Календарний план - дуже важливий інструмент у роботі вчителя. Даний план - це готове кліше, у яке треба лише вписати дату і учнів 7 року навчання, які у цей день приходять на індивідуальні заняття.
Календарний план індивідуальних занять
позашкільного гуртка скрипалів 7-го року навчання
Уклала: Середа Світлана Василівна, керівник гуртка ансамблю скрипалів «Прима» Палацу дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради 2017 рік
№ |
Дата |
Ф.І. учня |
Тема заняття |
Мета заняття |
Облад- нання |
Літера- тура |
1. |
|
|
Організаційне заняття |
Організаційні питання. Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
2. |
|
|
Повторення репертуару, підбір нової програми |
Повторення матеріалу та репертуару минулого року з ціллю згадати засвоєне за минулий рік. Підбір нової програми. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
3. |
|
|
Повторення техніки штрихів |
Розподілюючий штрих, стакато, легато, Мартеле. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
4. |
|
|
Проблеми постановки |
Основні проблеми постановки рук на скрипці та їх наслідки. Виправлення деяких моментів у постановці рук на практиці, під час вивчення заданого репертуару. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
5. |
|
|
Ведіння смичка |
Основні проблеми неякісного звуку. Зручна постановка правої руки, вірна постановка смичка на струнах як запорука якісного звучання. Практичне заняття. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
6. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
7. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
8. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація як один за найголовніших засобів передачі музичного змісту. Подолання складнощів чистого інтонування на скрипці у творах індивідуальної програми та ансамблевих партіях. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
9. |
|
|
Акорди та подвійні ноти. Флажолети. |
. Техніка акордів та подвійних нот. Інтонація акордів та подвійних нот. Техніка флажолетів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл. |
10. |
|
|
Позиційна гра |
Техніка переходів у 3-ю позицію. Етюд Ю. Сулімова. Відпрацьовування простих та складних переходів 1-м та 2-м пальцями. Закріплення технічної вправності у 1-й позиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Юний скрипаль» 2 випуск. |
11. |
|
|
Позиційна гра |
Техніка переходів у 3-ю позицію. Етюд Ю. Сулімова. Відпрацьовування простих та складних переходів 1-м та 2-м пальцями. закріплення технічної вправності у 1-й позиції. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл. |
12. |
|
|
Інтонування переходів у позицію |
Інтонація при переході у позицію. Прищеплення знавичок самокритичного музичного слуху та відповідальності за своє особисте виконання як п’єс індивідуального репертуару, так і ансамблевих та оркестрових партій. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
13. |
|
|
Інтонування переходів у позицію |
Інтонація при переході у позицію. Прищеплення знавичок самокритичного музичного слуху та відповідальності за своє особисте виконання як п’єс індивідуального репертуару, так і ансамблевих та оркестрових партій. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
14. |
|
|
Інтонування переходів у позицію |
Інтонація при переході у позицію. Прищеплення знавичок самокритичного музичного слуху та відповідальності за своє особисте виконання як п’єс індивідуального репертуару, так і ансамблевих та оркестрових партій. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
15. |
|
|
Види позиційних переходів |
Види переходів, відпрацьовування кожного з них. Розвиток «внутрішнього» музичного слуху за допомогою «передчуття» інтонації кожної наступної ноти. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
16. |
|
|
Види позиційних переходів |
Види переходів, відпрацьовування кожного з них. Розвиток «внутрішнього» музичного слуху за допомогою «передчуття» інтонації кожної наступної ноти. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
17. |
|
|
Види позиційних переходів |
Види переходів, відпрацьовування кожного з них. Розвиток «внутрішнього» музичного слуху за допомогою «передчуття» інтонації кожної наступної ноти. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
18. |
|
|
Вібрація |
Амплітуда музичного звуку. Види вібрації. Вправи на вібрацію. П’єси – робота за репертуарним планом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
19. |
|
|
Вібрація |
Амплітуда музичного звуку. Види вібрації. Вправи на вібрацію. П’єси – робота за репертуарним планом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
20. |
|
|
Вібрація |
Амплітуда музичного звуку. Види вібрації. Вправи на вібрацію. П’єси – робота за репертуарним планом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ, «Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету |
21. |
|
|
З’єднання позицій на скрипці |
З’єднання 3-й та 5-й позицій. Розвиток «внутрішнього» музичного слуху, вміння «передчути» потрібну ноту у переході в іншу позицію. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, оркестрові партії |
22. |
|
|
З’єднання позицій на скрипці |
З’єднання 3-й та 5-й позицій. Розвиток «внутрішнього» музичного слуху, вміння «передчути» потрібну ноту у переході в іншу позицію. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, оркестрові партії |
23. |
|
|
Штрихи |
Штрихи як засіб «розмальовування» музичної картини. Практичне застосування різноманітних штрихів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, оркестрові партії |
24. |
|
|
Штрихи |
Штрихи як засіб «розмальовування» музичної картини. Практичне застосування різноманітних штрихів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
Ансамблеві, оркестрові партії |
25. |
|
|
Друга позиція |
Переходи у 2-у позицію. Аплікатура 2-ї позиції. П’єси – робота за репертуарним планом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві партії, «Хрестоматія для скрипки» 3-4, 4-5 кл. ДМШ |
26. |
|
|
Хроматизм |
Тон та півтона. Хроматичні переходи. Інтонація хроматичних переходів. |
Скрипка, смичок, фортепіано |
«Вибрані етюди»1-3 кл. |
27. |
|
|
Тональність |
Формування відчуття тональності при грі на скрипці. Розвиток «тонального» слуху на прикладах творів, які виконує учень. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії |
28. |
|
|
Тональність |
Формування відчуття тональності при грі на скрипці. Розвиток «тонального» слуху на прикладах творів, які виконує учень. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії |
29. |
|
|
Модуляція |
Модуляція як засіб музичної виразності. Модуляція, її слухове визначення та передчуття. Виконання п’єс з модуляцією. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії |
30. |
|
|
Модуляція |
Модуляція як засіб музичної виразності. Модуляція, її слухове визначення та передчуття. Виконання п’єс з модуляцією. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії |
31. |
|
|
Штрихи |
Виконання п’єс вірними штрихами як засіб технічної легкості та вірності передачі художнього змісту твору. Прослуховування музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії |
32. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація переходів у позицію. Загальна інтонаційна робота над творами за репертуарним планом. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії, п’єси з Інтернету |
33. |
|
|
Інтонування на скрипці |
Інтонація переходів у позицію. Загальна інтонаційна робота над творами за репертуарним планом. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії, п’єси з Інтернету |
34. |
|
|
Хроматизм |
Особливості виконання хроматичних переходів. Прищеплення уважного відношення до нотного тексту, знаків альтерації. Виконання етюдів на хроматизми. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
«Вибрані етюди»1-3 кл., п’єси з Інтернету, ансамблеві, оркестрові партії |
35. |
|
|
Вібрація |
Види вібрації. Вправи на вібрацію. П’єси – робота за репертуарним планом. Слухання музичних творів. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії, п’єси з Інтернету |
36. |
|
|
Повторення матеріалу за рік |
Повторення теоретичного та практичного матеріалу та всього репертуару. Підсумок за рік. |
Скрипка, смичок, фортепіано, музична апаратура |
Ансамблеві, оркестрові партії, п’єси з Інтернету |