Календарно-тематичне планування з предмету «Корекція розвитку»
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Корекційно–розвивальна робота та очікувані результати |
І семестр |
|||
Психолого-педагогічне обстеження дітей. |
|
||
1. |
|
Психолого-педагогічне обстеження дітей. |
Обстеження голосу (темпу, ритму, тембру); мовленнєвого розвитку (стану сформованості всіх сторін мовлення); зорового та слухового сприймання, уваги, пам'яті, контролю; інтелектуального розвитку.
Удосконалення умінь розмежовувати голосні звуки («а», «о», «у», «е», «и», «і»).
Володіння термінами: «звук», «склад», «слово», «голосний звук», «приголосний звук». |
2. |
|
Психолого-педагогічне обстеження дітей. |
|
Звуки і букви |
|||
3. |
|
Звуки і букви. Графічний диктант. |
|
4. |
|
Графічний диктант. Звуки і букви. Голосні. |
|
5. |
|
Звуки і букви. Голосні. Ділення слів на склади. |
|
6. |
|
Звукові моделі слів. Розташування слів в абетковій послідовності. |
|
7. |
|
Звуки і букви. Голосні. Ділення слів на склади.. |
|
8. |
|
Ділення слів на склади. Перенос слів з рядка в рядок. Ритмічний склад слова. |
|
9. |
|
Перенос слів зі збігом приголосних звуків. Графічний диктант. |
|
10. |
|
Графічний диктант. Ігри «Знайди зайве слово», «Загадки по складах». |
Розвиток логічного мислення, навички виокремлення істотних ознак речей та явищ, абстрагування й узагальнення, уваги, пам’яті, мислення, кмітливості. |
11. |
|
Наголошені і ненаголошені звуки і склади. |
Розвиток уваги, мислення, мовлення. |
12. |
|
Графічний диктант. Класифікація предметів за групами. Робота з трафаретами (обведення, штрихування ).
|
Розвиток дрібної моторики. Формування вміння узагальнювати групи предметів за зовнішніми, функціональними, структурними чи видо-родовими ознаками. |
13. |
|
Збагачення словникового запасу. Вимова і написання слів «Батьківщина», «завдання», «дятел». |
Розвиток зв’язного мовлення, уваги, мислення. |
Розвиток просторового уявлення |
|
||
14. |
|
Вправи на розвиток просторового уявлення. (Розрізані картинки. Відгадай де предмет ). |
Вдосконалення просторових функцій. |
15. |
|
Дні тижня: розташовуємо за порядком. |
Розвиток уважності, вміння орієнтуватися в часі, уваги, пам’яті, дрібної моторики. |
16. |
|
Пори року: знайди відмінності та розмалюй. |
|
17. |
|
Відновлення малюнків: дикі та свійські тварини. |
|
18. |
|
Знайомство з професіями. Що необхідно фахівцю? |
Розвиток аналітичних здібностей, логічного й абстрактного мислення, зв’язного мовлення. |
19. |
|
Графічний диктант. Робота з пізнавальною розмальовкою «Життєвий цикл». |
|
20. |
|
Порівняння малюнків. (Чим відрізняються малюнки? Що художник забув намалювати?) |
Розвиток зорової уваги. |
21. |
|
Вправи на розвиток слухової уваги. «Що змінилось у слові?» Графічний диктант. |
Розвиток слухової уваги. |
22. |
|
Диференціація понять «глухий-дзвінкий» приголосні звуки. |
Розвиток фонематичного слуху та уваги, покращення навички письма. |
23. |
|
Опис предмета за спостереженням. |
Розвиток зв’язного мовлення, уваги, мислення, пам'яті, спостережливості. |
24. |
|
Складання розповіді за серією малюнків (за зразком). |
|
25. |
|
Складання розповіді за серією малюнків. |
|
26. |
|
Складання розповіді за серією малюнків. |
|
27. |
|
Вивчення напам’ять лічилок та використання їх під час ігор. Графічний диктант. |
Розвиток фонематичного слуху, пам’яті, мислення, уваги. |
Математична діяльність |
|
||
28. |
|
Числові ваги: порівняння в межах 100.
|
Розвиток навички практичного застосування досвіду навчальної математичної діяльності в життєвих ситуаціях, уваги й логічного мислення, спостережливості, зосередженості, дрібної моторики та зорово-моторної координації. |
29. |
|
Від числа до числа: порівняння в межах 100. Графічний диктант. |
|
30. |
|
Вимірювання предметів. Запис та читання одиниць вимірювання довжини (м, см, дм, мм). Гра «Фотополювання». |
|
31. |
|
Геометрія довкола нас: малюнки з геометричних фігур. Симетричне малювання. |
Розвиток просторового мислення, навички малювання, уяви, фантазії, зорового сприйняття та дрібної моторики. |
32. |
|
Геометричні візерунки: створення орнаментів. |
|
Розвиток логічного мислення |
|
||
33. |
|
Графічний диктант. Ігри «Знайди зайве слово», «П’ять із восьми». |
Розвиток логічного мислення, навички виокремлення істотних ознак речей та явищ, абстрагування й узагальнення, довільної та зорової уваги та пам’яті. |
34. |
|
Вправи «Замалюй клітинки», «Змійка», «Числовий лабіринт». |
|
35. |
|
Загадковий космос. Планети. |
|
36. |
|
Опис тварини. Слова-ознаки (який?, яка?, яке?, які?). Складання речень за малюнком. |
Розвиток фантазії, мислення, уяви. Збагачення словникового запасу. Розвиток уваги, пам'яті, мислення, зв’язного мовлення. Розвиток зорової пам’яті, уваги, мовленнєвої компетенції, навички читання та письма. |
37. |
|
Читання та переказування оповідання «Відважний вчинок» |
|
38. |
|
Робота над деформованим текстом. |
|
39. |
|
Розвиток навичок писемного мовлення: доповни речення. |
|
40. |
|
Емоції та почуття. Емоційний термометр. Графічний диктант. |
Розвиток емоційного інтелекту, навички уважного аналізу зображення. |
41. |
|
Вправи на виключення геометричної фігури (порівняння геометричних фігур за кольором, величиною, формою). |
Корекція і вдосконалення прийомів мислення.
|
42. |
|
Складання тексту за малюнком, планом та опорними словами й словосполученнями «Зимонько-зима». |
Розвиток зв’язного мовлення, уваги, слухової пам'яті; вміння планувати висловлювання.
Розвиток фонематичного слуху, пам’яті, мислення, уваги. |
43. |
|
Збагачення словникового запасу. Вимова і написання слів «вулиця», «ведмідь», «заєць». |
|
44. |
|
Дорожні знаки. Правила поведінки на вулиці та у транспорті.
|
|
45. |
|
Будуємо речення. Причина, наслідок, мета. Розгадування кросворду «Зима». Розвиток уваги. Знайди слова. |
Розвиток мовленнєвої компетенції та розвиток навички читання та письма. Формування умінь правильно будувати речення. |
ІІ семестр |
|||
46. |
|
Відновлення порядку слів у реченні. Малюємо цифрами. Математична розмальовка. |
Розвиток навички множення, математичного й логічного мислення, уваги та кмітливості. Формування вміння будувати речення й розуміти їх структуру. Розвиток вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
47. |
|
Розвиток навичок письмового мовлення. Доповни речення. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
|
48. |
|
Розвиток навичок читання та письма. Дописуємо речення. Рахуємо гроші. Склади прислів’я про зиму. |
Розвиток мовленнєвої компетенції та розвиток навички читання та письма. Закріплення математичних навичок додавання. |
49. |
|
Розвиток навичок читання та письма: незавершені речення. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
Розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
50. |
|
Опиши малюнки: прикметники. Рахуємо гроші. |
Формування умінь добирати слова назви ознак за питаннями який?, яка?, яке?, які? |
51. |
|
Розвиток навичок читання та письма: знайди речення. Рахуємо гроші. |
Розвиток мовленнєвої компетенції та розвиток навички читання та письма. Закріплення математичних навичок додавання. |
52. |
|
Графічний диктант. Рахуємо гроші. Відновлення малюнків: люди. |
Розвиток уважності, вміння орієнтуватися в часі, уваги, пам’яті, дрібної моторики. Розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
53. |
|
Симетричне малювання. Графічний диктант. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
|
54. |
|
Геометрія довкола нас, пара без пари: коло. Малюнки з геометричних фігур. Симетричне малювання. |
Розвиток просторового мислення, навички малювання, уяви, фантазії, зорового сприйняття та дрібної моторики. Корекція і вдосконалення прийомів мислення. Розвиток вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
55. |
|
Геометричні візерунки: коло, трикутник, квадрат. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
|
Розвиток навички читання |
|
||
56. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту твору Лесі Українки «Легенда». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів й їх швидшого читання. |
57. |
|
Симетричне малювання. Зимова симетрія. Замальовані клітинки. Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Розвиток абстрактного й образного мислення, розширення словникового запасу. Розвиток навичок малювання. |
58. |
|
Знайди зайве слово: іменники. Вправа на розвиток зорової пам’ яті «Наступний малюнок». |
Розвиток уважності, зорового сприйняття та дрібної моторики, логічного мислення. |
59. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту твору Лесі Українки «Лелія». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів й їх швидшого читання. |
60. |
|
Утворення множини іменників. Опис слів: ластівка, пінгвін. Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Розвиток абстрактного й образного мислення, розширення словникового запасу. |
61. |
|
Знайди відмінності. Добутки й частки. Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Розвиток дрібної моторики, зорово-моторної координації. |
62. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту твору Лесі Українки «Три метелики». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів й їх швидшого читання. |
63. |
|
Розвиток мовлення. Редагування текстів. |
Формування уміння помічати логічні помилки та вдосконалювати написане. |
64. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту казки Івана Франка «Заєць та їжак». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів та їх швидшого читання. |
65. |
|
Робота над деформованим текстом: перестановка окремих речень. |
Формування уміння помічати логічні помилки та вдосконалювати написане, зокрема знаходити та виправляти помилки у тексті. |
66. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту казки Івана Франка «Мурко і Бурко». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів та їх швидшого читання. |
67. |
|
Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією. |
Розвиток мовлення, мислення, творчої уяви, спостережливості. |
68. |
|
Швидкочитання. Опрацювання фрагменту казки Івана Франка «Війна між Псом і Вовком». |
Розвиток навички читання, впізнавання слів та їх швидшого читання. |
69. |
|
Симетричне малювання. Професії «Що необхідно фахівцю?» Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Розвиток аналітичних здібностей, логічного й абстрактного мислення. |
70. |
|
Знайди зайве слово: дієслова. Робота з розмальовкою «Про що йдеться?» Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
Розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
71. |
|
Веселі рівняння. Симетричне малювання. Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Формувати вміння аналізувати математичні вирази та знаходити числові значення. Розвиток логічного мислення, мовлення. Збагачення словникового запасу. Розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати, визначати в тексті головне й другорядне. |
72.
|
|
Веселі рівняння. Складаємо прислів’я про весну. Робота з розмальовкою «Березень». |
|
73. |
|
Веселі рівняння. Складання речень за малюнками. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
|
74.
|
|
Робота з розмальовкою «Весна». Знайди відмінності. Розгадування кросворду «Весна». |
Розвиток мовленнєвої культури, уваги, навички письма. |
75.
|
|
Українська абетка: слова по порядку (в алфавітному порядку). З’єднай половинки: овочі. |
Тренування навички правопису, запам’ятовування графічних образів слів. Розвиток уваги, дрібної моторики. |
76. |
|
Графічний диктант. Фотополювання. Кольори весни. Пластилінові слова: розділи текст на речення та відгадай загадку. |
Розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати, визначати в тексті головне та другорядне. Розвиток мовленнєвої культури, уваги, кмітливості, пізнавального інтересу, навички письма, та створення мовних ігор. Розвиток дрібної моторики, зорово-моторної координації, навичок малювання. |
77. |
|
Графічний диктант. Розгадування чайнворду. Фотополювання. |
|
78. |
|
Розгадування кросворду «Проста математика». Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
|
79. |
|
Графічний диктант. Розшукай сховані слова. Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Збагачення словникового запасу. Розвиток уваги, кмітливості й просторової орієнтації. |
80. |
|
Читання українських народних казок. |
Розвиток навички читання. Збагачення словникового запасу. |
81. |
|
Робота з тематичною головоломкою «Україна». Знайди риму. Робота з розмальовкою «Барвисті рими». |
Розвиток уваги й зорової пам'яті. Тренування навички читання та повторення правопису запропонованих слів. |
82. |
|
Робота з деформованим текстом: перестановка окремих речень. |
Формування навичок синтаксичних трансформацій речення (розширення, звуження, відновлення деформованого речення). |
Розвиток дрібної моторики та уваги |
|
||
83. |
|
Робота з розмальовкою «Квітень». Вправи на виключення геометричної фігури. |
Розвиток дрібної моторики, уваги та покращення вміння підбирати різні кольори. |
84. |
|
Рахуємо гроші. Від числа до числа: порівняння в межах 100. Графічний диктант. |
Закріплення математичних навичок додавання й порівняння величин і чисел. |
85. |
|
Вправи на розвиток просторового уявлення. (Розрізані картинки. Відгадай де предмет ). |
Вдосконалення просторових функцій. |
86. |
|
Графічний диктант. Робота з пізнавальною розмальовкою «Життєвий цикл». |
Розвиток аналітичних здібностей, логічного й абстрактного мислення, зв’язного мовлення. |
87. |
|
Вивчення напам’ять лічилок та використання їх під час ігор. Графічний диктант. |
Розвиток фонематичного слуху, пам’яті, мислення, уваги. |
88. |
|
Вимірювання предметів. Запис та читання одиниць вимірювання довжини (м, см, дм, мм). Гра «Фотополювання». |
Розвиток навички практичного застосування досвіду навчальної математичної діяльності в життєвих ситуаціях, уваги , спостережливості, зосередженості, дрібної моторики та зорово-моторної координації. |
89. |
|
Геометрія довкола нас: малюнки з геометричних фігур. Симетричне малювання. |
Розвиток просторового мислення, навички малювання, уяви, фантазії, зорового сприйняття та дрібної моторики. |
90. |
|
Геометричні візерунки: створення орнаментів. |
Розвиток навички малювання, уяви, фантазії, дрібної моторики. |
91. |
|
Симетричне малювання. Графічний диктант. |
Розвиток уваги, пам’яті, дрібної моторики. |
92. |
|
Вилучення з тексту речення, що не відповідає темі. |
Розвиток мовлення, мислення, словникового запасу. |
93. |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Удосконалення тексту із часто повторюваними словами. |
Формування уміння добирати близькі за значенням слова. |
94. |
|
Чарівні фрази. Робота з розмальовкою «Травень». |
Розвиток дрібної моторики, уваги та покращення вміння підбирати різні кольори. |
95. |
|
«Кумедні картинки». Знайди помилку художника. |
Розвиток мовлення, мислення, уваги. |
96. |
|
Робота з числовим кросвордом. Графічний диктант. |
Розвиток уваги, пам’яті, просторового мислення |
97. |
|
Складання зв’язного висловлювання за серією малюнків. |
Розвиток пам'яті, уваги, навички читання. Розширення словникового запасу за темою «Літо». Розвиток усного і писемного мовлення. |
98. |
|
Гра «Знайди пару». |
|
99. |
|
Складання прислів’їв про літо. Симетричне малювання. |
|
100. |
|
Дорожні знаки. Правила поведінки на вулиці та у транспорті. |
Розвиток фонематичного слуху, пам’яті, мислення, уваги. |