Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 5 класі за підручником Масол. НУШ.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва (інтегрований курс) у 5 класі за підручником Масол Л. М. стане в нагоді учителям мистецтва при плануванні своєї роботи. Загальна кількість годин - 70 (2 год. на тиждень).
Перегляд файлу

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА

5 КЛАС (ЗА ПІДРУЧНИКОМ Л. МАСОЛ)

Вальчишин О. О.

 

Умовні скорочення: СММ- сприймання музичного мистецтва; СОМ- сприймання образотворчого мистецтва; СКМ- сприймання кіномистецтва; .ХТД -  художньо-творча діяльність; ПМ- портрет митця; П -поняття (словник).

 

тижня

Дата

Зміст навчального матеріалу

(тема уроку)

Зміст роботи ,

творче завдання

 

Рекомендована  техніка та матеріали

РОЗДІЛ 1. НАРОДНЕ І ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО (32 ГОД.)

ВСТУП. ПОХОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА. МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ.

1.

 

ПОХОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА.

Як виникла музика.

Виникнення музики, танців, музичних інструментів. Виникнення графіки, живопису, скульптури.

ХТД: О. Янушкевич.«Веселкова пісня».

П: гармонія

СММ: О. Мессіан «Екзотичні птахи», Джеймс Ласт «Самотній пастух», ONUKA «Vatra»

П: художній образ

 

Як виникло образотворче мистецтво.

Виникнення графіки, живопису, скульптури. Трипільська культура.

СОМ: наскельні малюнки

ХТД:  Варіант 1. Малювання тварини, що спинилась на мить, тривожно вслухаючись у шерхіт листя.

Варіант 2. Створення ескізу тканини за трипільськими мотивами для сучасного одягу.                                                       П: художній образ

Акварель

2.

 

МИСТЕЦТВО СТАРОДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ.

Музика і театр стародавніх цивілізацій. Музичне мистецтво стародавнього Єгипту (арфа), Греції (ліра, кіфара, сирина – флейта Пана), слов’ян (пастуший ріг, гудок).

СММ: Альфонс Хассельманс. П’єса для арфи.  Пісня з супроводом єгипетської арфи (музична реставрація).

Звучання античної ліри і кіфари (музична реставрація). ХТД: М. Леонтович. Канон

П: канон

Мистецький проект «Міфи Еллади про музику»

 

 

Образотворче мистецтво стародавніх культур цивілізацій. Архітектура, скульптура стародавніх Єгипту і Греції (оглядово).

СОМ: архітектура і скульптура Давнього Єгипту, Давньої Греції.

ХТД: Варіант 1.  Малювання грецької вази - амфори, декорування;

Варіант 2. Вико­ристати фрагмент одного зі зразків розпису грецьких ваз для відновлення цілісної сюжетної композиції.

П: символіка, кераміка, стилізація, теракота

 

 

Кольорові олівці

ТЕМА1.  ОДВІЧНІ РИТМИ МИСТЕЦТВА.

3.

 

ОДВІЧНІ РИТМИ МИСТЕЦТВА

Календарно – обрядові пісні.

Ритм. куплетна форма

Орнаментальні мотиви.

Види орнаментів (рослинний, геометричний, змішаний)

СММ: Ігор ІІІамо. Фолькопера «Ятранські ігри». «Купальська II» (з інсценізацією);«Троїсті музики» № 27 (дитячий хор).

Кирило Стеценко. Вечірня пісня. Кпод Дебюссі. Колискова слоника (із сюїти «Дитячий куточок»).

ПМ: К. Стеценко.

П: ритм. Мотив

ХТД: мотиви українських народних пісень «Вийшли в поле косарі», «Женчичок – бренчичок», «Подоляночка»

Орнаментальні мотиви.

Види орнаментів (рослинний, геометричний, змішаний)

СОМ: І. Гончар «Веснянка». О. Ларіонова «Масляна», І. Сардак «Той, що веснянки співає», І. Сколоздра «Подоляночка». О. Андрущенко «Дідух»

СОМ: рослинний, геометричний, змішаний орнаменти

ХТД: : Варіант 1. Виконання орнаменту у стрічці;

 Варіант 2. Створення ескізу орнаменту для металевих воріт школи, хвіртки дачної садиби, огорожі, клумби в парку тощо.

П: орнамент, рапорт, мотив

Кольорові олівці, фломастери.

4.

 

ОДВІЧНІ РИТМИ МИСТЕЦТВА

Магічна стихія народних танців

Гопак, козачок, коломийка тощо (українські), полонез, краков’як, мазурка (польські), полька (чеський).

СММ: Ф. Шопен «Мазурка № 50», «Полонез. Ля мажор», «Краков’як», «Велике концертне рондо» для фортепіано з оркестром.

СОМ: світлини виконавців танців народів світу. І. Рєпін

«Гопак», М. Романишин «Свято»

ПМ: Ф. Шопен

Мистецький проект «Танці народів світу»

Барвиста магія народного малярства

Народний розпис. Петриківський розпис. Самчиківський розпис. Симетрична і асиметрична композиція.

Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного декоративного мистецтва.

 ХТД: створення квіткової композиції за традиціями українського народного малярства з використанням мотивів петриківського або самчиківського розпису, прийомів стилізації.

СОМ: О. Дзень «Свято врожаю», твори Г. Собачко-Шостак, К. Білокур, М. Приймаченко, М. Тимченко.

П: симетрія. асиметрія.

 

Акварель, гуаш.

5.

 

ЗОЛОТІ РУКИ НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

Народні музичні інструменти.

Українські народні інструменти, інструменти поширені у світі: кобза, волинка, скрипка, гітара. Оркестр народних

інструментів.

СММ: Імпровізація на цимбалах ( Влад Ониськів). «Ой у лузі червона калина» (капела бандуристів).

Леонард Коен. Алілуя (кавер Марини Круть).

Музика з к/ф «Амелі» (бандура, калімба).

ХТД: В Лепешко «Кобзарська слава»

Створення лепбука «Музичні інструменти народів світу»

Декоративнс-ужиткове мистецтво.

СОМ: Ткацтво, килимарство, вишивка, різьблення по дереву, кераміка, плетіння, витинання.

Опішнянська кераміка. Віртуальна екскурсія www.opishne-museum.gov.ua

ХТД: Варіант 1. Виготовлення витинанки «Чарівні птахи». Варіант 2. Виготовлення витинанки «Зайчики-побігайчики».

Мистецький проект «Декоративно-ужиткове мистецтво нашого краю»

 

6.

 

ЗОЛОТІ РУКИ НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

Народна музика у творчості композиторів

Оркестри українських народних інструментів

СММ: Микола Лисенко. Друга рапсодія (переклад для оркестру народних інструментів).

ONUKA feat. NAONI Orchestra (сопілка, трембіта, бугай).

ПМ: Микола Віталійович Лисенко

П: Форма в музиці

Оркестр К. Орфа

СММ: Sing, Sing, Sing (ксилофони й металофони з оркестру К. Орфа).

В.-А. Моцарт. Турецький марш («Орф-оркестр» вихованців Тернопільського обласного центру комплексної реабілітації).

 

Народна іграшка.

Матеріали виготовлення іграшок. Іграшки-обереги. Лялька-берегиня.

СОМ: зразки народних іграшок різних народів із різних матеріалів.

Віртуальна екскурсія: Державний музей іграшки в Києві: www.muzey-igrashki.com.ua

ХТД: Варіант 1. Ліплення декоративної тарілки (техніка пластилінові джгутики та кульки).

Варіант 2. Ліплення коника-стрибунця за мотивами української народної іграшки

 

Пластилін.

7.

 

МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Мереживо східних мелодій.

Арабський, індійський танці. Форма рондо.

СММ: Р. Шуман «Арабески», Л. Дичко «Українські писанки».

СОМ: східний (арабеска) і український орнаменти.

Китайські, корейські, індійські танці

СММ: Індійська пісня-танець «Джімі, Джімі, Джімі, ача, ача, ача» з к/ф «Танцюрист-диско» (кавер-версії).

Людвіг Мінкус. Індуський танець з балету «Баядерка», японська народна пісня «Сакура».

П: пластика, пластична інтонація, імпровізація, пентатоніка.

Чарівні арабески.

Східні орнаменти (арабески) і старослов’янська в’язь (бігунок)

СОМ: зразки арабесок.

П: арабеска

Мистецький проект «Міні – конкурс «Арабеска»

ХТД: Варіант 1. Створення ескізу арабески для оздоблення одягу східної красуні.

Варіант 2. Створення арабески для східного килима Алладіна.

 

Мистецький проект «У світі чарівних арабесок».

Графічні матеріали.

8.

 

ПІДСУМОК ЗНАНЬ

Виконання блоку завдань «Перевір себе».

Виконання блоку завдань «Перевір себе».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 2.  ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО

9.

 

МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

Голос — музичний інструмент, дарований природою

Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз.

СОМ: Г. ван Хонтхорст «Концерт», Ж. А. Ватто «Пісня кохання», К. Віньйон «Юний співак».

СММ: Станіслав Людкевич. Сумна пісня (вокаліз у виконанні — Ольги Басистюк).

Едуардоді Капуа. О sole mio (у виконанніЛучано Паваротті).

Класифікація співочих голосів.

ПМ: Соломія Крушельницька.

Музична грамота: друга октава.

СММ: Вітас. «Опера № 2» (у виконанні Дімаша Кудайбергена).

Ендрю Ллойд Веббер. Арія Грізабели «Memory» («Пам’ять») із мюзиклу «Кішки».

П: інтонація, мелодія, вокаліз.

ХТД: І. Кириліна «Співають діти».

 

Графіка — мелодії виразних ліній.

Графіка: засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма).

СОМ: Георгій Нарбут. Автопортрет із родиною (силует);

 Леонардо да Вінчі. Автопортрет (сангіна);

 Анрі Матісс. Дівчина з розпущеним волоссям;

Наталя Алтипіна. Мелодія;

Пітер Пауль Рубенс. Портрет сина (сангіна, вуголь).

ПМ: Яків Гніздовський.

ХТД: Малюнок «Котика-вусатика» різними графічними засобами: лінійний портрет ( кулькова ручка) або кольоровий портрет (кольорові олівці).

П: Сангіна, графіка, гравюра.

Чорна кулькова ручка, кольорові олівці.

10.

 

МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

Битва хорів.

Духовна (церковна) і світська хорова музика. Хормейстер.

СММ: Д. Бортнянський «Херувимська».

ПМ: Д. Бортнянський.

П: хор, типи хорів, а капела, унісон.

Телепроєкт «Битва хорів».

СММ: Пісня «Край, мій рідний край» (кавер — Микола Мозговий).

Пісня «Квітка-душа» (кавер — Костянтин Меладзе, Ніна Матвієнко). «Богемська рапсодія» (кавер гурту Queen).

Музична грамота: штрихи.

Види графіки.

СОМ: Альбрехт Дюрер. Носоріг;

 Василь Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів похід» (книжкова графіка);

Георгій Нарбут. Сторінка з «Української абетки» (книжкова графіка);

 Святослав Гординський. Великодня листівка;

 Конверт із марками (промислова графіка);

Марина Нагнибіда. Більше часу книжці! (плакат);

Жан Ефель. Карикатура.

ХТД:  Робота у групах. Виконайте серію графічних ілюстрацій до твору Астрід Ліндгренд «Пеппі Довгапанчоха».

 

Кольорові олівці.

11.

 

ПАЛІТРА ТЕМБРІВ І СИМФОНІЯ КОЛЬОРІВ

Тембри інструментів.

Групи інструментів за способом видобування звуків струнні, духові, ударні. Клавішні інструменти (піаніно, рояль).

СММ: М. Мусоргський «Богатирські ворота. У стольному граді Києві» з циклу

«Картинки з виставки» (для фортепіано та в оркестровці для симфонічного оркестру М. Равеля).

Віртуальна екскурсія у музей музичних інструментів у Брюсселі https://mfm.uni-leipzig.de/ru/dasmuseum/diesammlung.php?

ХТД: Б. Савельєв «Різнокольорова гра»; створення ілюстрацій до пісні. Створення звукових композицій «Гроза» «Діалог»,

«Похід» (колективна робота).

П: тембр, філармонія.

Живопис: кольорова гармонія.

Види живопису (станковий, монументальний                                   декораційний, мініатюра). Колір. Ахроматичні й  хроматичні, основні й похідні кольори.    

СОМ: Рафаель Санті. Мадонна Конестабіле;

Розпис стелі Паризької опери;

Декорація до балету «Лускунчик» (Cincinnati Ballet, США)

СОМ: В. Гарман «Богатирські ворота» (ескіз).

ХТД: створення композиції «Старий замок» за  музикою М. Мусоргського (в оригіналі для фортепіано і   в оркестровці М. Равеля):

Варіант 1.  - в ахроматичній гамі;

Варіант 2.  - у хроматичній гамі

П: живопис, гама.

Гуаш.

12.

 

ПАЛІТРА ТЕМБРІВ І СИМФОНІЯ КОЛЬОРІВ

Путівник по симфонічному оркестру.

Групи інструментів симфонічного оркестру. Диригент. Форма варіацій.

СММ: Б. Брітен «Путівник по оркестру для молоді».

ПМ: Бенджамін Бріттен.

Розміщення інструментів у симфонічному оркестрі.

СОМ: П. Пікассо «Варіації на тему «Голуб миру»

П: партитура, варіації.

ХТД: гра «Знавець оркестру».

Колорит.

Холодний і теплий колорит. Наближений і контрастний колорит.

СОМ: Й. Бокшай «Осінній парк»,  М. Глущенко «Зимовий натюрморт».

ХТД: Варіант 1. Намалювати рибку — Морську Царівну;

Варіант2. Скласти на столі композицію із двох-трьох фруктів або овочів. Намалювати «Смачний» натюрморт з натури.

П: колорит, тон, нюанс.

Гуаш, акварель.

13.

 

СЕКРЕТИ ФАКТУРИ

Срібні тембри духового оркестру.

Музика для духового оркестру.

СММ: Український військовий марш «Козацька слава».

Старовинний марш (дитячий духовий оркестр).

Жіночий духовний оркестр із м. Кіото.

Джузеппе Верді. Тріумфальний марш (із опери «Аїда»). «Мехтер». Військово-історичний духовий оркестр з Туреччини.

Віртуальна екскурсія на сайт Національного академічного духового оркестру України

ХТД: виконання партитури маршу, гра «Диригент оркестру»

П: духовий оркестр, марш, туш, фактура.

ХТД: Муз. В. Ільїна, вірші В. Сапгіра «Пісенька про веселий час».

 

 

Скульптура - мистецтво пластичних форм.

Художня мова скульптури (об’ємна форма, фактура). Види скульптури за формою (кругла, рельєф), за змістом і призначенням ( монументальна, станкова, декоративна, дрібна пластика).

СОМ: Арфіст (критська скульптура) (мармур);

Антон Гіільграм. Хори собору Св. Стефана у Відні (дерево);

Наталія Комаринець. Молитва (бронза);

Бюст Антіноя-Діоніса;

Тріумфальна арка (Париж, Франція);

Статуетки.

ПМ: Й. Пінзель.

П: скульптура, рельєф, пластилін

ХТД: створення шахових фігур на новорічному карнавалі.

Пластилін

14.

 

СЕКРЕТИ ФАКТУРИ

Естрадний оркестр.

 

СММ: Композиції «Весела сім ’я», «Діти рушають на екскурсію» (естрадний оркестр Чеського радіо і телебачення).

Л. Бонфа. Ранок карнавалу. К. Джонс «Боса нова» (дитячий оркестр «Юність»).

Естрадно-симфонічний оркестр.

СММ: Соло на ударній установці (виконавець — Данило Варфоломеев, полуфіналіст конкурсу «Україна має талант. Діти», переможець Міжнародного фестивалю «Drummers United»).

Флешмоб.

 

Архітектура - музика, що застигла у камені.

Архітектура. Види архітектури.

СОМ: зразки сакральної архітектури України, архітектурні образи Захи Хадід.

ПМ: Заха Хадід.

П: архітектура, барельєф, горельєф.

ХТД: Робота у групах. Створення проєкту «Екомісто — зелений острів в океані» з незвичними будинками-скафандрами й підводними хмарочосами.

Техніка на вибір учнів.

15.

 

МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Музичні інтонації Сходу.

Музика й музичні інструменти Індії, Китаю тощо.

СММ: К. Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди».

СММ: Індійська музика (ситар, бансурі, табла).

СММ: Українська народна пісня «Щедрик» в обробці М. Леонтовича (японською мовою, аніме) та у виконанні хоровою капелою «Дударик» із симфонічним оркестром під диригуванням О. Линів.

ПМ: Оксана Линів.

ХТД: китайська народна пісня-танець «Дощові краплі».

 

Архітектура й образотворче мистецтво Сходу.

Екскурс до східних країн: Індії, Китаю, Японії, Кореї.

Монументальна декоративна скульптура. Види рельєфу.

СОМ: Храм Мінакші в Мадураї (Індія) (фрагменти)

ПМ: Кацусіка Хокусай.

ХТД: Варіант 1. Малюнок зимового пейзажу «Пагода в горах» у вертикальному форматі (акварель);

Варіант 2. Створення ескізу монети з твариною, яка є символом року за східним календарем (техніка на вибір).

Акварель.

Техніка на вибір.

16.

 

ПАНОРАМА МИСТЕЦТВ

 

Виконання блоку завдань «Перевір себе».

 

Виконання блоку завдань «Перевір себе».

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ВЗАЄМОДІЯ І СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ (38 ГОД.)

ТЕМА 3. СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА

17.

 

КОЛИ ВСІ МИСТЕЦТВА РАЗОМ

Музика і література.

Інтонація (музична і поетична). Програмна музика.

СММ: Й. Штраус. Вальс «Казки Віденського лісу»; Валерій Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської» (Ч. 1. Орнамент. Ч. 8. Скоморохи.)

ПМ: Йоганн Штраус-син

П: динамічні відтінки.

ХТД: муз. О. Антоняка, вірші А. Орел «Ода пісні».

Література і візуальні образи.

Книжкова ілюстрація. Шрифти. Буквиці.

СОМ: Обкладинки до книжок, художники-ілюстратори: Георгій Якугович, Владислав Єрко,ДжимКей

Книжкова мініатюра з Остромирова Євангелія

Віталій Мітченко. Шрифтова композиція

 Арабська в’язь на сторінці з рукописної книги

 

ХТД: Варіант 1. Намалювати буквицю з інструментів художника або природних форм.

Варіант 2. Намалювати ініціал свого імені з рослинними або геометричними мотивами

П: заставка, кінцівка, ініціал, мініатюра.

 

Фломастери, маркери.

18.

 

КОЛИ ВСІ МИСТЕЦТВА РАЗОМ

Цирк — мистецтво, сповнене радості.

Естрадно – духовий оркестр, біг-бенд.

СОМ: Ю. Горбачов «Клоун на коні», М. Шагал «Великий цирк».

СММ: Юліус Фучик. Марш «Вхід гладіаторів».

Густав Петер. Спомини про цирк Ренца (ксилофон з оркестром).

Марк-Андре Амлен. Цирковий галоп (Circus Galop) для механічного піаніно (квінтет «Quintessence» для 10 рук).

Цирк дю Солей

П: бенд, трюк, еквілібристика, цирк

Муз.  грамота. Розмір, види розмірів.

ХТД: австрійська нар. пісня «Цирк приїхав».

Цирк в архітектурі та живописі.

Особливості споруди цирку. Циркове мистецтво в живописі.

СОМ: Архітектурні споруди цирків. Шапіто.

ПМ: Пабло Пікассо.

СОМ: Пабло Пікассо  Автопортрет;

 Родина комедіантів;

 Акробат і молодий Арлекін;

Дівчинка на кулі;

Акробати (мати й син).

СММ: Гаррі Сомерс. «Пікассо-сюїта» (з документального фільму про художника), Ч. 3. «Цирк.

Музика для циркових артистів, які ніби зійшли з полотен Пікассо».

ХТД: створення веселого клоуна  (змішана техніка: аплікація, графічні матеріали).

П: амфітеатр, балкон, арена, шапіто.

Мистецький проект «Цирк»

Змішана техніка: аплікація, графічні матеріали

19.

 

У ЦАРСТВІ МЕЛЬПОМЕНИ

Театр відчиняє двері.

Види театру. Персонажі італйської комедії дель арте.

Гра-пантоміма «Відгадай персонажа».

СОМ: Поль Сезанн. П’єро і Арлекін.

 Коломбіна (порцеляна).

Арлекін і Коломбіна (бронза)

ПМ: Р. Шуман

СММ: Р. Шуман «П’єро і Арлекін», «Пантолоне і Коломбіна» з циклу «Карнавал».

П: атрибут, пантоміма, сторітелінг, партер, театр.

Театральна афіша повідомляє.

Художні особливості афіші. Грим.

ХТД: Варіант 1. Робота в парах. Перетворити два смайлики на театральних персонажів — веселого Арлекіна і сумного П’єро.

Варіант 2. Створи афішу до вистави «Пригоди барона Мюнхгаузена».

СОМ: зразки театральних афіш.

П: афіша, грим.

 

Фломастери

20.

 

У ЦАРСТВІ МЕЛЬПОМЕНИ

Ляльковий театр.

Популярні герої лялькових театрів світу (Пульчинела, Панч і Джуді, Полішинель тощо). Вертеп – український ляльковий театр.

Віртуальна екскурсія у Київський театр ляльок.

СОМ: споруди лялькових театрів.

СММ: Ейтор Вілла-Лобос. Полішинель.

Ігор Стравінський. Балет «Петрушка» (2 картина).

 

П: вертеп, інтермедія, театр ляльок.

 

Мистецтво створення ляльки.

Види театральних ляльок; пальчикові рукавички, тростинні, планшетні, маріонетки, «живі» ляльки – велетні.

СОМ: зразки театральних ляльок, А. Моїсеєнко

«Ляльковод», Б. Берлі «Театр».

П: маріонетка, реквізит

Віртуальна екскурсія www. puppet kharkov. иа/

ХТД: Варіант 1. Розробити ескізи театральних ляльок Арлекіна і П’єро.

Варіант 2. Групова робота. Виготовлення театральних ляльок із різних матеріалів (тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, гудзики тощо).  Підготувати виставку або провести конкурс на кращу ляльку.

Фломастери. Тканина, хутро, стрічки, ґудзики, нитки та ін..

21.

 

У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ

На оперній сцені.

Синтез мистецтв в опері.

СММ: С. Гулак – Артемовський Опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти).

ПМ: С. Гулак – Артемовський

Віртуальна екскурсія https://operahouse. od. uа/

П: арія, лібрето, опера,  увертюра, речитатив.

Споруди й інтер’єри театрів.

СОМ: світлини екстер’єрів та інтер’єрів музичних театрів світу.

Віртуальна екскурсія у віденську оперу.

СОМ: Джеймс Хейлар. У театрі; Хосе Пує. В опері

П: екстер’єр, інтер’єр, ложа, бельєтаж, фойє.

Мистецький проект «Архітектура театру».

ХТД: Намалювати театральний бінокль або зробити його з побутових матеріалів як бутафорію для шкільного театру. Придумати оригінальний декор.

Графічні матеріали.

22.

 

У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ

Там де панує рух. Балет.

Менует. Вальс. Балет.

СММ: В. Моцарт «Менует» з маленької нічної серенади»; П. Чайковський Балет «Лебедине озеро» (фрагменти).

СОМ: Е. Дега «Блакитні танцівниці», «Маленька танцівниця».

П: адажіо, балет, кордебалет, па-де-де, хореографія.

ХТД: А. Житкевич «Під звуки вальсу».

Майстерність сценографії.

Сценографія. Театрально – декораційне мистецтво. Декорації, художнє освітлення, театральний костюм.

СОМ: ескізи театральних костюмів Л. Бакста. О. Екстер, А. Петрицького, К. Лакруа.

Мультимедійні декорації в театральному мистецтві.

П: декорація, сценографія, доповнена реальність.

ХТД:  Створити театральну завісу (колаж).

Техніка на вибір учнів.

23.

 

АНСАМБЛЬ: У ЄДНОСТІ КРАСА

Музичні та хореографічні ансамблі.

Вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні ансамблі. Хореографічні ансамблі, ансамблі пісні і танцю. Архітектурний ансамбль.

Синтез мистецтв в архітектурному ансамблі.

СММ: О. Шевченко «Старенький трамвай» («Пікардійська терція»); А. Пьяццола «Лібертанго» (тріо з бандеоном, ансамбль «Київські солісти», інструментальний ансамбль з хором дівчат);

Дмитро Монатик. В цей день (дует Ніна Матвієнко і МОМАТІК).

СОМ: А. Менцель «Концерт у Сан – Сусі»

П: віртуоз, естрадний танець.

ХТД: Р. Паулс «Золоте весілля». 

Архітектурний ансамбль.

Синтез мистецтв в архітектурному ансамблі

СОМ: зразки архітекгурних ансамблів (Почаївської Лаври, Кам'янець-Подільської фортеці), Дж. А. Каналетто Площа Святого Марка.

Фреска Кноського палацу;

Вітраж Страсбурзького собору (Франція);

Мозаїка Софійського собору в Києві (Україна);

Мурал «Берегиня з ноутбуком» в Івано-Франківську;

Мурали птахів у Києві, Харкові

ХТД: створення  ескізу одного з видів монументального мистецтва: вітража, мозаїки або муралу.

П: ансамбль, вітраж.

 

Техніка на вибір учнів.

24.

 

АНСАМБЛЬ: У ЄДНОСТІ КРАСА

Музика свят і розваг.

«Легка» музика. Музичні шоу.

СОМ: Невідомий автор. Феєрверк на Темзі. Музичний фонтан у Дубаї (ОАЕ) Фонтан у Запоріжжі (Україна); Дж. Берніні Фонтани «Тритон», «Треві».

СММ: Г. Гендель «Музика на воді» - сюїта № 2 Ре-мажор; О. Ресігі «Фонтани Риму.

ПМ: Г. Ф. Гендель.

П: шоу.

Садово - паркове мистецтво.

Парк як синтез архітектури, скульптури, ландшафту. Різновиди парків (регулярний, пейзажний).

Віртуальна екскурсія до «Софіївки» — Національного дендрологічного парку України.

СОМ: світлини парків (Версаль, Петергоф, Софіївка).

П: садово-паркове мистецтво.

ХТД: Створити фонтан «Дельфін» для парку відпочинку з різних матеріалів (пластилін, кольоровий картон).

Мистецький проєкт -«Збережемо зелені легені Землі».

 

Пластилін, кольоровий картон.

25.

 

МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Східний театр. 

Амплуа, костюми, маски, грим акторів східного театру. 

СОМ: актори китайського театру, Великий національний оперний театр (Пекін, Китай); актори індійського театру. 

СММ: фрагменти із вистави Пекінської опери 

ХТД: Ю-Шевченко «Зелене слоненя» 

Гра-пантоміма «Амплуа» 

П: амплуа 

Цирк Сходу.

Китайський акробатичний цирк «Райське шоу з Піднебесної». Шанхайський цирк.

ХТД: Варіант 1. Намалювати стилізованого слоника для екологічної реклами.

Варіант2. Створити декоративного індійського слоника для голографічної композиції.

П: комікс

Техніка на вибір учнів.

26.

 

ПІДСУМОК ТЕМИ «СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА»

Перевірка знань учнів. Виконання тестових завдань з теми. Презентація мистецьких проєктів.

Перевірка знань учнів. Виконання тестових завдань з теми. Презентація мистецьких проєктів. Експозиція дитячих робіт.

 

 

ТЕМА 4. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА

27.

 

НАЙМОЛОДША МУЗА

Музика в кіно.

Мистецтво кінематографу.

СММ: Г. Гладков «Сінема» з к/ф «Людина з бульвару Капуцинів».

ПМ: Джон Вільямс.

СММ: Джон Вільямс. Саундтреки з кінофільмів «Зоряні війни», «Імперський марш» «Список Шиндлера», «Гаррі Поттер» (з фрагментом), «Зоряні війни» (з титрами), «Супермен» (із кінофрагментами)

СКМ: «Звуки музики» (фрагменти).

ХТД: Р. Роджерс «До, ре, мі» к/ф «Звуки музики».

П: кіномистецтво, мюзикл, тапер, саундтрек.

Художник у кіно.

Види кіно: ігрове, документальне, анімаційне кіно. Художник у кіно.

Головні герої кінофільму «Паддінгтон» (Велика Британія, Франція, 2014, режисер Пол Кінг)

ХТД: (колективна робота) створення образів героїв к/ф

СКМ: Варіант 1. Виліпити кіногероя Паддінгтона у вигляді сувеніру.

Варіант 2. Намалювати комікс про Паддінгтона за сюжетом літературного твору та з урахуванням кінообразу.

П: екранізація, комікс, титри.

Пластилін; фломастери, гелеві ручки.

28.

 

НАЙМОЛОДША МУЗА

Образи анімації.

Мистецтво мультиплікації. Український козацький серіал. Музика в мультфільмах.

СКМ: фрагменти м/ф «Про козаків», «Острів скарбів», «Микита Кожум’яка», «Клара та чарівний дракон».

ХТД: Муз. О. Вратарьова, вірші О. Осадчого «Пісня про мультики».

П: квест, мультиплікація, дублювання, фентезі.

Як створюється мультик.

Види мультиплікації. Художник мультиплікатор. Дісней-студія (1923). Пітчинг.

ХТД: Варіант 1. Придумати і намалювати власний образ робота Мед- Арта.

Варіант 2. Організувати і провести пітчинг. Об’єднатися в команди, визначити ролі: сценариста, режисера, художника-мультиплікатора і продюсера. Розробити сценарій майбутнього мультфільму «Планета роботів», образи головних героїв і бюджет фільму. Підготувати візуальну презентацію (колаж) або комп’ютерну презентацію.

П: кадр, пітчинг.

Гуаш, графічні матеріали

29.

 

ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

Телебачення: погляд у світ.

Телебачення: синтез мистецтва і технічних досягнень. Особливості художньої мови телебачення. Естрадна музика. Естрадно – симфонічний оркестр.

СММ: «Жайворонок» (оркестр П. Моріа).

ХТД: Муз. Б. Степаненка, вірші А. М’ястківського «Веселка».

П: відеокліп, естрада, телебачення. 

 

Дизайн і його види. 

Дизайнер Види дизайну. Дизайн телестудій.

Комп'ютерна графіка. Логотип, піктограма.

СОМ: зразки різних видів дизайну, логотипів, піктограм

ХТД:

 Варіант 1. Створення заставки до  телепередачі «У світі тварин»;

Варіант 2. Створення веселої карти зоопарку з піктограмами і   логотипамн  (групова робота).

П: дизайн, логотип, піктограма

Мистецький проект. «Телебачення» 

Техніка на вибір учнів.

30.

 

ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

Мистецтво в рекламі.

Зв’язок між мистецтвом та рекламою.

ПМ: Енді Ворхол.

Реклама Volkswagen у стилі Рене Магрітт та Сальвадора Далі, Orbit у стилі Енді Ворхола, Mazda – Пабло Пікассо, Pizza Hut – Леонардо да Вінчі, Adidas Original, США, 2019, MCDONALD’S, ШВЕЦІЯ, 2020, Dolce&Gabbana, Італія, 2020 (Рубенс).

Всесвітньо визнані рекламі кампанії: Apple – Think Different (1997), Nike – Just do it, Absolut Vodka: The Absolut Bottle.

 https://bazilik.media/mystetstvo-v-reklami-11-brendiv/

Дизайн і комп’ютерні технології.

Розвиток цифрових комп’ютерних технологій, їх вплив на мистецтво і дизайн.

Гейм-дизайн, відеоарт, віртуальна реальність тощо

Історія мистецтв та дизайну.

Комп'ютерна анімація.

 

31.

 

МИСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоромузика.

Кольоровий слух.

СММ: Олександр Скрябін. Прометей («Поема вогню») для фортепіано, органу, оркестру і хору, який співає без слів (фрагмент).

Музична клавіатура і апарат для світломузики О. Скрябіна.

ПМ: Мікалоюс Чюрльоніс.

СОМ: М. Чюрльоніс. Соната сонця: Алегро. Соната моря. Соната зірок, Іван Марчук. Картина з циклу «Кольорові прелюдії», Борис Індриков «Ноктюрн», Василь Кандінський «Контрастні звуки».

СММ: Мікалоюс Чюрльоніс. Сонати (фрагменти за вибором).

ХТД: Музика і слова Анни Олєйнікової «ФОТОГРАФ, ДРУЗІ, Я».

П: кольоромузика.

Фотомистецтво: мандрівка без кордонів і меж.

 

Дагеротипія. Камера Л.Ж.М. Дагера, роботи Альфонса Жиру. Фотоілюстрація А. Аткінс.

Прилад для селфі на смартфоні.

MеmоВоок.

Фотокомпозиція, ракурс.

Фуд- скейп. Віртуальна фуд-скейп екскурсія по творам Карла Уорнера.

ХТД: Варіант 1. Створити світлини рідного краю для загальношкільної виставки «З Україною в серці».

Варіант2. Створити фудскейп з корисних для здоров’я продуктів.

П: анфас, доповнена реальність, ракурс, фуд-скейп

 

32.

 

МИСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

Електронна музика.

Електронні музичні інструменти. Синтезатор. Драм-машина.

СММ: Дмитро Шостакович. Вальс із сюїти № 2 (Amadeus).

Джон Уільямс. Саундрек з к/ф «Пірати Карибського моря» (Launchpad Cover), Карлхайнц Штокгаузен. Композиція на вибір.

ПМ: Карлхайнц Штокгаузен.

П: електронна музика, подкастинг, драм-машина, синтезатор.

 

Сучасні артпрактики.

Інсталяція, стріт-арт, реді-мейд.

Зворотня 3-D візуалізація, асамбляж, перформанс, гепенінг.

 Розпис брудних автомобілів.

Боді-арт ілюзії.

ХТД: Створити фантастичну тваринку, використовуючи незвичні матеріали.

Техніка на вибір учнів.

33.

 

МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Карнавал крокує континентами.

Венеціанський, Бразильський та інші карнавали. Синтез мистецтв на карнавалі. Музика на карнавалі.

СММ: Ніколо Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки (дуетм. Київ).

Жан-Батист Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби.

Карнавал СержіуАбреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром).

Костянтин Костін. Пісня «Бразильський карнавал» (дитяча студія «Дельфін»).

Пісня «Бразильський    карнавал» (дитячий ансамбль) «Дельфін»

П: карнавал, самба, ведута, експромт.

Карнавальні костюми, маски, образи.

Карнавальний грим, історія гриму.

СОМ: карнавальні маски, костюми, грим.

ХТД: Створення маски «Чарівна незнайомка» (для дівчат), «Відважний лицар» (для хлопців)

П: маска, грим.

 

Техніка на вибір учнів.

34.

 

ПЕРЕВІРЯЮ СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Виконання блоку завдань «Перевір себе». Презентації мистецьких проєктів.

Виконання блоку завдань «Перевір себе». Презентації мистецьких проєктів.

 

 

35.

 

ПЕРЕВІРЯЮ СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Презентації мистецьких проєктів. Виконання вивчених пісень, повторне слухання музичних творів на вибір учнів та вчителя.

 

Експозиція дитячих робіт. Презентації мистецьких проєктів.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Болсуновський Роман Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мпатвійчук Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Shevchyk Tanya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Костенюк Руслана Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. бідзюра людмила
    Щиро дякую за допомогу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Holostaya Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Тараненко Альона Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Рогозняк Валентина Танасіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Саглай Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Чикіна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гриценко Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Онуфрак Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. гончар богдан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Куденчук Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
45885
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку