Календарно-тематичне планування з біології для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік (І семестр) розроблене відповідно до Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programi-5-9-klas2017.html].
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Біологія. 8 клас
(70 год – 2 год на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення
|
Теми розділів та уроків |
Демонстрування, дослідницькі практикуми, проекти |
|
І семестр Вступ (2 год.) |
||||
1 |
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. |
|
|
2 |
|
Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год.) |
||||
3 |
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. |
Демонстрування муляжів органів людини. |
|
4 |
|
Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
Демонстрування мікропрепаратів тканин людини. |
|
5 |
|
Органи. Фізіологічні системи. |
Демонстрування муляжів органів людини. |
|
6 |
|
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
|
7 |
|
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. |
|
|
8 |
|
Імунна регуляція. |
|
|
9 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів по темах «Вступ. Організм людини як біологічна система». |
|
|
|
Тематична |
|
||
Тема 2. Опора та рух. (6 год.) |
||||
10 |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
Демонстрування скелета людини та ссавців; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток. Д/з: проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я. |
|
11 |
|
Огляд будови скелета. |
Демонстрування скелета людини; скелета кінцівок людини; хребців. |
|
12 |
|
Функції і будова скелетних м’язів. |
|
|
13 |
|
Основні групи скелетних м’язів. |
|
|
14 |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Лабораторні дослідження: розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
|
15 |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Представлення результатів проектів: «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність - основа фізичного здоров’я». |
|
|
|
Тематична |
|
||
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3год.) |
||||
16
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин. |
Д/з: дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. Проект. Збалансоване харчування. |
|
17 |
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. |
|
|
18 |
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Представлення результатів проекту «Збалансоване харчування». |
|
|
Тема 4. Травлення (6 год.) |
||||
19 |
|
Значення травлення. Система органів травлення. |
Демонстрування муляжів органів травлення. |
|
20 |
|
Процес травлення у ротовій порожнині. Ковтання. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) |
Демонстрування моделей зубів. Д/з: дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
21 |
|
Процес травлення в шлунку і кишечнику. Перистальтика, всмоктування. |
Демонстрування муляжів органів травлення. |
|
22 |
|
Регуляція травлення. |
|
|
23 |
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
|
24 |
|
Контрольна робота з теми «Травлення». |
|
|
|
Тематична |
|
||
Тема 5. Дихання (4 год.) |
||||
25 |
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
Демонстрування муляжів легень, моделі гортані. |
|
26 |
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
Демонстрування муляжів легень,; моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається |
|
27 |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
Демонстрування муляжів легень, моделі, що пояснює вдих і видих. |
|
28 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
Тема 6. Транспорт речовин (9 год.) |
||||
29 |
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. Лабораторна робота 1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
30 |
|
Зсідання крові. |
|
|
31 |
|
Групи крові та переливання крові. |
|
|
32 |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. |
|
|