6 КЛАС ( 70 години)
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(інтегрований курс)
№ з/п |
Тема |
Дата |
Очікувані результати |
Очікувані результати учня з ООП |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Вступ. Коли і як розпочалася історія людства. |
|||||
1. |
Предмет і завдання інтегрованого курсу історії |
|
Знаю: час появи людини на теренах України; послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики. Розумію: предмет і завдання історії; сутність наукових і релігійних теорій походження людини; |
Знаю: час появи людини на теренах України; послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики. Розумію: предмет і завдання історії; сутність наукових і релігійних теорій походження людини; (з допомогою вчителя або самостійно) |
- формувати уявлення про хронологічні межі та предмет історії стародавнього світу; - розвивати навички лічби років до нашої ери. |
2. |
Історичні джерела. Цивілізація. |
|
|||
3. |
Практичне заняття . Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|||
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури |
|||||
4. |
Первісна людина |
|
Знаю: назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України; винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України). Розумію: сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел); Умію: співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу; |
З допомогою вчителя та асистента вчителя називає назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України; винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України). Розуміє різницю між привласнювальним (збиральництво, мисливство, рибальство ) та відтворювальним господарствами(землеробства, скотарства і ремесел); Уміє з допомогою вчителя та асистента вчителя співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу; |
формувати вміння встановлювати відмінні та подібні риси, порівнюючи “людину вмілу“ і “людину прямоходячу“; - формувати навички встановлювати причинно – наслідкові зв´язки; - роботи з історичною схемою. |
5. |
Господарство первісних людей |
|
|||
6. |
Суспільство. Культура та релігія. |
|
|||
7. |
Первісні люди на території України. |
|
|||
8. |
Трипільська археологічна культура |
|
|||
9. |
Практичне заняття . Позначити на контурній карті основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України, межі поширення і протоміста трипільської культури. |
|
|||
10. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки |
|
||||
11. |
Цивілізації долини Нілу. |
|
Знаю: хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; Розумію: цивілізацію як історично-культурний феномен; вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; причини виникнення міст, соціальних верств і держави; Умію: позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; охарактеризувати давні суспільства і держави; описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.); зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії. |
З допомогою вчителя розрізняє хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; Розуміє, що цивілізація - це історично-культурний феномен ( з допомогою вчителя); вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; причини виникнення міст, соціальних верств і держави; Може з допомогою вчителя та асистента вчителя позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста, описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств.
|
удосконалити навички роботи з історичною картою, складання історичних схем, встановлення причинно – наслідкових зв´язків, порівняння однотипних історичних явищ; - розвивати навички групової роботи; - набувати навики роботи з історичним джерелом, навики роботи із заповнення порівняльної таблиці; - розвивати вміння порівнювати однотипні явища в історії різних країн; - удосконалювати навички встановлення взаємозв´язку між географічним розташуванням і господарським розвитком країни, формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей у розвитку стародавніх держав. - удосконалювати навички роботи з текстом підручника й історичною картою, порівняння однотипних історичних явищ оформлення результатів роботи у вигляді таблиць. |
12. |
Давньоєгипетська держава. |
|
|||
13. |
Культура Стародавнього Єгипту. |
|
|||
14. |
Цивілізації Дворіччя. |
|
|||
15. |
Суспільство і влада в Дворіччі. |
|
|||
16. |
Культура цивілізації Дворіччя. |
|
|||
17. |
Практичне заняття. Оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях/зіставити умови розвитку й характерні ознаки давніх суспільств і верств (на вибір) |
|
|||
18 |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
19. |
Фінікія в давнину. |
|
|||
20. |
Ізраїльсько-Юдейське царство. Біблія як історичне джерело. |
|
|||
21. |
Перська держава. |
|
|||
22. |
Давня Індія. |
|
|||
23. |
Давній Китай. |
|
|||
24. |
Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій. |
|
|||
25. |
Практичне заняття. Схарактеризувати структуру суспільства і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії, Давньої Індії, Давнього Китаю). |
|
|||
26. |
Практичне заняття. Позначити на контурній карті Ніл, Тигр і Євфрат, Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки. |
|
|||
27. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди |
|||||
28. |
Давня Греція. |
|
Знаю: часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій; хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів); часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; Розумію: ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур; особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів; причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави; передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів; внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку; історичне значення християнства; Умію: охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки); визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя; охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян; визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.). |
З допомогою вчителя намагається охарактеризувати суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, спосіб життя давніх слов’ян; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.). |
удосконалювати навички роботи зі схемою, в групах, з підручником; - застосування знань, отриманих під час уроків і роботи з додатковою літературою; - розвивати вміння порівнювати релігійні вірування греків та інших стародавніх народів; - установлення причинно – наслідкових зв´язків, формувати вміння висловлювати власну думку та відстоювати її. |
29. |
Мінойська й Ахейська палацові цивілізації. |
|
|||
30. |
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера «Іліада» та «Одіссея». |
|
|||
31. |
Афіни і Спарта. |
|
|||
32. |
Практичне заняття. Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст. |
|
|||
33. |
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. |
|
|||
34. |
Кіммерійці та скіфи на території України. |
|
|||
35. |
ТЕМАТИЧНА |
|
|||
36. |
Персько-грецькі війни. |
|
|||
37. |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
|||
38. |
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|||
39. |
Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри. |
|
|||
40. |
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|
|||
41. |
Театр, скульптура, архітектура. |
|
|||
42. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
43. |
Підкорення Греції Філіпом ІІ. |
|
|||
44. |
Александр Македонський. |
|
|||
45. |
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби. |
|
|||
46. |
Сармати на території України. |
|
|||
47. |
Практичне заняття. Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота). |
|
|||
48. |
Практичне заняття. Позначити на контурній карті а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь; в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського. |
|
|||
49. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
50. |
Природні умови Італії та виникнення міста Рима |
|
|||
51. |
Римська республіка в V-I ст. до н.е. |
|
|||
52. |
Військова експансія Риму. |
|
|||
53. |
Диктатура Юлія Цезаря. |
|
|||
54. |
Практичне заняття. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі. |
|
|||
55. |
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
|||
56. |
Релігія та культура Давнього Риму. |
|
|||
57. |
Практичне заняття. Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри). |
|
|||
58. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
59. |
Кризові явища в Римській імперії. |
|
|||
60. |
Виникнення і поширення християнства. |
|
|||
61. |
Розпад Римської імперії. |
|
|||
62. |
Велике переселення народів. |
|
|||
63. |
Падіння Західної Римської імперії. |
|
|||
64. |
Практичне заняття. Позначити на контурній карті: кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій). |
|
|||
65. |
Давні слов’яни. Практична робота. Позначити на контурній карті Велике переселення народів, прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення. |
|
|||
66. |
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
|||
67. |
Склавини й анти на теренах України. |
|
|||
68. |
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. |
|
|||
69. |
Урок узагальнення. Тематична |
|
|||
70. |
Узагальнення до курсу. |
|