Календарні плани інтегрованого курсу "Мистецтво" для 6 класу. Якщо ви працюєте 1 год/тиждень і викладаєте повний курс (і музчне мистецтво і образотворче мистецтво), то вам ідеально підійде це планування.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу (тема уроку) |
Основні вміння й навички, поняття, які мають бути сформовані в учнів |
Зміст роботи , творче завдання |
Орієнтовні твори для сприйняття |
Рекомендована техніка та матеріали |
Примітка |
Дата |
||
Загадки стародавнього мистецтва І семестр (15 годин) Тема 1. Мистецтво східних цивілізацій |
|||||||||
1. |
Мистецькі подорожі крізь тисячоліття |
Музичне мистецтво Учень називає основні засоби музичної виразності та розуміє їх роль у створенні образу, різновиди музики – вокальну, інструментальну, вокально-інструментальну; характеризує особливості народних пісень і танців, особливості синтезу мистецтв в опері й балеті; розрізняє звучання поширених українських народних інструментів, тембри найбільш поширених духових і струнних музичних інструментів, співацькі голоси; порівнює твори вокальної, інструментальної і вокально-інструментальної музики; висловлює судження про взаємозв’язок народної і професійної музики; аналізує й інтерпретує зразки народної музики, зміст прослуханих музичних творів; уміє виразно виконувати пісні з елементами театралізації; створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні; дотримується правил співу (фразування, артикуляція); орієнтується у поняттях: види мистецтва, музичний і танцювальний фольклор, обробка пісні, вокальна, інструментальна, вокально-інструментальна музика, групи музичних інструментів, тембр. Візуальне мистецтво Учень називає види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби; традиційні види українського народного мистецтва (витинанка, вишивка, розпис тощо); розрізняє художні техніки, що використовують у графіці, живописі, скульптурі; порівнює твори образотворчого мистецтва; зразки орнаментів; пояснює роль декору, мотиву, ритму в декоративному мистецтві; вибір формату, матеріалу, кольорової гами для власної композиції;
|
ХТД: Г.Струве. «Шкільний корабель» ХТД: Мистецька визитівка; |
СВМ: наскельнi малюнки; пустеля Сахара; Інструменти первісні;
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
2. |
Мистецькі подорожі крізь тисячоліття |
ХТД: архітектурний пейзаж з пірамідами (акварель, гуаш) ХТД – Верді Дж. Марш з опери «Аіда» вбрання, прикраси, символи. Єгипетські костюми |
СХТ – Дж Верді «Аїда». Інтродукція. Хор жриць. Марш з фіналу 2 картини. П: Контр рельєф. Рельєф, фрески, інкрустація скульптур П: інтродукція, гімн. |
Акварель, гуаш. |
|
|
|||
|
Розділ 1. Мистецтво Сходу |
||||||||
3. |
Канон |
ХТД: Укр. Нар. Пісня «Облітав журавель» гра-імпровізація «Оживи зображення» Храмові танцювальні рухи. ХТД – Напишіть своє ім’я ієрогліфами. Гра «Кращі знавці Єгипту»
|
СТ: Дичко Леся. Враження П: канон П: стека; ієрогліфи; канон (масштабна сітка) |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
4. |
Про що розповідали давні розписи |
ХТД Виготовлення єгипетського папірусу (різнокольоровий папір). |
СТ – Концерт Р.Глієра для арфи з оркестром. П: фактура П: Мотив |
Різнокольоровий папір. |
|
|
|||
5. |
Східні мотиви |
ХТД Є.Ботярова «Птаха Музика» ХТД: Декоративна композиція «Висячі сади Семіраміди» |
СТ – Глінка. Руслан і Людмила» , східні танці. П: Локальний колір |
Кольорові олівці. |
|
|
|||
6. |
Казки Шехеразади |
ХТД – Магомаєв М. «Шехеразада» ХТД: Книжковий орнамент буквиць з арабськими мотивами. |
СТ - Римський-Корсаков «Шехеразада»; 1- Синдбад - мореплавець, 2- Календер – царевич, 3- Царевич і царівна, 4- Багдадське свято. П: сюїта (побудова) СММ: Римський-Корсаков. Симфонічна поема «Шехеразада» П: Книжкові мініатюри, книжковий декор. Марина
|
Техніка за вибором учнів. |
|
|
|||
7. |
Арабеска |
ХТД – Ю.Ентін «Дідусь Хоттабич» ХТД – Декоративний натюрморт з прикрасами (орнаментом) П: Арабеска |
СТ - Л.Дичко «Писанки». П: орнамент мелодії. |
Кольорові олівці. |
|
|
|||
8. |
Сім красунь |
ХТД – М’ясковський. Веселка Створення арабесок (музична, танцювальна, декоративна) ХТД – Рух танців., прикраси П: композиція, колорит |
СТ - Кара-Караев. Балет «Сім красунь» П: Інтонація |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
9. |
Пластика, музика, слово |
ХТД – індійський народний танець «Куммі», «Місяць» Гра – імпровізація Відгадування жестів, рухів) ХТД – Аплікація Шиви, скульптури (Статична або в русі) |
СТ Мінкус «Баядерка» індійський танець П: музика (індійська – сангіт» єдність співу, інструментальної музики і танцю) Імпровізація П: Синтез мистецтв, динаміка |
Матеріали для аплікації. |
|
|
|||
10. |
Образи Індії |
ХТД: Бемба-Лабемба ХТД – Ліплення слонів |
Матеріали попередніх уроків. |
Пластилін |
|
|
|||
11. |
Таємниці джунглів |
ХТД: Герої казки Киплінга
|
СХТ: О.Градський. Балет «Мауглі»(«Людина). У момент кульмінації звучить вокаліз. Музично-пластична імпровізація П: Вокаліз, ньюанс П: гама |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
12. |
Мистецтво споглядання світу |
ХТД : К.Дебюсси. Пагоди. Китайська народна пісня «Дощові краплі» ХТД: Створіть сувій за мотивами китайського живопису
|
СХТ:К.Дебюсси. Пагоди. Китайська народна пісня «Дощові краплі»
|
|
|
|
|||
13. |
Квітка – символ краси |
ХТД: Китайська мелодія «Гібіскус» ХТД: Створіть ширму для інтер’єру (робота в групах) |
П:Сувій П:Пентатоника |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
14. |
У китайському театрі |
ХТД: виготовлення ліхтарика, або листівки у східних мотивах. |
СММ: І.Стравинський. Опера «Соловей». Китайський марш. Арія Солов’я П: Стилізація П.Силует. Амплуа |
Кольоровий папір, клей, ножиці. |
|
|
|||
15. |
Панорама мистецтв |
Мистецька мозаїка |
|
|
|
||||
Розділ 2. АНТИЧНЕ МИСТЕЦТВО (8 уроків) |
|||||||||
16. |
Муза, музика, музей |
висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва;
|
ХТД М.Мінков «Музика» ХТД: Намалювати музу Давньої Греції, або 10 музу сучасності. |
СММ: Глюк К.В. Глюк. Опера «Орфей та Евридика. Арія Орфея «Погубив я Евридику. Ф.Ліст. Симфонічна поема «Орфей» П: Музей П: Мюзикл. Симфонічна поема |
Кольорові олівці. |
|
|
||
17. |
У мотивах цих безсмертя миті |
уміє створювати графічні та живописні композиції на задану тему і за уявою, зокрема до музичних творів, декоративні площинні та об’ємні композиції; передавати форму в об’ємних композиціях; використовує прийоми стилізації в декоративних композиціях, прості графічні, живописні, скульптурні техніки та матеріали у практичній діяльності; орієнтується у поняттях: композиція, стилізація, орнамент, ритм, мотив, штрих, силует, контур, колорит, тон, нюанс, об’єм, рельєф. |
ХТД: Намалювати декоративну композицію «Грецька ваза» (гуаш)
|
П: Реставратор СММ.Дебюсси. Прелюд «Післяполуденний відпочинок фавна» ТТД: Г.Татарченко «Пісня про флейту» П:Мотив |
Гуаш. |
|
|
||
18. |
Вогонь Прометея |
ХТД: В.Кудряшов «Великан» ХТД : Створіть абстрактну композицію, що відповідає музичному образу вогню
|
СММ: .Людкевич. Кантата-симфонія. 1 ч «Прометей» П: Абстрактна композиці |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
19. |
На вершині Олімпу |
ХТД: А.Сердюк. Усе – це спорт ХТД: Створення ескізів олімпійських медалей |
СММ: І.Стравинський. Балет «Агон». Марш, танці, адажіо з варіаціями П:Варіації СММ: Є.Юцевич. Олімпійський марш (духовий оркестр) |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
20. |
Людей несе ця музика в стрімкий політ |
ХТД: В.Шаповаленко. Пісня про мрію ХТД: Створіть ілюстрації до міфів про Ікара або Фаетона |
СММ: С.Слонимський. Сюїта «Ікар» К.Сен-Санс. Симфонічна поема «Падіння Фаетона»
|
Кольорові олівці. |
|
|
|||
21. |
Є у світі музика вершин |
ХТД: Василіса. Пісня про героя ХТД: Намалювати Тріумфальну арку на тлі руїн Давнього Риму
|
СММ: А. Хачатурян. Балет «Спартак». Тріумф Риму. Цирк. Адажіо, дует з І акту. П: Адажио П: Енкаустика. Перспектива |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
22. |
Античні образи Причорномор’я |
ХТД: Б.Тенін. Ольвія ХТД: Колаж з об’ємними елементами античної архітектури (колони на тлі пейзажу.
|
СММ: М. Лисенко. Опера «Енеїда». Дует Енея і Дідони. «Похід» - оркестровий вступ до II дії. Фінальний хор троянців «Нічки темненькії». Г. Берліоз. Опера «Троянці». Увертюра. П:Ордер |
Кольорові олівці. |
|
|
|||
23. |
Панорама мистецтв |
|
Панорама мистецтв |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
Розділ 3. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (10 уроків) |
|||||||||
24. |
Художній світ |
|
ХТД: Створіть образи героїв (у костюмах) драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» |
СММ: М. Леонтович. Опера «На русалчин Великдень ри, ой світи», «Чи всі ви сестриці». В. Кирейко. Опера «Лісова пісня> Награвання Лукаша. Є. Станкович, Фольк-опера «Цвіт папороті» (фрагменти). |
Кольорові олівці. |
|
|
||
25. |
Мистецтво Скіфії |
ХТД: М.Ведмедарі. Пісня ХТД: Створення рельефу «Кінь» або «Лосеня»про час |
СММ: Прокоф'єв. «Скіфська сюїта». III частина. Фінал.
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
26. |
Велич і краса мистецтва Візантії |
ХТД: М.Леонтович. Канон ХТД: Створення мозаїчної композиції
|
СММ: Стародавні візантійські розспіви (стихира, канон). О. Кошиць. Літургія (фрагмент). П:Літургія. А капелла П:Мозаїка. Неф. Інтер’єр |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
27. |
Перлини київської Русі |
ХТД: Л.Остапенко. Засумую я ХТД Написання старослов’янськими літерами тексту афіші духовної музики
|
СММ: Знаменний розспів (київський). В. Степурко. Духовні твори (фрагменти). П: Ікона |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
28. |
Як не любити, Києве мій! |
ХТД: І.Шамо. Києве мій ХТД: Виконання композиції «Силуети храмів»
|
СММ: Записи дзвонів. /. Карабиць. Опера-ораторія «Київські фрески» (фрагмент). П:Вівтар. Фреска |
Кольорові олівці. |
|
|
|||
29. |
Старовинний замок |
ХТД: Українська народна пісня «Королі» Гра: «Костюмерна майстерня» ХТД: Створіть інтер'єр замку(техніка за вибором).
|
СММ: П, Чайковський. Опера «Іоланта». Аріозо Іоланти. Дует Іоланти та Водемона. Фінальний хор «Прославимо світло». П: Фермата П: Вежа
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
30. |
Колорит середньовічного міста |
|
ХТД: Французька народна пісня «Каде Руссель» ХТД: Створення вивіски для ремісничої мійстерні
|
СММ: К. Орф. Кантата «Карміна Бурана» (Пролог, І частина). П: Герб |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
31. |
Лицарський кодекс честі |
ХТД: Створіть колажі з костюмів Середньовіччя ХТД: П.Чайковський. Опера «Орлеанська діва» Хор менестрелів |
СММ: Р. Вагнер. Опера Тангейзер». Увертюра. Музичне змагання лицарів (фрагмент).
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
32. |
Душа і мудрість середньовічного храму |
ХТД: Створення ескізів вітража для інтер’єра кімнати.
|
СММ: Г. Малер. Третя симфонія (V частина «Три янголи співали солодкий наспів»). П: Вітраж. Портал |
Кольорові олівці. |
|
|
|||
33. |
Мистецький світ легенд і казок |
Сучасне значення стародавніх сюжетів, їх втілення в різних музичних жанрах ХТД: І.Білик Дзвіночки у росі Інтер'єри замків. ХТД: Ескіз оформлення сцени опери. П.Чайковського «Іоланта»
|
СММ: П.Чайковський «Іоланта» (фрагменти з опери) П: Оперні форми — аріозо, інтродукція. СВМ: Ілюстрації інтер'єрів. П: Інтер'єр. |
Акварелі. |
|
|
|||
34. |
Музика церковна і світська |
Музика для церкви, її загальнолюдський зміст. Сучасна інтерпретація стародавніх мелодій. ХТД: Л.Лопернацький Джерело Шедеври середньовічної архітектури. Готичні собори. Вікно як фрагмент інтер'єру. ХТД: ескіз вітражу - на «сучасну» та «середньовічну» тематику (на вибір) |
СММ: Середньовічний гімн «Ауе, Магіа» в творах різних композиторів Й.С.Бах — ПІ. Гу-но Ф.ПІуберт, І.Стравинський, «Ауе, Магіа»з рок — опери Кач-чіанте «Нотр дам де Парі» СКМ: Х/ф: «Собор Паризької Богоматері» (фрагменти) П: Церковний гімн СММ: Приклади готичних соборів: екстер'єри соборів в Шар-трі, Парижі, Ознайомлення з мистецтвом вітражу. П: Вітраж.
|
Техніка на вибір учнів. |
|
|
|||
35. |
Духовні твори українських композиторів |
|
Православні піснопіння. Хор а сареііа. ХТД: Л.Остапенко Засумую я Іконописне малярство. СВМ: Інтер'єр та екстер'єр Соборів Св.Софії у Константинополі, Св. Софії в Києві. Мозаїки і фрески Софії Київської А.Рубльов «Трійця» ХТД: Створення макету афіші концерту духовної музики — із завданням використати стилізацію фрескового живопису як фон для тексту. |
СММ: С.Рахманінов «Всенощноебдение» СВМ:А.Рубльов «Трійця» П: Акапельний спів СММ: С.Рахжанінов «Всенощ-ноебдение» П: Іконопис. |
Техніка на вибір учнів. |
|
|
||
СММ – сприймання музичного мистецтва;
СОМ – сприймання образного мистецтва;
СКМ – сприймання кіномистецтва;
ХТД – художньо – творча діяльність
ПМ – портрет митця;
П - поняття (словник)