Повторення. Людство в епоху Нового часу.
Вступ. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література та електронні ресурси.
Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.
Періодизація Нової історії. Загальна характеристика змін у господарюванні, політичному житті, утвердження парламентаризму, розвитку духовної сфери суспільства.
№ /п. п |
Дата проведення уроку |
К-ть годин |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||||||
1 |
|
1 |
|
Повторення. Людство в епоху Нового часу. Вступ. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література та електронні ресурси. Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст. Періодизація Нової історії. Загальна характеристика змін у господарюванні, політичному житті, утвердження парламентаризму, розвитку духовної сфери суспільства. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта. |
||
2 |
|
|
|
Початок Великої французької революції кінця XVIII ст. Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя/учительки). |
|||
3 |
|
1 |
|
Завершення Великої французької революції кінця XVIII ст. Французька революція кінця XVIII ст. |
|||
4 |
|
1 |
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. |
|||
5 |
|
1 |
|
Практичне заняття: підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» та ін.; |
|||
6 |
|
1 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|||
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
|||||||
7 |
|
1 |
|
Початок становлення індустріального суспільства Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
||
8 |
|
1 |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше (на вибір учителя/учительки); |
|||
9 |
|
1 |
|
Велика Британія Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|||
10 |
|
|
|
Франція. Бельгійська революція. Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|||
11 |
|
|
|
Автрійська та Російська імперії. Росія у першій половині ХІХ ст. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|||
12 |
|
1 |
|
Революції 1848–1849 рр. «Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|||
13 |
|
1 |
|
Об’єднання Німеччини та Італії. Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя/учительки). |
|||
14 |
|
1 |
|
Сполучені Штати Америки Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|||
15 |
|
1 |
|
Урок контролю та корекціїнавчальнихдосягненьучнів |
|||
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ |
|||||||
16 |
|
1 |
|
Основні тенденції соціально-економічного і політичного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена.
|
||
17 |
|
1 |
|
Практичне заняття Суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки (на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) |
|||
18 |
|
1 |
|
Франція Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|||
19 |
|
1 |
|
Німеччина Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|||
20 |
14.02. |
|
|
Велика Британія Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. |
|||
21 |
21.02. |
|
|
Практичне заняття укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя/учительки); |
|||
22 |
28.02. |
|
|
Сполучені Штати Америки Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона |
|||
23 |
07.03. |
|
|
Російська імперія «Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|||
24 |
14.03. |
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|||
25 |
|
|
|
Японія Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
|||
26 |
|
|
|
Китай Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|||
27 |
|
|
|
Спроби модернізації Османської імперії. |
|||
28 |
|
|
|
Урок контролю та корекціїнавчальнихдосягненьучнів |
|||
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|||||||
29 |
|
1 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. Практична робота: простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.. |
||
30 |
|
1 |
|
Урок контролю та корекціїнавчальнихдосягненьучнів (Тематичний контроль) |
|||
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|||||||
31 |
|
1 |
|
Наука і техніка ХІХ ст. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Практична робота:зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
Знаю: – важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.; – найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.; – основні наукові й культурні центри Європи та США. Розумію: – тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.; – поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво». Умію: – охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті; – визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: – підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»; – зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
||
32 |
|
1 |
|
Література та мистецтво ХІХ ст. Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. людей на початку ХХ ст.» |
|||
33 |
|
|
|
Практичне заняття підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»;Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|||
34 |
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)» та «Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)». |
|||
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ століття |
|||||||
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
|||||||
35
|
|
1
|
|
Довге» ХІХ століття: основніідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу.
|
||
|
|||||||