До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Creative Advertisements around the World. " 8 клас

Про матеріал

Shopping. Creative Advertisements around the World.

Мета: – навчити учнів виражати свої думки та переконання щодо реклами у нашому житті англійською мовою;

-розвивати вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі лексичні одиниці;

–поглибити знання учнів про створення реклами у всьому світі;

–вивчити та закріпити нові лексичні одиниці з теми заняття;

–розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію;

–розвивати уяву та творчі здібності учнів в умовах гри;

–виховувати в учнів толерантність та взаємоповагу.

Перегляд файлу

План-конспект  уроку  англійської мови

у 8 – му класі

Тема: Shopping. (Покупки).

Підтема: Creative Advertisements around the World. (Креативна реклама у всьому світі.)

Мета:   навчити учнів виражати свої думки та переконання щодо реклами у нашому житті англійською мовою;

  •          розвивати вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі лексичні одиниці;
  •          поглибити знання учнів про створення реклами у всьому світі;
  •          вивчити та закріпити нові лексичні одиниці з теми заняття;
  •          розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію;
  •          розвивати уяву та творчі здібності учнів в умовах гри;
  •          виховувати в учнів толерантність та взаємоповагу.

Обладнання: комп’ютер з інтерактивною дошкою, презентація PowerPoint, картки із завданнями.

Хід заняття:

I. Preliminaries of the lesson…………………………………………………...3 min

Організація класу. Оголошення теми та мети заняття.

Good morning, pupils! Sit down, please! Today we are going to have a very interesting topic. First of all look at the blackboard. What can you see here? So what is our topic today? Yes, you are right, we`ll talk about strange adverts, it’s “Creative Advertisement around the World”.

II. Warming-up…………………………………………………………………4 min

Введення в атмосферу іншомовного спілкування.

Answer my questions, please:

  • Do you like to watch some advertisements? Why?
  • Have you ever seen some funny advertisements?
  • Have you ever advertised for something?

III. Pre-Listening Activities…………………………………………………….6 min

Вправи на подолання лексичних труднощів

To communicate with your friends in English you should know a lot of everyday words. So let’s revise some words! Your task is to match English words with their Ukrainian equivalent.

  1.         to allow     a) доносити     
  2.         a print     b) перехожий
  3.         a manhole cover    с) дозволяти
  4.         steam     d) торгівельний автомат
  5.         a passerby     e) відбиток, слід
  6.         to depict     f) поручень
  7.         a vending machine   g) каналізаційний люк
  8.         to deliver     h) пара (водяна)
  9.         a heavy weight    i) штанга
  10.    a safety bar    j) зображати, змальовувати

IV. Listening…………………………………………………………………….7 min

Аудіювання

You know a lot of Ukrainian and Russian advertisements, don’t you? Have you ever seen any English or other foreign advertisement? Did you like it? Now I propose you to listen to the text and watch some creative advertisements around the world.

Creative Advertisements around the World

An advertisement by Alster for watchmaker IWC. Bus straps have been fashioned from images of IWC’s Big Pilot’s Watch to allow bus travellers near the airport to try before they buy at Berlin, Germany.

A print of a cup of Folgers coffee was placed on top of manhole covers in New York City, USA. Holes on the print allow the steam to come out. Wordings around the cup reads “Hey, City That Never Sleeps. Wake up.” from Folgers.

A giant mirror was built that allowed passersby to stop and look at themselves wearing Indivi clothes at a shopping mall in Tokyo, Japan.

An advertisement for a job recruiting company in Berlin, Germany. Depicting people working in the vending machines, it delivers the message that “Life is too short for the wrong job”.

Another creative idea by The Fitness Company. Heavy Weights were placed at various subways in New York City which creates an illusion that the person holding the safety bar is doing weights.

V. Post-Listening Activities…………………..……………………………….10 min

Вправи на розуміння прослуханого тексту

Was the text interesting for you? What advertisement did you like most of all? Why? Now let’s check how you understood the text and do true-or-false exercise. Decide whether the sentences are true or false.

  1. Bus straps have been fashioned from images of IWC’s Big Pilot’s bracelets. (false)
  2. People are given the Big Pilot’s watches in the streets of Berlin. (false)
  3. A print of a plate with soup was placed on top of manhole covers in New York City, USA. (false)
  4. Holes on the print allow the steam to come out. (true)
  5. A giant clock was built that allowed passersby to stop and see the time. (false)
  6. A giant mirror was built at a shopping mall in Tokyo, Japan. (true)
  7. There aren’t any vending machines in Berlin. (false)
  8. Depicting people working in the vending machines, the advertisement delivers the message, “Life is too long for the wrong job”. (false)
  9. The last advertisement is connected with the fitness company. (true)
  10. There is a person who is holding heavy weights at the subway in New York. (false)

VI. Speaking Activities………………………………………………………..40 min

Вправи на розвиток зв’язного мовлення

Game

Let’s have some fun and play the game. Now imagine that you are a commercial agent. I have a list of ordinary things. One pupil should make an advertisement of one of these things not naming it. The task for other pupils is to try to guess the object of advertising. Let’s go!

The words are:

  •     a pen                       a perfume
  •     a book                       a telephone
  •     a flower                      a car
  •     a blackboard        a toothbrush
  •     a bag                       a shampoo

Now let’s improve our creative talents! Please unite in groups of three or four and try to create and act out your own advertisement. Youll have 10 minutes for it.

VII. Summarizing………………………………………………………………5 min

Підбиття підсумків

  • Is it hard to make a good advertisement?
  • Is the advertisement important for our life? Why?
  • Do you believe the advertisement you see? Why?
  • Can an advertisement make you buy something? Why?

VIII. Homework………………………………………………………………...3 min

Домашнє завдання

Your homework for the next time is to create and draw your own advertisement.

IX. Assessment…………………………………………………………………..2 min

Виставляння оцінок

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додав(-ла)
Mykyteichuk Liudmyla Romanivna
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
7 січня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку