Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату заняття молодшого ансамблю скрипалів. Допоможе хоча б приблизно орієнтуватися у розподіленні найважливіших тем для успішного всебічного розвитку юних скрипалів та вдосконалення ансамблевої гри. План розраховано на учбовий рік при заняттях 1 раз на тиждень.
Календарний план групових занять позашкільного
гуртка молодшого ансамблю скрипалів
(початковий рівень)
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- тура |
1. |
|
Організаційне заняття |
Організаційні питання. Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
1. |
|
Повторення репертуару, підбір нової програми |
Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. Підбір нової програми. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
2. |
|
Повторення репертуару, підбір нової програми |
Читання нот з листа. Розбір програми. Робота по партіях. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
3. |
|
Розбір програми |
Читання нот з листа. Розбір програми. Робота по партіях. Гра «Вгадай інструмент». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
4. |
|
Розбір програми |
Читання нот з листа. Розбір програми. Робота по партіях. Гра «Вгадай інструмент». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
5. |
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
6. |
|
Тональність |
Формування відчуття тональності при грі на скрипці. Розвиток «тонального» слуху на прикладах ансамблевих партій, які виконує ансамбль. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
7. |
|
Тональність |
Формування відчуття тональності при грі на скрипці. Розвиток «тонального» слуху на прикладах ансамблевих партій, які виконує ансамбль. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
8. |
|
Динамічні відтінки. Фразування. |
Фразування музичних творів. Як вірно будувати музичну фразу за допомогою динаміки та вірних штрихів. Гра в унісон. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії. О. Якубовська «Догори по сходинках» |
9. |
|
Динамічні відтінки. Фразування |
Фразування музичних творів. Як вірно будувати музичну фразу за допомогою динаміки та вірних штрихів. Гра п’єс в унісон. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії. О. Якубовська «Догори по сходинках» |
10. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
11. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Музично-не музично». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
12. |
|
Тональність |
Формування відчуття тональності при грі на скрипці. Розвиток «тонального» слуху на прикладах ансамблевих партій, які виконує ансамбль. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
13. |
|
Штрихи |
Штрихи як засіб відтворення характеру та настрою твору. Засвоєння вірних штрихів у ансамблевих творах. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
14. |
|
Ведіння смичка |
Основні проблеми неякісного звуку. Зручна постановка правої руки, вірна постановка смичка на струнах як запорука якісного звучання. Якість звуку в ансамблевому виконанні. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
15. |
|
Штрихи |
Штрихи як засіб відтворення характеру та настрою твору. Засвоєння вірних штрихів у ансамблевих творах. Гра «Музично-немузично». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
16. |
|
Ансамбль як єдиний організм |
Намагання відчути ансамбль як єдиний організм за допомогою звернення уваги не тільки на своє виконання, але й на тих, хто тебе оточує. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
17. |
|
Ансамбль як єдиний організм |
Намагання відчути ансамбль як єдиний організм за допомогою звернення уваги не тільки на своє виконання, але й на тих, хто тебе оточує. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
18. |
|
Робота над вивченням ансамблевих партій |
Вивчення ансамблевих партій за планом. Гра «Музично-немузично». |
Скрипка, смичок, фортепіано, |
Ансамблеві, партії |
19. |
|
Ведіння смичка |
Основні проблеми неякісного звуку. Вірна постановка смичка на струнах як запорука якісного звучання. Робота над звуком. Гра «Вгадай інструмент». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
20. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
21. |
|
Ведіння смичка |
Основні проблеми неякісного звуку. Вірна постановка смичка на струнах як запорука якісного звучання. Робота над звуком. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
22. |
|
Інтонування в ансамблі |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
23. |
|
Динамічні відтінки. Фразування |
Фразування музичних творів. Як вірно будувати музичну фразу за допомогою динаміки та вірних штрихів. Гра п’єс в унісон. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії. О. Якубовська «Догори по сходинках» |
24. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
25. |
|
Сценічна майстерність |
Сценічний виступ як можливість донести свої почуття та вміння оточуючим, розкрити красу інструменту та виконуємого твору. Мотивація на успіх. Відпрацьовування зовнішньої атрибутики сценічного виступу. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
26. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Громко-тихо». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
27. |
|
Інтонування в ансамблі |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. Робота над якісним з’єднанням голосів в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
28. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. Гра «Фантики». |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
29. |
|
Динамічні відтінки. Фразування. |
Фразування музичних творів. Як вірно будувати музичну фразу за допомогою динаміки та вірних штрихів. Гра п’єс в унісон. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії. О. Якубовська «Догори по сходинках» |
30. |
|
Художні образи в музиці |
Розгляд заданих музичних творів як музичні образи. Розвиток творчої уяви. Музика як емоція. Робота над якісним з’єднанням голосів в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
31. |
|
Сценічна майстерність |
Підготовка до виходу на сцену: настрій, одяг, поведінка на сцені. Репетиція уявного сценічного виступу. Робота над якісним з’єднанням голосів в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
32. |
|
Сценічна майстерність |
Сценічний виступ як можливість донести свої почуття та вміння оточуючим, розкрити красу інструменту та виконуємого твору. Мотивація на успіх. Відпрацьовування зовнішньої атрибутики сценічного виступу. Робота над якісним з’єднанням голосів в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |
33. |
|
Динамічні відтінки. Фразування. |
Фразування музичних творів. Як вірно будувати музичну фразу за допомогою динаміки та вірних штрихів. Гра п’єс в унісон. Робота над якісним з’єднанням голосів в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії. О. Якубовська «Догори по сходинках» |
34. |
|
Інтонування в ансамблі |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування в ансамблі. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, партії |
35. |
|
Повторення матеріалу за рік |
Повторення теоретичного та практичного матеріалу та всього репертуару. Підсумок за рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, партії |