Урок 11 «Жартівливі та сумні інтонації». Презентація до уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи, розроблений за підручником Аристової, Сергієнко.
У перекладі з латинської мови слово «інтонація» означає - гучна, виразна вимова. ЩО ТАКЕ ІНТОНАЦІЯ?Кожен музичний твір має своє власне зернятко - основну інтонацію. Коротка послідовність звуків, з якої складається основна інтонація, називається мотивом.
Номер слайду 5
Слухання музики. Віктор Косенко «Гумореска»• Який характер музики?• Який характер її основної інтонації?• Який характер мелодії?• Які особливості темпу, тембру, сили звуку?• Як розвивається мотив у цьому музичному творі?• Яку назву можна дати п’єсі?
Номер слайду 6
Слухання музики. Віктор Косенко «Колискова»• Порівняйте характер інтонацій цих двох творів, • Який з мотивів сумний, а який – жартівливий.
Номер слайду 7
Віктор Степанович Косенко український композитор, піаніст, педагог
Номер слайду 8
Ім'я Косенка присвоєно Житомирському музичному училищу, Київській дитячій музичній школі № 3, його іменем названо вулиці в Києві та Житомирі.
Номер слайду 9
ЗАВДАННЯОберіть слова, що характеризують прослухані твори В. Косенка.
Номер слайду 10
МУЗИЧНА АБЕТКАНа першому поверсі музичного будиночка присіла нотка МІ. Вона розташувалася на першій лінійці.мі
Номер слайду 11
Т. Попатенко « Щеня і кошеня» 1. Жили в одній квартирі щеня і кошеня. Завжди удвох дружили щеня і кошеня. Одне вусатеньке, друге кошлатеньке,Завжди удвох дружили щеня і кошеня.2. Та іграшку предивну внесли якогось дня.І дуже розгубились щеня і кошеня. Бо як пригорнешся, то весь обколешся,І, не секрет, що зветься ялинкою вона.3. І от на цю ялинку з колючим чубеням. Напали тишком-нишком щеня і кошеня. Зубами і лапами кусали й шкрябали,Аж поки не звалили - щеня і кошеня.4. Ялинку повалили та не змогли піднять. Сховалися під килим щеня і кошеня. Та відшукали їх, і покарали їх…І сорому зазнали щеня і кошеня.5. Ялинку заквітчали, пісні гостей дзвенять.І навіть запросили щеня і кошеня. Одне вусатеньке, друге кошлатеньке.Із дітьми веселились щеня і кошеня.
Номер слайду 12
Т. Попатенко « Щеня і кошеня» 1. Жили в одній квартирі щеня і кошеня. Завжди удвох дружили щеня і кошеня. Одне вусатеньке, друге кошлатеньке,Завжди удвох дружили щеня і кошеня.2. Та іграшку предивну внесли якогось дня.І дуже розгубились щеня і кошеня. Бо як пригорнешся, то весь обколешся,І, не секрет, що зветься ялинкою вона.3. І от на цю ялинку з колючим чубеням. Напали тишком-нишком щеня і кошеня. Зубами і лапами кусали й шкрябали,Аж поки не звалили - щеня і кошеня.4. Ялинку повалили та не змогли піднять. Сховалися під килим щеня і кошеня. Та відшукали їх, і покарали їх…І сорому зазнали щеня і кошеня.5. Ялинку заквітчали, пісні гостей дзвенять.І навіть запросили щеня і кошеня. Одне вусатеньке, друге кошлатеньке.Із дітьми веселились щеня і кошеня.
Номер слайду 13
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАБігла мишка по ліску,(біжимо по колу, як мишка) скаче жабка у ставку,(скачемо, як жабка) зайчик наздогнав лисичку, печуть разом паляничку.(знаходимо собі пару, плескаємо в долоньки)А ведмедик іде пішки,клишоногі в нього ніжки.(ходимо на зовнішній стороні стопи, як ведмедик)
Номер слайду 14
Коротка послідовність звуків, з якої складається основна інтонація, називається … Яким може бути характер мотиву? З якими музичними творами ми познайомились на уроці? Назвіть автора цих п’єс. Порівняйте характер інтонацій цих двох творів, який з мотивів сумний, а який – жартівливий. З якою ноткою познайомились на уроці, де вона розташувалась? Підсумок уроку