календарний план до підручника Карпюк 8 клас 2 години на тиждень ІІ семестр 2017-2018 навчальний рік
є змістові лінії та очікувані результати.
8 клас (восьмий рік навчання, 2 години на тиждень) II СЕМЕСТР
|
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Змістові лінії |
|
|||||||||||||||
№ |
Дата |
Тема і підтема ситуативного спілкування |
Урок в НМК |
Очікуваний результат |
Мовленнєві зразки |
Фонети ка
|
Граматика |
Лексика |
Зорове сприймання |
Сприймання на слух |
Усна взаємодія |
Писемне продукування |
Дом. завд. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||||
Тематика спілкування UNIT 3 YOUR PREFERENCES
|
|||||||||||||||||||
Lesson 1 Do You Need a Book? |
|||||||||||||||||||
|
|
Книги — наші друзі та вчителі |
Vocabulary & Reading |
Ознайомитись та вміти вживати лексику про свої книжкові вподобання |
Books teach us to be... They can teach us not to... |
[ ei ]
|
|
a catalogue, fiction, non-fiction, a title, to consult, to contain; made up stories; in general |
ex.1, pp.114-115; ex. 3, pp.116-117 |
|
ex. 2, p.116 |
|
Громадянська відповідальність |
ex.4a, p.117; WB ex. 1,2, p.52 |
|||||
|
|
Книги — наші друзі та вчителі |
Vocabulary & Reading |
Розрізняти детальну інформацію у прочитаному тексті та говорить про книги |
The author of the book… The publisher… The year it was published… The topics the book covers… |
[ɔu ] |
|
an author, a genre, an emotion, a pattern, a poet, poetry, a novel, a novelist, drama, a dramatist, amusing, emotional |
ex. 5-7, pp.117-120 |
|
ex.4b,p.117; ex. 8b,9, p.121 |
ex.8a, p.121
|
Громадянська відповідальність |
WB ex.3, 4, pp.52-53 |
|||||
|
|
Книги — наші друзі та вчителі |
Grammar |
Вміти висловлювати думки використовуючи теперішній пасивний стан |
Many books are published… The newspaper is read… |
|
Active and Passive Voices. Present Simple Passive |
|
Remember! p.122 |
|
|
ex.1, 2, pp.122 |
Громадянська відповідальність |
ex.3-4 p.123 |
|||||
|
|
Жанри |
Listening |
Встановлювати загальну інформацію у почутому тексті |
She wants me to... John asked him not to... |
|
|
an achievement, an essay, an inspiration, a success, to achieve, to inspire, noble; due to smth; biography, autobiography |
ex.1, 2, pp.125-126 |
ex.1,2a, pp.125-126 ex.6b, p.127 |
|
ex.2b-4, p.127 |
Громадянська відповідальність |
ex. p.128 |
|||||
|
|
У бібліотеці |
Speaking |
Обговорювати правила поведінки в бібліотеці в парах |
I’d like to have… It is useful to consult a library catalogue. |
|
Active and Passive Voices. Present Simple Passive |
an imagination, truthful, true-to-life; to hold smb’s attention / interest; right after smth |
ex.2, p.129 |
|
ex.1,2,3a,4, pp.129-131 |
ex.3b, p.131 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.10, p.56 |
|||||
|
|
Моя улюблена книга |
Speaking |
Розповідати про улюблену книгу |
I am fond of reading… I prefer… |
|
|
|
Ex 8p132-133 |
|
Ex9-10p134 |
|
Громадянська відповідальність |
Ex10p134 |
|||||
|
|
Моя улюблена книга |
Writing |
Писати book review |
What is the book about? What is the plot about? |
|
Active and Passive Voices. Present Simple Passive |
|
Ex 1-2 .p135-136 |
|
|
Ex 3p136 |
Громадянська відповідальність |
Ex 3p136 |
|||||
Тематика спілкування «Music is Heard Everywhere” |
|||||||||||||||||||
|
|
Музика в нашому житті |
Vocabulary |
Ознайомитись та вміти вживати лексику |
A person who plays the piano is… I have listened to … several times but… |
|
|
concert, conductor, violinist, violin, pianist, piano, opera singer, performing, cellist, cello, composer |
ex.1a, p.137 |
|
ex.1b,2b,c, pp.137-138 |
ex. 1c,2a, pp.138-139 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.1, 2, p.61 |
|||||
|
|
Відвідування концерту |
Reading |
Розрізняти детальну інформацію у прочитаному тексті та говорить про книги |
I don’t care… I bet you didn’t go to the concert. |
|
|
To be fond of, ungifted singers, to compose, to reflect moods, and emotions, to attend concert halls, to have good ear (voice) |
ex.1a,b, p. 142; ex.2,3, p.143-144 |
ex.1a, p.141; ex.2, p.143 |
ex.1c, pp.142-143 |
ex.4, p.144 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.5,6, pp.63-64 |
|||||
|
|
Музика навколо нас |
Grammar |
Вміти висловлювати думки використовуючи минулий пасивний стан |
The album was released in 2016. The legend was put into songs and plays. |
|
Past Simple Passive |
|
ex.6,7, pp.145-146 |
|
ex.5, p.145; ex.3,p.147 ex.5,p.148 |
ex.1, 2, 4, p.147 ex.6, p.148
|
Громадянська відповідальність
Здоров’я та безпека |
WB ex.7-10, pp65-67;
|
|||||
|
|
Улюблений гурт |
Listening |
Встановлювати загальну інформацію у почутому тексті |
The concert starts at… Ruslana Lyzhychko is a Ukrainian pop singer. |
|
Past Simple Passiv |
|
ex.4, p.150 |
ex.1-3a, p.149 ex.4c, p.151 |
|
ex.2, 3b, p.149 ex.5,p.153 WB ex. 16-18, pp.71-73 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.14,15, 19-20 pp.70-71 |
|||||
|
|
Останній концерт |
Speaking |
Обговорювати відвідування концерту в парах |
How did you feel after the concert? As for me I was very happy, because I had had the chance to see my favourite group. |
|
|
A band, to lean over, to give a hand, to walk out, to set up the speakers, a sound system, the edge of the stage, to clap, to dance to the music, to feel exhausted (delighted) |
ex.1, pp.155-157; ex.4, p.158 ex.8, p.160 |
ex.1, p.155 ex.7, p.160 |
ex.2,3, pp.157-158; ex.5, p.159 |
|
Громадянська відповідальність |
ex.6, p.160; WB ex.23, 24, pp.78-79 |
|||||
|
|
Останній концерт |
Writing |
Розповідати про останній концерт у письмовій формі |
|
|
Past Simple Passive |
|
ex.1, pp.162-163 |
ex.9,p.161 |
ex.1, p.162 |
|
Громадянська відповідальність |
ex.2, p.163 project |
|||||
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу теми з метою корекції у подальшій роботі |
||||||||||||||||
UNIT 4 BROADEN YOUR MIND!
|
|||||||||||||||||||
Тематика спілкування: “A Daily, a Weekly, a Monthly…” |
|||||||||||||||||||
|
|
Створення газети |
Vocabulary |
Ознайомитись та вміти вживати лексику відповідно теми |
Who makes newspapers? News editors choose the best stories. |
|
|
a compositor, a correspondent, a machine,, to deliver, to print; means of communication |
ex.1b,3,4 pp.182-184 |
|
ex.1a, p.182; ex.5b, p.184 |
ex.2,5, pp.183-184 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.1, 2, pp.81-82 |
|||||
|
|
Газети та журнали України |
Reading |
Розрізняти детальну інформацію у прочитаному тексті та говорити про газети та журнали |
They face different problems. His parents are in control of his study |
|
|
a journalist, an official, a periodical, press, society, a trade, to appeal, to guarantee; to increase; to subscribe to (periodicals) |
ex.2, 3,4, pp.185-188 |
|
ex.1, p.185; ex.5, p.188 |
|
Громадянська відповідальність |
ex.6, p.188; WB ex.3, 4, pp.82-83 |
|||||
|
|
Преса Великої Британії |
Listening |
Встановлювати загальну інформацію у почутому тексті |
There is a wide variety of... The bright covers catch the eye of... They succeed in making him popular |
[ t ] [ dʒ ]
|
|
Finance, item, heading, headline, quality, cater, cover, to catch the eye, to provide material about, to succeed in doing smth. |
ex. 3, 4a, p.190 |
ex.1, p.189 |
ex.4b, 5, p.191 |
ex.2, p.189 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.5, 6, p.84 |
|||||
|
|
Популярні газети та журнали
|
Grammar |
Вміти висловлювати думки використовуючи різні часові форми пасивного стану |
He makes his living working as a... They decided to give her a chance |
|
Mixed Tenses |
|
ex.2-6, pp.192-193 |
|
|
ex.1,p.191; ex.7,pp.193-194 |
Громадянська відповідальність |
GB ex.1-3, pp.73-74 |
|||||
|
|
Улюблені газети та журнали підлітків |
Speaking |
Обговорювати улюблені газети та журнали в парах |
Everyone is encouraged to... He cares about... |
|
Mixed Tenses |
|
ex. 3a, p.195 WB ex.7,p.85 |
|
ex. 1, 2, p.194; ex. 3b,c, p.195; ex. 4, p.196 |
|
Громадянська відповідальність |
WB ex. 8, pp.85-86 |
|||||
|
|
Улюблені газети та журнали підлітків |
Speaking |
Розповідати про улюблену книгу |
I think it is a good piece of advice. You know, there is also a point that... I believe it is very important because... On the one hand she likes it, but on the other hand... I don't think it is a good idea
|
|
|
Creativity, gadget, amazing, creative, to encourage, to establish, to care about smb. |
ex.7a, p.197; ex. 8, p.198 |
|
ex. 5, 6, 7b, p.197 |
|
Громадянська відповідальність |
WB ex.9, pp.87-88 |
|||||
|
|
Інформаційна сторінка в газеті |
Writing |
створювати проектну роботу |
|
|
|
|
ex.1a, p.199 |
|
|
ex.1b, 2, p.199 |
Громадянська відповідальність |
WB ex. 10-12, pp.89-91
|
|||||
Lesson 2 Geographical Outlook |
|||||||||||||||||||
|
|
Навколо світу |
Vocabulary |
Ознайомитись та вміти вживати лексику відповідно теми |
|
|
Definite article with geographical names |
Countries and continents |
ex. 1, p.200, Remember!, p.201, ex.4,5,p.202 |
|
ex. 2, p.200 |
ex.-3, pp.201-202 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.1-2, p.92; GB ex.6, 7, pp.77-78 |
|||||
|
|
Подорож країнами |
Listening |
Встановлювати загальну інформацію у почутому тексті |
They are proud of smb. /smth., to be popular with |
[ p ] [ b ]
|
|
Fisherman, industry, sailor, industrial, to be buried |
ex. 1, pp.203-204 ex. 6a, p.206; ex. 7, p.207 |
ex. 2, p.205 ex. 5, p.205 |
|
ex. 4, p.205 |
Громадянська відповідальність |
WB ex. 3-6, pp. 93-94; GB ex.8, p.79 |
|||||
|
|
Подорож країнами |
Grammar |
|
Great Britain is washed by the seas on all sides. The geographical report has been finished at last. |
|
Present Perfect Passive |
|
ex.1,2a pp.208-209 Remember! p.208 |
|
ex.4,5, pp.209-210, ex.9, p.211 |
ex.6-8, pp.210-211 |
Громадянська відповідальність |
GB ex.9-13, pp.81-84 |
|||||
|
|
Клімат та географічне положення Великої Британії. |
Reading |
Розрізняти детальну інформацію у прочитаному тексті та говорити про Велику Британію |
|
|
|
a climate, a compass, an island, a strait, a zero, mild, to occupy, to separate, to surround; to be situated; to be washed |
|
ex.1,2, p.212 |
|
ex.3, p.214 |
Громадянська відповідальність |
WB ex.11, 12, pp.97-98 |
|||||
|
|
Контроль аудіювання |
|||||||||||||||||
|
|
Клімат та географічне положення України |
Reading |
Розрізняти детальну інформацію у прочитаному тексті та говорити про Україну |
|
|
|
Names of the countries and rivers; nationalities; square kilometre |
ex. 4,p.214 |
ex. 6, p.216 |
ex.5, p.216 |
|
Громадянська відповідальність |
WB ex.13, 14, pp.98-99 |
|||||
|
|
Контроль читання |
|||||||||||||||||
|
|
Подорож до Британії |
|
|
|
|
|
|
ex.8, p.218 |
ex.9, p.220 |
|
|
Громадянська відповідальність |
WB ex.17, 18, p.101 |
|||||
|
|
Контроль говоріння |
|||||||||||||||||
|
|
Країна моєї мрії |
|
|
|
|
|
|
ex.2a, p.220 |
ex.2a, p.220 |
ex.1, 2b, pp.220-221; ex.3, p.222 |
|
Громадянська відповідальність |
ex.4, p.222; WB ex.19, p.103 |
|||||
|
|
Контроль письма |
|||||||||||||||||
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу теми «Географія країн» з метою корекції у подальшій роботі |
|||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок |