ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
за підручником «Українська мова. Читання», Ч.2.
Автор О. Савченко для 3 класу за програмою НУШ
3,5 годин на тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Здрастуй, рідна школо і мій третій клас! |
|||
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» (с. 4-5). |
|
|
|
Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» (с. 6-7). |
|
|
|
Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) (с. 7-8). |
|
|
|
Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» (с, 9-10). |
|
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем»(с. 11-14). |
|
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Усна реклама книги. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. |
|
|
|
Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? (с. 16-17). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.18). Діагностувальна робота. Аудіювання |
|
Без слова немає мови, а без мови — книги |
|||
|
|
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту. Підготовка до стислого переказу (с. 19-23). |
|
|
|
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25). |
|
|
|
Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» (с. 25-28). |
|
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкованакнига» (скорочено)(с.29-31). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою.. Бібліотечка класу. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу. Усна реклама обраних книг. |
|
|
|
Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику (с.32). |
|
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) (с.33-34). |
|
|
|
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга» (с.34-35). |
|
|
|
Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати (с.36-37). |
|
|
|
Для чого читають книжки? Л. Повх «У бібліотеці». (напам’ять). Інсценізація вірша (с. 38-39). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 40) Діагностувальна робота. Читання мовчки. |
|
|
|
Робота з дитячою книгою.. Література рідного краю (місто, район, село). Шкільна преса — майбутні письменники серед нас. Зустріч з митцем. Екскурсія до пам’ятних місць. |
|
|
|
Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки. |
|
Із джерел народної мудрості |
|||
|
|
Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя (с. 41-42). |
|
|
|
Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження).Розвиток прогностичних умінь. Стислий переказ казки (с.43-45). |
|
|
|
Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака. |
|
|
|
Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки (с.46). |
|
|
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка). Дійові особи. Послідовність подій (с. 47-49). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Із джерел народної мудрості . Прислів’я та приказки, скоромовки. |
|
|
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка)(продовження). Вибірковий переказ частин твору (с. 49-51). |
|
|
|
Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня) (с.52-53). |
|
|
|
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) (с.53-55). |
|
|
|
Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (с. 56). |
|
|
|
Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (с.57-58). |
|
|
|
Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок (с. 58). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Періодичні (або довідкові) видання для дітей. (Науково-пізнавальні твори з різних галузей знань; про життя письменників, створення книг). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.59). Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
|
Здійсниться все! |
|||
|
|
Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» (с.60-61). |
|
|
|
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять) (с. 62). |
|
|
|
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору (с.62-64). |
|
|
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка». Визначення послідовності подій (с. 65). |
|
|
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Як завершити оповідання «Колядка» (с. 66-67). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Зимові радості і турботи. Презентація учнями прочитаних творів: різножанрових і різної тематики. Складання реклами, відгуків учнів. |
|
|
|
Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою (с. 68-69). |
|
|
|
Зимові картини і «зимові» слова. Г. Малик «Грудень» (напам’ять). (с. 70). |
|
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру (с. 71-72). |
|
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження). Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки (с. 72-74). |
|
|
|
Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. (с.75) Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого. |
|
|
|
Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.76). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Нове коло читання; поезія. Вірш Галини Малик «Грудень». Григорій Фалькович «Щедрий комар». . Розповіді учнями смішних новорічних історій. |
|
|
|
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » (напам’ять)(с. 77). |
|
|
|
Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати. |
|
|
|
Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати. |
|
|
|
Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси (с. 78). Діагностувальна робота.Читання вголос |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 79). Діагностувальна робота.Читання вголос |
|
|
|
«Скринька очікувань» учнів щодо читання в першому семестрі. |
|
|
|
Підсумковий урок за 1 семестр. Самооцінка учнів та ймовірний прогноз щодо своїх досягнень у другому семестрі. |
|
ІІ семестр |
|||
Як не любить свій край |
|||
|
|
Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край». О. Палійчук «Київ» (Частина 2, с. 80-81). |
|
|
|
Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Героям». М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» (Ч. 2, с. 82-83). |
|
|
|
Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби». Переказування уривка тексту(Ч. 2, с. 83-84). |
|
|
|
Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар». Навчальне аудіювання (Ч. 2, с. 85-86). |
|
|
|
Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі...». М. Вінграновський «Сама собою річка ця тече...» (Ч. 2, с. 87-88). |
|
|
|
Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Спішного». Загадка-добавлянка (Ч. 2, с. 88-90). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Як не любить свій край. |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край» (Ч. 2, с. 91). Діагностувальна робота. Аудіювання |
|
Літературні казки. П’єса-казка. Байки |
|||
|
|
Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце» (Ч. 2, с. 92-95). |
|
|
|
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження) (Ч. 2, с. 95-96). |
|
|
|
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (закінчення) (Ч. 2, с. 96-98). |
|
|
|
Творчість Олександра Дерманського. Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білянок» (Ч. 2, с. 98-99). |
|
|
|
Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білянок» (продовження) (Ч. 2, с. 99-101). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Літературні казки. П’єса-казка. |
|
|
|
Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білячок» (закінчення) (Ч. 2, с. 101-103). |
|
|
|
Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (Ч. 2, с. 104- 105). |
|
|
|
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (Ч. 2, с. 105-107). |
|
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія перша (Ч. 2, с. 108-109). |
|
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія друга (Ч. 2, с. 109-110). |
|
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія третя (Ч. 2, с. 111—114). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Літературні казки. Байки |
|
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія четверта (Ч. 2, с. 114-115). |
|
|
|
Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу вистави? (Ч. 2, с. 116). |
|
|
|
Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів (Ч. 2, с. 117). |
|
|
|
Байки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак» (напам’ять) (Ч. 2, с. 118-119). |
|
|
|
Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб». (напам’ять) Інсценізування байки (Ч. 2, с. 120). |
|
|
|
Краще першим завжди привітатись! А. Костецький «Добра порада» (Ч. 2, с. 121). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Бібліотечний урок. Робота з дитячою періодикою. |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літературні казки. П’єса-казка. Байки» (Ч. 2, с. 122). |
|
Поезії про дивосвіт природи |
|||
|
|
Картини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...». Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...». Виразне читання (Ч. 2, с. 123-125). |
|
|
|
Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник...». Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» (Ч. 2, с. 125-126). |
|
|
|
Замилування красою поля. М. Сингаївськмй «Волошкове поле» (Ч. 2, с. 127). |
|
|
|
Картини природи в поезії. Д. Павличко «Дядько Дощ». Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» (напам’ять)(Ч. 2, с. 128-129). |
|
|
|
Пташка, яка в’язке рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай...». Виразне читання (Ч. 2, с. 129). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Поезії про дивосвіт природи. |
|
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки книжки «Мій улюблений вірш» (Ч. 2, с. 130). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи» (Ч. 2, с. 131). Діагностувальна робота. Робота з літературним твором (письмово). |
|
Все добре переймай, а недобре — виправляй |
|||
|
|
Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». Переказування оповідання (Ч. 2, с. 132-133). |
|
|
|
Чому важлива щира турбота? Т. Майдановий «Телефонна розмова». Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 134). |
|
|
|
На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дружок і Образа». Визначення головної думки твору (Ч. 2, с. 135-136). |
|
|
|
Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (читання напам’ять прозового твору) (Ч. 2, с. 136- 137). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Все добре переймай, а недобре — виправляй. |
|
|
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (Ч. 2, с. 137-138). |
|
|
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (Ч. 2, с. 138-140). |
|
|
|
Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі...». М. Вітлер «Кошеня пропало» (Ч. 2, с. 141-142). |
|
|
|
Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». (напам’ять). Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 143-144). |
|
|
|
Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет-джерел) (Ч. 2, с. 144-146). |
|
|
|
Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» (Ч. 2, с. 146). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Довідкова література. |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» (Ч. 2, с. 147). |
|
Іскринки творчості |
|||
|
|
Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і Лис». Складання вірша (Ч. 2, с. 148-149). |
|
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Колаж «Про мене» (Ч. 2, с. 150). |
|
|
|
Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер тихий...». В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною (Ч. 2, с. 151-152). |
|
|
|
Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є...» (Ч. 2, с. 152-154). |
|
|
|
Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь (Ч. 2, с. 154). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Іскринки творчості. |
|
|
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» (Ч. 2, с. 155). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Діагностувальна робота. Читання вголос |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Діагностувальна робота.Читання вголос |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. . Підсумок за розділом «Іскринки творчості» (Ч. 2, с. 156). |
|
|
|
Діагностувальна робота.Читання мовчки |
|
|
|
*Резервний урок |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Науково – популярні твори. |
|
121. |
|
*Резервний урок |
|
122. |
|
*Резервний урок |
|
123. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
*