Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
8 клас
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів
(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
№ з/п |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата |
Наскрізні лінії |
|
|
ВСТУП |
||||
1. |
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. |
1 |
|
НЛ-2 |
|
2. |
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах. |
1 |
|
||
|
|
||||
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ |
||||
3. |
Найвідоміші священні книги народів світу як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень та мистецтва. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II–I тис. до н. е. (огляд). |
1 |
|
НЛ-1,2
НЛ-1 |
|
4. |
Космогонічні міфи Вед, образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). |
1 |
|
||
5. |
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської, зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії,її складники. |
1 |
|
|
|
6. |
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту, морально-філософський зміст його сюжетів і образів. |
1 |
|
НЛ- 2,3
НЛ – 2,3 |
|
7. |
Новий Заповіт (Євангеліє – 2–3 розділи за вибором учителя). Ключові ідеї та образи Нового Заповіту, морально-філософський зміст його сюжетів і образів. |
1 |
|
||
8. |
Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
1 |
|
НЛ – 2,3 |
|
9. |
УРЗМ №1 Крилаті вислови, які зустрічаються у Біблії і їх тлумачення. (усно) |
1 |
|
|
|
10
|
Контрольна робота № 1 з тем «Вступ», «Священні книги людства». |
1 |
|
|
|
|
АНТИЧНІСТЬ |
||||
11 |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку л-ри в Давній Греції і Римі. Концепція людини і світу в античній л-рі. |
1 |
|
НЛ-1
НЛ-2 |
|
12 |
Давньогрецька міфологія і давньогрецький героїчний епос.Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. |
1 |
|
||
13 |
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гуманістичний зміст поеми «Іліада» (огляд). |
1 |
|
НЛ-2 |
|
14 |
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Образи Ахілла і Гектора. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
15
|
Розвиток мовлення №2 (письмово). Порівняльна характеристика літературних героїв: Ахілл і Гектор. |
1 |
|
|
|
16
|
Види лірики в Давній Греції й особливості їх розвитку. Тіртей. «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
17
|
Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти, богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
18-19 |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми. Есхіл, його роль у розвитку європейської драми. Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи. |
2 |
|
НЛ-2. |
|
20-21
|
Публій Вергілій Марон. «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок поеми з гомерівським епосом. Ідея громадського служіння у поемі. Значення образу Енея. |
2 |
|
НЛ-2. |
|
22 |
Контрольна робота №2. Твір. Образ давньогрецького героя-патріота. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
23 |
Квінт Горацій Флакк. Тема мистецтва й призначення митця у вірші «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Пам’ятник як символ вічності поезії. Тема мистецтва і призначення митця у творі. Розуміння поетом свого доробку. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
24 |
Публій Овідій Назон. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» – IV, 10). Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. |
1 |
|
НЛ-2. |
|
25 |
Урок позакласного читання Софокл. «Антігона». Оспівування людини, її внутрішнього світу в трагедії.
|
1 |
|
НЛ-2,3 |
|
26 |
Контрольна робота №3 з теми «Античність».
|
1 |
|
|
|
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
27 |
Доба Середньовіччя, її хронологічні межі й ознаки в історії літератури. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході та Сході. |
1 |
|
НЛ- 1,2 |
|
28
|
Китайська лірики епохи Тан. Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1–2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики, своєрідність пейзажів, вплив даосизму на світогляд митця. |
1 |
|
||
29
|
Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Національні образи та символи, своєрідність ліричного героя, вплив конфуціанства на світогляд поета. Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. |
1 |
|
НЛ- 1,2 |
|
30 |
Золота доба персько-таджицької лірики , її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї.
|
1 |
|
НЛ- 1,2 |
|
31 |
Основні теми й мотиви рубаїв Омара Хайяма. Виразне читання поезії напам’ять. |
1 |
|
|
|
32
|
Урок позакласного читання. Сторінками середньовічної лірики |
1 |
|
|
|
33 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1