Календарно-тематичне планування для 3 класу НУШ О.Я. Савченко 2022

Про матеріал
За підручником: Кравцова Н.М.; Романова В.М.; Савчук А.С. «Українська мова та читання» 3 клас
Перегляд файлу

Українська мова

За підручником: Кравцова Н. М.; Романова В. М.; Савчук А. С. «Українська мова та читання» 3 клас (у 2-х частинах)  (Тернопіль: Видавництво  «Підручники та посібники», 2020)

Українська мова та читання : підручник для 3 класу ЗЗСО. У 2 ...

Типова освітня програма для закладів  загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. з навчанням українською мовою,      

3 - 4 класи (Київ, видавництво «Світоч» 2019)

122 години на рік

І семестр - 4 години на тиждень

ІІ семестр – 3  години на тиждень

 

Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться в 3 класі

 

Вид перевірки

3 клас

І

сем.

ІІ

сем.

Списування

1

1

Диктант

1

2

Перевірка мовних знань і вмінь

2

2

Письмовий переказ

-

1

Діалог (усно або письмово)**

1

-

Загальна кількість перевірок  за семестр

5

6

 

Поточну перевірку сформованості діалогічного мовлення організовують як усно (1-4 класи), так і письмово (2-4 класи) залежно від мети і завдань уроку. У  3 класі – пропонується  усно побудувати діалог з однокласником на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею. Перевіряється уміння використовувати формули мовленнєвого етикету, ставити запитання, підтримувати розмову на певну тему, дотримуватись правил спілкування, норм літературної мови.

Письмова перевірка передбачає запис діалогу без використання слів автора. Вчитель нагадує учням, що кожну репліку записують з нового рядка, починаючи з тире. Оцінювання змісту письмового діалогу здійснюється за тими ж орієнтовними вимогами, що і оцінювання усного діалогу. Грамотність письмового діалогу перевіряється, але не оцінюється.

Обсяги утворених усних діалогів:  в 3 класі – 4-5 реплік одного учасника розмови. Обсяги письмових діалогів: в 3 класі –4 репліки одного учасника розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул). Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення».

Письмовий переказ. Уміння письмово переказувати текст перевіряють на матеріалі текстів розповідного характеру: у 3 класі обсягом 50-70 слів. Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст».

       Перевірка сформованості писемного монологічного мовлення (письмовий переказ, твір) в процесі поточного контролю в 3-4 класах має діагностичний характер. Вона проходить під керівництвом учителя/учительки з використанням малюнків, плану, опорних слів тощо.

За письмовий переказ, твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність. Вимоги до оцінювання грамотності письмового переказу твору такі самі, як до оцінювання диктанту.

За списування виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів списування як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).

Можливо проводити комбіновану перевірну роботу - списування із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.

    Списування із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.

             Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок рекомендується здійснювати  1 раз в І  семестр , та 2 рази в ІІ семестрі після вивчення певного розділу( невеликі  за обсягом розділи можна об’єднувати, а великі перевіряти за логічно завершеними частинами).  Учням 3 класу пропонується 8 завдань: 4 завдання закритого типу(з трьома варіантами відповідей) і 4 завдання відкриті( 1 з них творче)  (виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей: це самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудова речень). Оцінювання: відкрите завдання – 1 бал; закрите завдання – 2 балами( якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується 1 бал).

Диктант може проводитися в 3 класі  2 рази в  І семестрі та 2 рази в ІІ семестрі.

За диктант  виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів диктантів  як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).

Можливо проводити комбіновану перевірну роботу – диктант  із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.

    Диктант  із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.

 

 

№ з/п

Тема уроку

Вправа

 

 

І семестр

 

 

 

Звуки і букви. Алфавіт. Наголос

 

 

1

Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у  1–2 класах.

1 – 4

с.4

 

2

Апостроф.

5 – 8

с.5

 

3

Правильна вимова слів зі звуком (ґ)

Корекційна робота «Повторення вивченого в 2 класі»

9 – 12

с.6

 

4

Правильна вимова слів зі звуками [͡дз], [͡дз׳], [дж].

13 – 16

с.8

 

5

Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками.

17 – 20

с.9

 

6

Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери.

21 – 24

с.10

 

7

Урок розвитку зв’язного мовлення 1. Усний переказ за

планом. Акваріум. Вимова і правопис слова акваріум.

25 – 27

с.11,12

 

8

Використання алфавіту під час роботи з навчальними

словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин.

28 – 31

с.12

 

9

Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». Навчальна діагностувальна робота. Списування

32 – 35

 

с. 6 зош

 

10

Тематична діагностувальна робота. Списування

с.7 зош

 

Слово. Значення слова

11

Аналіз діагностувальної роботи. Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів,пояснення їх різних значень.

36 – 40

с. 14

 

12

Пряме і переносне значення слів.

41 – 44

с.16

 

13

Синоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших

синонімів. Вимова і правопис слова приязний.

45 – 48

с.17

 

14

Урок розвитку зв’язного мовлення 2. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом. Вимова і

правопис слова велосипед

49 – 51

с.18,19

 

15

Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших

антонімів. Навчальна діагностична робота. Диктант

52 – 57

с.20

 

16

Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті.

Вимова і правопис слова вогнище.

58 – 61

с.22

 

17

Тематична діагностувальна робота. Диктант

с.10,11 зош

 

Дослідження будови слова

18

Аналіз діагностувальної роботи. Форми слова. Закінчення.

62 – 65

с.23,24

 

19

Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення.

66 – 69

с.24,25

 

20

Основа слова.

70 – 73

с.25

 

21

Урок розвитку зв’язного мовлення 3. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра.

74 – 76

с.27

 

22

Корінь. Роль кореня.

77 – 80

с.28

 

23

Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер.

81 – 84

с.29,30

 

24

Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня.

85 – 89

с.31

 

25

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені.

90 – 93

с.  32

 

26

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм,

пов’язаних з будовою слова.

94 – 99

с.33-36

 

27

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які

перевіряються наголосом.

94 – 99

с. 33-36

 

28

Урок розвитку зв’язного мовлення 4. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика.             

100 - 102 с.36

 

29

Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не

перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент.

103 – 106

с.37

 

30

Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим.

107-112

с.38

 

31

Підсумковий урок за темою «Корінь слова»

 

 

32

Тематична діагностувальна робота. Діалог

с.4-6 зош

 

33

Префікс. Словотворча роль префіксів.

113-116

с.40

 

34

Словотворчі вправи з використанням префіксів.

117-120

с.41

 

35

Урок розвитку зв’язного мовлення 5. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів

милосердний, вдячний.

121-123

с.43

 

36

Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова

директор

124-127

с.44

 

37

Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит.

128-131

с.45

 

38

Слова з префіксами з- (с-).

132-136

с.47

 

39

Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор.

137-140

с.48

 

40

Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет.

141-144

с.49

 

41

Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів.

141-144

с.50

 

42

Урок розвитку зв’язного мовлення 6. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія.

145-147

с.51

 

43

Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня.

148-150

с.52

 

44

Тематична діагностувальна робота. Мовна тема «Будова слова»

с.33 зош

 

Досліджуємо частини мови. Іменник

45

Формування поняття про іменник.

151-154

с.53

 

46

Іменники — на́зви істот і неістот.

155-158

с.55

 

47

Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок.

159-163

с.56,57

 

48

Іменники, які називають опредмечені ознаки.

164-167

с.58

 

49

Урок розвитку зв’язного мовлення  7. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив.

168-169

с.59

 

50

Власні та загальні іменники.

170-175

с.60

 

51

Власні та загальні іменники.

170-175

с.61

 

52

Змінювання іменників за числами.

176-179

с.62

 

53

Рід іменників.

180-182

с.64

 

54

Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога.

183-186

с.65

 

55

Тематична діагностувальна робота. Мовна тема «Іменник»

с.42 зош

 

56

Урок розвитку зв’язного мовлення 8. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення).

187-189 с.66

 

Досліджуємо прикметники

57

Формування поняття про прикметники.

190-193

с.67

 

58

Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками.

194-197

с.68

 

59

Побудова словосполучень прикметників з іменниками.

194-197

с.69

 

60

Граматичний зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань.

198-201

с.70,71

 

61

Змінювання прикметників за родами та числами

(словосполучення «іменник + прикметник»).

202-205

с. 72

 

62

Змінювання прикметників за родами (словосполучення

«іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг.

206-210

с.73,74

 

63

Урок розвитку зв’язного мовлення   9. Переказ тексту за планом.

211-214

с.75

 

64

Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв’язаний. Вимова і правопис слова горизонт.

215-219

с.76,77

 

65

Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми.

220-223 с.78,79

 

66

Узагальнення вивченого про прикметник.

 

 

67

Тематична діагностувальна робота. Мовна тема «Прикметники»

с.46 зош

 

Досліджуємо числівники

68

Формування поняття про числівник.

224-227

с.79

 

69

Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр.

228-231

с. 81

 

70

Урок розвитку зв’язного мовлення 10. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова

вокзал.

232-234

с.82

 

71

Правильне читання числових виразів.

235-238

с.83

 

72

Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда.

с.84

 

73

Тематична діагностувальна робота. Диктант

с.12,13 зош

 

Досліджуємо дієслова

74

Формування поняття про дієслово.

239-243

с.85

 

75

Роль дієслів у мовленні.

244-247

с.87

 

76

Часові форми дієслів.

248-253

с.88

 

77

Урок розвитку зв’язного мовлення 11. Вимова і написання слова криниця.

254-255

с.91

 

78

Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова

гриміти.

256-260

с.92

 

79

Правопис не з дієсловами.

261-264

с.93

 

80

Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях

265-268

с.95

 

81

Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях.

269-272

с.96

 

82

Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях.

273-277

с.97,98

 

83

Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти.

278-281

с.99

 

84

Урок розвитку зв’язного мовлення 12. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос.

282-285

с.100

 

85

Тематична діагностувальна робота. Мовна тема «Дієслово»

с.50 зош

 

Досліджуємо речення

86

Повторення вивченого про речення.

286-290

с.102

 

87

Речення, різні за метою висловлювання та вираженням

почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення.

291-294

с.103,104

 

88

Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні).

295-298

с.105

 

89

Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань.

299-303

с.107

 

90

Головні члени речення (підмет і присудок).

304-308

с.108

 

91

Урок розвитку зв’язного мовлення  13. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою.

309-311

с.110

 

92

Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види).

312-316

с.112

 

93

Граматичні зв’язки між словами у простому реченні за

допомогою питань.

317-320

с.113

 

94

Зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні.

321-324

с.114

 

95

Словосполучення в групі підмета і групі присудка.

325-329

с.115,116

 

96

Урок розвитку зв’язного мовлення   14. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт.

330-332

с.117

 

97

Побудова різних видів простих речень.

с. 118

 

98

Узагальнення знань про речення.

Навчальна діагностувальна робота. Списування

с.8 зош

 

99

Тематична діагностувальна робота. Списування

с.9 зош

 

Досліджуємо текст

100

Повторення відомостей про текст.

333-336

с.118

 

101

Будова тексту. Тема і мета тексту.

333-336

с.119

 

102

Текст-розповідь та текст-опис.

337-340

с.120,121

 

103

Текст-міркування.

341-344

с.122

 

104

Текст-есе.

345-348

с.124

 

105

Урок розвитку зв’язного мовлення 15. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса.

349-352

с.126

 

106

Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів.

353-357

с.129

 

107

Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. Тема і мета науково-популярних

текстів.

358-362

с.130

 

108

Спостереження за найголовнішими ознаками ділових   текстів. Тема і мета ділових текстів.

363-366

с.132

 

109

План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. Заголовок відповідно до теми тексту.

367-372

с.133,135

 

110

Зв’язок речень у тексті за допомогою займенників,

прислівників, близьких за значенням слів.

373-375

с.136

 

111

Узагальнення відомостей про текст.

376-377

с.137

 

112

Урок розвитку зв’язного мовлення 16 . Складання тексту за малюнковим планом

369,

с.134

 

113

Підсумковий урок за темою «Текст».

 

 

114

Тематична діагностувальна робота.  Письмовий переказ

с.19 зош текст 2

 

Повторення вивченого в 3 класі

115

Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Слово. Значення слова.

378

с.139

 

 

116

Повторення. Будова слова.

380

с.139

 

117

Повторення. Будова слова.

381

с.140

 

118

Урок розвитку зв’язного мовлення 17. Скоро літні канікули. Текст-есе

 

 

119

Повторення. Частини мови.

382-385

с.140,141

 

120

. Тематична діагностувальна робота. Диктант

с.14,15 зош

 

121

Повторення. Речення, текст.

386

с.141

 

122

Підсумковий урок за рік. 

 

 

 

  1. М.С. Вашуленко «Зошит моїх досягнень», 3 клас (навчальні та тематичні діагностувальні роботи)

 

Календарно-тематичне планування для 3 класу НУШ О.Я. Савченко 2022

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
24 серпня 2022
Переглядів
11175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку