Календарне-тематичне планування з біології (8 клас) складено згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
БІОЛОГІЯ. 8 КЛАС
(2 год на тиждень)
Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
§ |
ВСТУП |
|||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
4 |
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА |
|||
2 |
|
Організм людини як біологічна система. |
1 |
3 |
|
Різноманітність клітин організму людини. Тканини Лабораторне дослідження. «Ознайомлення з препаратами тканин людини» |
2 |
4 |
|
Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи. Поняття про нервову, гуморальну та імунну регуляції функцій організму людини. |
3 |
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ |
|||
5 |
|
Значення опорно-рухової системи |
28 |
6 |
|
Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення Лабораторне дослідження.«Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин» |
29 |
7 |
|
Будова скелета людини |
30 |
8 |
|
Будова і функції скелетних м’язів Лабораторне дослідження (продовження). «Вивчення мікроскопічної будови скелетних м’язів» |
31 |
9 |
|
Робота м’язів і причини їхньої втоми. Лабораторне дослідження. «Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми» |
32 |
10 |
|
Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу Проект «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність – основа фізичного здоров’я» |
33-34 |
11 |
|
Узагальнення знань з тем: «Організм людини як біологічна система» та «Опора і рух» |
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ |
|||
12 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування Дослідницький практикум. «Самоспостереження за співвідношенням маси тіла і зросту» |
5 |
13 |
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів |
6 |
14 |
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я Проект «Збалансоване харчування» |
7 |
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ |
|
||
15 |
|
Будова та функції травної системи |
8 |
16 |
|
Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку Лабораторне дослідження.«Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)». Дослідницький практикум.«Дія ферментів слини на крохмаль» |
9 |
17 |
|
Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі |
10 |
18 |
|
Регуляція процесів травлення в організмі людини |
11 |
19 |
|
Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи |
12 |
ТЕМА 5. ДИХАННЯ |
|||
20 |
|
Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції |
13 |
21 |
|
Процеси газообміну в легенях і тканинах |
14 |
22 |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів |
15 |
23 |
|
Хвороби органів дихання і їхня профілактика |
16 |
24 |
|
Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Дихання» «Травлення» |
|
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
|||
25 |
|
Поняття про внутрішнє рідке середовище організму. Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові |
17-18 |
26 |
|
Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові Лабораторна робота. «Мікроскопічна будова крові людини |
19 |
27 |
|
Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація Алергія. СНІД та його профілактика |
56-57 |
28 |
|
Серце: його будова і функції |
20 |
29 |
|
Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція Лабораторне дослідження. «Вимірювання частоти серцевих скорочень». Дослідницький практикум. «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня» |
21 |
30 |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Артеріальний тиск |
22 |
31 |
|
Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та профілактика їх |
23 |
32 |
|
Узагальнення знань з теми: «Транспорт речовин» |
|
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ |
|||
33 |
|
Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини |
24 |
34 |
|
Захворювання сечовидільної системи та профілактика їх |
25 |
35 |
|
Будова шкіри та її функції Проект «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою» |
26 |
36 |
|
Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактика їх |
27 |
ТЕМА 8. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА |
|||
37 |
|
Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система |
35 |
38 |
|
Будова та функції спинного мозку людини Лабораторне дослідження. «Вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами та моделями)» |
36 |
39 |
|
Головний мозок людини: стовбурова частина |
37 |
40 |
|
Головний мозок людини: передній мозок Лабораторне дослідження.«Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями та пластинчастими препаратами) |
38 |
41 |
|
Соматична та вегетативна нервова система |
39 |
42 |
|
Профілактика захворювань нервової системи |
40 |
43 |
|
Контрольна робота з тем: «Виділення. Терморегуляція. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» |
|
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ |
|||
44 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів |
41 |
45 |
|
Зорова сенсорна система. Око Лабораторне дослідження. «Виявлення сліпої плями на сітківці» |
42 |
46 |
|
Особливості функціонування ока людини Лабораторне дослідження. «Визначення акомодації ока» |
43 |
47 |
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху Лабораторне дослідження. «Вимірювання порога слухової чутливості» |
44 |
48 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю Дослідницький практикум. «Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри» |
45 |
49 |
|
Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів |
46 |
50 |
|
Узагальнення знань з теми: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» |
|
ТЕМА 10. Вища нервова діяльність |
|||
51 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини Лабораторне дослідження.«Визначення реакції зіниць на світло» |
47 |
52 |
|
Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини |
48 |
53 |
|
Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення, свідомість |
49 |
54 |
|
Навчання та пам’ять Лабораторне дослідження. «Дослідження різних видів пам’яті» |
50 |
55 |
|
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини Дослідницький практикум. «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту» |
51 |
56 |
|
Біоритми людини. Сон і неспання |
52 |
57 |
|
Узагальнення знань з теми: «Вища нервова діяльність» |
|
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА |
|||
58 |
|
Ендокринна система людини |
54 |
59 |
|
Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика» |
55 |
60 |
|
Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють |
58 |
ТЕМА 12. Розмноження та розвиток людини |
|||
61 |
|
Будова та функції репродуктивної системи людини |
59 |
62 |
|
Статеві клітини. Менструальний цикл. |
60 |
63 |
|
Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції |
61 |
64 |
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
62 |
65 |
|
Узагальнення знань з тем: «Енокринна система. Розмноження та розвиток людини» |
|
66 |
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |