Календарно – тематичне планування навчального матеріалу з української мови та читання (мова)
140 годин
4 години на тиждень (0,5 год додано з варіативної складової)
Українська мова та читання: підручник для 3 кл. закладів загальн. середн. освіти :у 2-х ч. Ч.1. / Л. О. Варзацька, Т.О. Трохименко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2020. – 160с. : іл.
Підручник створено за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко.
№п/п |
Тема уроку |
Дата запл. |
Дата факт. |
Дата факт. |
|
І семестр |
|
|
|
|
|
Мова – найважливіший засіб людського спілкування. |
|
|
|
|
|
Рідна і державна мова. |
|
|
|
|
|
Культура усного та писемного мовлення. |
|
|
|
|
|
Культура усного та писемного мовлення. |
|
|
|
|
|
Пряме й переносне значення слів. |
|
|
|
|
|
Слова, що мають кілька значень. |
|
|
|
|
|
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Користуюся словами ввічливості |
|
|
|
|
|
Синоніми. Роль синонімів у тексті. |
|
|
|
|
|
Антоніми. |
|
|
|
|
|
Фразеологізми. |
|
|
|
|
|
Будова слова. Споріднені (спільнокореневі) слова. Корінь слова |
|
|
|
|
|
Споріднені (спільнокореневі) слова. Корінь слова |
|
|
|
|
|
Поняття про закінчення. |
|
|
|
|
|
Закінчення(продовження) |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий переказ тексту |
|
|
|
|
|
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс. |
|
|
|
|
|
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс. |
|
|
|
|
|
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів. |
|
|
|
|
|
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'], [ц'], [с']. |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом. |
|
|
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом. |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Користуюся орфографічним словником |
|
|
|
|
|
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що не перевіряються наголосом. |
|
|
|
|
|
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
|
|
|
|
|
Вимова і правопис слів із глухими приголосними звуками. |
|
|
|
|
|
Вимова і правопис слів із глухими приголосними звуками. |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
|
|
|
|
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю навчальний переказ тексту розповідного змісту за малюнками. |
|
|
|
|
|
Префікси, співзвучні з прийменниками |
|
|
|
|
|
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами. |
|
|
|
|
|
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі префікса та кореня. |
|
|
|
|
|
Написання префіксів з-, (с-). |
|
|
|
|
|
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
|
|
|
|
|
Перенос слів із префіксами. |
|
|
|
|
|
Перенос слів із префіксами |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю листівку чи запрошення. |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Діалог |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Суфікс. Роль суфіксів. |
|
|
|
|
|
Творення слів із найуживанішими суфіксами. |
|
|
|
|
|
Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса. |
|
|
|
|
|
Поділ слів із суфіксами для переносу. |
|
|
|
|
|
Розбір слів за будовою |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Будова слова» |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Редагування текстів |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Частини мови. Іменник Повторення знань про різні частини мови: іменник, прикметник, дієслово. |
|
|
|
|
|
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови |
|
|
|
|
|
Службові слова. Роль службових слів у реченні. |
|
|
|
|
|
Зв'язок слів у реченні. |
|
|
|
|
|
Іменник як частина мови. |
|
|
|
|
|
Іменник як частина мови. |
|
|
|
|
|
Іменники — власні та загальні. Велика буква у власних іменниках |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом. |
|
|
|
|
|
Велика буква у власних іменниках |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Велика буква в кличках тварин. |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу
|
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю Новорічне вітання |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за числами. |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за числами.
|
|
|
|
|
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній . |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за питаннями. |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за питаннями. |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого про іменник |
|
|
|
|
|
Частини мови. Прикметник Прикметник як частина мови |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення Створюю розповідь на відому тему.
|
|
|
|
|
|
Зв'язок прикметників з іменниками. |
|
|
|
|
|
Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
|
|
|
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Уживання прикметників у загадках. |
|
|
|
|
|
Уживання прикметників в описах |
|
|
|
|
|
Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю навчальний переказ тексту розповідного змісту, використовуючи малюнки |
|
|
|
|
|
Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками |
|
|
|
|
|
Родові закінчення прикметників |
|
|
|
|
|
Змінювання прикметників за числами в сполученні з іменниками |
|
|
|
|
|
Змінювання прикметників за числами та питаннями |
|
|
|
|
|
Частини мови. Числівник Числівник як частина мови |
|
|
|
|
|
Роль числівників у реченні |
|
|
|
|
|
Вимова і правопис числівників |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Опис істоти за малюнком, планом. |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Частини мови. Дієслово Дієслово як частина мови |
|
|
|
|
|
Зв’язок дієслова з іменником у реченні |
|
|
|
|
|
Зв’язок дієслова з іменником у реченні |
|
|
|
|
|
Дієслова-антоніми |
|
|
|
|
|
Дієслова-антоніми |
|
|
|
|
|
Дієслова - синоніми |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Стара казка на новий лад |
|
|
|
|
|
Дієслова-синоніми |
|
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
|
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
|
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
|
|
|
|
|
Змінювання дієслів за часами |
|
|
|
|
|
Написання не з дієсловами |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого про дієслово |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Частини мови» |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Речення Закріплення та узагальнення вивченого про речення. |
|
|
|
|
|
Речення за метою висловлення. |
|
|
|
|
|
Речення окличні та неокличні. |
|
|
|
|
|
Звертання, розділові знаки при них. |
|
|
|
|
|
Зв’язок слів у реченні. |
|
|
|
|
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Наукова доповідь |
|
|
|
|
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
|
|
|
|
|
Зв’язок між словами у реченнях. Словосполучення |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Текст Текст і його ознаки. |
|
|
|
|
|
Змістовий зв’язок між частинами тексту. |
|
|
|
|
|
Абзац. Роль абзаців у тексті. |
|
|
|
|
|
Ознаки художнього та наукового текстів |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Повідомлення на тему «Бізнес-план» |
|
|
|
|
|
Ознаки ділового тексту. |
|
|
|
|
|
План тексту. |
|
|
|
|
|
Текст – розповідь. |
|
|
|
|
|
Текст – опис . |
|
|
|
|
|
Есе як жанр літературної творчості. |
|
|
|
|
|
Есе, правила написання есе |
|
|
|
|
|
Закріплення й узагальнення вивченого. Мова і мовлення. Текст. |
|
|
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Есе |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Текст. Речення» |
|
|
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення вивченого матеріалу за темою «Мова і мовлення» |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за темою « Слово. Значення слова» |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за темою «Будова слова» |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за темою «Будова слова» |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за темою «Частини мови. Іменник » |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за темою «Частини мови. Прикметник » |
|
|
|
|
136. |
Розвиток зв’язного мовлення. Есе |
|
|
|
|
137. |
Повторення вивченого матеріалу за темою «Частини мови. Числівник » |
|
|
|
|
138. |
Повторення вивченого матеріалу за темою «Частини мови. Дієслово » |
|
|
|
|
139. |
Повторення вивченого матеріалу за темою «Речення» |
|
|
|
|
140. |
Повторення вивченого матеріалу « Текст» |
|
|
|
|
1