Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
8 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Матяш Н .Ю. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /.- К.: Генеза, 2016. – 286 ст., іл.
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
3 |
4 |
7 |
Лабораторна робота |
___ |
1 |
1 |
Лабораторних досліджень |
4 |
7 |
11 |
Дослідницьких практикумів |
2 |
3 |
5 |
Проектів |
2 |
3 |
5 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 8 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи, дослідження, проекти |
Д/з |
Дата |
|||||
|
|||||||||
|
Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові. |
Лабораторні роботи 1: 1.Мікроскопічнабудова крові людини |
|
|
|
|
|||
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД. |
|
|
|
|
|
|||
|
Серце: будова та функції. |
|
|
|
|
|
|||
|
Робота серця
|
Лабораторні дослідження 5: вимірювання частоти серцевих скорочень
|
|
|
|
|
|||
|
Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові |
Дослідницький практикум №3 Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. - |
|
|
|
|
|||
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань по темі «Транспорт речовин», ( тестова письмова робота). |
|
|
|
|
|
|||
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ ( 4 год) |
|||||||||
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. |
|
|
|
|
|
|||
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
|
|
|
|||
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
|
|
|||
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
|
|
|||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА ( 6 год) |
|||||||||
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Спинний мозок. |
|
|
|
|
|
|||
|
Головний мозок. |
Лабораторні дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
|
|
|||
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
|
|
|
|
|||
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
|
|
|
|||
|
Контрольна робота № 2 з тем: «Виділення . Терморегуляція. Зв'язок організму із зовнішнім середовищем».( тестова письмова робота) |
|
|
|
|
|
|||
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год ) |
|||||||||
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
|
|
|
|
|||
|
Зорова сенсорна система. Око. |
Лабораторні дослідження 7:
Визначення акомодації ока; |
|
|
|
|
|||
|
Гігієна зору. Сприйняття світла, кольору, простору |
Лабораторні дослідження 8: Визначення акомодації ока. |
|
|
|
|
|||
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.
|
Лабораторні дослідження 9: Вимірювання порога слухової чутливості.
|
|
|
|
|
|||
|
Сенсорні системи смаку, нюху |
|
|
|
|
|
|||
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань з теми: «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» . (тестова письмова робота) |
|
|
|
|
|
|||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год) |
|||||||||
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
|
Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
|
|
|
|
|||
|
Умовні та безумовні рефлекси |
Лабораторне дослідження 10: визначення реакції зіниць на світло; |
|
|
|
|
|||
|
Мислення та свідомість |
|
|
|
|
|
|||
|
Мова. Навчання та пам’ять.
|
Лабораторне дослідження 11: дослідження різних видів пам’яті |
|
|
|
|
|||
|
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Сон. Біоритми. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань з теми: «Вища нервова діяльність» |
|
|
|
|
|
|||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год) |
|||||||||
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
|
|
|||
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. Взаємодія регуляторних систем |
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) |
|
|
|
|
|||
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год) |
|||||||||
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
|
|
|
||||
|
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Репродуктивне здоров’я. |
|
|
|
|
|
|||
|
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини» |
|
|
|
|
|
|||