Календарно - тематичне планування 9 клас з хімії

Про матеріал
Планування розроблене за програмою для загальноосвітніх закладів, на весь навчальний рік. Також є для 7-11 класів. Містить практичні роботи, лабораторні досліди, демонстрації, домашні експеременти.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

ХІМІЯ

9 КЛАС 

68 год (2 на тиждень, 5 - резерв)

2019-2020

ДАТА

ЗМІСТ УРОКУ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

ПРИМІТКА

 

 

Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу

1

 

 

Первинний інструктаж з БЖД. Повторення вивченого у 8 класі: склад, фізичні та хімічні властивості основних сполук.

 

 

2

 

 

Хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.

 

 

 

3

 

 

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

Тема 1.Розчини

4

 

 

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Значення розчинів.

Домашній експеримент

Виготовлення  колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

 

 

5

 

 

Вода як розчинник. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати.

Демонстрації

1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

 

6

 

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин у воді, її залежність від різних чинників.

 

 

 

7

 

 

Характеристика розчинів: насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

 

 

8

 

 

Масова частка розчиненої речовини в розчині

 

 

 

9

 

 

Розв’язування розрахункових задач

1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів).

 

 

10

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

 

11

 

 

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.

 

 

 

12

 

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

Демонстрації

2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота).

 

 

13

 

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.»

 

 

14

 

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.»

Демонстрації

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.

 

 

15

 

 

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.»

 

 

16

 

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

Інструктаж з БЖД.

Лабораторні досліди №7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.»

 

 

17

 

 

Інструктаж з БЖД

Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.»

 

 

18

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення навчальних проектів.

 

 

 

19

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Навчальні проекти:

  1. Електроліти в сучасних акумуляторах
  2. Виготовлення розчинів для надання до медичної допомоги.»
  3. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості
  4. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин
  5. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі
  6. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів
  7. Дослідження рН середовища мінеральних вод України

Тема 2. Хімічні реакції

20

 

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

Демонстрації

5. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

 

 

21

 

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

 

22

 

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

 

23

 

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

 

24

 

 

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

 

 

25

 

 

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

 

 

26

 

 

Оборотні й необоротні реакції.

 

 

 

27

 

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.»

 Демонстрації

6. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.

 

 

28

 

 

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.»

 

 

29

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення навчальних проектів.

 

 

30

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Навчальні проекти:

  1. Ендотермічні реакції на службі людині
  2. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.»

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки

31

 

 

Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1).

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

Демонстрації

7. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

 

 

32

 

 

Метан як представник насичених вуглеводнів.

Демонстрації

8. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

 

 

33

 

 

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.

 

 

34

 

 

Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.

 

 

35

 

 

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості.

 

 

36

 

 

Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

 

 

37

 

 

Горіння вуглеводнів.

Демонстрації

9. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.

 

 

38

 

 

Розв'язування розрахункових задач

2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.»

 

 

39

 

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Демонстрації

10. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.

 

 

40

 

 

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

 

41

 

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів ТО

 

 

42

 

 

Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

 

 

43

 

 

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.»

 

 

44

 

 

Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

 

 

45

 

 

Розвязування розрахункових задач.

 

 

46

 

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти.

 

 

47

 

 

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями.

Демонстрації

11. Дія етанової кислоти на індикатори.

12. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

 

 

48

 

 

Інструктаж з БЖД.

 Практична робота

№4 «Властивості етанової кислоти.»

 

 

49

 

 

 Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

Домашній експеримент

2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. ТО

 

 

50

 

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

 

51

 

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.

 

 

52

 

 

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №12  «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.»

Домашній експеримент

3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах

 

 

53

 

 

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.  

 

 

54

 

 

Нітрогеновмісні органічні речовини.

Поняття про амінокислоти.

 

 

55

 

 

Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

 

 

56

 

 

Значення природних і синтетичних органічних сполук.    Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

 

 

 

57

 

 

Інструктаж з БЖД

Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.»

 

 

58

 

 

Розвязування розрахункових задач.

 

 

59

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення навчальних проектів.

 

 

60

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Навчальні проекти: 

10.Використання полімерів: еколого-економічний аспект.

  1. Друге життя паперу
  2. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).
  3. Дослідження хімічного складу їжі
  4. Хімічний склад жувальних гумок
  5. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною Виготовлення мила з мильної основи.
  6. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. Альтернативні джерела енергії

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства

61

 

 

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

 

 

62

 

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

 

 

 

63

 

 

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

 

 

 

64

 

 

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

 

 

65

 

 

Повторення. Розв'язування розрахункових задач.

 

 

66

 

 

Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних  та йонних реакцій.

 

 

67

 

 

Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. Т.О.

 

 

68

 

 

Систематизація,  аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу.

 

 

Навчальні проекти:

16.Вітчизняні хіміки як учені й особистості

17.Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.

18.Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію

19.Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.»

 

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку