Кроссенс. Кроссенс на уроках зарубіжної літератури "М.О.Булгаков «Майстер і Маргарита». Булгаков і Україна."

Про матеріал
Перевага кроссенсу як форми роботи – це поєднання на одному уроці логіки та інтуїції, а також розвиток креативності, уяви, мовлення.
Перегляд файлу

Кроссенс на уроках зарубіжної літератури

Усім відома головоломка кросворд, що в перекладі означає «перетин слів». Для нового покоління візуалів більш привабливими є картинки. Тож виникає головоломка нового покоління під назвою кроссенс – буквально «перетин смислів, значень». Якщо у кросворді всі клітинки пусті, то в кроссенсі вони вже заповнені зображеннями.

Різні автори дають власне уточнення того, що є кроссенс:

– технологія,

– інтелектуальна гра,

– гра для ерудитів,

– головоломка для інтелектуалів,

– загадка,

– ребус,

– інтелектуальна розвага,

– інноваційна форма роботи,

– сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу,

– форма нетрадиційної перевірки знань з теми.

Приймемо всі ці визначення.

За схемою кроссенс нагадує стандартне поле з 9-ти квадратів відомої з дитинства гри «хрестики-нолики».

Для створення кроссенса вам потрібно:

1) обрати тему;

2) визначити 8 елементів, що мають відношення до цієї теми (сама тема є дев’ятим, основним елементом, що розміщується в центрі);

3) добрати зображення (фото, малюнки), що ілюструють особливості кожного елементу;

4) створити кроссенс для учнів у вигляді картки.

Як використовувати кроссенси на уроках української і зарубіжної літератури?

1. Вивчення культурної епохи, літературного напряму.

2. Вивчення біографії письменника.

3. Характеристика головного персонажа.

4. Робота з літературознавчим терміном, поняттям.

5. Сюжет твору.

6. Проблематика, ідейно-художній зміст, символіка твору.

7. Зашифрована назва твору.

8. Реклама книги.

9.Ювілейна дата.

10. Тема позакласної години.

Перевага кроссенсу як форми роботи – це поєднання на одному уроці логіки та інтуїції, а також розвиток креативності, уяви, мовлення.

 

М.О.Булгаков «Майстер і Маргарита». Булгаков і Україна.

1. Тип уроку.Узагальнення та систематизації знань

2.Етап уроку. Контроль і самоперевірка знань

3. Мета використання. Оскільки основне значення кроссенсу – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми, сприяє розвитку творчого, логічного та образного мислення, вмінню пояснювати певні речі.

4. Особливості роботи.

 Кроссенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості зразу декількох інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки і  є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів. Це як певний елемент тренінгу: інформація — і відразу ж закріплення на практиці в доступній формі. Тут (у грі) працюють емоції, а емоційно підкріплена інформація запам'ятовується набагато краще.

  1. Місто Київ, де народився Михайло Опанасович Булгаков.
  2. Булгаков як А.П.Чехов був за фахом лікарем.
  3. У 1918 році Булгаков захворів на дифтерію. Через біль почав вживати морфій. У напівсвідомому стані йому з’явився образ Гоголя, який свариться пальцем. Це допомогло відвернути залежність від морфію.
  4. «Собаче серце» - 1925 рік написання. Сюжет цієї повісті був цілком вигаданий письменником. У 20-ті роки минулого століття деякі вчені ставили практичні досліди, як на тваринах, так і на людях, подібні до тих операцій, які проводив професор Преображенський. Сам автор вважав це неприпустимим. В природу не потрібно втручатися.
  5. М.О.Булгаков написав роман «Майстер і Маргарита» , який зробив його відомим на увесь світ і став свого роду людським «документом» його епохи, оповіданням, зверненим у майбутнє.  Це книга на всі часи.
  6. «Рукописи не горять» -віра у вперту, незнищенну силу мистецтва. Ці слова ніби служили автору закляттям від руйнівної роботи часу, від глухого забуття передсмертної і найдорожчої йому праці – роману «Майстер і Маргарита».
  7. Булгаков і Гоголь мали багато спільного у творчості. Обидва зверталися до теми потойбіччя і долі обох таємниче перепліталися.
  8. Літературно-меморіальний музей М. Булгакова було засновано і відкрито для відвідувачів 1989 року як філію Музею історії Києва. Під музей було передано будинок № 13 на Андріївському узвозі, де раніше – 1982 року, було встановлено меморіальну дошку Булгакову.
  9. М.О.Булгаков  - російський письменник, драматург, лікар.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Алла Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
2035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку