Люди в історії: історичні персонажі.

Про матеріал
ознайомити учнів поняттям історичного персонажу та його роллю у розвитку та становленні історії; згадати основні поняття та визначення; закріпити вміння працювати зі стрічкою часу, продовжувати формування хронологічних та просторових умінь, вдосконалювати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму та гордості за своїх співвітчизників.
Перегляд файлу

 

 

Урок №12

 

Тема  Люди в історії: історичні персонажі.

Мета  ознайомити учнів поняттям історичного персонажу та його роллю у розвитку та становленні історії;   згадати основні поняття та визначення; закріпити вміння працювати зі стрічкою часу, продовжувати формування хронологічних та просторових умінь, вдосконалювати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму та гордості за своїх співвітчизників.

 

Хід уроку.

І Організаційний момент

ІІ Мотивація діяльності учнів

Бесіда.

  1. Давайте пригадаємо,  що таке  історія?
  2.  А хто такі історики?
  3. Які ще науки допомагають нам  у вивченні нашого минулого?
  4. Назвіть ім’я  відомих вам істориків?
  5. Чим вони уславили своє ім’я?
  •  Діти, сьогодні на уроці ми з вами ще раз пригадаємо ті знання,які отримали на попередніх уроках, а також дізнаємося про місце людини в історії.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

1.Евристична бесіда.

  • Діти закриймо всі очі і пориньмо у минуле.  Кожен з вас пригадає найяскравішу подію зі свого життя. (вчитель  використовуючи метод уявного мікрофона максимально швидко опитує учнів,і кожну відповідь фіксує на дошці кольоровим квадратом)
  • А зараз погляньте на дошку на ній ми помістили історії учнів 5 класу. Багато їх?
  • А скільки класів є в нашій школі?  А якщо кожен клас прикріпить свої історії до ваших історій, що ми побачимо?      (в-дь:  їх стане більше)
  • А якщо до нашої школи ми додамо інші школи району, області, країни?
  • Історія нашого життя стане дуже великою.
  •  А завдяки кому вона досягне таких розмірів? (діти  роблять висновок, завдяки  їм)
  • А як ви думаєте чому завдяки вам?
  • Історію творять люди.
  •  Так дійсно історію творять люди, людські подвиги, слава. Сива і далека давнина… Але вона своїми легендами, переказами, спогадами, піснями, традиціями і звичаями, пам’ятками архітектури розповідає про нашу правічність, прославляє людину, наших предків і нащадків. Ми повинні пам’ятати тих, хто вів наш народ стезею науки, правди, сіяв розумне, добре, вічне.
  •  Ми, покоління ХХІ століття, зобов’язані перш за все, знати і пам’ятати історію свого роду, історію нашої школи, нашого села. Адже це – частинка історії всієї України.
  • А ми з вами виступаємо  учасниками – творцями  історії або вірніше історичними персонажами.

2. Робота з наочним матеріалом ( грошові банкноти України)

  • Діти, що зараз знаходиться перед вами?
  • А яка наука займається дослідженням монет?
  • А  як ви думаєте, чому я вам запропонувала поглянути на ці банкноти?
  • А кого ви знаєте із запропонованих історичних персонажів?
  • А що вам про них відомо?
  • А коли ви про них вивчали?

3. Розповідь вчителя про історичних  персонажів з використанням демонстраційного матеріалу (портретів діячів та опорних  понять)

- Як ви думаєте, що таке біографія?

Біографія – це опис життя людини

 

IV Закріплення навчального матеріалу

 

1. Вправа «Вгадай героя»

Учитель зачитує невеликі характеристики осіб, біографічні дані, учні вгадують особу, показують портрет на дошці. (наприклад)

  • Історик, вчений, його називають батьком української історії. Цьому історичному персонажу  належить близько 2000 праць з історії України, серед яких 10-томна «Історія України-Русі»
  • У давні часи жив князь. Мав добру вдачу і гострий розум.

Князь був віруючим, і щоб показати свою любов до Бога, вирішив побудувати храм.

Не один день будував диво-храм. Не одне літо минуло, поки завершилися всі роботи. Довгі десять років пішло на те, щоб під блакитним небом засяяв собор Софія Київська. Вона і досі стоїть. А її назва означає „мудрість”, адже збудована ______________________.

  • Справжнє ім’я Лариса Петрівна Косач, авторка «Лісової пісні»….

2. Вправа на формування хронологічних вмінь.

- не можна зрозуміти історичну подію, не уявивши собі, де, коли і  з ким  вона відбулася. (на дошці лінія часу учні з картками на клейкій основі прикріплюють дати пов’язані з життям історичних персонажів при цьому вказуючи століття: наприклад – 1036 – будівництво Софії Київської (ХІ), 1840 – вихід у світ «Кобзаря» (ХІХ) … )

3. Гра «Розсипуха»

Учні поділяються на групи. Кожна група отримує завдання до поданого історичного персонажу  підібрати відповідну характеристику.

 

V Підсумки уроку.

  • Так хто є творцями історії?
  • Хто такі історичні персонажі?
  • Що таке біографія?
  • Біографію яких  історичних діячів ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
  • Що дізналися нового?
  • А чому ми повинні це все пам’ятати?

 

V Домашнє завдання

  1. Вміти розповісти біографію вивчених історичних персонажів.
  2. За бажанням учнів скласти загадки «Хто це?»
doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
2304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку