Календарні плани "Мистецтво" 6 клас 1 год/тиждень

Про матеріал

Календарні плани інтегрованого курсу "Мистецтво" для 6 класу. Якщо ви працюєте 1 год/тиждень і викладаєте повний курс (і музчне мистецтво і образотворче мистецтво), то вам ідеально підійде це планування.

Перегляд файлу

п/п

Зміст навчального матеріалу

(тема уроку)

Основні вміння й навички, поняття, які мають бути сформовані в учнів

Зміст роботи ,

творче завдання

Орієнтовні твори для сприйняття

Рекомендована техніка та матеріали

Примітка

Дата

Загадки стародавнього мистецтва

І семестр (15 годин) Тема 1. Мистецтво східних цивілізацій

1.

Мистецькі подорожі крізь тисячоліття

Музичне мистецтво

Учень називає основні засоби музичної виразності та розуміє їх роль у створенні образу, різновиди музики – вокальну, інструментальну, вокально-інструментальну;

характеризує особливості  народних пісень і танців, особливості синтезу мистецтв в опері й балеті;

розрізняє звучання поширених українських народних інструментів, тембри найбільш поширених духових і струнних музичних інструментів, співацькі голоси;

порівнює твори вокальної, інструментальної і вокально-інструментальної музики;

висловлює судження про взаємозв’язок народної і професійної музики;

аналізує й інтерпретує зразки народної музики, зміст прослуханих музичних творів;

уміє виразно виконувати  пісні з елементами театралізації; створювати найпростіший ритмічний супровід до пісні;

дотримується правил співу (фразування, артикуляція);

орієнтується у поняттях: види мистецтва, музичний і танцювальний фольклор, обробка пісні, вокальна, інструментальна, вокально-інструментальна музика, групи музичних інструментів, тембр.

Візуальне мистецтво

Учень називає види образотворчого мистецтва та їх виражальні засоби; традиційні види українського народного мистецтва (витинанка, вишивка, розпис тощо);

розрізняє художні техніки, що використовують у графіці, живописі, скульптурі;

порівнює твори образотворчого мистецтва; зразки орнаментів; 

пояснює роль декору, мотиву, ритму в декоративному мистецтві; вибір формату, матеріалу, кольорової гами для власної композиції;

 

ХТД: Г.Струве. «Шкільний корабель»

ХТД: Мистецька визитівка;

СВМ: наскельнi малюнки; пустеля Сахара; Інструменти первісні;

 

 

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

2.

Мистецькі подорожі крізь тисячоліття

ХТД: архітектурний пейзаж з пірамідами (акварель, гуаш) ХТД – Верді Дж. Марш з опери «Аіда»

вбрання, прикраси, символи. Єгипетські костюми

СХТ – Дж Верді «Аїда». Інтродукція. Хор жриць. Марш з фіналу 2 картини.

П: Контр рельєф. Рельєф, фрески, інкрустація скульптур П: інтродукція, гімн.

Акварель, гуаш.

 

 

 

Розділ 1. Мистецтво Сходу

3.

Канон

ХТД: Укр. Нар. Пісня «Облітав журавель» гра-імпровізація «Оживи зображення» Храмові танцювальні рухи.

ХТД – Напишіть своє ім’я ієрогліфами. Гра «Кращі знавці Єгипту»

 

 

СТ: Дичко Леся. Враження

П: канон

П: стека; ієрогліфи; канон (масштабна сітка)

Техніка на вибір учнів.

 

 

4.

Про що розповідали  давні розписи

ХТД Виготовлення єгипетського папірусу (різнокольоровий папір).

СТ – Концерт Р.Глієра для арфи з оркестром. П: фактура П: Мотив

Різнокольоровий папір.

 

 

5.

Східні мотиви

ХТД Є.Ботярова «Птаха Музика»

ХТД: Декоративна композиція «Висячі сади Семіраміди»

СТ – Глінка. Руслан і Людмила» , східні танці.

П: Локальний колір

Кольорові олівці.

 

 

6.

Казки Шехеразади

ХТД – Магомаєв М. «Шехеразада» ХТД: Книжковий орнамент буквиць з арабськими мотивами.

СТ - Римський-Корсаков «Шехеразада»; 1- Синдбад - мореплавець, 2- Календер – царевич, 3- Царевич і царівна, 4- Багдадське свято. П: сюїта (побудова) СММ: Римський-Корсаков. Симфонічна поема «Шехеразада»

П: Книжкові мініатюри, книжковий декор. Марина

 

Техніка за вибором учнів.

 

 

7.

Арабеска

ХТД – Ю.Ентін «Дідусь Хоттабич»

ХТД – Декоративний натюрморт з прикрасами (орнаментом) П: Арабеска

СТ - Л.Дичко «Писанки».

П: орнамент мелодії.

Кольорові олівці.

 

 

8.

Сім красунь

ХТД – М’ясковський. Веселка

Створення арабесок (музична, танцювальна, декоративна)

ХТД – Рух танців., прикраси

П: композиція, колорит

СТ - Кара-Караев. Балет «Сім красунь» П: Інтонація

Техніка на вибір учнів.

 

 

9.

Пластика, музика, слово

ХТД – індійський народний танець «Куммі», «Місяць» Гра – імпровізація Відгадування жестів, рухів)

ХТД – Аплікація Шиви, скульптури (Статична або в русі)

СТ Мінкус «Баядерка» індійський танець

П: музика (індійська – сангіт» єдність співу,

інструментальної музики і танцю) Імпровізація

П: Синтез мистецтв, динаміка

Матеріали для аплікації.

 

 

10.

Образи Індії

ХТД: Бемба-Лабемба

ХТД – Ліплення слонів

Матеріали попередніх уроків.

Пластилін

 

 

11.

Таємниці джунглів

ХТД: Герої казки Киплінга

 

СХТ: О.Градський. Балет «Мауглі»(«Людина). У момент кульмінації звучить вокаліз. Музично-пластична імпровізація

П: Вокаліз, ньюанс П: гама

Техніка на вибір учнів.

 

 

12.

Мистецтво споглядання світу

ХТД : К.Дебюсси. Пагоди.

Китайська народна пісня «Дощові краплі»

ХТД: Створіть сувій за мотивами китайського живопису

 

 

СХТ:К.Дебюсси. Пагоди.

Китайська народна пісня «Дощові краплі»

 

 

 

 

13.

Квітка – символ краси

ХТД: Китайська мелодія «Гібіскус» ХТД: Створіть ширму для інтер’єру (робота в групах)

П:Сувій П:Пентатоника

Техніка на вибір учнів.

 

 

14.

У китайському театрі

ХТД: виготовлення ліхтарика, або листівки у східних мотивах.

СММ: І.Стравинський. Опера «Соловей». Китайський марш. Арія Солов’я

П: Стилізація

П.Силует. Амплуа

Кольоровий папір, клей, ножиці.

 

 

15.

Панорама мистецтв

Мистецька мозаїка

 

 

 

Розділ 2. АНТИЧНЕ МИСТЕЦТВО (8 уроків)

16.

Муза, музика, музей

висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва;

 

ХТД М.Мінков «Музика»

ХТД: Намалювати музу Давньої Греції, або 10 музу сучасності.

СММ: Глюк К.В. Глюк. Опера «Орфей та Евридика. Арія Орфея «Погубив я Евридику.

Ф.Ліст. Симфонічна поема «Орфей»

П: Музей П: Мюзикл. Симфонічна поема

Кольорові олівці.

 

 

17.

У мотивах цих безсмертя миті

уміє створювати графічні та живописні композиції на задану тему і за уявою, зокрема до музичних творів, декоративні площинні та об’ємні композиції; передавати форму в об’ємних композиціях;

використовує  прийоми стилізації в декоративних композиціях, прості графічні, живописні, скульптурні техніки та матеріали у практичній діяльності;

орієнтується у поняттях: композиція, стилізація, орнамент, ритм, мотив, штрих, силует, контур, колорит, тон, нюанс, об’єм, рельєф.

ХТД: Намалювати декоративну композицію «Грецька ваза» (гуаш)

 

П: Реставратор СММ.Дебюсси. Прелюд «Післяполуденний відпочинок фавна»

ТТД: Г.Татарченко «Пісня про флейту» П:Мотив

Гуаш.

 

 

18.

Вогонь Прометея

ХТД: В.Кудряшов «Великан» ХТД : Створіть абстрактну композицію, що відповідає музичному образу вогню

 

СММ: .Людкевич. Кантата-симфонія. 1 ч «Прометей»

П: Абстрактна композиці

Техніка на вибір учнів.

 

 

19.

На вершині Олімпу

ХТД: А.Сердюк. Усе – це спорт

 ХТД: Створення ескізів олімпійських медалей

СММ: І.Стравинський. Балет «Агон». Марш, танці, адажіо з варіаціями П:Варіації

СММ: Є.Юцевич. Олімпійський марш (духовий оркестр)

Техніка на вибір учнів.

 

 

20.

Людей несе ця музика в стрімкий політ

ХТД: В.Шаповаленко. Пісня про мрію

ХТД: Створіть ілюстрації до міфів про Ікара або Фаетона

СММ: С.Слонимський. Сюїта «Ікар»

К.Сен-Санс. Симфонічна поема «Падіння Фаетона»

 

Кольорові олівці.

 

 

21.

Є у світі музика вершин

ХТД: Василіса. Пісня про героя ХТД: Намалювати Тріумфальну арку на тлі руїн Давнього Риму

 

СММ: А. Хачатурян. Балет «Спартак». Тріумф Риму. Цирк. Адажіо, дует з І акту.

П: Адажио

П: Енкаустика. Перспектива

Техніка на вибір учнів.

 

 

22.

Античні образи Причорномор’я

ХТД: Б.Тенін. Ольвія

ХТД: Колаж з об’ємними елементами античної архітектури (колони на тлі пейзажу.

 

СММ: М. Лисенко. Опера «Енеїда». Дует Енея і Дідони.

«Похід» - оркестровий вступ до II дії. Фінальний хор троянців «Нічки темненькії». Г. Берліоз. Опера «Троянці». Увертюра. П:Ордер

Кольорові олівці.

 

 

23.

Панорама мистецтв

 

Панорама мистецтв

Техніка на вибір учнів.

 

 

Розділ 3.  СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (10 уроків)

24.

Художній світ

 

ХТД: Створіть образи героїв (у костюмах) драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»

СММ: М. Леонтович. Опера «На русалчин Великдень ри, ой світи», «Чи всі ви сестриці».

В. Кирейко. Опера «Лісова пісня> Награвання Лукаша.

Є. Станкович, Фольк-опера «Цвіт папороті» (фрагменти).

Кольорові олівці.

 

 

25.

Мистецтво Скіфії

ХТД: М.Ведмедарі. Пісня

ХТД: Створення рельефу «Кінь» або «Лосеня»про час

СММ: Прокоф'єв. «Скіфська сюїта». III частина. Фінал.

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

26.

Велич і краса мистецтва Візантії

ХТД: М.Леонтович. Канон

ХТД: Створення мозаїчної композиції

 

СММ: Стародавні візантійські розспіви (стихира, канон). О.

Кошиць. Літургія (фрагмент). П:Літургія. А капелла П:Мозаїка. Неф. Інтер’єр

Техніка на вибір учнів.

 

 

27.

Перлини київської Русі

ХТД: Л.Остапенко. Засумую я

ХТД Написання старослов’янськими літерами тексту афіші духовної музики

 

СММ: Знаменний розспів (київський).

В. Степурко. Духовні твори (фрагменти).

П: Ікона

Техніка на вибір учнів.

 

 

28.

Як не любити, Києве мій!

ХТД: І.Шамо. Києве мій

ХТД: Виконання композиції «Силуети храмів»

 

СММ: Записи дзвонів.

/. Карабиць. Опера-ораторія «Київські фрески» (фрагмент). П:Вівтар. Фреска

Кольорові олівці.

 

 

29.

Старовинний замок

ХТД: Українська народна пісня «Королі» Гра: «Костюмерна майстерня»

ХТД: Створіть інтер'єр замку(техніка за вибором).

 

СММ: П, Чайковський. Опера «Іоланта». Аріозо Іоланти. Дует Іоланти та Водемона. Фінальний хор «Прославимо світло».

П: Фермата П: Вежа

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

30.

Колорит середньовічного міста

 

ХТД: Французька народна пісня «Каде Руссель»

 ХТД: Створення вивіски для ремісничої мійстерні

 

СММ: К. Орф. Кантата «Карміна Бурана» (Пролог, І частина).

П: Герб

Техніка на вибір учнів.

 

 

31.

Лицарський кодекс честі

ХТД: Створіть колажі з костюмів Середньовіччя

ХТД: П.Чайковський. Опера «Орлеанська діва» Хор менестрелів

СММ: Р. Вагнер. Опера Тангейзер». Увертюра. Музичне змагання лицарів (фрагмент).

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

32.

Душа і мудрість середньовічного храму

ХТД: Створення ескізів вітража для інтер’єра кімнати.

 

СММ: Г. Малер. Третя симфонія (V частина «Три янголи співали солодкий наспів»). П: Вітраж. Портал

Кольорові олівці.

 

 

33.

Мистецький світ легенд і казок

Сучасне значення стародавніх сюжетів, їх втілення в різних музичних жанрах

ХТД: І.Білик Дзвіночки у росі Інтер'єри замків.

ХТД: Ескіз оформлення сцени опери. П.Чайковського «Іоланта»

 

СММ: П.Чайковський «Іоланта» (фрагменти з опери) П: Оперні форми — аріозо, інтродукція. СВМ: Ілюстрації інтер'єрів.

П: Інтер'єр.

Акварелі.

 

 

34.

Музика церковна і світська

Музика для церкви, її загальнолюдський зміст. Сучасна

інтерпретація стародавніх мелодій. ХТД: Л.Лопернацький Джерело

Шедеври середньовічної архітектури. Готичні собори. Вікно як фрагмент інтер'єру. ХТД: ескіз вітражу - на «сучасну» та «середньовічну» тематику (на вибір)

СММ: Середньовічний гімн «Ауе, Магіа» в творах різних композиторів Й.С.Бах — ПІ. Гу-но Ф.ПІуберт, І.Стравинський, «Ауе, Магіа»з рок — опери Кач-чіанте «Нотр дам де Парі» СКМ: Х/ф: «Собор Паризької Богоматері» (фрагменти) П: Церковний гімн

СММ: Приклади готичних соборів: екстер'єри соборів в Шар-трі, Парижі,

Ознайомлення з мистецтвом вітражу. П: Вітраж.

 

Техніка на вибір учнів.

 

 

35.

Духовні твори українських композиторів

 

Православні піснопіння. Хор а сареііа.

ХТД: Л.Остапенко Засумую я

Іконописне малярство. СВМ: Інтер'єр та екстер'єр Соборів Св.Софії у Константинополі, Св. Софії в Києві. Мозаїки і фрески Софії Київської А.Рубльов «Трійця» ХТД: Створення макету афіші концерту духовної музики — із завданням використати стилізацію фрескового живопису

як фон для тексту.

СММ: С.Рахманінов «Всенощноебдение» СВМ:А.Рубльов «Трійця» П: Акапельний спів СММ: С.Рахжанінов «Всенощ-ноебдение»

П: Іконопис.

Техніка на вибір учнів.

 

 

СММ – сприймання музичного мистецтва;

СОМ – сприймання образного мистецтва;

СКМ – сприймання кіномистецтва;

ХТД – художньо – творча діяльність

ПМ – портрет митця;

П - поняття (словник)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 6 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 6 клас (Масол Л.М.)
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
11297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку