Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату і учнів 3 року навчання, які у цей день приходять на індивідуальні заняття.
Календарний план індивідуальних занять
позашкільного гуртка скрипалів 3-го року навчання
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Ф.І. учня |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- тура |
1. |
|
|
Повторення основних тем, вивчених у минулому році |
Основи музичної грамоти – повторення. Музичний інструмент як засіб відтворення емоцій та художніх образів. Музичні приклади – слухання музичних творів, самостійне виконання улюблених п’єс, які учень пам’ятає. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
2. |
|
|
Повторення вивченого в минулому році |
Повторення минулої програми – п’єс, етюдів, вправ, з ціллю згадати засвоєні знавички гри на скрипці. Підбір нового репертуару. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
3. |
|
|
Повторення вивченого в минулому році |
Повторення минулої програми – п’єс, етюдів, вправ, з ціллю згадати засвоєні знавички гри на скрипці. Підбір нового репертуару. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
4. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація 4-го пальця. Перевірка інтонації 4-го пальця з відкритою струною. Другий палець: нота з діезом та без нього – закріплення. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
5. |
|
|
Ритм у музичних творах |
Повторення довжини нот. Засвоєння різних ритмічних комбінацій на практиці. Читання нот з листа. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
6. |
|
|
Штрихи |
Повторення основних штрихів, іх комбінацій на практиці. Читання нот з листа. Відпрацьовування вправного виконання штрихів на інструменті у п’єсах, етюдах. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
7. |
|
|
Хроматизм |
Повторення теми: Знаки альтерації. Хроматизм. Гра хроматичних вправ на інструменті. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
8. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація 1-го пальця – біля поріжка та далі нього. Засвоєння теми на практиці. Особливості гри в полупозиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
9. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація 3-го пальця – нота з # та бемолем. Тяжіння нестійких звуків у стійкі. Практичне засвоєння теми у заданих п’єсах. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
10. |
|
|
Художня виразність виконання музичного твору |
Динамічні відтінки. Фразування: як відділити одну фразу від іншої. Емоційність музики, спроби її відчути та відтворити. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
11. |
|
|
Штрих легато |
Легато як засіб відтворення відповідного характеру або настрою в музиці. Вправність виконання легато по 4 ноти. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
12. |
|
|
Штрих легато |
Легато як засіб відтворення відповідного характеру або настрою в музиці. Вправність виконання легато по 4 та 8 нот. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
13. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
14. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1, 2 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
15. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ
|
16. |
|
|
Інтонування на скрипці
|
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
17. |
|
|
Сценічна майстерність |
Підготовка до виходу на сцену: настрій, одяг, поведінка на сцені. Репетиція уявного сценічного виступу. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
18. |
|
|
Тон та півтона. Знаки альтерації |
Теоретичне та практичне засвоєння тем: Тон та півтона, знаки альтерації. Вміння виконувати твори, враховуючи ці особливості кожного нотного тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
19. |
|
|
Інтонування на скрипці
|
Практичне засвоєння минулої теми шляхом виконання заданих п’єс, вправ та етюдів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
20. |
|
|
Правила читання нот |
Розгляд правил читання нот з листа. Читання з листа нескладних етюдів, п’єсок. П’єси – робота за репертуарним планом. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
21. |
|
|
Аплікатура на скрипці |
Засвоєння правил аплікатури у 1-й позиції, виховання знавичок вільного володіння цією позицією. Інтонація 4-го пальця та полупозиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
22. |
|
|
Штрихи |
Штрихи як засіб відтворення характеру та настрою твору. Засвоєння вірних штрихів у заданих музичних творах. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
23. |
|
|
Інтонація на скрипці |
Тяжіння нестійких нот у стійкі. Тон та півтона. Інтонація інтервалів. Практичне засвоєння. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
24. |
|
|
Інтонація на скрипці |
Виховання «самокритичного музичного слуху», прищеплення знавичок особистої відповідальності за якісне виконання музичної партії. Відпрацьовування на практиці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
25. |
|
|
Техніка виконання музичного твору на скрипці |
Наробіток техніки інструментального виконання шляхом старанного, уважного, працелюбного відношення до тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
26. |
|
|
Техніка виконання музичного твору на скрипці |
Наробіток техніки інструментального виконання шляхом старанного, уважного, працелюбного відношення до тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», |
27. |
|
|
Техніка виконання музичного твору на скрипці |
Наробіток техніки інструментального виконання шляхом старанного, уважного, працелюбного відношення до тексту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
28. |
|
|
Читання нот з листа |
Читання з листа нескладних п’єс та етюдів. П’єси – робота за репертуарним планом. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
29. |
|
|
Інтонація на скрипці |
Работа на чистотою інтонації в п’єсах, які задані. Виховання «самокритичного музичного слуху». Інтонація як основний засіб відтворення музичного змісту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
30. |
|
|
Інтонація на скрипці |
Работа на чистотою інтонації в п’єсах, які задані. Виховання «самокритичного музичного слуху». Інтонація як основний засіб відтворення музичного змісту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
31. |
|
|
Інтонація на скрипці |
Работа на чистотою інтонації в п’єсах, які задані. Виховання «самокритичного музичного слуху». Інтонація як основний засіб відтворення музичного змісту. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
32. |
|
|
Техніка виконання музичного твору на скрипці |
Наробіток техніки виконання на інструменті шляхом старанного відпрацьовування заданих п’єс та етюдів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
33. |
|
|
Техніка виконання музичного твору на скрипці |
Наробіток техніки виконання на інструменті шляхом старанного відпрацьовування заданих п’єс та етюдів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
34. |
|
|
Повторення тем: Затакт та Розміри |
Повторення, як рахується та грається неповний такт. Розподіл смичка у затакті. Ритмічні особливості творів, які задані. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
35. |
|
|
Метро ритмічні особливості музичного твору |
Різноманітні ритмічні комбінації у музичних творах. Розбір музичних творів, які задані, за ритмічними особливостями. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |
36. |
|
|
Повторення матеріалу, вивченого за учбовий рік |
Повторення теоретичних та практичних знань та п’єс, вивчених за рік. Підсумок. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки», 2-3 кл. Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том», «Вибрані етюди», 1-3 кл. ДМШ |