КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ХІМІЯ
9 КЛАС
68 год (2 на тиждень, 5 - резерв)
2019-2020
№ |
ДАТА |
ЗМІСТ УРОКУ |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
ПРИМІТКА |
|
|
|
||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
|||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД. Повторення вивченого у 8 класі: склад, фізичні та хімічні властивості основних сполук. |
|
|
2 |
|
|
Хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.
|
|
|
3 |
|
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
Тема 1.Розчини |
|||||
4 |
|
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Значення розчинів. Домашній експеримент Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
|
5 |
|
|
Вода як розчинник. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
6 |
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин у воді, її залежність від різних чинників.
|
|
|
7 |
|
|
Характеристика розчинів: насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
|
8 |
|
|
Масова частка розчиненої речовини в розчині
|
|
|
9 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
|
|
10 |
|
|
Тематична робота. ТО
|
|
|
11 |
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
|
|
|
12 |
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
|
|
13 |
|
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж з БЖД Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.» |
|
|
14 |
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
|
15 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.» |
|
|
16 |
|
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.» |
|
|
17 |
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.» |
|
|
18 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів.
|
|
|
19 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти:
|
|||||
Тема 2. Хімічні реакції |
|||||
20 |
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації 5. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції. |
|
|
21 |
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
22 |
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
23 |
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.
|
|
|
24 |
|
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
25 |
|
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
|
|
26 |
|
|
Оборотні й необоротні реакції.
|
|
|
27 |
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації 6. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. |
|
|
28 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
|
|
29 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
30 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти:
|
|||||
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
|||||
31 |
|
|
Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. Демонстрації 7. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
32 |
|
|
Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 8. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
33 |
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
|
|
34 |
|
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
35 |
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
36 |
|
|
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
|
|
37 |
|
|
Горіння вуглеводнів. Демонстрації 9. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. |
|
|
38 |
|
|
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
|
|
39 |
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрації 10. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
|
|
40 |
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
|
41 |
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів ТО |
|
|
42 |
|
|
Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
43 |
|
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.» |
|
|
44 |
|
|
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
45 |
|
|
Розвязування розрахункових задач. |
|
|
46 |
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти. |
|
|
47 |
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 11. Дія етанової кислоти на індикатори. 12. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
|
|
48 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4 «Властивості етанової кислоти.» |
|
|
49 |
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. ТО |
|
|
50 |
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
51 |
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
52 |
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах |
|
|
53 |
|
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
|
|
54 |
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. |
|
|
55 |
|
|
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
|
56 |
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
|
|
|
57 |
|
|
Інструктаж з БЖД Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.» |
|
|
58 |
|
|
Розвязування розрахункових задач. |
|
|
59 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
60 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти: 10.Використання полімерів: еколого-економічний аспект.
|
|||||
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
|||||
61 |
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
62 |
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.
|
|
|
63 |
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.
|
|
|
64 |
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
|
|
65 |
|
|
Повторення. Розв'язування розрахункових задач. |
|
|
66 |
|
|
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та йонних реакцій. |
|
|
67 |
|
|
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. Т.О. |
|
|
68 |
|
|
Систематизація, аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу. |
|
|
Навчальні проекти: 16.Вітчизняні хіміки як учені й особистості 17.Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. 18.Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію 19.Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» |