Календарно-тематичне планування з біології для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з біології для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік (І семестр) розроблене відповідно до Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programi-5-9-klas2017.html].

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік

Біологія. 8 клас

 (70 год – 2 год на тиждень)

 

за/п

Дата проведення

 

Теми розділів та уроків

Демонстрування, дослідницькі практикуми, проекти

І семестр

Вступ (2 год.)

1

 

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину.

 

2

 

Методи дослідження організму людини.

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год.)

3

 

Організм людини як біологічна система.

Різноманітність клітин організму людини.

Демонстрування

муляжів органів людини.

4

 

Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини

Демонстрування

мікропрепаратів тканин людини.

5

 

Органи. Фізіологічні системи.

Демонстрування

муляжів органів людини.

6

 

Поняття про механізми регуляції.

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

7

 

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

8

 

Імунна регуляція.

 

9

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів по темах «Вступ. Організм людини як біологічна система».

 

 

Тематична

 

Тема 2. Опора та рух. (6 год.)

10

 

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин.

Демонстрування

скелета людини та ссавців; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток.

Д/з: проект (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини.

Рухова активність - основа фізичного здоров’я.

11

 

Огляд будови скелета.

Демонстрування

скелета людини; скелета кінцівок людини; хребців.

12

 

Функції і будова скелетних м’язів.

 

13

 

Основні групи скелетних м’язів.

 

14

 

Робота м’язів.   Втома м’язів. Лабораторні дослідження: розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

15

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Представлення результатів проектів: «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність - основа фізичного здоров’я».

 

 

Тематична

 

Тема 3.  Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3год.)

 

16

 

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.

Д/з: дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Проект.

Збалансоване харчування.

17

 

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

 

18

 

Харчові та енергетичні потреби людини. Представлення результатів проекту «Збалансоване харчування».

 

Тема 4. Травлення (6 год.)

19

 

Значення травлення. Система органів травлення.

Демонстрування

муляжів органів травлення.

20

 

Процес травлення у ротовій порожнині. Ковтання. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Демонстрування

моделей зубів.

Д/з:  дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль.

21

 

Процес травлення в шлунку і кишечнику. Перистальтика, всмоктування.

Демонстрування

муляжів органів травлення.

22

 

Регуляція травлення.

 

23

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

24

 

Контрольна робота з теми «Травлення».

 

 

Тематична

 

Тема 5. Дихання (4 год.)

25

 

Значення дихання.   Система органів дихання.

Демонстрування

муляжів легень, моделі гортані.

26

 

Газообмін у легенях і тканинах.

Демонстрування

муляжів легень,;

моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу

в повітрі, що видихається

27

 

Дихальні рухи.

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

Демонстрування

муляжів легень, моделі, що пояснює вдих і видих.

28

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

Тема 6. Транспорт  речовин (9 год.)

29

 

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.  Кров, її склад та функції. Лімфа. Лабораторна робота 1. Мікроскопічна будова крові людини.

 

30

 

Зсідання крові.

 

31

 

Групи крові та переливання крові.

 

32

 

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Палій Світлана
    Дякую! Ви зберегли мій час
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
7564
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку