«Затверджую»
Директор школи
Календарно - тематичне планування уроків
7 клас. Географія. «Материки і океани».
(70 год., 2 год. на тиждень)
За «Програмою для середньої загальноосвітньої школи. Географія. 6-9 класи» (Київ,2013 р.)
із змінами (наказ МОН України від 29 травня 2015 р. № 585)
________________ навчальний рік
Вчитель географії
______________________
______________________
______________________
______________________
ВСТУП (2 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає площу Землі, материки і океани як об’єкти вивчення регіональної географії, площу Землі, материки, частини світу; океани, різні види карт; наводить приклади різних джерел інформації про материки та океани; порівнює площі материків та океанів; карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти за змістом; показує на карті материки, частини світу, океани; оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
1. |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
|
2. |
|
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
РОЗДІЛ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (9 год. -1 год.)
Тема 1. Форма і рухи Землі.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає форму Землі - геоїд, дні рівнодення та сонцестояння; наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі; показує на карті екватор, тропіки і полярні кола; характеризує: осьове обертання та орбітальний рух Землі; порівнює: наслідки добового і річного рухів Землі; пояснює: вплив форми Землі та її рухів на природу материків й океанів; оцінює: значення для людини знань про форму і рухи Землі.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
3. |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
|
Тема 2. Материки та океани -- великі природні комплекси географічної оболонки.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає геологічні ери: архейська, протерозойська, палеозойська, мезозойська, кайнозойська; наслідки переміщення літосферних плит; платформи і області складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках; показує на карті найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі та холодні поверхневі течії, природні зони; характеризує гіпотезу дрейфу материків; циркуляцію атмосфери в екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широтах; порівнює властивості водних і повітряних мас; пояснює закономірності розміщення рівнин і гір на материках та в океанах, переміщення повітряних мас і поверхневих течій на різних широтах; розміщення природних комплексів на материках і в океанах; взаємодію і взаємовплив океанів і материків; визначає за тектонічними картами платформи та області складчастості, за кліматичними картами – кліматичні пояси; за картами географічних поясів і природних зон – природні зони на материках; оцінює значення для людини знань про географічні закономірності природи материків і океанів.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
4. |
|
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
5. |
|
Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
|
6. |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
7. |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
8. |
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
|
9. |
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
|
10. |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 1. |
|
РОЗДІЛ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (21 год.)
ТЕМА 1. АФРИКА. (10 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення, Д. Лівінгстона, Г. Стенлі – дослідників материка; форми рельєфу; кліматичні пояси; води суходолу; природні зони материка; зональні типи ґрунтів; найвідоміші національні парки Африки: Серенгеті, Нгоронгоро, Кіліманджаро; позначає і показує на карті: миси: Рас-Енгела, Агульяс, Альмаді, Рас-Гафун; моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцьку, Гібралтарську та Баб-ель-Мандебську; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан: Кіліманджаро; нагір’я: Ефіопське; плоскогір’я: Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад: Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка; пояснює зв’язки між тектонічними структурами, рельєфом і корисними копалинами, розміщення кліматичних поясів, наслідки зміни природи материка; порівнює клімат різних кліматичних поясів; природні зони – вологих екваторіальних лісів, саван та рідколісь, пустель і напівпустель, вічнозелених твердолистяних лісів і чагарників; характеризує розміщення корисних копалин, річок та озер на материку, основні екологічні проблеми материка; визначає географічні координати; типи клімату за кліматичною картою та кліматодіаграмами;
оцінює наслідки екологічних проблем.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
11. |
|
Географічне положення. Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
|
12. |
|
Дослідження та освоєння материка. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (початок) |
|
13. |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 3. (продовження) |
|
14. |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси. |
|
15. |
|
Типи клімату. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
16. |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. Практична робота 3. (продовження) |
|
17. |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
|
18. |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
19. |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. Практична робота 3. (продовження) |
|
20 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 2. |
|
ТЕМА 2. ПІВДЕННА АМЕРИКА. (7 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення материка; А. Веспуччі, А.Гумбольта – дослідників материка; найголовніші риси природи материка; наводить приклади форм рельєфу, кліматичних поясів, внутрішніх вод, ґрунтів, рослинності та тваринного світу Південної Америки та країни континенту; позначає і показує на карті: миси: Галлінас, Фроуерд, Кабу-Бранку, Паріньяс, Горн; море: Карибське; затока: Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські; низовини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська; плоскогір’я: Бразильське, Гвіанське; гори: Анди (г.Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади: Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустеля: Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; характеризує особливості географічного положення, типи клімату, найбільші річкові системи, природні зони Південної Америки; риси населення та його господарської діяльності в різних країнах; порівнює особливості природних умов Південної Америки та Африки; пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури та опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах та вертикальної поясності в Андах; визначає географічні координати крайніх точок материка; форми рельєфу за фізичною картою, типи клімату за кліматичними картами і кліматодіаграмами; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
21. |
|
Географічне положення. Практична робота 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. (початок). Дослідження та освоєння материка. |
|
22. |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 5. (продовження) |
|
23. |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
24. |
|
Води суходолу. Практична робота 5. (продовження) Дослідження. Природні унікуми Південної Америки. |
|
25. |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
|
26. |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
27 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. Практична робота 5. (продовження) |
|
Тема 3. АВСТРАЛІЯ (4 год.+1 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення, А.Тасмана, Дж. Кука, М.Фліндерса – дослідників материка, унікальні риси рослинності і тваринного світу; наводить приклади форм рельєфу, типів клімату, внутрішніх вод, представників рослинності і тваринного світу Австралії; позначає і показує на карті миси: Йорк, Південно-Східний, Стіп-Пойнт, Байрон; моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, півострів: Кейп-Йорк; плоскогір’я: Західно-Австралійське; низовина: Центральна низовина; гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро: Ейр; пустелі: Велика Піщана пустеля, Велика пустеля Вікторія; держав: Австралійський Союз та його столицю; характеризує особливості географічного положення; головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки; пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу; особливості заселення Австралії; визначає географічні координати і протяжність материка; форми рельєфу за фізичною картою, кліматичні показники за тематичними картами; оцінює наслідки впливу людини на унікальну природу материка.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
28. |
|
Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. |
|
29. |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7. (продовження) |
|
30. |
|
Клімат. Води суходолу. Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії. Природні зони. Зміна природи материка людиною Практична робота 7. (продовження) Дослідження. Виявлення причин формування ендемічних та реліктових видів тварин та рослин Австралії. |
|
31. |
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. Найвідоміші об’єкти Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
32 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 2. |
|
РОЗДІЛ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ(2 год.)
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень:
називає характерні риси географічного положення; Ф. Беллінсгаузена, М. Лазарєва, Р. Амундсена, Р. Скотта – першовідкривачів материка; країни, які беруть участь у сучасних дослідженнях; характерні риси природи Антарктиди, Антарктики; наводить приклади міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; позначає і показує на карті: моря: Уеддела, Росса; півострів: Антарктичний; характеризує особливості географічного положення материка; міжнародне співробітництво в Антарктиді; пояснює відмінності між Антарктидою і Арктикою; міжнародний статус материка; оцінює роль України в дослідженні материка.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
33. |
|
Географічне положення. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. Антарктида й Антарктика. Практична робота 8. Позначення на контурній карті географічних об`єктів Антарктиди. |
|
Тема 2. Природа материка.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси природи Антарктиди, Антарктики; наводить приклади рослинності і тваринного світу в Антарктиці; позначає і показує на карті: гори: Трансантарктичні; вулкан: Еребус; характеризує особливості клімату, органічного світу; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння; вплив льодовикового покриву на природу материка; оцінює сучасний стан природи та природних багатств; висловлює судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
34. |
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинний і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. Практична робота 8. (закінчення) |
|
РОЗДІЛ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 + 1 год.)
Тема 1. Північна Америка. (8 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення дослідників, характерні риси природи; наводить приклади форм рельєфу, кліматичних поясів, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослинності і тваринного світу; впливу господарської діяльності людей на природу; позначає і показує на карті: миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний Архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Лаврентійська височина, Примексиканська низовина, Центральні і Великі рівнини; гори: Кордильєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад: Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; характеризує особливості географічного положення, основні риси рельєфу, типи клімату, найбільші річкові системи та озера, природні зони, населення країн материка та його господарську діяльність; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; пояснює вплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння материка людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
35 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота 9. Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки. |
|
36. |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 9. (продовження) |
|
37. |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
38. |
|
Води суходолу. Практична робота 9. (продовження) |
|
39. |
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах материка. |
|
40. |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
41. |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
|
42. |
|
Тематичне оцінювання 4. |
|
Тема 2. Євразія. (15 + 1 год.)
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає особливості географічного положення, дослідження і подорож, землепрохідців, П.Тянь-Шанського, М.Прежевальського, характерні риси природи і населення Євразії; наводить приклади форм рельєфу, типів клімату, річок та озер, типів ґрунтів, рослинності і тваринного світу, країн; позначає і показує на карті: миси: Рока, Дежньова, Челюскін, Піай; моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Дарданелли, Босфор, Ла-Манш, Гібралтарська, Берингова; острови: Великобританія, Ірландія, Шпіцберген, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські; півострови: Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський; гори: Альпи, Піренеї, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, низовини: Прикаспійська, Індо-Гангська, Месопотамська; плоскогір’я: Декан Середньосибірське; нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Росія, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Китай, Індія, Японія; характеризує особливості географічного положення, основні риси рельєфу та закономірності розміщення корисних копалин, кліматичні пояси і типи клімату, найбільші річкові системи та озера, закономірності розміщення природних зон, населення; порівнює типи клімату у межах помірного поясу Євразії, вертикальні пояси в різних гірських системах; пояснює причини різноманітності природи Євразії; визначає протяжність материка з півночі на південь та з заходу на схід, за тематичними картами - риси клімату, рослинності і тваринного світу; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
43. |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії. |
|
44. |
|
Дослідження та освоєння материка. |
|
45. |
|
Тектонічна будова. Корисні копалини. |
|
46. |
|
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Практична робота 9. (продовження) |
|
47. |
|
Загальні риси клімату. |
|
48 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
49. |
|
Практична робота 11. Визначення типів клімату у межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
50. |
|
Води суходолу. Практична робота 10. (продовження) |
|
51. |
|
Природні зони. |
|
52-53. |
|
Вертикальна поясність. |
|
54. |
|
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
55. |
|
Населення. |
|
56. |
|
Держави Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. Практична робота 10. (продовження) |
|
57. |
|
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
58. |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 5. |
|
РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ (5 год.)
Тема 1. Тихий океан.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення Тихого океану, острови, різні за походженням, природні багатства, відомі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; наводить приклади форм рельєфу, течій, видів рослин і тварин, островів; позначає і показує на карті: рельєф: Східнотихоокеанське підняття, Північно-Західна, Північно-Східна улоговини; течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Соломонові, Тонга; пояснює зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій; своєрідність органічного світу Тихого океану; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
59. |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті. |
|
60. |
|
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
61 |
|
Острови в Тихому океані, їх походження та природні особливості. Практична робота 12. (продовження) |
|
Тема 2. Атлантичний океан.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення Атлантичного океану, відомі географічні об’єкти; наводить приклади форм рельєфу дна, течій, представників органічного світу; позначає і показує на карті: рельєф: Північноатлантичний і Південноатлантичний хребти; течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; характеризує особливості клімату і поширення органічного світу; проблеми забруднення океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану; пояснює особливості формування серединно-океанічних хребтів; властивості водних мас, вплив океану на сусідні материки; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
62. |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12. (продовження) |
|
Тема 3. Індійський океан.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає характерні риси географічного положення океану, природні ресурси; наводить приклади форм рельєфу дна океану, течій, представників органічного світу; позначає і показує на карті відомі географічні об’єкти, а також Зондський глибоководний жолоб; підводні хребти: Західноіндійський, Аравійсько-Індійський, Австрало-Антарктичний; течії: Сомалійська, Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська; характеризує особливості рельєфу дна та клімату океану, властивості водних мас, руху океанічних течій; порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на сусідні материки; своєрідність органічного світу; оцінює вплив людської діяльності на природу океану.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
63. |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12. (продовження) |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає особливості географічного положення океану, природні багатства; наводить приклади форм рельєфу дна, представників органічного світу; позначає і показує на карті: вже відомі географічні об`єкти, а також підводні хребти Ломоносова, Менделєєва, Трансарктичну течію; характеризує своєрідність географічного положення, особливості природи та освоєння океану; порівнює природні умови в центральній, євразійській та північноамериканській частинах океану; пояснює: вплив географічного положення океану на клімат, властивості водних мас та їх переміщення; поширення органічного світу; оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
64. |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12. (продовження) |
|
РОЗДІЛ VI. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ.
(2 + 2 год.)
Тема 1. Використання природних багатств материків і океанів.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає основні природні багатства материків та океанів; наводить приклади раціонального і нераціонального природокористування, змін природних комплексів під впливом людини; антропогенних ландшафтів; показує на карті найбільш багаті природними багатства частини материків та океанів; характеризує зміни природи унаслідок інтенсивного природокористування; пояснює причини порушення природної рівноваги; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
65. |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня. Учень: називає джерела забруднення навколишнього середовища, міжнародні організації з охорони природи; наводить приклади основних видів забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; показує на карті відомі з розділу «Материки» природоохоронні території, райони екологічного лиха; характеризує різні види забруднення природи; екологічні проблеми материків й океанів та можливі шляхи їх розв’язування; порівнює рівень забруднення навколишнього середовища на материках та в океанах; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
66. |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. |
|
67. |
|
Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
68. |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 6. |
|
69. |
|
Узагальнююче повторення |
|
70. |
|
Підсумковий урок |
|
1