З 2018/2019 навчального року учні 10 класів навчатимуться за новими навчальними програмами для закладів загальної середньої освіти згідно нового Держстандарту.
Календарно- тематичне планування на
2018-2019 навчальний рік.
Хімія. 10 клас (рівень стандарту).
Відповідає новій програмі 2017 року.
Хімія. 10 клас
1,5 год на тиждень, 0,5 год на розширення
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Повторення початкових понять про органічні речовини |
|||
1 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота). |
|
3 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
4 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). |
5 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).
|
6 |
|
Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
7
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук. |
|
8 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
9 |
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
Наскрізні змістові лінії Екологічна безпека і сталий розвиток. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Підприємливість і фінансова грамотність. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|||
Тема 2. Вуглеводні |
|||
10 |
|
Класифікація вуглеводнів. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
11 |
|
Алкани. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
12 |
|
Хімічні властивості алканів.
|
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот |
13 |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
14 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
15 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
16 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
17 |
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів |
|
18 |
|
Узагальнення знань з теми («Вуглеводні», І частина) |
|
19 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
20 |
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
21 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною |
|
22 |
|
Розрахункові задачі 2.Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
23
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
24 |
|
Розрахункові задачі 3.Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
25 |
|
Застосування вуглеводнів. |
|
26 |
|
Захист навчальних проектів 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. |
|
27 |
|
Захист навчальних проектів Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|
28 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
29 |
|
Контрольна робота з теми «Вуглеводні». |
|
30 |
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. |
|
31 |
|
Узагальнення знань з теми («Вуглеводні») |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання. Забезпечення збереження довкілля під час одержання, зберігання, транспортування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних Підприємливість і фінансова грамотність Одержання алканів, етену, етину, бензену, їх застосування. Взаємозв’язок між вуглеводнями. Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.
|
|||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
|||
32 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. |
|
33 |
|
Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. |
|
34 |
|
Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
35 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
36 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
37 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні властивості хімічні властивості. |
|
38 |
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
39 |
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
40 |
|
Узагальнення знань з теми Спирти. Фенол. |
|
41 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична(функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
42 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання.
|
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
43 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. |
|
44 |
|
Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, Ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості насичених одноосновних карбонових кислот |
|
45 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
46 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
47 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
|
Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
48 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.Способи одержання глюкози. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
49 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
|
50 |
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. |
51 |
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
52 |
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. |
|
53 |
|
Захист навчальних проектів. 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14.Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 15. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 16. Етери та естери в косметиці. 17. Біодизельне пальне. |
|
54 |
|
Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Одержання етанолу, етаналю. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини. Підприємливість і фінансова грамотність . Одержання етанолу, етаналю. Реакція естерифікації. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
|||
55 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
|
56 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
57 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
58 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
|
|||
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Одержання аніліну. |
|||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
|||
59 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
60 |
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
61 |
|
Захист навчальних проектів.
|
Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
62 |
|
Каучуки, гума.
|
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
63 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.
|
Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Громадянська відповідальність. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Підприємливість і фінансова грамотність Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
|||
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
|||
64 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин.
|
|
65 |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
|
Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
66 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
67 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
|
68 |
|
ТЕМАТИЧНА («Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі», «Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин») |
|
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Біологічно активні речовини. Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|||
|
1