30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Урок №12, 5 клас, "Контрасти та відтінки. Симфонічний оркестр. "

Про матеріал

План-конспект уроку №12 інтегрованого курсу "Мистецтво" компонент "Музичне мистецтво" для 5 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ.

Перегляд файлу

 

Клас

5-а

5-б

5-в

5-г

Дата

 

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

Урок 12.

Тема: Контрасти та відтінки. Симфонічний оркестр.

Мета: формування ключових компетентностей:

загальнокультурна  компетентність: оволодіння особливостями національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно дозвіллєвій сфері;

міжпредметна естетична компетентність: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;

предметних компетентностей:

  •        ознайомити учнів з різними музичними інструментами, поняттями «тембр»,

ознайомити учнів з творчістю композитора Б.Ріттена на прикладах «Путівника для оркестру для молоді»;

  •       розвивати вміння учнів розрізняти на слух музичні інструменти;

- розвивати вміння учнів інтерпретувати та виразно виконувати пісні;

- виховувати ціннісне ставлення до хорової музики, моральні якості творчої особистості.

Обладнання: фортепіано, ноутбук, аудіо- та відеозаписи, мультимедійна презентація, портрети композиторів, картки понять, зображення інструментів, роздатковий матеріал для ігор і опитувань.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

 

Хід уроку:

І. Вхід учнів під звучання пісні О.Злотник «Школярі-школярики»

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Д/з минулого уроку – Створити музичний інструмент.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-Які інструменти відносяться до групи струнних?

-Які інструменти відносяться до групи ударних?

-Які інструменти відносяться до групи духових?

-Які інструменти відносяться до групи електромузичних?

-Які інструменти відносяться до групи клавішних?

Завдання:

Учитель показує зображення інструмента, а учні охарактеризовують його.

 

V. Мотивація навчальної діяльності.

Як взаємодія кольорів підсилює загальне враження від живописної картини, так і поєднання інструментальних тембрів в оркестрі збагачає палітру музичного звучання.

Сьогодні ми з вами поговоримо про симфонічний оркестр, склад його інструментів та його звучання.

 

VІ.Розповідь про симфонічний оркестр.

Назва "оркестр" походить від давньогрецького слова "орхестра", яке означало місце в театрі, де виступав хор, що супроводжував виставу. Сьогодні так називається колектив музикантів, які виконують музичний твір на різних інструментах одночасно.

Оркестри, залежно від того, які інструменти в них переважають, бувають духові, струнні, народні тощо. Але неперевершеним за багатством тембрових відтінків є симфонічний оркестр.

Керує оркестром диригент. Жестами рук, диригентською паличкою він вказує оркестрантам, як виконувати той чи інший фрагмент музичного твору: його темп, гучність і характер музики. Перед очима диригента на пюпітрі (підставці для нот) лежить партитура музичного твору — нотний запис усіх інструментальних партій, де кожну партію розписано на окремому рядку.

Розміщення інструментів в оркестрі ви можете побачити на схемі.

 

VІІ. Слухання музики. Б.Бріттен «Путівник для оркестру для молоді»

Краще ознайомитися з музичними інструментами нам допоможе "Путівник по оркестру для молоді" англійського композитора Бенджаміна Бріттена.

Інформація про композитора.

Бенджамін Бріттен (1913—1976) — англійський композитор, диригент, піаніст. Писати музику Бенджамін почав із 8 років. У 12 років він написав "Просту симфонію" для струнного оркестру. Пізніше навчався у лондонському Королівському музичному коледжі (консерваторії). Першим значним твором Бріттена-композитора стала симфонієта для

камерного оркестру, написана в 1932 році. Потім з ’явилися "Прості варіації" для струнного оркестру і "Сім сонетів Мікеланджело".

"Путівник по оркестру" призначений для людей, які вперше слухають оркестрову музику. Композитор поетапно знайомить своїх слухачів із інструментами і їх поєднаннями.

Завдяки своїй яскравій музиці та оригінальності композиції "Путівник по оркестру" залучив до музичного мистецтва безліч нових шанувальників.

  •              Слухання твору.

Аналіз музичного твору.

Музичний твір, написаний у формі варіацій, розпочинається звучанням основної теми у виконанні всього оркестру. Тему по черзі виконують інструменти кожної групи симфонічного оркестру — струнні, духові (дерев’яні та мідні), ударні.

У родині струнних найвищі голоси у скрипок. Альти дещо більші, ніж скрипки, і тому звучання їх нижче. Віолончелям притаманний багатий і теплий тембр. А контрабаси

  •         ніби дідусі в цій родині — з низькими, буркотливими звуками.

У родині дерев ’яних духових найвище звучать світлі та легкі флейти і їх пронизливий братик флейта-пікколо. У гобоїв — м’які та жалібні голоси, але вони можуть звучати і досить сильно. Кларнети — рухливі інструменти. У них м’який і соковитий голос. Фаготи — найбільші у групі дерев’яних духових. І звучать вони найнижче.

Родина мідних духових складається з валторн, які зроблені з трубок, закручених у коло, дзвінких труб, тромбонів з гучним, але важкуватим звучанням і туб,  які звучать дуже низько.

До ударних інструментів оркестру належать: літаври, барабани, тарілки, ксилофон.

Завдяки тембровому забарвленню інструментів симфонічного оркестру основна тема "Путівника" Б. Бріттена звучить щоразу по-різному.


VІІІ. Вокально- хорова робота.

Розспівування.

Ммм... (на мурмурандо) по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Мі ме ма мо му... по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку. (Звертаю увагу на округленість звуку та артикуляцію.)

До мі соль мі до по півтонах  у висхідному і нисхідному порядку.

Розучування пісні О.Злотник «Школярі-школярики»

Виконання пісні «Різнокольорова гра» Б.Савельєв

Виконання пісень вивчених на попередніх уроках.

 

ІХ.Гра на дитячих музичних інструментах.

Учні підіграють на муз.інструментах учителю (ф-но) виконуючи пісні.

 

Х.Узагальнення. Рефлексія.

Запитання до учнів:

-Що таке симфонічний оркестр?

-Як інструменти  розміщуються в симфонічному оркестрі?

 

ХІ. Домашнє завдання.

Малюнок «Музичний інструмент».

 

ХІІ. Вихід з класу під звучання О.Злотник «Школярі-школярики».

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку