Тема 4. Розвиток логічного мислення |
|||||||||||||
|
Однакові властивості або ознаки предметів |
Навчитись порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне |
Вправи. Знаходження серед декількох однакових іграшок або предметів однакові |
|
|||||||||
|
Позитивний образ свого Я: усвідомлення своїх особистісних якостей сильні сторони свого Я (уміння, переваги та можливості) |
|
|
|
|||||||||
|
Відмінне у властивостях предметів |
Навчитись порівнювати предмети між собою, знаходити відмінне |
Вправи. На малюнках знаходження предметів, що відрізняється від решти. Чим відрізняється предмети? Порівняно з першим роком навчання кількість предметів збільшується). |
|
|||||||||
|
Позитивний образ свого Я: усвідомлення своїх особистісних якостей сильні сторони свого Я (уміння, переваги та можливості) |
|
|
|
|||||||||
|
Порівняння предметів |
Навчити порівнювати предмети |
Вправи. Знайти відмінності на малюнках: Чим відрізняються ляльки ? Чим схожі?; Чим відрізняються садиби? Чим схожі?; Чим відрізняється осінній і зимовий ліс? Чим схожий? тощо). |
|
|||||||||
|
Почуття компетентності |
|
|
|
|||||||||
|
Порівняння предметів, сюжетних малюнків, визначення схожого і відмінного |
Навчити порівнювати предмети, знаходити схоже і відмінне.
|
Вправи. Знайти відмінності на малюнках: Чим відрізняються ляльки ? Чим схожі?; Чим відрізняються садиби? Чим схожі?; Чим відрізняється осінній і зимовий ліс? Чим схожий? тощо). |
|
|||||||||
|
Почуття гідності |
|
|
|
|||||||||
|
Порівняння на рівні уявлень |
Навчити порівнювати предмети, знаходити схоже і відмінне.
|
Порівняння на рівні уявлень. (Чим відрізняються, і чим схожі дуб і береза? Чим відрізняються, і чим схожі кіт і миша? тощо ). |
|
|||||||||
|
Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі. |
|
|
|
|||||||||
|
Класифікація предметів за спільною ознакою |
Навчити класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку і поєднувати їх в однорідну групу). |
Гра «Що зайве» Чому? Назвати відмінну ознаку; |
|
|||||||||
|
Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі. |
|
|
|
|||||||||
|
Опис предметів одним словом |
Навчити класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу). |
Як одним словом можна назвати решту предметів? Чому? |
|
|||||||||
|
Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі. |
|
|
|
|||||||||
|
Встановлення відношень між предметам і поняттями (рід-вид) |
Навчити встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид). |
Даються питання, що включають родове (дерева, кущі, квіти, риби, птахи, комахи, звірі, тощо) і видові ознаки предметів ( липа, калина, щука, синиця, муха, вовк тощо). |
|
|||||||||
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил |
|
|
|
|||||||||
|
Розрізнення протилежних за значенням понять |
Навчити розрізняти протилежні за значенням поняття. |
Вправи: Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін. |
|
|||||||||
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил,витримка. |
|
|
|
|||||||||
|
Розрізнення протилежних за значенням понять. |
|
|
|
|||||||||
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил,витримка,наполегливість. |
|
|
|
|
||||||||
|
Розрізнення протилежних за значенням понять. |
|
|
|
|||||||||
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил,витримка,наполегливість, організованість. |
|
|
|
|||||||||
|
Що відбувається в природі в різні пори року |
Вчити визначати ознаки кожної пори року. |
Вправи на розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року». |
|
|||||||||
|
Самостійність: прийняття рішень, здійснення й обґрунтування свого вибору, висловлення власної точки зору. |
|
|
|
|||||||||
|
Самостійність: прийняття рішень, здійснення й обґрунтування свого вибору, висловлення власної точки зору. |
|
|
|
|||||||||
|
Часові поняття: назва днів тижня та місяців |
Навчити розрізняти та називати дні тижня та місяці у році, дотримуючись їх послідовності. |
Вправи на вивчення днів тижня та місяців |
|
|||||||||
|
Самостійність: прийняття рішень, здійснення й обґрунтування свого вибору, висловлення власної точки зору ,ініціативність. |
|
|
|
|||||||||
|
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них |
За допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року. |
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них |
|
|||||||||
|
Моя творчість, творчий самовияв. |
|
|
|
|||||||||
|
Систематичні спостереження за змінами, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей |
За допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про зміни, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей. |
Систематичні спостереження за змінами, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей |
|
|||||||||
|
Моя творчість, творчий самовияв, уява, фантазія. |
|
|
|
|||||||||
|
Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей |
Навчити встановлювати зв'язок між змінами погоди і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей в різні пори року. |
Вправи на встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей |
|
|||||||||
|
Втілення в рухах образів уяви за власним бажанням. |
|
|
|
|||||||||
|
Розуміння послідовності зображених подій. |
Навчити усвідомлювати послідовність зображених подій. |
Вправи на розуміння послідовності зображених подій |
|
|||||||||
|
Гра рухливі ігри режисерська гра (різновиди лялькового театру),гра-драматизація. |
|
|
|
|||||||||
|
Розуміння послідовності зображених подій. |
|
|
|
|||||||||
|
Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків |
Навчити за допомогою дорослого розуміти прихований зміст сюжетних малюнків. |
Вправи на розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків |
|
|||||||||
|
Я у групі емоційне зближення у групі, почуття довіри і захищеності вміння розповідати про себе. |
|
|
|
|||||||||
Тема 5. Увага. Розвиток довільної уваги |
|||||||||||||
|
Розширення об’єму уваги |
Навчити за допомогою дорослого розповідати про прихований зміст сюжетних малюнків. |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
|
Я у групі емоційне зближення у групі, почуття довіри і захищеності вміння розповідати про себе |
|
|
|
|||||||||
|
Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
Навчити контролювати свою увагу при складанні геометричних фігур і візерунків |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
|
Я у групі емоційне зближення у групі, почуття довіри і захищеності вміння розповідати про себе. |
|
|
|
|||||||||
|
Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
|
|
|
|||||||||
|
Розвиток здатності керувати власною увагою, переключатись |
Навчити контролювати свою увагу при здійсненні аналізу форми, встановлені симетричності |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
|
Навички емоційно-безпечної поведінки. |
|
|
|
|||||||||
|
Контроль переходу від активного до пасивного стану |
Навчити контролювати свою увагу |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
|
Зосередження |
Навчити контролювати свою увагу при виконанні завдань. |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
|
Розвиток довільної уваги |
Навчити контролювати свою увагу |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
|||||||||
Тема 6. Розвиток дрібної моторики рук |
|||||||||||||
|
Розвиток дрібної моторики рук |
Навчити перемальовувати узори; розвивати дрібну моторику рук. |
Вправи. Малювання узорів; перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної)). |
|
|||||||||
Етап оцінки ефективності корекційного впливу |
|||||||||||||
Тема 7. Етап оцінки ефективності корекційного впливу |
|||||||||||||
|
Етап оцінки ефективності колекційного впливу
|
Психодіагностичне обстеження . |
|
||||||||||
|
|||||||||||||