Календарний план 5 клас НУШ мистецтво(музичне мистецтво)

Про матеріал
Матеріал для вчителя розроблений за підручником «Мистецтво» інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гайдамака О. В., Лємешева Н. А.) Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Перегляд файлу

тема уроку

клас

дата

5 клас  Види і мова мистецтва Розділ І. Народне і професійне мистецтво

СММ - сприймання і аналіз - інтерпретація музичного мистецтва   СКМ - сприймання і аналіз - інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів     ХТД - художньо-творча діяльність    П – поняття

1

Мистецтво навколо. Роль мистецтва в житті людини. Урок бесіда про роль мистецтва в житті дитини. Визначення рівня учнів.     Проект. Створення власної фонотеки «Голоси землі»

А

Б

 

2

Мистецтво навколо Роль мистецтва в житті людини. Спогади про літо СММ: Giovanni Marradi. Only You. А. Вівальді «Гроза» з концерту «Літо» («Пори року») СОМ: Нино Чакветадзе «Скрипаль», Даскалюк Юрий «Мелодія кольорів»

ХТД: Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX) Руханка. «Школа» (музика В. Будейчука, вірші І. Зін ковської).(8поск & Сестри Басараби). Ритмічна    вправа    Clap     Clap     Sound    -MUSICOGRAMA - Percusión Corporal П: музика

А

Б

 

Модуль 1 (домінантний). Види і мова музичного мистецтва.

3

Народження мистецтва.  Виникнення музичного мистецтва. Запис тривалості нот і пауз. СММ: Й. Накада. Танець дикунів. Запис звуків природи, співу пташок. Ж-Ф. Рамо «Перегукування птахів». Е. Денисов. «Спів птахів» (фрагмент) ХТД: Варіант 1 Відтворення    ритмічних послідовностей Варіант 2 На синтезаторі або інших музичних інструментах створи «звукову картину» «Дощ» Руханка-імпровізація; Body percussion Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX)

А

Б

 

4

Від народних джерел. Календарно-обрядові пісні у дзеркалі традицій і сучасності. Ритмічні послідовності. СММ: Веснянка «Шум» (у виконанні Етно-гурту «Витинанка», Дарії Лепської; гурту «GO-A» СОМ: Т. Зеленченко «Ніч на Івана Купала», «Жнива»

ХТД:    створення    і    виконання    ритмічного супроводу до фрагментів календарно-обрядових пісень (робота в групах) Пісня «Співаночка» (музика і вірші народні) П: фольклор, ритм, куплетна форма

А

Б

 

5

Від   народних  джерел. Види народних пісень. Народна пісня - джерело для   творчості професійних митців.   Знаність українського мистецтва у світі. Характери ритмів. СОМ: М. Тимченко «Засвіт встали козаченьки», М. Приймаченко «Лежень ліг під яблуню». СММ: Українські народні пісні «Грицю, Грицю, до роботи», «Засвіт встали козаченьки». Українська народна пісня «Ой, ходить сон» (у виконанні    Квітки    Цисик),    Дж.    Гершвін. «Колискова» з опери «Поргі та Бесс»  (Елла Фітцжеральд та Луї Армстронг). ХТД: створення мелодії до вірша Л. Курлич, В.А.Моцарт (Б. Фліс ) Колискова П:   ритм   (різновиди),   ритм   у   різних   видах мистецтва

А

Б

 

6

Мистецтво і спілкування. Професійне   мистецтво.    Вокальна   музика   з інструментальним   супроводом   та   а   капела. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво (особливості виразовості вокальної музики) СММ: Й. Бах Арія (у виконанні вокального ансамбля «LINHA SINGERS») та гурту ManSound СОМ: Анна Сілівончик «Щастя з нічого» та «Янгол-охоронець»

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти». Руханка. Музика В. Будейчука,   вірші   Ірини   Зінковської  «Друзі». Актуалізація знань про запис нот П: вокальна музика, а капела

А

Б

 

7

Мистецтво і спілкування. Вокальна музика. Музична інтонація. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво

Катя Дудник; Джим Дейлі. «Суперечка», 3 - «Турбота» СКМ:    М/ф    «Холодне    серце»,    «Піноккіо» (фрагменти)

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти» виконання різних музичних інтонацій П: штрих.

А

Б

 

8

Мистецтво і довкілля. Хорова музика. Різновиди хорових колективів. Хормейстер.   Співочі   голоси.   Мистецтво   про довкілля

СММ:   «Діти   землі»   (музика   та   вірші   І. Терленцької, у виконанні хору «Жайвір»). «Beautiful City» (музика і вірші Stephen Schwartz) «Родимий краю» (у вик. С Крушельницької) СОМ Ян Ван Кессель Старший. Хор птахів ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик) ХТД:   створення   пісні   на   вірші   Мирослави Маслянки.     Виконання     солістами     заспівів речитативом (реп), чергуванням солістів і хором. П: хормейстер, хор, гармонія

А

Б

 

9

Мистецтво і довкілля. Розвиток вокального мистецтва упродовж часу. Речетатив.    Сучасні    способи   звукозапису   і звукообробки.

СОМ: Б. Бомпані-Батагіні. У студії; Ф. Хальс. Хлопчики, які співають і музикують СММ: К. Меладзе. «Квітка-душа» (Н. Матвієнко). Г. Доніцетті. Арія Діви Плавалагуни (з к/ф «П'ятий елемент» або у виконанні Соломії Лук'янець). Перегляд відео А. Комлікова. «Ми - майбутнє» (гурт «SUN RISE») ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик) Колективна робота.  Створення пісні  на вірші Мирослави Маслянки (заспів - речитатив, приспів - мелодійний наспів за записом) П: соліст, ансамбль, хор

А

Б

 

10

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Професійне мистецтво. Інструментальна музика. Групи музичних інструментів (струнні, духові, ударні) СОМ:  Едвін Олаф. Хлопчик  грає  на  флейті, Костянтин Разумов. День натхнення СММ:  Й.  С.  Бах.  «Жарт»  (флейта, скрипка, валторна, електрогітара) ХТД: Музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської «Різнокольорова гра» Колективна робота. Створення звукових «картин», наприклад: «Гроза», «Діалог», «Похід» П: тембр, темп.

А

Б

 

11

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Інструментальна музика. Ансамбль СОМ: Цанко Лавренов. «Нічна музика» СММ: Вольфганг Амадей Моцарт, «Маленька нічна   серенада». 1 ч.;   Арно   Бабаджанян. «Ноктюрн» (квартет саксофонів). Перегляд    відео:    хореографічна    композиція «Ноктюрн» (ансамбль сучасного та стилізованого танцю «Пектораль»)

ХТД: Музика Б. Савельева Вірші Л. Рубальської «Різнокольорова    гра».    Колективна    робота. Виконання в ансамблі

П: ансамбль, лад, мажорний лад, мінорний лад, тон.

А

Б

 

12

Почути і побачити мистецтво. Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Групи   інструментів    симфонічного    оркестру (струнні, духові) СММ: Б. Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент) Гра «Інструменти симфонічного оркестру» ХТД:  «Музика»  (музика Г. Струве,  вірші  І. Ісакової, переклад О. Торгалова) П: симфонічний оркестр, динаміка.

А

Б

 

13

Почути і побачити мистецтво. Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Диригент. Партитура СОМ: І. Репін.   А.   Рубінштейн,   Розміщення інструментів симфонічного оркестру, Оркестрова партитура СММ: Б. Бріттен «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент) ХТД: Варіант  1. Гра «Знавці оркестру». Варіант 2. Читання «музичної» історії. «Шумовий оркестр» (розвиток ритмічного чуття) «Музика» (музика Г. Струве, вірші І. Ісакової, переклад з російської О. Торгалова) П: партитура, контраст

А

Б

 

14

Середовище, наповнене мистецтвом. Інструментальна музика. Різні види оркестрів: оркестр  духових     інструментів,  джаз-оркестр. Група ударних інструментів. СОМ: Скульптури:  у Бенсон-парк (США), у Сафарі-парк Chimelong (Китай), Джеф Нишінака. Скульптура з паперу СММ: Музика у виконанні оркестру духових інструментів. Dennis Adu Quintet ХТД:   «Хай   щастить»   (музика   і   слова   І. Тарнавської) Колективний   проєкт.   Створення   «Музичного плейлиста» до новорічних та різдвяних святкувань у парку

П: оркестр духових інструментів

А

Б

 

15

Середовище, наповнене мистецтвом. Інструментальна    музика.     Тембр    музичних інтрументів. СОМ: К. Канський. Мандрівні музиканти СММ: Лерой Андерсон, Дрібничка (ксилофон). Попурі (вібрафон). ХТД:   «Хай   щастить»   (музика   і   слова   І. Тарнавської);   виконання   ритмічної   партитури (робота в групах).     Розв'язування    кросворду «Оркестр».

Завдання   на   дозвіллі:   слухання   незвичайних музичних інструментів

А

Б

 

16

У мандри до далеких країн. Китай. Музика та музичні інструменти Китаю. СОМ: Гра на гучжені Лі Цзянь Чжень СММ: гра на ерху, гучжені, піпі, шені. ХТД: Дощові каплі. Китайська народна пісня. На дозвіллі  добір у інтернет-мережі     творів

китайського живопису, присвяченими музиці.

А

Б

 

Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв Модуль 2. Види і мова сценічних мистецтв.

17

Дружнє єднання у творчій співпраці. Взаемодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва (музичного, образотворчого). СОМ: Марлье Марсель. Ілюстрація до книги «Айшегюль доглядає за 30 немовлятами», Лариса Лукаш. Батік. СКМ: Геннадій та Маргарита Рагуліни. Мюзикл «Музично-кольорова казка» (фрагменти). ХТД:    відтворення    запропонованих    ритмів; мелодій, вибір мелодії до вірша В.Конопельць «Якого кольору сніг?», створення музичних і мовленнєвих інтонацій Спів. Пісня «Щастя - це..» (музика та вірші Оксани Первової-Рошки). П: мюзикл

А

Б

 

18

Дружнє єднання у творчій співпраці. Взаємодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва (музична та мовленнєва інтонація) Зв'язок мистецтва з літературою. СОМ: Петро Холодний «Казка про дівчину і паву», скульптури «Русалка» (м. Копенгаген, Данія), дитячий майданчик на Пейзажній алеї (м. Київ), кадри з кінофільмів «Чарлі і шоколадна фабрика», «Гаррі Поттер і філософський камінь», «Аліса в країні див»

СММ: Віктор Косенко. «Казка» («24 дитячі п'єси»). Арам Хачатурян. «Вечірня казка». Валентин Сільвестров. «Дракон і птах» («Дитяча музика») ХТД: імпровізація і створення музичних та мовленнєвих інтонацій образів: «Хмаринка-веселинка», «Хмаринка-сумовинка»; відтворення інтонацією зміни емоцій під час читання вірша Юлії Смаль «Хмаринка» Спів. Пісня «Щастя - це...!» (музика і вірші Оксани Первової-Рошки П: інтонація

А

Б

 

19

Театр та архітектура. Театральне   мистецтво.   Різновиди   театру   -ляльковий,    драматичний.    Музичний,    театр пантоміми. Правила поведінки в театрі. СОМ: Сергій Івченко. Лялькова вистава СКМ:     Вистава     «Бременські     музиканти» (Київський академічний театр ляльок, фрагменти) ХТД: Гра «Скульптор і глина, Спів.  Пісня «Лісова школа»  (музика і  вірші Михайла Ровенка). Інсценізація П: театральне мистецтво, види театру

А

Б

 

20

Театр та архітектура. Глядацька зала в театрі. Лялькова вистава. СОМ: Марльє Марсель. Ілюстрація СКМ: Вистава «Бременські     музиканти» (Київський академічний театр ляльок). Лялькова вистава «Музична крамничка» («Перший театр» у Львові)(фрагменти)

ХТД: ігри: «Різні емоції», «Дзеркало», «Тінь», «Луна». Спів.  Пісня «Лісова школа»  (музика і  вірші Михайла Ровенка). Інсценізація

П: глядацька зала (партер, амфітеатр, бельетаж, ложа і балкони)

А

Б

 

21

Мистецтво перевтілень і дизайн. Театр -мистецтво перевтілення, акторської гри. Сценічна мова. СОМ: Поль Сорлен Ян Денарі. Театр чудес, Сузанна Айзендик. Виступ просто неба. СКМ: Іван Франко.  Вистава для дітей «Лис Микита» («Перший театр» у Львові, фрагмент), М/ф «Лис Микита». Пісня мисливців ХТД: створення інтонацій-характерів на запропонований текст Спів Пісня  «Мелодія           добра (Музика і вірші Наталії Май) диригування під музику пісні Мисливців П: сценічна мова

А

Б

 

22

Мистецтво перевтілень і дизайн. Музичний театр. Опера як вид музичного театру. Співацькі голоси. Сценічний рух. СОМ: світлина глядацької зали оперного театру у Львові СКМ:  Іван Небесний.   Опера «Лис Микита» (фрагменти). ХТД: Спів. Пісня «Мелодія добра) (Музика і вірші Наталії Май), Спів-інсценізації     запропонованих     музичних образів (ведмедя, вовка, зайця), створення мелодії до образу лиса Микити. П: опера

А

Б

 

23

Мистецтво перевтілень і дизайн. Улюблені  сюжети  в  різних  видах  мистецтва (зокрема  Попелюшка). Особливості створення оперного    спектаклю.    Симфонічний    оркестр (повторення). СОМ: світлини з образом Попелюшки в різних видах мистецтва

СКМ:   Жуль   Массне.   Опера   «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагменти). ХТД:   пісня  «Літак»  (Музика і  вірші  Діани Пташинської). П: арія, речитатив, ансамбль, хор, увертюра

А

Б

 

24

Мистецтво перевтілень і дизайн. Музичний театр. Балет як вид музичного театру. Структура спектаклю. СОМ: Едгар Дега. Балетна школа. СКМ: Сергій Прокоф'єв. Балет «Попелюшка». І акт. Танець з мітлою; Па-де-шаль. ІІ акт. Вальс. Північ. ХТД:  створення  мелодій до запропонованого вірша;    театральних    мініатюр    (пантоміма): «Попелюшка і сестри», «Попелюшка і Принц», «Попелюшка і Фея»; придумування мелодій до віршу; Спів.  Пісня  «Літак»  (Музика  і  вірші  Діани Пташинської)

П:хореографія,  балет, адажіо, варіації, па-де-де, кордебалет

А

Б

 

25

Народні й хореографічні візерунки.  Танцювальне мистецтво у житті людини. Народні танці (повторення). Мова хореографії. Створення цілісного сценічно-художнього образу,  СОМ: Наталія Папірна. «Танок», Олена Степіна «Фламенко».  СКМ: Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» (фолкгурт «Зозуленька»). Грузинський танець «Рачулі». Кримськотатарський танець (ансамбль «Хайтарма»). ХТД: виконання імпровізацій (мімічні та пластичні етюди);  Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова)Інсценізація пісні  П: фольклорні заходи.

А

Б

 

26

Народні й хореографічні візерунки. Народне мистецтво джерело сучасного танцю. Різні види хореографії. Хореографія і спорт. Флешмоб.  СОМ: Тетяна Марковцева. Степ, Ален Бентлі «Бальний танець», Костянтин Суглобов «Хіп-хоп» Деметр Чипарус. Статуетки танцівників. Світлини (флешмоб)  СКМ: Riverdance (ірландське шоу Майка Флетлі). Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро  Kris Kross. Назад у майбутнє.  Наталія Валевська «Мир над Україною»  ХТД: Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова) Інсценізація пісні

створення і виконання танцювальних рухів П: флешмоб

А

Б

 

Модуль 5. Види і мова візуальних / екранних мистецтв.

27

Мистецтво через об'єктив камери. Телебачення в житті людини. Можливості телебачення у відтворенні реальних подій. Телепрограми.  СОМ: світлини та заставки телепрограм. СКМ: Онлайн трансляція концерту до Дня Незалежності України 24 серпня 2021 року (фрагмент).  Руханка «Ми – молодь України»  ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (Музика і слова М. Поплавського). Імпровізації «Ведучий теленовин», «Спортивний коментатор», «Диск-жокей», «Репортаж з місця подій», «Захоплений телеглядач». П: телебачення. зйомка різними планами.

А

Б

 

28

Мистецтво через об'єктив камери. Сучасний   телепростір.   Телепроєкти   (зокрема мистецькі), створені на телебаченні. Телереклама. СОМ: світлини телепрограм, телепроєків. СКМ: Музичний кінофільм «Дронині мандрони» (фрагменти). ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (музика і слова Михайла Поплавського) Проєкт «Готуємо телепрограму» (інформаційну, пізнавальну,  розважальну)  (робота  в  групах). Орієнтовні теми: «Події тижня», «Еврика», «Диво калинове»,     «Відгадай     мелодію»,     «Вечірня колисанка», «Новини спорту», «Погода на завтра», «Світ тварин». П: телепрограма, телепроєкт, телереклама.

А

Б

 

29

Мистецтво через об'єктив камери. Сучасний   телепростір.   Телепроєкти   (зокрема мистецькі), створені на телебаченні. Телереклама. СОМ: світлини телепрограм, телепроєків. СКМ: Музичний кінофільм «Дронині мандрони» (фрагменти). ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (музика і слова Михайла Поплавського) Проєкт «Готуємо телепрограму» (інформаційну, пізнавальну,  розважальну)  (робота  в  групах). Орієнтовні теми: «Події тижня», «Еврика», «Диво калинове»,     «Відгадай     мелодію»,     «Вечірня колисанка», «Новини спорту», «Погода на завтра», «Світ тварин». П: телепрограма, телепроєкт, телереклама.

А

Б

 

30

Мистецтво через об'єктив камери. Кіномистецтво, його види та роль у житті людини. Види кінематографу. Музики у кіномистецтві. СОМ: кадри з фільмів СКМ: Саундтрек до фільму «Сторожова застава». Фільм «Один удома» (фрагмент) Фізкультхвилинка «Умпа-лумпа» (фрагмент з к/ф «Чарлі і шоколадна фабрика»). ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира Шаїнського, вірші Михайла Пляцковського,   обробка  слів,  переклад  Анни Олєйнікової) Гра «Озвуч відео» П: кіномистецтво, Саундтрек

А

Б

 

31

Мистецтво через об'єктив камери. Мультиплікація, її види. Роль музики в мультиплікації. СОМ: кадри з мультфільмів. СКМ: М/ф «Лис Микита» (музика Мирослава Скорика),   «Як   козаки   наречених   визволяли» (фрагмент). «Микита Кожум'яка» (саундтрек), М/ф «Фантазія» (1940). Ч. 1. Й. С. Бах. Токата і фуга ре-мінор. ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира       Шаїнського,       вірші       Михайла Пляцковського,    обробка    слів,    переклад    Анни Олєйнікової); виконання в ансамблі ритмічних послідовностей; читання тексту (повторення нотного запису); (за бажання) виконання і створення закінчення мелодії на віртуальному піаніно П: мультиплікація

А

Б

 

32

Мистецтво видовищ. Видовища, шоу - мистецтво наших днів. Синтез мистецтв у шоу. СОМ: світлини шоу, видовищ. СКМ: Хореографічно-світлові шоу. Світломузичний фонтан у м. Вінниця. Світлове шоу в м. Брюссель (Бельгія), шоу барабанщиків ХТД:  Спів.  Пісня «Літо золоте»  (музика О. Янушкевич,   вірші   М.   Ясакової), створення програми концерту з творів, що вивчалися на уроках мистецтва. П: шоу

А

Б

 

33

Мистецтво видовищ. Видовища, шоу - мистецтво наших днів. Синтез мистецтв у шоу. СОМ: світлини шоу, видовищ. СКМ: Хореографічно-світлові шоу. Світломузичний фонтан у м. Вінниця. Світлове шоу в м. Брюссель (Бельгія), шоу барабанщиків ХТД:  Спів.  Пісня «Літо золоте»  (музика О. Янушкевич,   вірші   М.   Ясакової), створення програми концерту з творів, що вивчалися на уроках мистецтва. П: шоу

А

Б

 

34

Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних).

Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання.

А

Б

 

35

 

Заключний урок. Підведення підсумків.

Колективна робота

Техніка за вибором

А

Б

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. гончар богдан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Склярова Ія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Згоник Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Матяш Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ясинська Ірина Василівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 3 відгука
doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
Додано
18 червня 2022
Переглядів
16005
Оцінка розробки
4.8 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку