Календарно - тематичне планування з історії, 2019 - 2020 н. рік. Розроблено з урахуванням нових змін внесених до програми у 2017 році. Домашні завдання вказані за підручником "Вступ до історії" автор В.С. Власов
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (Вступ до історії) 5 клас
(35 навчальних уроки з них: 6 уроків узагальнення знань та контролю навчальних досягнень учнів,
6 практичних занять,), 1 година на тиждень
Складено за програмою «Історія України (Вступ до історії)» - Оновлена, укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р. (Інтернет – ресурс).
№ уроку |
Дата уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання (за підручником авт. Власов В.С) |
Примітки (наочність, випереджувальне д/з тощо) |
||
Запланована |
Фактич-на |
||||||
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ |
|||||||
1 |
|
|
Розумію:
Умію:
|
Вступ. Що вивчає історія. Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії. |
§1 с 7 – 12 Запитання і завдання с.13 № 1 – 4 , № 5 за баж. |
|
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
|||||||
2 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
створити і заповнити хронологічну таблицю. |
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. |
§2 с 14 – 18 Запитання і завдання с.19 № 1 – 2усно , № 3 – 4 письмово. |
|
|
3 |
|
|
Культурні епохи європейської історії. (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.
|
§3 с 20 – 26 Запитання і завдання с.27 № 1 – 3 письмово, № 4 - 5 усно. |
Орієнтовний перелік важливих фактів (явищ) історії України для роботи зі шкалою часу: Київська держава (княжа Русь-Україна. ІХ–ХІІІ ст.); Королівство Руське (Галицько-Волинська держава. ХІІІ – середина ХІV ст.); Козацька республіка / Військо Запорозьке / Гетьманщина (середина ХVІ – ХVІІІ ст.); творення нової України, держава Україна (ХІХ–ХХ ст.). Події історії рідного краю (на вибір учителя). |
||
4 |
|
|
Практична робота № 1: Лічба років в історії, або як розв'язувати хронологічні задачі, робота зі шкалою часу. |
Завершити виконання завдань практичної роботи в зошиті
|
|
||
5 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання «Вступ» та «Відлік часу в історії». Урок - гра |
С. 32 - 33 |
|
||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|||||||
6 |
|
|
Знаю:
Розумію:
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
§5 с 34 – 41 Запитання і завдання с.41 № 1 - 4 усно. |
Історико-географічні регіони України для роботи з картою: Середнє Подніпров’я, Чернігово-Сіверщина, Галичина, Волинь, Поділля, Буковина, Закарпаття, Донщина, Слобожанщина, Північне Причорномор’я, інші. |
|
7 |
|
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни. |
§6 с 42 – 49 Запитання і завдання с.50 № 1 – 2 письмово |
|||
8 |
|
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості.
|
§6 с 50 Запитання і завдання с.50 № 3 |
Підготовити контурні карти для виконання практичної роботи. |
||
9 |
|
|
Практична робота № 2: Навчаймося роботи з картами, або контурні карти на уроці історії. |
§7 Запитання і завдання с.55 № 1 – 2 на вибір Повторити § 5 - 7 підготуватись до уроку узагальнення. |
|
||
10 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Де відбувається історія». |
С. 55 - 56 |
|
||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|||||||
11 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Історичні джерела та їх різновиди .Коли речі починають говорити, або що таке археологія. |
§8 с 58 – 65 Запитання і завдання с.65 № 1 усно, № 2 письмово, № 3за баж.. |
|
|
12 |
|
|
Провідники в минуле, або писемні історичні джерела. |
§9 с 66 – 72 Запитання і завдання с.72 № 2 – 3 письмово, № 1 усно. |
|
||
13 |
|
|
На крилах пісні, або усні джерела історії. |
§10 с 73 – 79 Запитання і завдання с.79 № 1 - 2 усно, № 3 письмово. |
|
||
14 |
|
|
Практична робота № 3: Навіщо нам історичні джерела, і як з ними працювати.
|
§11 с 84 |
Принести фотографії своїх найближчих родичів |
||
15 |
|
|
Практична робота № 4: Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому.. |
§12 Запитання і завдання с.87 Повторити § 8 – 12 підготуватись до уроку узагальнення.
|
|
||
16 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Джерела до вивчення історії». |
|
|||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||||||
17 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати символічний зміст пам’ятників |
Історичні пам'ятки. Київська Русь та Галицько – Волинська держава.
|
§13 с 90 – 97 Запитання і завдання с.98 1 на вибір |
Орієнтовний перелік пам’яток і пам’ятників України для навчальної роботи: пам’ятники Володимиру Великому і княгині Ользі (м. Київ), Софійський собор (м. Київ), пам’ятник королеві Данилу (м. Львів), резиденція Богдана Хмельницького (м. Чигирин), пам’ятник Богдану Хмельницькому (м. Київ), ханський палац (м. Бахчисарай), пам’ятник Михайлові Грушевському (м. Київ), пам’ятник Героям Крут (Чернігівська обл.), Меморіал воїнам УГА (Личаківський цвинтар у Львові), Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ), меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ), монумент «Батьківщина-мати» і Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ), монумент Незалежності (м. Київ), Меморіал Героям Небесної Сотні (м. Київ). Пам’ятки історії й пам’ятники рідного краю (на вибір учителя). Це можуть бути замки і палаци, фортеці, храми і монастирі, вулиці й площі, парки і сади, заповідники тощо. |
|
18 |
|
|
І слава і воля, або українське козацтво в народній пам'яті. |
§14 с 99 – 104 Запитання і завдання с.104 № 1 - 3 письмово.
|
|||
19. |
|
|
Буремні роки, або українська революція |
§15 с 105 – 112 Запитання і завдання с.112 № 1 усно, № 2 письмово.
|
|||
20 |
|
|
Жнива скорботи, або Голодомор як геноцид українського народу. |
§16 с 113 – 119 Запитання і завдання с.117 Прочитати оповідання і опрацювати його
|
|||
21 |
|
|
Маки пам'яті, або Україна в Другій світовій війні |
§17 с 120 – 127 Запитання і завдання с 127 № 1 - 3
|
|||
22 |
|
|
Під високочолим небом, або Україна незалежна. |
§18 с 128 – 133 Запитання і завдання с.133 № 1 - 2
|
|||
23 |
|
|
Практична робота № 5: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
§19 – 20 Повторити § 13 – 20 підготуватись до уроку узагальнення. |
|||
24 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Історія України в пам'ятках». |
|
|||
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|||||||
25 |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя. |
За літописним рядком, або як історики досліджують княжу добу. |
§21 с 143 – 150 Запитання і завдання с.150 Прочитати оповідання і опрацювати його. |
|
|
26 |
|
|
Щоб козацька слава повік не пропала, або як історики досліджують козацьку добу. |
§22 с 151– 158 Запитання і завдання с.157 Роздивитись картину та дати відповіді на запитання до неї. |
|
||
27 |
|
|
Сторіччя ідей, або хто заклав підвалини української історичної науки. |
§23 с 159 – 165 Запитання і завдання с.164 на вибір. |
|
||
28 |
|
|
Практична робота № 6: І словом і пензлем, або чим відрізняється наукове і мистецьке осмислення минулого. |
§24 с 166 – 171 Запитання і завдання с.171 № 1 усно, № 2 письмово.
|
|
||
29 |
|
|
Садок вишневий коло хати, або що визначало продовж історії заняття мешканців українських сіл. |
§25 с 172 – 179 Запитання і завдання с.178 |
|
||
30 |
|
|
Як впродовж історії змінювалося життя у містах. |
§26 с 180 – 186 Запитання і завдання с.186 |
|
||
31 |
|
|
Усе має минуле, або як винаходи змінюють буденне життя. |
§27 с 187 – 193 Запитання і завдання с.193 № 1 - 3
|
|
||
32 |
|
|
Світло науки та знання, або якою впродовж історії була освіта і як наукові знання впливали на буденність. |
§28 с 194 – 201 Запитання і завдання с.201 на вибір
|
|
||
33 |
|
|
Практичне заняття № 7: Пригадаймо найважливіше |
§29 |
|
||
34 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за темою «Усе має минуле». |
|
|
||
35 |
|
|
|
Узагальнення до курсу
|
|
|
|