Календарно - тематичне планування з предмету «Логоритміка»
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Корекційно – розвивальна робота та очікувані результати |
І семестр |
|||
Розвиток орієнтування у просторі |
|||
1. |
|
Вправи на розвиток уваги, ритмічної ходьби разом з ритмічною мовою. Розучування танцю «Веселі діти». |
Розвиток орієнтування у просторі, ритмічної ходьби разом з ритмічною мовою, уваги. |
2. |
|
Вправи на розвиток уваги, ритмічної мови та координації рухів. Танок «Веселі діти». |
Розвиток уваги, ритмічної мови та координації рухів. |
3. |
|
Вправи на вміння виконувати рухи відповідно до музики, на розвиток почуття ритму та динаміки. Танок «Веселі діти». |
Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів. |
4. |
|
Гра «Музичні стільці». Музично-ритмічні рухи та вправи. Танок «Веселі діти». |
Підтримувати інтерес дітей до ритмічних ігрових вправ; розвивати моторику. |
5. |
|
Вправи на дихання, розвиток чуття темпу та ритму. «Білочка» |
Автоматизація звуків у словах та реченнях, регулювання сили голосу і темпу. |
6. |
|
Артикуляційна гімнастика, пальчикові ігри. Вправи на вміння виконувати рухи відповідно до музики. Розучування танцювальної композиції на носок. |
Фізичний розвиток за зміцнення усього організму. Розвиток загальної моторики. Удосконалення рухових навичок та навички орієнтування у просторі. |
7. |
|
Фонематична гра «Назви овочі». Артикуляційні вправи «На трубі». Артикуляційна гра «На город». Гра для розвитку уваги «Кольори овочів». |
Формування навичок мовного дихання. Активізація мовної діяльності дітей. Автоматизація звуків у словах та реченнях, регулювання сили голосу і темпу. Активізація мовної діяльності дітей. |
8. |
|
Вправи на активізацію мовної діяльності дітей. Вправи на розвиток чуття темпу та ритму. «Чим багата щедра осінь?» |
|
9. |
|
Логоритмічні вправи. «Вовчику-братику, сіренький бочок».
|
Удосконалювати рухові навички та навички орієнтування у просторі. Розвивати тембр, силу голосу та мовленнєвого дихання. |
Формування навичок мовного дихання |
|||
10. |
|
Вправи на формування довгого плавного дихання, розвиток артикуляційної і загальної моторики, мовного слуху, зорового сприйняття і уваги. |
Формування навичок мовного дихання. Активізація мовної діяльності дітей. Удосконалення діалогічної мови. |
11. |
|
Розучування пісні - гри «Диби - диби». Мовленнєва гра «Слова-родичі». |
Розвивати тембр, силу голосу та мовленнєвого дихання. |
12. |
|
Танок «Веселі діти». Пісня-гра «Диби - диби». Артикуляційні вправи «Зайчик та грибочок». |
Розвиток м'язового-рухового апарату, уваги. Відпрацювання рухових навичок. |
13. |
|
Артикуляційна гра «Голос осені». Фонематична гра «Знайди звук». Пальчикова гра «Осіннє листячко». |
Розвиток тембру, сили голосу, мовленнєвого дихання; формування висоти голосу, правильної звуковимови. |
14. |
|
Музично-руховий етюд «Осінь». Рухлива гра «Осіння хмара дощова». Артикуляційна гра «Голос осені». |
Корекція просодичної сторони мовлення: почуття темпу, ритму, сили голосу. Удосконалення рухової пам'яті; розвиток виразності рухів, мімічної мускулатури. |
15. |
|
Чистомовки з рухами «Котячий обід», фізкультхвилинка «Розумний котик», пісня-хоровод «Колискова для коточка». |
Розвиток м'язового-рухового апарату, асоціативно-обраного мислення (мімічна імітація, звукова імітація), плавності і виразності мови, навичок мовного дихання. Відпрацювання рухових навичок. Активізація мовної діяльності дітей. |
16. |
|
Артикуляційні вправи «Коточок», чистомовки з рухами «Котячий обід», гра «Скоромовка про кота». |
|
17. |
|
«Збираємось на прогулянку». Мовленнєва гра «Закінчи слівце», дидактична гра «Чия річ?», танок «Чоботята-дроботята». |
Формування вмінь перешиковуватися ті змінювати напрям руху. |
18. |
|
«Збираємось на прогулянку». Логічна гра «Розвішуємо одяг», творча музична гра «Змінюємо пісеньку», танок «Чоботята-дроботята».
|
Розвиток почуття ритму, уміння передавати в рухах простий ритмічний рисунок. Розвиток координації рухів, артикуляційного апарату. |
19. |
|
Артикуляційна гімнастика «Сторожовий собака». Рухлива музична гра «Бадьорий крок та біг». Пальчикова гра «Рябко».
|
Виховання почуття ритму. Розвиток координації рухів, артикуляційного апарату, міміки, фізіологічного дихання та сили голосу. |
20. |
|
Логічна гра «Собачі імена». Рухлива гра-пантоміма «Малята цуценята». Пальчикова гра «Рябко». Рухлива музична гра «Бадьорий крок та біг». |
Розвиток координації рухів, артикуляційного апарату, зорової і слухової уваги, дихання; виразного передавання характерних особливостей різних образів. |
21. |
|
Музично-руховий етюд «На кониках». Пальчикова гра «Сім’я». Чистомовки з елементами звуконаслідування «Вдома». |
Формування музичного темпу і ритму. Формування плавності і виразності мови, навичок мовного дихання, слуху та пам'яті.
Розвиток координації мови та рухів, м’язово-рухового апарату. |
22. |
|
Мовленнєва гра «Чиї речі?». Хороводна гра «Мама». Дидактична гра «Добери протилежності». |
|
23. |
|
«Наша пісенька дзвінка». Вправи на розвиток мовного дихання, точність та координованість ігрових рухів. |
Розвиток загальної моторики, слухової уваги; зміцнення лицьових м’язів, артикуляційного апарату.
Відпрацювання рухових, слухових, мовленнєвих навичок. |
24. |
|
Артикуляційна гімнастика «Вправи для голосу». Пальчикова гра «Сім нот». Пісня-гра «Ой на горі жито». Логічна гра «Такі різні пісеньки». |
|
25. |
|
Артикуляційні вправи «Білий сніг дивує всіх». Музично-руховий етюд «Сніжинки». Мовленнєва гра «Допоможи Снігуроньці». |
Розвиток сили видиху та діафраґмального дихання. Формування артикуляційної й мімічної виразності. Розвиток координації рухів, орієнтації в просторі. Розвиток фонематичного слуху, зорової уваги, пам'яті, загальної і дрібної моторики рук, уяви. |
26. |
|
Рухові вправи «По сніжку». Музично-руховий етюд «Сніжинки». Образотворча робота «Намалюй сніжинку». Артикуляційні вправи. |
|
27. |
|
«День короткий, зимовий». Артикуляційна вправа «Годинник». Гра «Повтори чистомовки». Мовленнєва гра «Склади речення». Пісня-гра «Спіть, ляльки». |
Регулювання тонусу м'язів, координація рухів. Розвиток загальної моторики, міміки обличчя, мовної моторики на основі артикуляційних вправ та ритмодекламаціі. Активізація мовленнєвих можливостей дітей, поповнення лексичного запасу слів із теми “Пора року “Зима”. |
28. |
|
Вправи на формування довгого плавного дихання, розвиток артикуляційної і загальної моторики, мовного слуху, зорового сприйняття і уваги. |
|
29. |
|
Рухлива гра «На дворі мороз і вітер». Пальчикова гра «Ми малюємо сніговика». Хороводна гра «Метелиця». Масаж біологічно активних зон «Сніговик». |
Розвиток фонематичного слуху, зорової уваги, пам'яті, загальної і дрібної моторики рук, уяви. |
30. |
|
«Новий рік - веселе свято, для дорослих і малят». Рухлива гра “Ліпимо сніжки”. Скоромовка «Снігу, сніжок - падай на поріжок». Хороводна гра «Метелиця». |
Розвиток мовленого дихання, фонематичного слуху, зв’язної мови, зорової уваги, артикуляційної, дрібної та загальної моторики. |
31. |
|
Розучування української народної пісні «Коляд, коляд, колядниця». Рухлива гра “Ліпимо сніжки”. Скоромовка «Снігу, сніжок - падай на поріжок». |
Розвиток координації загальних рухів, орієнтації в просторі, сили видиху. Закріплення вимови звука [у], регулювання наголосу та інтонаційної виразності. |
ІІ семестр |
|||
32. |
|
Крокування (марширування, перешикуван- ня, ходьба навшпиньки та легкий біг). |
Розвиток орієнтування у просторі, ритмічної ходьби разом з ритмічною мовою, уваги. |
33. |
|
Вправи на дихання, розвиток чуття темпу та ритму та на узгодження слів із рухами та музикою. |
Автоматизація звуків у словах та реченнях, регулювання сили голосу і темпу.
|
34. |
|
Розучування танцювальних рухів “Танок сніжинок”. Мовленнєва рухова гра з м'ячем “Сніжки”. |
Формування правильної постави, ходи, скоординованості рухів, корекція загальної та дрібної моторики; корекція диференційованості рухів; зміцнення та корекція рухового апарату. Розвиток слухового сприймання: розвиток слухової уваги, пам′яті, відчуття ритму, темпу музики. Розвиток фонематичного слуху, зорової уваги. |
35. |
|
Рухлива гра «На дворі мороз і вітер». Пальчикова гра «Ми малюємо сніговика». Хороводна гра «Метелиця». |
|
36. |
|
Вправи на розвиток творчої ініціативи дітей. Мовленнєві рухливі ігри. |
|
37. |
|
Танцювальна композиція «На носок». Артикуляційні вправи. |
Формування рухових вмінь і навичок, просторових уявлень, розвиток координації рухів, відчуття темпу й ритму. |
38. |
|
Танцювальні та мовленнєві рухливі ігри. |
|
39. |
|
Вправи на координацію рухів, відтворення повільного видиху. «На гостину до пташок». |
Автоматизація звуків у словах та реченнях, регулювання сили голосу і темпу. Формування темпо-ритмічних відношень . |
Стимуляція й розвиток творчих і комунікативних здібностей |
|||
40. |
|
Вправи на розвиток творчої ініціативи дітей. Мовленнєва рухлива гра “Взимку”. |
Стимуляція й розвиток творчих і комунікативних здібностей дітей. |
41. |
|
«День народження». Вправи на розвиток міміки обличчя, артикуляційну моторику. |
Розвиток дихання. Зміцнення та корекція рухового апарату. |
42. |
|
Вправи на регулювання тонусу м'язів, координацію рухів, розвиток загальної та мовної моторики. |
Розвиток швидкості реакції на звукові сигнали, розвиток художніх, музичних, творчих здібностей. |
43. |
|
Вправи на подолання назального відтінку голосу за допомогою проспівування голосних, ігор з піснями, на розвиток міміки обличчя на основі мімічних етюдів. |
Виховання правильної постави і ходи; корекція загальної та дрібної моторики; корекція диференційованості й координованості рухів; управління та керування темпом рухів і їх узгодження із музичним супроводом. Стимуляція й розвиток творчих і комунікативних здібностей дітей.
|
44. |
|
Вправи на загальну моторику, міміку обличчя, рухливість органів артикуляції, спритність, увагу, голос, вміння грати в колективі. |
|
45. |
|
Вправи на координацію слів та рухів ніг, ритмічної мови та рухів руки, рухів тулуба. |
Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики. |
46. |
|
Вправи на розвиток дрібної моторики пальців рук, міміки обличчя, зорової та слухової уваги та пам'яті. |
Розвиток фонематичного слуху, зорової уваги. Формування координації рухів.
Розвиток почуття ритму та динаміки, вміння характеризувати почуту музику.
Автоматизація звуків у словах та реченнях, регулювання сили голосу і темпу.
Розвиток плавності і виразності мови, навичок мовного дихання, загальної моторики.
Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів.
Розвиток швидкості реакції на звукові сигнали, розвиток художніх, музичних, творчих здібностей. |
47. |
|
Вправи на розвиток загальних рухів, дрібної моторики пальців рук, міміки обличчя, зорової та слухової уваги та пам'яті. |
|
48. |
|
Вправи на розвиток міміки обличчя, дрібної моторики пальців рук, слухової уваги, м'язів шиї. |
|
49. |
|
Вправи на розвиток загальних рухових навичок, міміки обличчя, рухів зі звуконаслідуванням. |
|
50. |
|
Вправи на розвиток фонематичного сприймання, слухової уваги. Хоровод. |
|
51. |
|
Вправи на закріплення навичок загальної моторики, розвиток координації рухів, ритмічної мови, музичного слуху. |
|
52. |
|
«Подорож до зоопарку». Вправи на координацію рухів, поєднання звукоімітації з рухами.
|
Розвиток творчих здібностей; художньо-образного мислення, відчуття ритму; уміння сприймати музичні образи, відтворювати їх. |
53. |
|
«Подорож маленьких листочків». Вправи на розвиток координації рухів, рівноваги, артикуляційного апарату. |
Формування правильної постави, ходи, скоординованості рухів, корекція загальної та дрібної моторики; корекція диференційованості рухів; зміцнення та корекція рухового апарату; розвиток дихання. |
54. |
|
Вправи на розвиток уваги, мислення, пам'яті, фонематичного сприймання. |
Виховання правильної постави і ходи; корекція загальної та дрібної моторики; корекція диференційованості й координованості рухів; управління та керування темпом рухів і їх узгодження із музичним супроводом.
Формування колективізму, культури спілкування, формування позитивних якостей характеру учня.
Формування естетичного смаку. Сприяння усвідомленню своєї індивідуальності та неповторності. Формування позитивної самооцінки.
Розвиток плавності і виразності мови, навичок мовного дихання, загальної моторики. |
55. |
|
Вправи на розвиток загальної, дрібної, артикуляційної моторики, психічних процесів, фонематичного слуху. |
|
56. |
|
Вправи на орієнтацію у просторі, розвиток рухових навичок, вивчення таких понять як колір та розмір. |
|
57. |
|
Вправи на розвиток зорової і слухової уваги та пам'яті, тактильно-кінестетичних відчуттів. |
|
58. |
|
Вправи на розвиток орієнтування у просторі, ритмічної ходьби разом з ритмічною мовою, уваги. |
|
59. |
|
Вправи на розвиток мовного слуху, уміння розпізнавати товариша по голосу, координацію рухів і мови. |
|
60. |
|
Чистомовки з елементами звуконаслідування. Рух в шерензі, ланцюжком, по діагоналі. |
Розвиток таких фізичних якостей як сила, витривалість, легкість, спритність рухів. |
61. |
|
Вправи та ігри для розвитку координації мови та рухів. Автоматизація звука [й]. |
Розвиток слухового сприймання. Загальне зміцнення організму, фізичний розвиток опорно-рухової системи, серцево-судинної, дихальної та ін. Керування рухів та узгодження їх із музикою, розвиток моторних функцій. Закріплення іннервації губних м’язів та м’язів язика. |
62. |
|
Гра «Ворота». Вправи на розвиток мовного дихання. |
|
63. |
|
Вправи на формування темпо - ритмічних відношень, вміння диференціювати звуки (с) - (ш), (з) - (ж) за акустичними та артикуляційними ознаками. |
|
Формування правильної постави, ходи |
|||
64. |
|
Вправи на профілактику появи контрактур, зміцнення м’язів рота; розвиток уваги та фонематичного слуху. |
Профілактика появи контрактур. Формування правильної постави, ходи, скоординованості рухів. Формування колективізму, культури спілкування, формування позитивних якостей характеру учня. Формування естетичного смаку. Сприяння усвідомленню своєї індивідуальності та неповторності.
Розвиток уваги, ритмічної мови та координації рухів. |
65. |
|
Вправи на вміння ритмічно виконувати основні кроки, поєднуючи притупування та плескання в долоні. |
|
66. |
|
Вправи для розвитку м’язової сили та рухливості губів. Ігри «Скоромовка про бобрів», «Склади віршик». |
|
67. |
|
Вправи на розвиток слухової уваги, координації і темпу рухів. «Прогулянка і дощик», «Жмурка з бубном», «Знайди ляльку». |
|
68. |
|
Вправи на розвиток мовного дихання, ритмічної, виразної мови та координації рухів. «Чарівне дзеркальце», «Доганялка». |
Розвиток швидкості реакції на звукові сигнали, розвиток художніх, музичних, творчих здібностей. |
69. |
|
Підсумковий урок. |
|