​Календарне-тематичне планування з біології (8 клас)

Про матеріал

Календарне-тематичне планування з біології (8 клас) складено згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804

Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ. 8 КЛАС

(2 год на тиждень)

Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої

Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804

п/п

Дата

Тема уроку

§

ВСТУП

1

 

Інструктаж з БЖД. Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження  її здоров’я

4

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА

2

 

Організм людини як біологічна система.

1

3

 

Різноманітність клітин організму людини. Тканини Лабораторне дослідження. «Ознайомлення з препаратами тканин людини»

2

4

 

Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи. Поняття про нервову, гуморальну та імунну регуляції функцій організму людини.

3

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ

5

 

Значення опорно-рухової системи

28

6

 

Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення Лабораторне дослідження.«Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин»

29

7

 

Будова скелета людини

30

8

 

Будова і функції скелетних мязів Лабораторне дослідження (продовження). «Вивчення мікроскопічної будови скелетних м’язів»

31

9

 

Робота м’язів і причини їхньої втоми. Лабораторне дослідження. «Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми»

32

10

 

Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу Проект «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність – основа фізичного здоровя»

33-34

11

 

Узагальнення знань з тем: «Організм людини як біологічна система» та «Опора і рух»

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

12

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування Дослідницький практикум. «Самоспостереження за співвідношенням маси тіла і зросту»

5

13

 

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів

6

14

 

Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоровя Проект «Збалансоване харчування»

7

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ

 

15

 

Будова та функції травної системи

8

16

 

Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку Лабораторне дослідження.«Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)». Дослідницький практикум.«Дія ферментів слини на крохмаль»

9

17

 

Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі

10

18

 

Регуляція процесів травлення в організмі людини

11

19

 

Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи

12

ТЕМА 5. ДИХАННЯ

20

 

Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції

13

21

 

Процеси газообміну в легенях і тканинах

14

22

 

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів

15

23

 

Хвороби органів дихання і їхня профілактика

16

24

 

Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Дихання» «Травлення»

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН

25

 

Поняття про внутрішнє рідке середовище організму. Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові

17-18

26

 

Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові Лабораторна робота. «Мікроскопічна будова крові людини

19

27

 

Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація Алергія. СНІД та його профілактика

56-57

28

 

Серце: його будова і функції

20

29

 

Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція Лабораторне дослідження. «Вимірювання частоти серцевих скорочень». Дослідницький практикум. «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня»

21

30

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Артеріальний тиск

22

31

 

Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та профілактика їх

23

32

 

Узагальнення знань з теми: «Транспорт речовин»

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

33

 

Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини

24

34

 

Захворювання сечовидільної системи та профілактика їх

25

35

 

Будова шкіри та її функції Проект «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою»

26

36

 

Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактика їх

27

ТЕМА 8. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА

37

 

Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система

35

38

 

Будова та функції спинного мозку  людини Лабораторне дослідження. «Вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами та  моделями)»

36

39

 

Головний мозок людини: стовбурова частина

37

40

 

Головний мозок людини: передній мозок Лабораторне дослідження.«Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями та пластинчастими препаратами)

38

41

 

Соматична та вегетативна нервова система

39

42

 

Профілактика захворювань нервової системи

40

43

 

Контрольна робота з тем: «Виділення. Терморегуляція. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система»

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ

44

 

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

41

45

 

Зорова сенсорна система. Око Лабораторне дослідження. «Виявлення сліпої плями на сітківці»

42

46

 

Особливості функціонування ока людини Лабораторне дослідження. «Визначення акомодації ока»

43

47

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху Лабораторне дослідження. «Вимірювання порога слухової чутливості»

44

48

 

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю

Дослідницький практикум. «Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри»

45

49

 

Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів

46

50

 

Узагальнення знань з теми: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

ТЕМА 10. Вища нервова діяльність

51

 

Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини Лабораторне дослідження.«Визначення реакції зіниць на світло»

47

52

 

Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини

48

53

 

Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення, свідомість

49

54

 

Навчання та пам’ять Лабораторне дослідження. «Дослідження різних видів пам’яті»

50

55

 

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини Дослідницький практикум. «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»

51

56

 

Біоритми людини. Сон і неспання

52

57

 

Узагальнення знань з теми: «Вища нервова діяльність»

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА

58

 

Ендокринна система людини

54

59

 

Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика»

55

60

 

Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють

58

ТЕМА 12. Розмноження та розвиток людини

61

 

Будова та функції репродуктивної системи людини

59

62

 

Статеві клітини. Менструальний цикл.

60

63

 

Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

61

64

 

Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.

62

65

 

Узагальнення знань з тем: «Енокринна система. Розмноження та розвиток людини»

66

 

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюга Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1903
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку