Календарно - тематичне планування історії у 6 класі для дитини з ООП

Про матеріал
Календарно - тематичне планування історії у 6 класі для дитини з ООП, розроблено відповідно до вимог.
Перегляд файлу

6 КЛАС ( 70 години)

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

(інтегрований курс)

 

№ з/п

Тема

Дата

Очікувані результати

Очікувані результати учня з ООП

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи

Вступ. Коли і як розпочалася історія людства.

1.

Предмет і завдання інтегрованого курсу історії

 

Знаю:

час появи людини на теренах України;

послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

предмет і завдання історії;

сутність наукових і релігійних теорій походження людини;

Знаю:

час появи людини на теренах України;

послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

предмет і завдання історії;

сутність наукових і релігійних теорій походження людини; (з допомогою вчителя або самостійно)

- формувати уявлення про хронологічні межі  та предмет історії стародавнього світу;

- розвивати навички лічби років до нашої ери.

2.

Історичні джерела. Цивілізація.

 

3.

Практичне заняття . Лічба часу в історії стародавнього світу.

 

Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури

4.

Первісна людина

 

Знаю:

назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;

винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розумію:

сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);

Умію:

співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;

З допомогою вчителя та асистента вчителя називає

назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;

винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розуміє

різницю між привласнювальним (збиральництво, мисливство, рибальство ) та відтворювальним господарствами(землеробства, скотарства і ремесел);

Уміє з допомогою вчителя та асистента вчителя

співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;

формувати вміння встановлювати відмінні та подібні риси, порівнюючи “людину вмілу“ і “людину  прямоходячу“;

- формувати навички встановлювати причинно – наслідкові  зв´язки;

- роботи з історичною  схемою.

5.

Господарство первісних людей

 

6.

Суспільство. Культура та релігія.

 

7.

Первісні люди на території України.

 

8.

Трипільська археологічна культура

 

9.

Практичне заняття . Позначити на контурній карті основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України, межі поширення і протоміста трипільської культури.

 

10.

Урок узагальнення. Тематична

 

Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки

 

11.

Цивілізації долини Нілу.

 

Знаю:

хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;

час об’єднання Єгипту,

укладення кодексу законів Хаммурапі;

Розумію:

цивілізацію як історично-культурний феномен;

вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

Умію:

позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;

охарактеризувати давні суспільства і держави;

описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.);

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.

З допомогою вчителя розрізняє хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;

час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;

Розуміє, що

цивілізація - це історично-культурний феномен ( з допомогою вчителя);

вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

Може з допомогою вчителя та асистента вчителя

позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста, описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств.

 

удосконалити навички роботи з історичною картою,  складання історичних схем, встановлення причинно – наслідкових зв´язків, порівняння  однотипних історичних явищ;

- розвивати навички групової роботи;

- набувати навики роботи з історичним джерелом,  навики роботи  із заповнення порівняльної таблиці;

- розвивати вміння порівнювати однотипні явища в історії різних країн;

- удосконалювати навички  встановлення взаємозв´язку між географічним розташуванням і господарським розвитком країни, формувати навички визначення  загальних закономірностей і особливостей у розвитку  стародавніх держав. 

- удосконалювати навички роботи з текстом підручника й  історичною картою,  порівняння однотипних історичних явищ оформлення результатів роботи у вигляді таблиць.

12.

Давньоєгипетська держава.

 

13.

Культура Стародавнього Єгипту.

 

14.

Цивілізації Дворіччя.

 

15.

Суспільство і влада в Дворіччі.

 

16.

Культура цивілізації Дворіччя.

 

17.

Практичне заняття. Оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях/зіставити умови розвитку й характерні ознаки давніх суспільств і верств (на вибір)

 

18

Урок узагальнення. Тематична

 

19.

Фінікія в давнину.

 

20.

Ізраїльсько-Юдейське царство. Біблія як історичне джерело.

 

21.

Перська держава.

 

22.

Давня Індія.

 

23.

Давній Китай.

 

24.

Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій.

 

25.

Практичне заняття. Схарактеризувати структуру суспільства і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії, Давньої Індії, Давнього Китаю).

 

26.

Практичне заняття. Позначити на контурній карті Ніл, Тигр і Євфрат, Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки.

 

27.

Урок узагальнення. Тематична

 

Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди 

28.

Давня Греція.

 

Знаю:

часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;

хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів);

часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;

Розумію:

ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;

особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів;

причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави;

передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів;

внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку;

історичне значення християнства;

Умію:

охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки);

визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян;

визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;

показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).

З допомогою вчителя намагається

охарактеризувати суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти,  спосіб життя давніх слов’ян; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).

удосконалювати навички роботи зі схемою, в групах, з підручником;

- застосування знань, отриманих під час уроків і роботи з додатковою літературою;

- розвивати  вміння порівнювати  релігійні вірування греків та інших стародавніх народів;

- установлення причинно – наслідкових зв´язків, формувати вміння висловлювати власну думку та відстоювати її.

29.

Мінойська й Ахейська палацові цивілізації.

 

30.

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера «Іліада» та «Одіссея».

 

31.

Афіни  і Спарта.

 

32.

Практичне заняття. Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя  населення цих  міст.

 

33.

Велика грецька колонізація. Античні  поліси на території України.

 

34.

Кіммерійці та скіфи на території України.

 

35.

ТЕМАТИЧНА

 

36.

Персько-грецькі війни.

 

37.

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

 

38.

Господарювання  та повсякденне життя в Давній Греції.

 

39.

Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри.

 

40.

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.

 

41.

Театр, скульптура, архітектура.

 

42.

Урок узагальнення. Тематична

 

43.

Підкорення Греції Філіпом ІІ.

 

44.

Александр Македонський.

 

45.

Елліністичні держави. Культура елліністичної доби.

 

46.

Сармати на території України.

 

47.

Практичне заняття. Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота).

 

48.

Практичне заняття. Позначити на контурній карті а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь; в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського.

 

49.

Урок узагальнення. Тематична

 

50.

Природні умови Італії та виникнення міста Рима

 

51.

Римська республіка в V-I ст. до н.е.

 

52.

Військова експансія Риму.

 

53.

Диктатура Юлія Цезаря.

 

54.

Практичне заняття. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.

 

55.

Римська імперія.

Октавіан Август.

 

56.

Релігія та культура Давнього Риму.

 

57.

Практичне заняття. Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).

 

58.

Урок узагальнення. Тематична

 

59.

Кризові явища в Римській імперії.

 

60.

Виникнення і поширення християнства.

 

61.

Розпад Римської імперії.

 

62.

Велике переселення народів.

 

63.

Падіння Західної Римської імперії.

 

64.

Практичне заняття. Позначити на контурній карті: кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій).

 

65.

Давні слов’яни.

Практична робота. Позначити на контурній карті Велике переселення народів, прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення.

 

66.

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

 

67.

Склавини й анти на теренах України.

 

68.

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.

 

69.

Урок узагальнення. Тематична

 

70.

Узагальнення до курсу.

 

 

docx
Пов’язані теми
Всесвітня історія, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
2407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку