УРОК 13
(Історія України (Вступ до історії))
Тема: Що називається історичними подіями та явищами
Мета: з’ясувати, які події та явища називають історичними та яке значення має їх дослідження для вивчення минулого; удосконалити навички роботи з текстом і вміння висловлювати власну точку зору; викликати зацікавленість учнів до подій минулого своєї держави і свого народу.
Обладнання: О.І. Пометун, І.А. Костюк, Ю.Б. Малієнко Історія України (Вступ до історії). — К.: Видавничій дім «Освіта»; ілюстрації.
Поняття та терміни: історичні події
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
1. Пригадайте, будь ласка, що вивчає історія.
2. Якщо ми вивчаємо подію, на які запитання ми повинні надати відповідь?
3. Чи завжди однозначно можна оцінити ту чи іншу подію? Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Уявіть, що ви прибули до іншої країни і маєте можливість відвідати урок історії. Про що передусім ви хотіли б дізнатися?
Вивчаючи історію, ми дізнаємося не тільки про діяльність історичних осіб, а й про події, які відбувалися на тій чи іншій території, у тій чи іншій державі в минулому (наприклад, про війни та революції, походи та приєднання нових земель, про будівництво міст та відкриття навчальних закладів, про розвиток господарства та культури тощо). Це все історичні події та явища.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Що таке історична подія
Учні читають відповідний текст підручника та дають відповідь на питання:
- Встановіть, чому історикам важливо зрозуміти сутність, причини та наслідки подій.
Історичні події - те, що відбулося з людьми в минулому в певний час та в певному місці: подорожі, битви, відкриття тощо.
Причини події |
Подія |
Наслідки |
Чому це відбулося? |
Що, де, коли, з ким і як відбулось? |
Яким є результат того, що сталося?Які зміни у житті людини відбулися? |
2. Які події та явища вивчає історія
Учні опрацьовують текст підручника та складають план ( 4 пункти). На дошці записують ті пункти, які зустрічались найчастіше. Бажаючі учні розповідають текст використовуючи план на дошці.
3. Як досліджують історичні події та явища
Учні ознайомлюються з пам’яткою «Як досліджувати історичні події та явища»
Вивчаючи матеріал про історичні події та явища, послідовно відповідайте на запитання:
Самостійна робота
Уявіть себе істориком-дослідником. Проаналізуйте текст, визначаючи описані події і явища на основі наведених вище запитань.
V. Закріплення знань учнів.
1. Що таке історичні події? Наведіть приклади.
2. Що таке історичні явища? Наведіть приклади.
3. На які запитання потрібно відповісти історикам, аби дослідити історичні
події та явища?
4. Сучасниками чи свідками яких історичних подій були особисто ви ? Опишіть їх відповідно до інструкції, наведеній у пункті 3 параграфа.
5. Спираючись на ілюстрації, опишіть розвиток телефонного з в’язку як
історичного явища.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 11