Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату і учнів 1 року навчання, які у цей день приходять на індивідуальні заняття.
Календарний план індивідуальних занять
позашкільного гуртка скрипалів 1-го року навчання
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Ф.І. учня |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- тура |
1. |
|
|
Ознайомлювальний урок |
Перше знайомство зі Скрипкою, її родичами та іі голосом. Види звуків. Сольфеджування. |
Скрипки різних розмірів, віолончель, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо» |
2. |
|
|
Ознайомлювальний урок |
Друге знайомство зі Скрипкою – історія, частини інструменту. Постановка правої руки – вправи на олівцеві. Сольфеджування. |
Скрипка, олівець для тренування постановки правої руки, фортепіано, смичок |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо» |
3. |
|
|
Засвоєння вивчених тем |
Засвоєння вивченого на минулих уроках. Слухання скрипкових музичних творів. Постановка правої руки – вправи на олівцеві. |
Скрипка, музична апаратура, фортепіано, олівець |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо» |
4. |
|
|
Музична грамота, постановка скрипки |
Нотний стан, скрипковий ключ, гама До Мажор. Поняття мажору та мінору. Довгі та короткі звуки. Ритм. Постановка скрипки. Сольфеджування. Постановка правої руки. |
Скрипка, яка підходить учневі за розміром, смичок, нотний зошит, фортепіано, олівець |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
5. |
|
|
Музична грамота, постановка смичка |
Постановка смичка на струнах. Функції правої руки при ведінні смичка в його різних частинах. Струни на скрипці. Сольфеджування. |
Скрипка та смичок, які підходять учневі за розміром, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
6
. |
|
|
Засвоєння вивчених тем |
Засвоєння вивченого на минулих уроках. Слухання скрипкових музичних творів. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
7.
|
|
|
Продовження роботи над постановкою та музичною грамотою |
Ведіння смичка по струні «Ля»Розподіл смичка, вправність ігрових рухів. Постановка скрипки. Музична грамота – нота «Ля». Сольфеджування. Поняття репризи. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо».
О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
8. |
|
|
Продовження роботи над постановкою та музичною грамотою |
Ведіння смичка по струнах «Ля» та «Ре». Розподіл смичка, вправність ігрових рухів. Постановка скрипки. Музична грамота – ноти «Ля» та «Ре». Метроритм. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
9. |
|
|
Продовження роботи над постановкою та музичною грамотою |
З’єднання струн «Ля» та «Ре». Рульовий рух ліктя правої руки. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
10. |
|
|
Продовження роботи над постановкою та музичною грамотою |
Ведіння смичка по струнах «Соль», «Ре», «Ля» та «Мі». Розширення та закріплення рульового руху ліктя правої руки. Музична грамота – ноти «Соль» та «Мі». Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
11. |
|
|
Засвоєння вивчених тем. |
Ведіння смичка по всіх струнах. Рульовий рух ліктя під час з’єднання струн. Засвоєння правопису нот «Соль», «Ре», «Ля», «Мі». Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
12. |
|
|
Перші знавички штрихової техніки |
Штрихи деташе, стаккато, легато, піццікато, їх виконання на інструменті. Музична грамота – довжина нот. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
13. |
|
|
Перші знавички штрихової техніки |
Засвоєння виконання штрихів, їх позначень у нотному тексті. Повторення вивчених правил з музичної грамоти.
|
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках» |
14. |
|
|
Постановка лівої руки |
Постановка лівої руки. Особливості положення великого пальця на шийці скрипки. Постановка 1-го пальця. Сольфеджування. Музична грамота – нота «Мі». |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
15. |
|
|
Засвоєння вивчених тем |
Засвоєння постановки лівої руки. Постановка 1-го пальця на струні «Ре». Динамічні відтінки. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
16. |
|
|
Постановка лівої руки далі |
Постановка 2-го пальця на грифу. Нота «Фа#». Музична грамота – нота «Фа». Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
А. Калмиков, Г. Фрідкін, «Одноголосне сольфеджіо». О. Якубовська. «Догори по сходинках» |
17. |
|
|
Засвоєння минулої теми. Постановка лівої руки далі |
Засвоєння постановки 2-го пальця. Постановка 3-го пальця. Музична грамота – нота «Соль». |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
18. |
|
|
Засвоєння минулої теми. Музична грамота далі |
Засвоєння постановки 3-го пальця. Музична грамота – тон та півтона. Знаки альтерації. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
19. |
|
|
Повторення минулих тем. Постановка лівої руки далі |
Засвоєння постановки лівої руки та розташування на грифу 1, 2, 3, 4 пальців. Нота «Ля» 4-м пальцем. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
20. |
|
|
Вивчення нот на струні «Ля» |
Вивчення нот на струні «Ля». Музична грамота – ноти «Сі», «До»(2), «Ре»(2), «Мі»(2). Гама Ля Мажор. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
21. |
|
|
Засвоєння нот на струнах «Ре» та «Ля» |
Закріплення знавичок гри вивчених нот на струнах «Ре» та «Ля», переходів з однієї струни на іншу. Гама Ре Мажор. Гра п’ес з МР3-акомпанементом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
22. |
|
|
Засвоєння нот на струнах «Ре» та «Ля» |
Закріплення знавичок гри вивчених нот на струнах «Ре» та «Ля», переходів з однієї струни на іншу. Гама Ре Мажор. Гра п’ес з МР3-акомпанементом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
23. |
|
|
Вивчення нот на струні «Соль» |
Вивчення нот на струні «Соль». Музична грамота – ноти «Ля», «Сі» малої октави, «До»(1). Сольфеджування. Гра п’єс з МР3-акомпанементом. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
24. |
|
|
Вивчення нот на струні «Мі» |
Вивчення нот на струні «Мі». Музична грамота – ноти «Фа»(2), «Соль»(2), «Ля»(2), «Сі»(2). Сольфеджування. Гра п’єес з МР3-акомпанементом. |
Скрипка, смичок, нотний зошит, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
25. |
|
|
Півтон між 1-м та 2-м пальцями |
Тональності з півтоном між 1-м та 2-м пальцями. Гама Ля мінор натуральний. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
26. |
|
|
Півтон між 1-м та 2-м пальцями |
П’єси з півтоном між 1-м та 2-м пальцями. Гама Ре мінор натуральний. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
27. |
|
|
Інтонування інтервалів |
Закріплення знавичок інтонування інтервалів м2 и б2. Музична грамота – паузи. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
28. |
|
|
Інтонування інтервалів |
Закріплення знавичок інтонування інтервалів м2 и б2. Перші знавички ансамблевого виконання. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
29. |
|
|
Етюд |
Етюд, його призначення. Відзнака етюду від програмної п’єси. Читання нескладних етюдів з листа – усно та на інструменті. |
Скрипка, смичок |
О. Гарлицький. «Крок за кроком» |
30. |
|
|
Етюди, читання нот з листа |
Читання нескладних етюдів з листа – усно та на інструменті. Виконання п’єс з МР3-акомпанементом.
|
Скрипка, смичок, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
31. |
|
|
Закріплення пройдених теоретичних та практичних знань |
Засвоєння вивчених тем на практичних вправах, п’єсах та етюдах. Повторення основних понять музичної грамоти |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск, О. Гарлицький, «Крок за кроком» |
32. |
|
|
Засвоєння штриху легато |
Відпрацьовування штриху легато по 2, 3 ноти на смичок, розподіл смичка. П’єси на легато. Штрихи як засіб музичної виразності. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск, О. Гарлицький, «Крок за кроком» |
33. |
|
|
Інтонування у заданих творах |
Інтонування інтервалів у вправах та заданих творах. Слухання музики. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
34. |
|
|
Інтонування у заданих творах |
Інтонування інтервалів у вправах та заданих творах. Слухання музики. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
35. |
|
|
Закріплення матеріалу, пройденого за рік |
Закріплення інтонації інтервалів, розподілу смичка, штрихів, метроритму. Повторення основних понять музичної грамоти. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |
36. |
|
|
Закріплення матеріалу, пройденого за рік |
Закріплення інтонації інтервалів, розподілу смичка, штрихів, метроритму. Повторення основних понять музичної грамоти. Підсумок за рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск |