зміст програмного матеріалу

Дата

Скор

дата

 

І семестр

 

 

 

ТЕМА. ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ

 

 

1

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

 

 

 

 

ТЕМА. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

 

 

2

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Віхи життя та значення діяльності Й.В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

 

 

3

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

 

 

4

Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

 

 

 

ТЕМА. МОДЕРНІЗМ

 

 

5

Модерністська проза початку ХХ ст. Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

РМ (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.»

 

 

6

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.

 

 

7

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

 

 

8

Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіади». Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури.  

 

 

9

Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).

 

 

10

РМ (письмово). Есе «Роль спадщини Ф.Кафки або М.О.Булгакова для розвитку світової культури»

 

 

11

Контрольна робота. Твір

 

 

 

ТЕМА. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

 

 

12

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці   XX ст. Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898-1913рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

 

 

13

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

 

 

14

Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу      Ф. Ґарсіа Лорки.

 

 

15

Контрольна робота. Тестові завдання

 

 

16

ПЧ. Олександр Іванович Купрін «Гранатовий браслет».

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

ТЕМА. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

 

17

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

 

 

18

Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.

 

 

 

ТЕМА. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ

 

 

19

Б. Брехт – драматург-новатор. «Матінка Кураж та її діти».

 

 

20

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

 

 

21

Життєвий і творчий шлях Генріха Белля. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

 

 

22

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

 

 

23

Контрольна робота. Твір

 

 

 

ТЕМА. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

 

 

24

Віхи життя й творчості Е. М. Гемінґвея. «Кодекс честі» героїв            Е. М. Гемінґвея.

 

 

25

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. 

 

 

26

Короткі відомості про життя Ґ. Ґарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

 

 

27

РМ. Есе за прочитаними творами.

 

 

 

ТЕМА. ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ

 

 

28

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. 

 

 

29

Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».

 

 

30

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура. РМ (усно). Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.».

 

 

31

Короткі відомості про М. Павича. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму.  Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

 

 

 

ТЕМА. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

 

 

32

Маркус Френк Зузак. Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі.

 

 

33

Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді

 

 

34

Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді.

 

 

35

Контрольна робота. Тестові завдання

 

 

36

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корніченко Тетяна
    Дякую за гарну розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 січня 2021
Переглядів
6234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку