Календарні плани "Мистецтво" 5 клас 1 год/тиждень

Про матеріал

Календарні плани інтегрованого курсу "Мистецтво" для 5 класу. Якщо ви працюєте 1 год/тиждень і викладаєте повний курс (і музчне мистецтво і образотворче мистецтво), то вам ідеально підійде це планування. Розроблено за підручником Мистецтво (інтегрований курс), 5 клас, Масол Л. М. ( Видавництво: Світоч)

Перегляд файлу

 

 

п/п

Зміст навчального матеріалу

(тема уроку)

Основні вміння й навички, поняття, які мають бути сформовані в учнів

Зміст роботи ,

творче завдання

Орієнтовні твори для сприйняття

Рекомендована техніка та матеріали

Примітка

Дата

І семестр. ВИДИ МИСТЕЦТВА ( 16годин)

1.

Походження мистецтва

Музичне мистецтво

Учень називає основні засоби музичної виразності та розуміє їх роль у створенні образу, різновиди музики – вокальну, інструментальну, вокально-інструментальну;

характеризує особливості  народних пісень і танців, особливості синтезу мистецтв в опері й балеті;

розрізняє звучання поширених українських народних інструментів, тембри найбільш поширених духових і струнних музичних інструментів, співацькі голоси;

порівнює твори вокальної, інструментальної і вокально-інструментальної музики;

висловлює судження про взаємозв’язок народної і професійної музики;

аналізує й інтерпретує зразки народної музики, зміст прослуханих музичних творів;

уміє виразно виконувати  пісні з елементами театралізації; створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні;

дотримується правил співу (фразування, артикуляція);

орієнтується у поняттях: види мистецтва, музичний і танцювальний фольклор, обробка пісні, вокальна, інструментальна, вокально-інструментальна музика, групи музичних інструментів, тембр.

Візуальне мистецтво

Учень називає види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби; традиційні види українського народного мистецтва (витинанка, вишивка, розпис тощо);

розрізняє художні техніки, що використовують у графіці, живописі, скульптурі;

порівнює твори образотворчого мистецтва; зразки орнаментів; 

пояснює роль декору, мотиву, ритму в декоративному мистецтві; вибір формату, матеріалу, кольорової гами для власної композиції;

висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва;

уміє створювати графічні та живописні композиції на задану тему і за уявою, зокрема до музичних творів, декоративні площинні та об’ємні композиції; передавати форму в об’ємних композиціях;

використовує  прийоми стилізації в декоративних композиціях, прості графічні, живописні, скульптурні техніки та матеріали у практичній діяльності;

орієнтується у поняттях: композиція, стилізація, орнамент, ритм, мотив, штрих, силует, контур, колорит, тон, нюанс, об’єм, рельєф.

 

 

Виникнення музики, танців, музичних інструментів. Виникнення графіки, живопису, скульптури. ХТД:О.Янушкевич.«Веселкова пісня».

ХТД: малювання тварини, що спинилася на мить, тривожно вслухаючись у шерхіт листя .

СОМ: наскельні малюнки

СММ:ОМессіан. П’єса «Екзотичні птахи»

СОМ: наскельні малюнки

 

 

Кольорові олівці

 

 

2.

Походження мистецтва (продовження)

Музичне мистецтво стародавніх культур і цивілізацій. Музичне мистецтво стародавнього Єгипту (арфа), Греції (ліра, кіфара, сирина – флейта Пана), слов’ян (пастуший ріг, гудок).

Образотворче мистецтво стародавніх культур цивілізацій. Архітектура,скульптура,стародавніх Єгипту і Греції (оглядово). Античні мистецькі традиції Причорномор’я.

Трипільська культура. ХТД:М.Леонтович. Канон П: канон

ХТД: варіант 1-малювання біноклевидної посудини трипільської культури, декорування орнаментом – рослинним або зооморфним;варіант 2 – малювання старовинних музичних інструментів (сопілка, ріг), декорування орнаментом.

 

 

СММ: К.Сен-Санс.Акваріум (4 арфи і хор);

К.Дебюссі.Флейта Пана. М.Скорик.Мелодія (флейта)

СОМ: М.Провенцале «Орфей і звірі», зображення інструментів: арфи, ліри, кіфари,флейти Пана;пастушого рогу, гудка(смика)

СОМ:архітектура і скульптура Давнього Єгипту, Давньої Греції, трипільська кераміка.

П: символіка,кераміка,стилізація.

 

 

Кольорові олівці

 

 

 

 

Розділ І.Народне і професійне мистецтво (5 годин)

3.

Одвічні ритми мистецтва

Календарно – обрядові пісні.

Ритм.куплетна форма

Орнаментальні мотиви.

Види орнаментів (рослинний, геометричний, зішаний)

 ХТД: мотиви українських народних пісень «Вийшли в поле косарі», «Женчичок – бренчичок», «Подоляночка» ХТД: виконання орнаменту у стрічці (аплікація)

 

 

СОМ: І.Гончар «Веснянка». О.Ларіонова «Масляна», І.Сардак «Той, що веснянки співає», І.Сколоздра

«Подоляночка». О.Андрущенко «Дідух»

СММ: І.Шамо «Ятранські ігри» (Заспів. № 11 «Тирлич, тирлич»)

ПМ: В.Верховинць П: ритм. Мотив

СОМ: рослинний, геометричний. Зішаний орнамент

П: орнамент,рапорт, мотив

Техніка на вибір учнів.

 

 

4.

Прикрашаємо побут

Пісні родинного життя.

Родинні та побутові пісні (колискові. Ліричні. Жартівливі,сатиричні). Весільний обряд, як театралізоване дійство. Синтез мистецтв.

Декоративно – ужиткове мистецтво Орнаментальне оздоблення ужиткових речей. Види орнаменту: стрічковий,сітчастий, у замкнутій формі.

 ХТД: виконання орнаментального оздоблення виробу у замкненій формі (техніка за вибором учня); варіант 1- ковдри (у прямокутнику); варіант 2 – хустини (у квадраті) П: декоративно-ужиткове мистецтво,витинанка.

 

СОМ: Л.Дуб «Древо життя», Е.Контратович «Весілля на Верховині», І.Гончар «Весільний обряд на Одещині». М.Білас

«Лебеді материнства», І.Сколоздра «Українська пісня». СММ: К.Стеценко «Вечірня пісня», К.Дебюссі «Колоскова слоника» із сюхти «Дитячий куточок», українські родинно- побутові пісні.

ПМ: К.Стеценко П: форма СОМ:твори декоративно – ужиткового мистецтва, оздоблені різними орнаментами.

Мистецький проект «Декоративно – ужиткове мистецтво краю»

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

5.

Чарівні візерунки

Народні танці

Танці різних народів: гопак. Козачок коломийка тощо (українські), полонез, краков’як, мазурка (польські), полька (чеський), кадриль, хоровод (російські), фламенко (іспанський).

Традиції народного малювання.

Народний розпис. Петриківський розпис. Симетрична і асиметрична композиція.

 ХТД: народна пісня – танок «Чеська полька»

ХТД: створення декоративної композиції «Кіт Баюн» (гуаш).

СММ: Ф.Шопен «Мазурка № 50», «Полонез. Ля мажор»,

«Краков’як».Велике концертне рондо для фортепіано з оркестром».

СОМ: світлини виконавців танців народів світу. І.Рєпін

«Гопак», М.Романишин «Свято»

ПМ: Ф.Шопен

Мистецький проект «Танці народів світу»

СОМ: О.Дзень «Свято врожаю», твори Г.Собачко-Шостак, К.Білокур, М.Приймаченко, М.Тимченко.

П: симетрія. асиметрія.

 

Гуаш.

 

 

6.

Золоті руки майстрів

Народні музичні інструменти.

Українські народні інструменти, інструменти поширені у світі: кобза, волинка,скрипка, гітара. Оркестр народних

інструментів.

Мелодія лінії. Графіка

ХТД: Кириліна «Співають діти». Створення інтонацій, мелодій (висхідна, низхідна, плавна, стрибкоподібна), їх пластичне і графічне зображення.

 ХТД: Графічні рисунки-вправи на виявлення виражальних можливостей ліній. Відображення різних станів природи у музиці та і графічних лінійних композиціях. Настрій у природі. Пейзаж у різному стані, різних емоціях.

 

 

СХТ: Гліер. Концерт для голосу з оркестром.

СВМ: К. Віньйон. «Юний співак».

П: Інтонація. Вокаліз. Мелодія. Мелодичний і ритмічний рисунок

СВМ: Графічні твори Леонардо да Вінчі, А. Дюрера, П. Пікассо; В. Фаворського, О.Кравченка, К. Хокусая.

П: Графіка. Рисунок. Композиція. Гравюра

 

Кольорові олівці.

 

 

7.

Мистецький дивосвіт

Східні мелодії.

Арабський, індійський танці. Форма рондо.

Чарівні арабески.

Східні орнаменти (арабески) і старослов’янська в’язь (бігунок)

ХТД: індійська пісня – танець «Куммі». ХТД: створення ескізів арабесок для східного килима, посуду, одягу (графічні матеріали).

 

 

СММ: Р. Шуман «Арабески», Л.Дичко «Українські писанки». СОМ: східний (арабеска) і український орнаменти.

СММ: Л.Мінкус «Індійський танець» з балету «Баядерка». П: пластика, пластична інтонація, імпровізація.

СОМ: зразки арабесок.

П: арабеска

Мистецький проект «Міні – конкурс «Арабеска»

 

Графічні матеріали.

 

 

Розділ ІІ. Професійне мистецтво (9 годин)

8.

Музичні та графічні інтонації

 

Вокальна музика

Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз.

Мелодія лінії.

Графіка: засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма). Види графіки: за способом виконання (оригінальна,

друкована), за призначенням (станкова, книжкова, газетно

– журнальна, промислова, плакат). ХТД: І.Кириліна «Співають діти».

ХТД: створення графічних композицій за допомогою різних за характером ліній «Осінній буревій», «Тихий листопад» (чорна кулькова ручка).

 

СОМ: Г.ван Хонтхорст «Концерт», Ж.А.Ватто «Пісня кохання», К.Віньйон «Юний співак».

СММ: Р.Глієр. Концерт для голосу з оркестром.

П: інтонація, мелодія, вокаліз.

П: графіка, гравюра.

Чорна кулькова ручка.

 

 

9.

Краса в різноманітті

Співочі голоси.

Голоси: тенор, баритон, бас, сопрано, мецо – сопрано, контральто, дискант. Всесвітньовідомі співаки.. Штрихи в музиці.

У країні штрихів і світлотіні.

Штрихи в образотворчому мистецтві. Світлотінь. Книжкова ілюстрація.

ХТД: (колективна робота в групах) створення вокальних образів героїв казки Колобок» (добір голосів, штрихів, регістрів тощо).

ХТД: виконання графічної композиції «Ведмеді на півночі» (граттаж)

 

 

СОМ: світлини видатних оперних співаків України, світу. СКМ: «Каллас назавжди» «Повернення Батерфляй».

П: речитатив.

СОМ: Я.Гніздовьский «Вітер», С.Конончук, Ілюстрації до казки «Колобок», Г.Якутович. Ілюстрація до роману «Захар Беркут», В.Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів порхід».

П: світлотінь,ілюстрація, штрих

Техніка на вибір учнів.

 

 

10.

Високе мистецтво духовності

Хорова музика.

Духовна (церковна) і світська хорова музика. Хормейстер. Виразність силуету.

Контур. Контраст.

 ХТД: придумати й намалювати плакат, рисвячений охороні пам’яток духовної культури (акварель).

 

СММ: Херувимська» А.Веделя, «Херувимська»

Д.Бортнянського. ПМ: Д.Бортнянський.

П: хор, а капела, унісон.

СОМ: силуети архітектурних споруд. Г.Нарбут «Осінь».

П: силует, контур. Контраст.

Акварель.

 

 

11.

Палітра тембрів і симфонія кольорів

Тембри музичних інструментів.

Групи інструментів за способом видобування звуків струнні, духові, ударні. Клавішні інструменти (піаніно, рояль).

ХТД:Б.Савельєв «Різнокольорова гра»; створення ілюстрацій до пісні. Створення звукових композицій «Гроза» «Діалог»,

«Похід» (колективна робота).

СММ: М.Мусоргський «Старий замок», «Лимозький ринок»,

«Богатирські ворота. У стольному граді Києві» з циклу

«Картинки з виставки» (для фортепіано та в оркестровці для симфонічного оркестру М.Равеля).

СОМ: В.Гарман «Богатирські ворота» (ескіз).

П: тембр.

Техніка на вибір учнів.

 

 

12.

Контрасти та відтінки

Симфонічний оркестр.

Групи інструментів симфонічного оркестру. Дригент. Форма варіацій. Живопис.

Види живопису (станковий, монументальний,

декораційний, мініатюра). Колір. Ахроматичні й хроматичні, основні й похідні кольори. ХТД: гра «Знавець оркестру».

ХТД: створення композиції «Старий замок» за музикою М.Мусоргського (в оригіналі для фортепіано в оркестровці М.Равеля); варіант 1- в ахроматичній гамі; варіант 2 – у хроматичній гамі (техніка за вибором учня).

 

 

 

СММ: Б.Брітен «Путівник по оркестру для молоді».

П: партитура, варіації. СОМ: зразки різних видів живопису.

П: живопис, гама.

Техніка на вибір учнів.

 

 

13.

Контрасти та відтінки (продовження)

Симфонічний оркестр (продовження).

Фуга. Між контрастом і нюансом.

Наближений (нюанс ний) і контрастний колорит. Відтінки кольору – розбіл, затемнення, додавання до основного

інших кольорів.

ХТД: В.Ільїн «Пісенька про веселий час». СКМ: «Королівство повного місяця» ХТД: малювання рибки – Морської Царівни варіант 1 – у наближеному колориті; варіант 2 – у контрастному колориті.

 

 

СОМ: П.Пікассо «Варіації на тему «Голуб миру» СММ: Б.Бріттен «Путівник по оркестру для молоді» (продовження).

СОМ: М.Глущенко. Зимовий вечір.

П: нюанс

 

Гуаш

 

 

14.

Секрети фактури

 

Духовий оркестр.

Музика для духового оркестру.

 Скульптура: пластичність і виразність форм.

Художня мова скульптури (об’ємна форма, фактура). Види скульптури за формою (кругла, рельєф), за змістом і призначенням ( монументальна, станкова, декоративна,

дрібна пластика).

ХТД: виконання партитури маршу, гра «Диригент оркестру». ХТД: створення фігури відважного спортсмена - сноубордиста

 

 

СММ: марші В.Агалкін «Прощання слов’янки», «Козацька слова» у виконанні духового оркестру; Дж.Верді

«Триумфальний марш» з опери «Аїда».

П: духовий оркестр, марш, туш, фактура.

СОМ: зразки скульптури.

ПМ: Й.Пінзель.

П: скульптура, рельєф. Пластилін

Пластинін

 

 

15.

Мистецький дивосвіт

Музичні мандрівки на Схід.

Музика й музичні інструменти Індії, Китаю тощо. Музика, що застигла у камені.

Архітектура. Архітктура Сходу (пагоди).Взаємодія мистецтв: архітектура і монументальна декоративна скульптура. Види рельєфу (барельєф, горельєф).

 ХТД: китайська народна пісня «Дощові краплі».

ХТД: створення декоративного рельєфного панно «Дракоша – символ східного календаря»

СММ: К.Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди». П: цинь, ситар.

СОМ: зразки східної архітектури, видів рельєфу.

П: архітектура, барельєф, горельєф.

пластилін

 

 

16.

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр. Синтез і взаємодія мистецтв (18 годин)

17.

Коли всі мистецтва разом

Музичне мистецтво

Учень називає основні жанри музики – вокальної, хорової, симфонічної, камерно-інструментальної;

характеризує особливості різних музичних жанрів;

порівнює особливості пейзажного живопису та пасторальної музики, музичного та візуального портрету;

спостерігає за становленням музичного образу;

наводить приклади відображення в музиці явищ природи, світу людини;

обґрунтовує власне ставлення до змісту прослуханої музики;

висловлює та аргументує судження про особливості програмної музики в творчості різних композиторів; про роль музики в кіно, на телебаченні;

уміє виразно співати, аналізувати та інтерпретувати музичні твори різних видів і жанрів; створювати елементарний ритмічний акомпанемент до пісні;

орієнтується в поняттях: музичні жанри, хорова, симфонічна, камерна музика, програмна музика, кіномузика.

Візуальне мистецтво

Учень називає основні жанри образотворчого мистецтва (пейзаж, портрет, натюрморт);

характеризує особливості композицій – пейзажів, портретів, натюрмортів у творчості українських і зарубіжних митців;

порівнює дизайн інтер’єрів, іграшок, предметів побуту, рекламу різних виробів;

висловлює та аргументує судження щодо гармонії природного та культурного середовища людини, зразків дизайнерських робіт, реклами;

уміє створювати реалістичні композиції у жанрах пейзажу, портрету, натюрморту; передавати в пейзажі простір засобами лінійної та повітряної перспективи; в портреті – основні пропорції голови і фігури людини; в натюрморті – розташування предметів на площині, та їх форми; малювати шрифти, виконувати дизайнерські роботи, відтворювати за уявою прості інтер’єри;

орієнтується у поняттях: жанр, пейзаж, натюрморт, портрет, перспектива, профіль, фас, пропорція, світлотінь, інтер’єр, екстер’єр, дизайн, шрифт;

виявляє готовність:до використання набутих предметних компетенцій у процесі художньо-творчої самореалізації.

 

Взаємодія музики і літератури.

Інтонація (музична і поетична). Програмна музика.

Література і візуальні образи. Книжкова ілюстрація. Шрифти.

 ХТД:М.Магомаєв «Шехеразада».

 ХТД: варіант 1- створення буквиці до улюбленої казки з використанням українських орнаментальних мотивів; варіант 2 – малювання ініціалу свого імені (техніка за вибором учня).

 

СММ: Й.Штраус. Вальс «Казки Віденського лісу»; М.Римський – Корсаков симфонічна сюїта «Шехеразада» (теми Шехеразади і Шахріара, «Синдбад – мореплавець»,

«Багдадське свято»).ю

СОМ: Л.Бакст «Хан Шахріар», мініатюра «Шехеразада».

П: сюїта.

 СОМ: книжкові ілюстрації, шрифти.

П: заставка, кінцівка, ініціал, мініатюра.

Техніка на вибір учнів.

 

 

18.

Цирк – мистецтво, сповнене радості

Музика в цирковій виставі.

Естрадно – духовий оркестр, біг-бенд. Запрошуємо на цирову виставу.

Особливості споруди ирку. Циркове мистецтво в живописі.

ХТД: австрійська нар. пісня «Цирк приїхав». ХТД: створення запрошення на циркову виставу (змішана техніка: аплікація, графічні матеріали).

 

СОМ: Ю.Горбачов «Клоун на коні», М.Шагал «Великий цирк».

СММ: І.Дунаєвський «Марш» із к/ф «Цирк»; І.Кальман Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку».

П: бенд, трюк,цирк

СОМ: Ж.Сьора «Цирк», П.Пікассо «Дівчинка на кулі»,

«Родина комедіантів».

П: амфітеатр, балкон. Мистецький проект «Цирк»

Графічні матеріали

 

 

19.

У царстві Мельпомени

Музика і драматичний театр.

Види театру. Персонажі італйської комедії дель арте. Театральна афіша повідомляє.

Художні особливості афіші.

ХТД: створення афіші до вистави театру юного глядача (змішана техніка: гуаш, графічні матеріали). Гра «Озвуч картину» (робота в параї).

 

СОМ: П.Сезанн «Пьеро і Арлекін», Лж.Феретті «Арлекін і Коломбіна».

ПМ:Р.Шуман

СММ: Р.Шуман «П’єро і Арлекін», «Пантолоне і Коломбіна» з циклу «Карнавал».П: атрибут, бельетаж, партер, театр.

СОМ: зразки театральних афіш.П: афіша

Мистецький проект «Репертуар дитячих театрів»

Гуаш, графічні матеріали

 

 

20.

На сцені лялькового театру

Ляльковий театр.

Популярні герої лялькових театрів світу (Пульчинела, Панч Петрушка тощо) Вертеп – український ляльковий театр. Мистецтво створення ляльки.

Види театральних ляльок; пальчикові рукавички, тростинні, планшетні, маріонетки, «живі» ляльки – велетні.

ХТД:придумати музично – фантастичну історію за картиною В.Аба – Новака «Лялькова вистава».

 ХТД: (групова робота) виготовлення театральних ляльок; варіант 1-рукавичних за образами балету І.Стравинського

«Петрушка»; варіант 2- з різних матеріалів (тканина, хутро, нитки та ін..).

СОМ: споруди лялькових театрів.

СММ: І.Стравинський сюїта з балету «Петрушка». І картина.

П: вертеп, інтермедія, театр ляльок.

СОМ: зразки театральних ляльок, А.Моїсеєнко

«Ляльковод», Б.Берлі «Театр», В.Гвоздьов «Майстер – лялькар».

П:маріонетка, реквізит.

Тканина, хутро, нитки та ін..

 

 

21.

У музичному театрі

На оперній сцені.

Синтез мистецтв в опері.

Споруди й інтер’єри театрів.

ХТД: створення ескізів світильників для інтер’єру сучасного музичного театру (графічні матеріали).

СММ: С.Гулак – Артемовський Опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти).

ПМ: С.Гулак – Артемовськийб

П: арія, лібрето, опера,увертюра. СОМ:світлини екстер’єрів та інтер’єрів музичних театрів світу.

П: екстер’єр, інтер’єр, ложа фойє.

Мистецький проект «Архітектура театру»

 

Графічні матеріали.

 

 

22.

Барви хореографії та сценографії

Там де панує рух. Менует. Вальс. Балет.

Магія кольору й світла.

Сценографія. Театрально – декораційне мистецтво. Декорації, художнє освітлення, театральний костюм.

ХТД: А.Житкевич «Під звуки вальсу». ХТД: створення ескізу декорації до балету «Лебедине озеро» (колаж)

 

СММ: В.Моцарт «Менует» з маленької нічної серенади»; П.Чайковський Балет «Лебедине озеро» (фрагменти).

СОМ: Ж.С.ле Чирк «Менует»; О.Ренуар «Міський танець»,

«Сільський танець»; Дж.Тьеполо «Міський бал», Е.Дега

«Блакитні танцівниці», «Маленька танцівниця».

П: адажіо, балет, кордебалет, па-де-де,хореографія

СОМ: ескізи театральних костюмів Л.Бакста. О.Екстер, А.Петрицького, К.Лакруа.

П: декорація, сценографія. Мистецький проект «Лебедине озеро»

Техніка на вибір учнів.

 

 

23.

Наймолодша муза

Музика в кіно.

Мистецтво кінематографу.

Художник у кіно.

Види кіно:ігрове, документальне,анімаційне кіно. Художник у кіно.

ХТД: Р.Роджерс «До, ре, мі» к/ф «Звуки музики». ХТД: (колективна робота) створення образів героїв к/ф

«Пригоди Буратино» (техніка за вибором учня)

СММ: Г.Гладков «Сінема» з к/ф «Людина з бульвару Капуцинів».

СКМ: «Звуки музики» (фрагменти).

Створення сценарію короткометражного кінофільму про музику за

сюжетом картини, створення ескізів кінообразів музикантів (робота в групах).

П: квест, мультиплікація.

СКМ: «пригоди Буратіно» (фрагменти).

Мистецький проект «Образ митця в кінематографі».

Техніка на вибір учнів.

 

 

24.

Наймолодша муза (продовження)

Образи анімації.

Мистецтво мультиплікації. Український козацький серіал. Музика в мультфільмах. Як створюється мультфільм.

Художник мультиплікатор.

ХТД: 9колективна робота створення сценарію та малювання «розкадровки» мультфільму про шкільне життя (змішана техніка: гуаш, графічні матеріали)

 

СКМ: фрагменти м/ф «Про козаків» «Острів скарбів». П: квест, мультиплікація.

П: кадр. Мистецький проект «Парк героїв української інімаціїї»

Гуаш, графічні матеріали

 

 

25.

Ансамбль: у єдності - гармонія

Музичні та хореографічні ансамблі.

Вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні ансамблі. Хореографічні ансамблі, ансамблі пісні і танцю. Архітектурний ансамбль.

Синтез мистецтв в архітектурному ансамблі.

ХТД: Р.Паулс «Золоте весілля».  

ХТД:створення імітаційного вітража «Смачний натюрморт» для шкільного кафе (аплікація).

 

 

 

СММ: О.Шевченко «Старенький трамвай» (ансамбль

«Пікардійська терція»); А.Пьяцолла «Лібертанго» (у виконанні різними ансамблями); С.Сабадаш «Марічка» (ансамбль пісні і танцю).

СОМ: А.Менцель «Концерт у Сан – Сусі» П:віртуоз,естрадний танець.

СОМ:зразки архітектурних ансамблів (Почаївської Лаври, Кам’янець – Подільської фортеці), Дж.А.Каналетто Площа Святого Марка; вітражі Страсбурзького собору.

П: ансамбль,вітраж.

Матеріали для аплікації.

 

 

26.

Ансамбль: у єдності – гармонія (продовження)

Музика свят і розваг.

«Легка» музика. Музичні шоу.

Садово - паркове мистецтво.

Парк як синтез архітектури,скульптури, ландшафту. Різновиди парків (регулярний,пейзажний).

ХТД:створення фонтану «Юний кентавр» для прикрашання парку (пластилін)

 

СОМ: .Ренуар «Дівчата за фортепіано»; Дж.Берніні Фонтани

«Тритон», «Треві».

СММ: Г.Гендель «Музика на воді» - сюїта № 2 Ре-мажор; О.Ресігі «Фонтани Риму.

ПМ: Г.Ф.Гендель. П: шоу.СОМ:світлини парків (Версаль, Петергоф, Софіївка).

П:садово-паркове мистецтво.

Пластилін

 

 

27.

Ансамбль: у єдності – гармонія (продовження)

Карнавал.

Венецианський, Бразильський та інші карнавали. Синтез мистецтв на карнавалі. Музика на карнавалі.

Карнавальні костюми і маски.

Карнавальний грим.

ХТД: створення маски «Чарівна незнайомка» (для дівчат),

«Відважний лицар» (для хлопців) (колаж)

 

СММ: карнавальні маски, костюми, грим.

П:маска, грим.

Техніка на вибір учнів.

 

 

28.

Час новітній створює красу

Телебачення – це погляд у світ.

Телебачення: синтез мистецтва і технічних досягнень. Особливості художньої мови телебачення. Естрадна музика. Естрадно – симфонічний оркестр. Дизайн.

Дизайнер. Виді дизайну. Дизайн телестудій. Комп’ютерна графіка. Логотип,піктограма.

ХТД: Б.Степаненко «Веселка). ХТД: (колективна робота); варіант 1 – створення заставки до телепередачі « У світі тварин»; варіант 2 – створення веселої карти запарку з піктограмами і голо типами (техніка за вибором учнів).

СММ: «Жайворонок» (оркестр П.Моріа).

П: відео кліп, естрада, телебачення. СОМ: зразки різних видів дизайну, логотипів, піктограм..

П: дизайн, логотип,піктограма. Мистецький проект «Телебачення».

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

29.

Час новітній створює красу (продовження)

Електронна музика.

Електронні музичні інструменти. Синтезатор.

Інсталяція.

Види інсталяцій. ХТД: В.Шаповаленко «Про що мріє мишенятко».

ХТД: створення інсталяцій з головним героєм. Мишеням із пісні (колаж). Орієнтовні теми: «Мрію стати зіркою»,

«Мрію стати непереможним», «Мрію побачити весь світ».

СММ: М.Мусоргський «Гном», «Баба Яга», «Старий замок» з циклу «Картинки з виставки» (у виконанні Ісао Томіта).

П: електронна музика.СОМ:світлини інсталяцій.

П: інсталяція.

Техніка на вибір учнів.

 

 

30.

Мистецький дивосвіт

Східний музичний театр.

Амплуа, костюми, маски, грим акторів східного театру. Кіно і цирк Сходу.

Індійський Болівуд. Японське аніме. Китайський цирк.

ХТД: Ю.Шевченко «Зелене слоненя».

ХТД: (робота в парах) створення ескізу ширми з рослинними мотивами та образами фантастичних

декоративних птахів для китайської опери (техніка за вибором учня)

 

СЩМ: актори східного театру.

СММ: І.Стравінський «Китайський марш», «Арія Солов’я з опери «Соловей».

Гра – пантоміма

П: амплуа.СКМ: «Зіта Гіта», «Мільонер із трущоб» (фрагменти). П: комікс.

Техніка на вибір учнів.

 

 

31.

Урок-концерт

 

 

 

 

 

 

 

32.

Урок-виставка

 

 

 

 

 

 

 

33.

Презентації мистецьких проектів

 

 

 

 

 

 

34.

Узагальнення (перевір себе)

 

 

 

 

 

35.

Узагальнення (перевір себе)

 

 

 

 

 

СММ – сприймання музичного мистецтва; СОМ – сприймання образного мистецтва; СКМ – сприймання кіномистецтва;

ХТД – художньо – творча діяльність% ПМ – портрет митця; П - поняття (словник)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kovalenko Elena
    Дякую за допомогу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чурай Вікторія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Семенюк Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
11797
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку