Календарні плани інтегрованого курсу "Мистецтво" для 5 класу. Якщо ви працюєте 1 год/тиждень і викладаєте повний курс (і музчне мистецтво і образотворче мистецтво), то вам ідеально підійде це планування. Розроблено за підручником Мистецтво (інтегрований курс), 5 клас, Масол Л. М. ( Видавництво: Світоч)
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу (тема уроку) |
Основні вміння й навички, поняття, які мають бути сформовані в учнів |
Зміст роботи , творче завдання |
Орієнтовні твори для сприйняття |
Рекомендована техніка та матеріали |
Примітка |
Дата |
|
І семестр. ВИДИ МИСТЕЦТВА ( 16годин) |
||||||||
1. |
Походження мистецтва |
Музичне мистецтво Учень називає основні засоби музичної виразності та розуміє їх роль у створенні образу, різновиди музики – вокальну, інструментальну, вокально-інструментальну; характеризує особливості народних пісень і танців, особливості синтезу мистецтв в опері й балеті; розрізняє звучання поширених українських народних інструментів, тембри найбільш поширених духових і струнних музичних інструментів, співацькі голоси; порівнює твори вокальної, інструментальної і вокально-інструментальної музики; висловлює судження про взаємозв’язок народної і професійної музики; аналізує й інтерпретує зразки народної музики, зміст прослуханих музичних творів; уміє виразно виконувати пісні з елементами театралізації; створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні; дотримується правил співу (фразування, артикуляція); орієнтується у поняттях: види мистецтва, музичний і танцювальний фольклор, обробка пісні, вокальна, інструментальна, вокально-інструментальна музика, групи музичних інструментів, тембр. Візуальне мистецтво Учень називає види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби; традиційні види українського народного мистецтва (витинанка, вишивка, розпис тощо); розрізняє художні техніки, що використовують у графіці, живописі, скульптурі; порівнює твори образотворчого мистецтва; зразки орнаментів; пояснює роль декору, мотиву, ритму в декоративному мистецтві; вибір формату, матеріалу, кольорової гами для власної композиції; висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва; уміє створювати графічні та живописні композиції на задану тему і за уявою, зокрема до музичних творів, декоративні площинні та об’ємні композиції; передавати форму в об’ємних композиціях; використовує прийоми стилізації в декоративних композиціях, прості графічні, живописні, скульптурні техніки та матеріали у практичній діяльності; орієнтується у поняттях: композиція, стилізація, орнамент, ритм, мотив, штрих, силует, контур, колорит, тон, нюанс, об’єм, рельєф.
|
Виникнення музики, танців, музичних інструментів. Виникнення графіки, живопису, скульптури. ХТД:О.Янушкевич.«Веселкова пісня». ХТД: малювання тварини, що спинилася на мить, тривожно вслухаючись у шерхіт листя . |
СОМ: наскельні малюнки СММ:ОМессіан. П’єса «Екзотичні птахи» СОМ: наскельні малюнки
|
Кольорові олівці |
|
|
|
2. |
Походження мистецтва (продовження) |
Музичне мистецтво стародавніх культур і цивілізацій. Музичне мистецтво стародавнього Єгипту (арфа), Греції (ліра, кіфара, сирина – флейта Пана), слов’ян (пастуший ріг, гудок). Образотворче мистецтво стародавніх культур цивілізацій. Архітектура,скульптура,стародавніх Єгипту і Греції (оглядово). Античні мистецькі традиції Причорномор’я. Трипільська культура. ХТД:М.Леонтович. Канон П: канон ХТД: варіант 1-малювання біноклевидної посудини трипільської культури, декорування орнаментом – рослинним або зооморфним;варіант 2 – малювання старовинних музичних інструментів (сопілка, ріг), декорування орнаментом.
|
СММ: К.Сен-Санс.Акваріум (4 арфи і хор); К.Дебюссі.Флейта Пана. М.Скорик.Мелодія (флейта) СОМ: М.Провенцале «Орфей і звірі», зображення інструментів: арфи, ліри, кіфари,флейти Пана;пастушого рогу, гудка(смика) СОМ:архітектура і скульптура Давнього Єгипту, Давньої Греції, трипільська кераміка. П: символіка,кераміка,стилізація.
|
Кольорові олівці |
|
|
||
|
|
Розділ І.Народне і професійне мистецтво (5 годин) |
||||||
3. |
Одвічні ритми мистецтва |
Календарно – обрядові пісні. Ритм.куплетна форма Орнаментальні мотиви. Види орнаментів (рослинний, геометричний, зішаний) ХТД: мотиви українських народних пісень «Вийшли в поле косарі», «Женчичок – бренчичок», «Подоляночка» ХТД: виконання орнаменту у стрічці (аплікація)
|
СОМ: І.Гончар «Веснянка». О.Ларіонова «Масляна», І.Сардак «Той, що веснянки співає», І.Сколоздра «Подоляночка». О.Андрущенко «Дідух» СММ: І.Шамо «Ятранські ігри» (Заспів. № 11 «Тирлич, тирлич») ПМ: В.Верховинць П: ритм. Мотив СОМ: рослинний, геометричний. Зішаний орнамент П: орнамент,рапорт, мотив |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
4. |
Прикрашаємо побут |
Пісні родинного життя. Родинні та побутові пісні (колискові. Ліричні. Жартівливі,сатиричні). Весільний обряд, як театралізоване дійство. Синтез мистецтв. Декоративно – ужиткове мистецтво Орнаментальне оздоблення ужиткових речей. Види орнаменту: стрічковий,сітчастий, у замкнутій формі. ХТД: виконання орнаментального оздоблення виробу у замкненій формі (техніка за вибором учня); варіант 1- ковдри (у прямокутнику); варіант 2 – хустини (у квадраті) П: декоративно-ужиткове мистецтво,витинанка.
|
СОМ: Л.Дуб «Древо життя», Е.Контратович «Весілля на Верховині», І.Гончар «Весільний обряд на Одещині». М.Білас «Лебеді материнства», І.Сколоздра «Українська пісня». СММ: К.Стеценко «Вечірня пісня», К.Дебюссі «Колоскова слоника» із сюхти «Дитячий куточок», українські родинно- побутові пісні. ПМ: К.Стеценко П: форма СОМ:твори декоративно – ужиткового мистецтва, оздоблені різними орнаментами. Мистецький проект «Декоративно – ужиткове мистецтво краю»
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
5. |
Чарівні візерунки |
Народні танці Танці різних народів: гопак. Козачок коломийка тощо (українські), полонез, краков’як, мазурка (польські), полька (чеський), кадриль, хоровод (російські), фламенко (іспанський). Традиції народного малювання. Народний розпис. Петриківський розпис. Симетрична і асиметрична композиція. ХТД: народна пісня – танок «Чеська полька» ХТД: створення декоративної композиції «Кіт Баюн» (гуаш). |
СММ: Ф.Шопен «Мазурка № 50», «Полонез. Ля мажор», «Краков’як».Велике концертне рондо для фортепіано з оркестром». СОМ: світлини виконавців танців народів світу. І.Рєпін «Гопак», М.Романишин «Свято» ПМ: Ф.Шопен Мистецький проект «Танці народів світу» СОМ: О.Дзень «Свято врожаю», твори Г.Собачко-Шостак, К.Білокур, М.Приймаченко, М.Тимченко. П: симетрія. асиметрія.
|
Гуаш. |
|
|
||
6. |
Золоті руки майстрів |
Народні музичні інструменти. Українські народні інструменти, інструменти поширені у світі: кобза, волинка,скрипка, гітара. Оркестр народних інструментів. Мелодія лінії. Графіка ХТД: Кириліна «Співають діти». Створення інтонацій, мелодій (висхідна, низхідна, плавна, стрибкоподібна), їх пластичне і графічне зображення. ХТД: Графічні рисунки-вправи на виявлення виражальних можливостей ліній. Відображення різних станів природи у музиці та і графічних лінійних композиціях. Настрій у природі. Пейзаж у різному стані, різних емоціях.
|
СХТ: Гліер. Концерт для голосу з оркестром. СВМ: К. Віньйон. «Юний співак». П: Інтонація. Вокаліз. Мелодія. Мелодичний і ритмічний рисунок СВМ: Графічні твори Леонардо да Вінчі, А. Дюрера, П. Пікассо; В. Фаворського, О.Кравченка, К. Хокусая. П: Графіка. Рисунок. Композиція. Гравюра
|
Кольорові олівці. |
|
|
||
7. |
Мистецький дивосвіт |
Східні мелодії. Арабський, індійський танці. Форма рондо. Чарівні арабески. Східні орнаменти (арабески) і старослов’янська в’язь (бігунок) ХТД: індійська пісня – танець «Куммі». ХТД: створення ескізів арабесок для східного килима, посуду, одягу (графічні матеріали).
|
СММ: Р. Шуман «Арабески», Л.Дичко «Українські писанки». СОМ: східний (арабеска) і український орнаменти. СММ: Л.Мінкус «Індійський танець» з балету «Баядерка». П: пластика, пластична інтонація, імпровізація. СОМ: зразки арабесок. П: арабеска Мистецький проект «Міні – конкурс «Арабеска»
|
Графічні матеріали. |
|
|
||
Розділ ІІ. Професійне мистецтво (9 годин) |
||||||||
8. |
Музичні та графічні інтонації |
|
Вокальна музика Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз. Мелодія лінії. Графіка: засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма). Види графіки: за способом виконання (оригінальна, друкована), за призначенням (станкова, книжкова, газетно – журнальна, промислова, плакат). ХТД: І.Кириліна «Співають діти». ХТД: створення графічних композицій за допомогою різних за характером ліній «Осінній буревій», «Тихий листопад» (чорна кулькова ручка).
|
СОМ: Г.ван Хонтхорст «Концерт», Ж.А.Ватто «Пісня кохання», К.Віньйон «Юний співак». СММ: Р.Глієр. Концерт для голосу з оркестром. П: інтонація, мелодія, вокаліз. П: графіка, гравюра. |
Чорна кулькова ручка. |
|
|
|
9. |
Краса в різноманітті |
Співочі голоси. Голоси: тенор, баритон, бас, сопрано, мецо – сопрано, контральто, дискант. Всесвітньовідомі співаки.. Штрихи в музиці. У країні штрихів і світлотіні. Штрихи в образотворчому мистецтві. Світлотінь. Книжкова ілюстрація. ХТД: (колективна робота в групах) створення вокальних образів героїв казки Колобок» (добір голосів, штрихів, регістрів тощо). ХТД: виконання графічної композиції «Ведмеді на півночі» (граттаж)
|
СОМ: світлини видатних оперних співаків України, світу. СКМ: «Каллас назавжди» «Повернення Батерфляй». П: речитатив. СОМ: Я.Гніздовьский «Вітер», С.Конончук, Ілюстрації до казки «Колобок», Г.Якутович. Ілюстрація до роману «Захар Беркут», В.Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів порхід». П: світлотінь,ілюстрація, штрих |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
10. |
Високе мистецтво духовності |
Хорова музика. Духовна (церковна) і світська хорова музика. Хормейстер. Виразність силуету. Контур. Контраст. ХТД: придумати й намалювати плакат, рисвячений охороні пам’яток духовної культури (акварель).
|
СММ: Херувимська» А.Веделя, «Херувимська» Д.Бортнянського. ПМ: Д.Бортнянський. П: хор, а капела, унісон. СОМ: силуети архітектурних споруд. Г.Нарбут «Осінь». П: силует, контур. Контраст. |
Акварель. |
|
|
||
11. |
Палітра тембрів і симфонія кольорів |
Тембри музичних інструментів. Групи інструментів за способом видобування звуків струнні, духові, ударні. Клавішні інструменти (піаніно, рояль). ХТД:Б.Савельєв «Різнокольорова гра»; створення ілюстрацій до пісні. Створення звукових композицій «Гроза» «Діалог», «Похід» (колективна робота). |
СММ: М.Мусоргський «Старий замок», «Лимозький ринок», «Богатирські ворота. У стольному граді Києві» з циклу «Картинки з виставки» (для фортепіано та в оркестровці для симфонічного оркестру М.Равеля). СОМ: В.Гарман «Богатирські ворота» (ескіз). П: тембр. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
12. |
Контрасти та відтінки |
Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру. Дригент. Форма варіацій. Живопис. Види живопису (станковий, монументальний, декораційний, мініатюра). Колір. Ахроматичні й хроматичні, основні й похідні кольори. ХТД: гра «Знавець оркестру». ХТД: створення композиції «Старий замок» за музикою М.Мусоргського (в оригіналі для фортепіано в оркестровці М.Равеля); варіант 1- в ахроматичній гамі; варіант 2 – у хроматичній гамі (техніка за вибором учня).
|
СММ: Б.Брітен «Путівник по оркестру для молоді». П: партитура, варіації. СОМ: зразки різних видів живопису. П: живопис, гама. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
13. |
Контрасти та відтінки (продовження) |
Симфонічний оркестр (продовження). Фуга. Між контрастом і нюансом. Наближений (нюанс ний) і контрастний колорит. Відтінки кольору – розбіл, затемнення, додавання до основного інших кольорів. ХТД: В.Ільїн «Пісенька про веселий час». СКМ: «Королівство повного місяця» ХТД: малювання рибки – Морської Царівни варіант 1 – у наближеному колориті; варіант 2 – у контрастному колориті.
|
СОМ: П.Пікассо «Варіації на тему «Голуб миру» СММ: Б.Бріттен «Путівник по оркестру для молоді» (продовження). СОМ: М.Глущенко. Зимовий вечір. П: нюанс
|
Гуаш |
|
|
||
14. |
Секрети фактури |
|
Духовий оркестр. Музика для духового оркестру. Скульптура: пластичність і виразність форм. Художня мова скульптури (об’ємна форма, фактура). Види скульптури за формою (кругла, рельєф), за змістом і призначенням ( монументальна, станкова, декоративна, дрібна пластика). ХТД: виконання партитури маршу, гра «Диригент оркестру». ХТД: створення фігури відважного спортсмена - сноубордиста
|
СММ: марші В.Агалкін «Прощання слов’янки», «Козацька слова» у виконанні духового оркестру; Дж.Верді «Триумфальний марш» з опери «Аїда». П: духовий оркестр, марш, туш, фактура. СОМ: зразки скульптури. ПМ: Й.Пінзель. П: скульптура, рельєф. Пластилін |
Пластинін |
|
|
|
15. |
Мистецький дивосвіт |
Музичні мандрівки на Схід. Музика й музичні інструменти Індії, Китаю тощо. Музика, що застигла у камені. Архітектура. Архітктура Сходу (пагоди).Взаємодія мистецтв: архітектура і монументальна декоративна скульптура. Види рельєфу (барельєф, горельєф). ХТД: китайська народна пісня «Дощові краплі». ХТД: створення декоративного рельєфного панно «Дракоша – символ східного календаря» |
СММ: К.Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди». П: цинь, ситар. СОМ: зразки східної архітектури, видів рельєфу. П: архітектура, барельєф, горельєф. |
пластилін |
|
|
||
16. |
Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр. Синтез і взаємодія мистецтв (18 годин) |
||||||||
17. |
Коли всі мистецтва разом |
Музичне мистецтво Учень називає основні жанри музики – вокальної, хорової, симфонічної, камерно-інструментальної; характеризує особливості різних музичних жанрів; порівнює особливості пейзажного живопису та пасторальної музики, музичного та візуального портрету; спостерігає за становленням музичного образу; наводить приклади відображення в музиці явищ природи, світу людини; обґрунтовує власне ставлення до змісту прослуханої музики; висловлює та аргументує судження про особливості програмної музики в творчості різних композиторів; про роль музики в кіно, на телебаченні; уміє виразно співати, аналізувати та інтерпретувати музичні твори різних видів і жанрів; створювати елементарний ритмічний акомпанемент до пісні; орієнтується в поняттях: музичні жанри, хорова, симфонічна, камерна музика, програмна музика, кіномузика. Візуальне мистецтво Учень називає основні жанри образотворчого мистецтва (пейзаж, портрет, натюрморт); характеризує особливості композицій – пейзажів, портретів, натюрмортів у творчості українських і зарубіжних митців; порівнює дизайн інтер’єрів, іграшок, предметів побуту, рекламу різних виробів; висловлює та аргументує судження щодо гармонії природного та культурного середовища людини, зразків дизайнерських робіт, реклами; уміє створювати реалістичні композиції у жанрах пейзажу, портрету, натюрморту; передавати в пейзажі простір засобами лінійної та повітряної перспективи; в портреті – основні пропорції голови і фігури людини; в натюрморті – розташування предметів на площині, та їх форми; малювати шрифти, виконувати дизайнерські роботи, відтворювати за уявою прості інтер’єри; орієнтується у поняттях: жанр, пейзаж, натюрморт, портрет, перспектива, профіль, фас, пропорція, світлотінь, інтер’єр, екстер’єр, дизайн, шрифт; виявляє готовність:до використання набутих предметних компетенцій у процесі художньо-творчої самореалізації.
|
Взаємодія музики і літератури. Інтонація (музична і поетична). Програмна музика. Література і візуальні образи. Книжкова ілюстрація. Шрифти. ХТД:М.Магомаєв «Шехеразада». ХТД: варіант 1- створення буквиці до улюбленої казки з використанням українських орнаментальних мотивів; варіант 2 – малювання ініціалу свого імені (техніка за вибором учня).
|
СММ: Й.Штраус. Вальс «Казки Віденського лісу»; М.Римський – Корсаков симфонічна сюїта «Шехеразада» (теми Шехеразади і Шахріара, «Синдбад – мореплавець», «Багдадське свято»).ю СОМ: Л.Бакст «Хан Шахріар», мініатюра «Шехеразада». П: сюїта. СОМ: книжкові ілюстрації, шрифти. П: заставка, кінцівка, ініціал, мініатюра. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|
18. |
Цирк – мистецтво, сповнене радості |
Музика в цирковій виставі. Естрадно – духовий оркестр, біг-бенд. Запрошуємо на цирову виставу. Особливості споруди ирку. Циркове мистецтво в живописі. ХТД: австрійська нар. пісня «Цирк приїхав». ХТД: створення запрошення на циркову виставу (змішана техніка: аплікація, графічні матеріали).
|
СОМ: Ю.Горбачов «Клоун на коні», М.Шагал «Великий цирк». СММ: І.Дунаєвський «Марш» із к/ф «Цирк»; І.Кальман Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку». П: бенд, трюк,цирк СОМ: Ж.Сьора «Цирк», П.Пікассо «Дівчинка на кулі», «Родина комедіантів». П: амфітеатр, балкон. Мистецький проект «Цирк» |
Графічні матеріали |
|
|
||
19. |
У царстві Мельпомени |
Музика і драматичний театр. Види театру. Персонажі італйської комедії дель арте. Театральна афіша повідомляє. Художні особливості афіші. ХТД: створення афіші до вистави театру юного глядача (змішана техніка: гуаш, графічні матеріали). Гра «Озвуч картину» (робота в параї).
|
СОМ: П.Сезанн «Пьеро і Арлекін», Лж.Феретті «Арлекін і Коломбіна». ПМ:Р.Шуман СММ: Р.Шуман «П’єро і Арлекін», «Пантолоне і Коломбіна» з циклу «Карнавал».П: атрибут, бельетаж, партер, театр. СОМ: зразки театральних афіш.П: афіша Мистецький проект «Репертуар дитячих театрів» |
Гуаш, графічні матеріали |
|
|
||
20. |
На сцені лялькового театру |
Ляльковий театр. Популярні герої лялькових театрів світу (Пульчинела, Панч Петрушка тощо) Вертеп – український ляльковий театр. Мистецтво створення ляльки. Види театральних ляльок; пальчикові рукавички, тростинні, планшетні, маріонетки, «живі» ляльки – велетні. ХТД:придумати музично – фантастичну історію за картиною В.Аба – Новака «Лялькова вистава». ХТД: (групова робота) виготовлення театральних ляльок; варіант 1-рукавичних за образами балету І.Стравинського «Петрушка»; варіант 2- з різних матеріалів (тканина, хутро, нитки та ін..). |
СОМ: споруди лялькових театрів. СММ: І.Стравинський сюїта з балету «Петрушка». І картина. П: вертеп, інтермедія, театр ляльок. СОМ: зразки театральних ляльок, А.Моїсеєнко «Ляльковод», Б.Берлі «Театр», В.Гвоздьов «Майстер – лялькар». П:маріонетка, реквізит. |
Тканина, хутро, нитки та ін.. |
|
|
||
21. |
У музичному театрі |
На оперній сцені. Синтез мистецтв в опері. Споруди й інтер’єри театрів. ХТД: створення ескізів світильників для інтер’єру сучасного музичного театру (графічні матеріали). |
СММ: С.Гулак – Артемовський Опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти). ПМ: С.Гулак – Артемовськийб П: арія, лібрето, опера,увертюра. СОМ:світлини екстер’єрів та інтер’єрів музичних театрів світу. П: екстер’єр, інтер’єр, ложа фойє. Мистецький проект «Архітектура театру»
|
Графічні матеріали. |
|
|
||
22. |
Барви хореографії та сценографії |
Там де панує рух. Менует. Вальс. Балет. Магія кольору й світла. Сценографія. Театрально – декораційне мистецтво. Декорації, художнє освітлення, театральний костюм. ХТД: А.Житкевич «Під звуки вальсу». ХТД: створення ескізу декорації до балету «Лебедине озеро» (колаж)
|
СММ: В.Моцарт «Менует» з маленької нічної серенади»; П.Чайковський Балет «Лебедине озеро» (фрагменти). СОМ: Ж.С.ле Чирк «Менует»; О.Ренуар «Міський танець», «Сільський танець»; Дж.Тьеполо «Міський бал», Е.Дега «Блакитні танцівниці», «Маленька танцівниця». П: адажіо, балет, кордебалет, па-де-де,хореографія СОМ: ескізи театральних костюмів Л.Бакста. О.Екстер, А.Петрицького, К.Лакруа. П: декорація, сценографія. Мистецький проект «Лебедине озеро» |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
23. |
Наймолодша муза |
Музика в кіно. Мистецтво кінематографу. Художник у кіно. Види кіно:ігрове, документальне,анімаційне кіно. Художник у кіно. ХТД: Р.Роджерс «До, ре, мі» к/ф «Звуки музики». ХТД: (колективна робота) створення образів героїв к/ф «Пригоди Буратино» (техніка за вибором учня) |
СММ: Г.Гладков «Сінема» з к/ф «Людина з бульвару Капуцинів». СКМ: «Звуки музики» (фрагменти). Створення сценарію короткометражного кінофільму про музику за сюжетом картини, створення ескізів кінообразів музикантів (робота в групах). П: квест, мультиплікація. СКМ: «пригоди Буратіно» (фрагменти). Мистецький проект «Образ митця в кінематографі». |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
24. |
Наймолодша муза (продовження) |
Образи анімації. Мистецтво мультиплікації. Український козацький серіал. Музика в мультфільмах. Як створюється мультфільм. Художник мультиплікатор. ХТД: 9колективна робота створення сценарію та малювання «розкадровки» мультфільму про шкільне життя (змішана техніка: гуаш, графічні матеріали)
|
СКМ: фрагменти м/ф «Про козаків» «Острів скарбів». П: квест, мультиплікація. П: кадр. Мистецький проект «Парк героїв української інімаціїї» |
Гуаш, графічні матеріали |
|
|
||
25. |
Ансамбль: у єдності - гармонія |
Музичні та хореографічні ансамблі. Вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні ансамблі. Хореографічні ансамблі, ансамблі пісні і танцю. Архітектурний ансамбль. Синтез мистецтв в архітектурному ансамблі. ХТД: Р.Паулс «Золоте весілля». ХТД:створення імітаційного вітража «Смачний натюрморт» для шкільного кафе (аплікація).
|
СММ: О.Шевченко «Старенький трамвай» (ансамбль «Пікардійська терція»); А.Пьяцолла «Лібертанго» (у виконанні різними ансамблями); С.Сабадаш «Марічка» (ансамбль пісні і танцю). СОМ: А.Менцель «Концерт у Сан – Сусі» П:віртуоз,естрадний танець. СОМ:зразки архітектурних ансамблів (Почаївської Лаври, Кам’янець – Подільської фортеці), Дж.А.Каналетто Площа Святого Марка; вітражі Страсбурзького собору. П: ансамбль,вітраж. |
Матеріали для аплікації. |
|
|
||
26. |
Ансамбль: у єдності – гармонія (продовження) |
Музика свят і розваг. «Легка» музика. Музичні шоу. Садово - паркове мистецтво. Парк як синтез архітектури,скульптури, ландшафту. Різновиди парків (регулярний,пейзажний). ХТД:створення фонтану «Юний кентавр» для прикрашання парку (пластилін)
|
СОМ: .Ренуар «Дівчата за фортепіано»; Дж.Берніні Фонтани «Тритон», «Треві». СММ: Г.Гендель «Музика на воді» - сюїта № 2 Ре-мажор; О.Ресігі «Фонтани Риму. ПМ: Г.Ф.Гендель. П: шоу.СОМ:світлини парків (Версаль, Петергоф, Софіївка). П:садово-паркове мистецтво. |
Пластилін |
|
|
||
27. |
Ансамбль: у єдності – гармонія (продовження) |
Карнавал. Венецианський, Бразильський та інші карнавали. Синтез мистецтв на карнавалі. Музика на карнавалі. Карнавальні костюми і маски. Карнавальний грим. ХТД: створення маски «Чарівна незнайомка» (для дівчат), «Відважний лицар» (для хлопців) (колаж)
|
СММ: карнавальні маски, костюми, грим. П:маска, грим. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
28. |
Час новітній створює красу |
Телебачення – це погляд у світ. Телебачення: синтез мистецтва і технічних досягнень. Особливості художньої мови телебачення. Естрадна музика. Естрадно – симфонічний оркестр. Дизайн. Дизайнер. Виді дизайну. Дизайн телестудій. Комп’ютерна графіка. Логотип,піктограма. ХТД: Б.Степаненко «Веселка). ХТД: (колективна робота); варіант 1 – створення заставки до телепередачі « У світі тварин»; варіант 2 – створення веселої карти запарку з піктограмами і голо типами (техніка за вибором учнів). |
СММ: «Жайворонок» (оркестр П.Моріа). П: відео кліп, естрада, телебачення. СОМ: зразки різних видів дизайну, логотипів, піктограм.. П: дизайн, логотип,піктограма. Мистецький проект «Телебачення».
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
29. |
Час новітній створює красу (продовження) |
Електронна музика. Електронні музичні інструменти. Синтезатор. Інсталяція. Види інсталяцій. ХТД: В.Шаповаленко «Про що мріє мишенятко». ХТД: створення інсталяцій з головним героєм. Мишеням із пісні (колаж). Орієнтовні теми: «Мрію стати зіркою», «Мрію стати непереможним», «Мрію побачити весь світ». |
СММ: М.Мусоргський «Гном», «Баба Яга», «Старий замок» з циклу «Картинки з виставки» (у виконанні Ісао Томіта). П: електронна музика.СОМ:світлини інсталяцій. П: інсталяція. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
30. |
Мистецький дивосвіт |
Східний музичний театр. Амплуа, костюми, маски, грим акторів східного театру. Кіно і цирк Сходу. Індійський Болівуд. Японське аніме. Китайський цирк. ХТД: Ю.Шевченко «Зелене слоненя». ХТД: (робота в парах) створення ескізу ширми з рослинними мотивами та образами фантастичних декоративних птахів для китайської опери (техніка за вибором учня)
|
СЩМ: актори східного театру. СММ: І.Стравінський «Китайський марш», «Арія Солов’я з опери «Соловей». Гра – пантоміма П: амплуа.СКМ: «Зіта Гіта», «Мільонер із трущоб» (фрагменти). П: комікс. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
31. |
Урок-концерт |
|
|
|
|
|
||
32. |
Урок-виставка |
|
|
|
|
|
||
33. |
Презентації мистецьких проектів |
|
|
|
|
|
||
34. |
Узагальнення (перевір себе) |
|
|
|
|
|
||
35. |
Узагальнення (перевір себе) |
|
|
|
|
|
||
СММ – сприймання музичного мистецтва; СОМ – сприймання образного мистецтва; СКМ – сприймання кіномистецтва;
ХТД – художньо – творча діяльність% ПМ – портрет митця; П - поняття (словник)