Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату і учнів 4 року навчання, які у цей день приходять на індивідуальні заняття.
Календарний план індивідуальних занять
позашкільного гуртка скрипалів 4-го року навчання
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Ф.І. учня |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- Тура |
1. |
|
|
Організаційне заняття |
Організаційні питання. Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки» 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
2. |
|
|
Повторення репертуару, підбір нової програми |
Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. Підбір нової програми. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
3. |
|
|
Повторення техніки штрихів |
Легато, стаккато, розподілюючий штрих. Читання нот з листа. Розбір програми. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Вибрані етюди» 1-3 кл. ДМШ, О. Гарлицький «Крок за кроком», ансамблеві партії. |
4. |
|
|
Акорди та подвійні ноти |
Техніка акордів та подвійних нот. Інтонація акордів та подвійних нот. Техніка флажолетів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
5. |
|
|
Позиційна гра |
Техніка переходів у 3-ю позицію. Етюд Ю. Сулімова. Відпрацьовування простих та складних переходів 1-м та 2-м пальцями. Закріплення технічної вправності у 1-й позиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
6. |
|
|
Позиційна гра |
Техніка переходів у 3-ю позицію. Етюд Ю. Сулімова. Відпрацьовування простих та складних переходів 1-м та 2-м пальцями. Закріплення технічної вправності у 1-й позиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
7. |
|
|
Позиційна гра |
Інтонація переходів у 3-ю позицію. Види переходів. Техніка складних переходів у 3-ю позицію (переходи з 1-го на 2 вгору, з 2-го на 1-й палець униз). Гра в 3-й позиції без переходів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
8. |
|
|
Позиційна гра |
Інтонація переходів у 3-ю позицію. Види переходів. Техніка складних переходів у 3-ю позицію (переходи з 1-го на 2, 3-й палець вгору, з 2, 3-го на 1-й палець униз). Гра в 3-й позиції без переходів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
9. |
|
|
Позиційна гра |
Інтонація переходів у 3-ю позицію. Види переходів. Техніка складних переходів у 3-ю позицію (переходи з 1-го на 2, 3-й палець вгору, з 2, 3-го на 1-й палець униз). Гра в 3-й позиції без переходів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
10. |
|
|
Комбінація позицій у скрипкових творах |
Відпрацьовування інтонації у переходах різних видів. Розвиток «самокритичного музичного слуху», вміння «передчувати» наступний звук. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
11. |
|
|
Комбінація позицій у скрипкових творах |
Відпрацьовування інтонації у переходах різних видів. Розвиток «самокритичного музичного слуху», вміння «передчувати» наступний звук. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
12. |
|
|
Основи вібрації |
Вібрація як засіб музичної виразності, емоційного «забарвлення» музичного звуку. Вправи на вібрацію. Заохочення застосовувати вібрацію у п’єсах, які учень грає. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
13. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Чисте інтонування як один за основних засобів передачі музичного змісту. Складнощі чистого інтонування на скрипці та їх подолання. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
14. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Чисте інтонування як один за основних засобів передачі музичного змісту. Складнощі чистого інтонування на скрипці та їх подолання. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
15. |
|
|
Проблеми постановки |
Основні проблеми постановки рук на скрипці та їх наслідки. Виправлення деяких моментів у постановці рук на практиці, під час вивчення заданого репертуару. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
16. |
|
|
Ведіння смичка |
Основні проблеми неякісного звуку. Зручна постановка правої руки, вірна постановка смичка на струнах як запорука якісного звучання. Практичне заняття. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
17. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
18. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
19. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
20. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
21. |
|
|
Сценічна майстерність |
Сценічний виступ як можливість донести свої почуття та вміння оточуючим, розкрити красу інструменту та виконуємого твору. Мотивація на успіх. Відпрацьовування зовнішньої атрибутики сценічного виступу. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
22. |
|
|
Тональність |
Тональність. Опорні звуки музичного ладу. Відчуття тональності у творах, які учень виконує, за допомогою сольфеджування мелодії. Виховання «внутрішнього» музичного слуху при грі на інструменті. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
23. |
|
|
Тональність |
Тональність. Опорні звуки музичного ладу. Відчуття тональності у творах, які учень виконує, за допомогою сольфеджування мелодії. Виховання «внутрішнього» музичного слуху при грі на інструменті. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії |
24. |
|
|
Технічна вправність гри у 1-й та 3-й позиціях |
Наробіток технічної вправності під час гри як у 1-й, так і у 3-й позиції. Вправність переходів. Інтонація переходів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
25. |
|
|
Розподіл смичка |
Особливості розподілу смичка у різних штрихових комбінаціях. Прищеплення намагань використовувати увесь смичок під час гри. Розподіл смичка на різній динаміці. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
26. |
|
|
Розподіл смичка |
Особливості розподілу смичка у різних штрихових комбінаціях. Прищеплення намагань використовувати увесь смичок під час гри. Розподіл смичка на різній динаміці. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
27. |
|
|
Засоби музичної виразності |
Засоби музичної виразності при грі на скрипці, шляхи їх досягнень. Виховання виразного, творчого відношення до власного виконання. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
28. |
|
|
Ритмічні особливості музичних творів |
Ритмічні комбінації в нотному тексті, вміння їх прораховувати та вірно виконувати. Практичне заняття. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
29. |
|
|
Вібрація |
Перші знавички вібрації та спроби застосовувати їх на практиці. Художнє «забарвлення» музики за допомогою вібрації. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ |
30. |
|
|
Розвиток пальцевої техніки |
Вправність пальцевої (дрібної) техніки. Мотивації для відпрацьовування технічних уривків нотного тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
31. |
|
|
Розвиток пальцевої техніки |
Вправність пальцевої (дрібної) техніки. Мотивації для відпрацьовування технічних уривків нотного тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
32. |
|
|
Кантилена |
Кантиленні п’єси, технічні особливості виконання кантилени. Практичні знавички у роботі над кантиленними творами. Слухання творів кантиленного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
33. |
|
|
Кантилена |
Кантиленні п’єси, технічні особливості виконання кантилени. Практичні знавички у роботі над кантиленними творами. Слухання творів кантиленного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
34. |
|
|
Штрихи |
Виконання п’єс вірними штрихами як засіб технічної легкості та вірності передачі художнього змісту твору. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
35. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація переходів у позицію. Загальна інтонаційна робота над творами з репертуарного плану. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
36. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація переходів у позицію. Загальна інтонаційна робота над творами з репертуарного плану. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |
37. |
|
|
Повторення матеріалу за рік |
Повторення теоретичного та практичного матеріалу та всього репертуару. Підсумок за рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки», 2-3, 3-4 кл. ДМШ, «Юний скрипаль», 1, 2 випуски. |