Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату і учнів 2 року навчання, які у цей день приходять на індивідуальні заняття.
Календарний план індивідуальних занять
позашкільного гуртка скрипалів 2-го року навчання
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Ф.І. учня |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- тура |
1. |
|
|
Повторення основних тем, вивчених у минулому році |
Повторення теми: Скрипка, її родичі, її темброві можливості. Повторення репертуару минулого року з ціллю згадати постановку, ігрові рухи. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
2. |
|
|
Повторення основних тем, вивчених у минулому році |
Повторення частин інструменту, основ музичної грамоти, вивчених у минулому році. Постановка лівої та правої руки. Повторення деяких п’єс з минулого репертуару. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
3. |
|
|
Довжина нот, поняття метроритму |
Повторення теми: Довжина нот, метроритм, розміри. Застосування цих понять на практиці під час виконання п’єс. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
.4. |
|
|
Знаки альтерації, тон та півтона |
Теоретичне та практичне засвоєння тем: Знаки альтерації, тон та півтона. Слухання музичних прикладів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
5. |
|
|
Подвійні ноти |
Подвійні ноти на відкритих струнах як акомпануючи партія для першого голосу. Перші знавички ансамблевого виконання. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Юний скрипаль», 1 випуск
|
6. |
|
|
Розподіл смичка |
Розподіл смичка. Розподілюючий штрих, теорія та практика. Сольфеджування. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит. |
Якубовська. «Догори по сходинках» |
7. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Гра п’єс з нескладною мелодією з намаганням дуже вірно її інтонувати. Виховання «самокритичного музичного слуху». Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск, Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
8. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Гра п’єс з нескладною мелодією з намаганням дуже вірно її інтонувати. Виховання «самокритичного музичного слуху». Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск, Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
9. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Гра п’єс з нескладною мелодією з намаганням дуже вірно її інтонувати. Виховання «самокритичного музичного слуху». Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск, Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
10. |
|
|
Дрібна техніка |
Вправи та етюди на дрібну техніку для її розвитку. Закріплення ігрових рухів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
О. Гарлицький. «Крок за кроком» |
11. |
|
|
Кантилена |
Засоби художньої виразності під час виконання кантиленних творів. Прослуховування музики кантиленного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
12. |
|
|
Мажор та мінор |
Чим відрізняється мажор від мінору. Тон та півтона між 1-м та 2-м пальцями. Закріплення у заданих музичних п’єсах. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Юний скрипаль», 1 випуск |
13. |
|
|
Аплікатурні особливості |
Особливості застосування 4-го пальця та відкритих струн. Інтонація 4-го пальця. Засвоєння цієї теми у гамах та заданих музичних п’єсах.. |
Скрипка, смичок, фортепіано
|
«Юний скрипаль», 1 випуск |
14. |
|
|
Повторення пройдених тем |
Кантилена. Мажор та мінор. Аплікатурні особливості. Тон та півтона між 1-м та 2-м пальцями. Робота за репертуарним планом. |
Скрипка, смичок, фортепіано, |
«Юний скрипаль», 1 випуск |
15. |
|
|
Урок практичного закріплення минулих тем |
Закріплення теоретичних знань на практиці шляхом виконання на інструменті гам, п’єс, етюдів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Юний скрипаль», 1 випуск, «Вибрані етюди» для 1-3 кл. ДМШ |
16. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Гра п’єс з нескладною мелодією з намаганням дуже вірно її інтонувати. Виховання «самокритичного музичного слуху». Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
17. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Гра п’єс з нескладною мелодією з намаганням дуже вірно її інтонувати. Виховання «самокритичного музичного слуху». Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
18. |
|
|
Ритмічні, темпові ознаки музичного твору |
Повторення теми: Розміри. Знайомство з основними темповими позначками у музичних творах. Закріплення постановки рук та ігрових рухів під час виконання заданої програми. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск, «Вибрані етюди» для 1-3 кл. ДМШ |
19. |
|
|
«Три кити» у музиці |
Пісня, танок, марш як основні характери у музиці. Аналіз музичних творів, які учень грає, формування відчуття відповідного стилю та настрою п’єси. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск, «Вибрані етюди» для 1-3 кл. ДМШ |
20. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонування 1-го пальця – ноти біля поріжка та далі нього. Музичні приклади, практичне засвоєння у заданій програмі. |
Скрипка, смичок, фортепіано, |
О. Гарлицький. «Крок за кроком» |
21. |
|
|
Штрихи |
Чергування деташе та легато – практичне засвоєння. Розподілюючий штрих. Інші види штрихів – повторення. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
О. Гарлицький. «Крок за кроком» |
22. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонування 4-го пальця (нота чиста та з бемолем або діезом). Хроматизм. Вірне інтонування. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
О. Гарлицький. «Крок за кроком» |
23. |
|
|
Техніка гри на інструменті |
Технічне відпрацьовування творів з заданої програми для більш вправного їх виконання. Слухання творів технічного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
24. |
|
|
Техніка гри на інструменті |
Технічне відпрацьовування творів з заданої програми для більш вправного їх виконання. Слухання творів технічного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
25. |
|
|
Техніка гри на інструменті |
Технічне відпрацьовування творів з заданої програми для більш вправного їх виконання. Слухання творів технічного характеру. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
26. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Відпрацьовування інтонації шляхом виконання заданих п’єс за допомогою «самокритичного музичного слуху». Закріплення постановки та ігрових рухів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
.27. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Відпрацьовування інтонації шляхом виконання заданих п’єс за допомогою «самокритичного музичного слуху». Закріплення постановки та ігрових рухів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
28. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Відпрацьовування інтонації шляхом виконання заданих п’єс за допомогою «самокритичного музичного слуху». Закріплення постановки та ігрових рухів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
29. |
|
|
Техніка гри на інструменті |
Відпрацьовування техніки гри шляхом вивчення заданих п’єс та вправ. Образне виконання творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
30. |
|
|
Художні образи в музиці |
Розгляд заданих музичних творів як музичні образи. Розвиток творчої уяви. Музика як емоція. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
31. |
|
|
Сценічна майстерність |
Підготовка до виходу на сцену: настрій, одяг, поведінка на сцені. Репетиція уявного сценічного виступу. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
32. |
|
|
Інтонування, ритмічні особливості творів |
Відпрацьовування інтонації заданих творів. Затакт. Розподіл та напрям ведіння смичка у неповному такті. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Юний скрипаль», 1 випуск
|
33. |
|
|
Види реприз |
Музична грамота – види реприз: вольта, сеньо, «ліхтар»,«Da Capo al Fine». Розпізнавання їх у нотному тексті. Повторення минулого матеріалу |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Юний скрипаль», 1 випуск
|
34. |
|
|
Інтонування та техніка |
Інтонація та технічна вправність у творах, які учень виконує. Наробіток якісного виконання музики на скрипці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
35. |
|
|
Інтонування та техніка |
Інтонація та технічна вправність у творах, які учень виконує. Наробіток якісного виконання музики на скрипці. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |
36. |
|
|
Підсумкове заняття |
Повторення вивченого за учбовий рік та підсумки. |
Скрипка, смичок, фортепіано, нотний зошит, музична апаратура |
Якубовська. «Догори по сходинках», «Юний скрипаль», 1 випуск Д. Харріс. «П’єси з МР3-акомпанемен- том» |